E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haatainen
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 1452
    • Tampere

    Originally posted by numberi View Post
    Saako nykypäivänä E30 leimattua M30B34 turbolla ilman minkäänlaisia kikkailuja?
    Lähinnä tuo iskutilavuus on ainakin ennen ollut ongelma.
    Mutta kuitenkin vähän väliä tulee vastaavanlaisia projekteja vastaan, konttorikohtaista?

    Aihiona toimii preface 325, 7/86 ja ABSitkin siitä kyllä löytyy. Ja luovuttajana toimisi 735 e32, 3430 cm3. Ei innostaisi M50.
    Ei saa. Tilavuus menee yli.
    Alla:
    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
    E24 635Csi -84 Polaris metallic

    Ennenkin on ollut autoja

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      Originally posted by numberi View Post
      Saako nykypäivänä E30 leimattua M30B34 turbolla ilman minkäänlaisia kikkailuja?
      Lähinnä tuo iskutilavuus on ainakin ennen ollut ongelma.
      Mutta kuitenkin vähän väliä tulee vastaavanlaisia projekteja vastaan, konttorikohtaista?

      Aihiona toimii preface 325, 7/86 ja ABSitkin siitä kyllä löytyy. Ja luovuttajana toimisi 735 e32, 3430 cm3. Ei innostaisi M50.
      Tarttis olla se vanhempi m30b34
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6235
        • Helsinki

        Bmw 325, M20B25, vuosi malli 1986

        Tuossa ulkoisen bensapumpun vieressä on tuo osa numero 14

        Joku "paineentasaaja" tms..Voiko sen poistaa tuolta vai onko tuiki tärkeä??
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          Onko m10 moottoreissa ollu alunperin metallista öljykorkkia? Mulla on sellainen huonokuntoinen joka käy koneeseen mutta en yhtään tiiä kuuluuko se siihen oikiasti.

          Jos jollakin olis joutilaana hyvä kuntoinen korkki voisin sen lunastaa pois tai jos tietäis että missä sellainen kuuluu olla ni ois helpompi metsästää uusi.
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            Originally posted by GOOFY View Post
            Onko m10 moottoreissa ollu alunperin metallista öljykorkkia? Mulla on sellainen huonokuntoinen joka käy koneeseen mutta en yhtään tiiä kuuluuko se siihen oikiasti.

            Jos jollakin olis joutilaana hyvä kuntoinen korkki voisin sen lunastaa pois tai jos tietäis että missä sellainen kuuluu olla ni ois helpompi metsästää uusi.
            On. Myös alkupään M20:ssä ja M30:ssä on peltikorkki.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16572
              • Asikkala

              Kuten sanottu http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=352207

              Comment

              • Coupe*
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 487
                • Etelä-pohjanmaa

                2d/cabrion kylkilista, se takimmainen etuoven jälkeen. Kaarenkohdalta viimeinen kiinnike poikki, näytti oudolta etteikö muka saisi kiinnikettä uusittua, olenko väärässä?

                Comment

                • vipu
                  Newbiemmer
                  • May 2014
                  • 27
                  • Tampere

                  Eli nyt hallissa makaa e34 nypätty m20b25 kone joka tulis upottaa e30 316. Moottorista kaikki oheislaitteet löytyy Motroniccia ja johtosarjaa myöten. Oletteko vastaavaa swappia tehnyt, eli kyselisin vinkkejä mitä kaikkea tulee ottaa huomioon? Vähän jäänyt nyt epäselväksi tuo kannakkeiden ja öljypohjan kohtalo.. :think
                  Last edited by vipu; 02-10-2016, 18:19.

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6235
                    • Helsinki

                    Bmw e30, 1986

                    Yritin kattoa search, mutta kun en osaa, niin pakko kysellä apua..
                    Eli rosvo kävi autossa ja rikkoi tuota virtalukko jne.

                    Eli tuo osa numero 1 pitäisi saada pois, sain se osanumero 5 pultin pois, pitääkö koko ohjaus akseli irroittaa että saa lyötyä pois vai lähteekö ihan vetämällä??



                    Kiitos ja kummarrus vastauksesta/avusta
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • Markkanenn
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2016
                      • 262
                      • Vantaa

                      E30 valutti vedet kuskin että matkustajan jalkatilaan. Ilmeisesti lämmityslaitteen kenno vuotaa? Onnistuuko vaihtaa purkamatta koko kojetaulua? 318i 86 m10 kyseessä.
                      F11 520d -12

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16572
                        • Asikkala

                        Originally posted by Markkanenn View Post
                        E30 valutti vedet kuskin että matkustajan jalkatilaan. Ilmeisesti lämmityslaitteen kenno vuotaa? Onnistuuko vaihtaa purkamatta koko kojetaulua? 318i 86 m10 kyseessä.
                        Kyllä mutta rattiakseli täytyy ottaa edestä pois, muistaakseni.

                        Comment

                        • Markkanenn
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2016
                          • 262
                          • Vantaa

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Kyllä mutta rattiakseli täytyy ottaa edestä pois, muistaakseni.
                          Huoh. Osaatko sanoa kumpi kenno löytyy tuosta?



                          F11 520d -12

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by Markkanenn View Post
                            Huoh. Osaatko sanoa kumpi kenno löytyy tuosta?



                            Ei oo iso vaiva kurkata. Noin vanhassa autossa voi olla ihan mitä tahansa osia.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Originally posted by vipu View Post
                              Eli nyt hallissa makaa e34 nypätty m20b25 kone joka tulis upottaa e30 316. Moottorista kaikki oheislaitteet löytyy Motroniccia ja johtosarjaa myöten. Oletteko vastaavaa swappia tehnyt, eli kyselisin vinkkejä mitä kaikkea tulee ottaa huomioon? Vähän jäänyt nyt epäselväksi tuo kannakkeiden ja öljypohjan kohtalo.. :think
                              Koneen kannakkeet ja kumityynyt otat m20 koneisesta e30 autosta.

                              E34 öljypohja muistaakseni käy, vaikka on erilainen kuin e30.

                              Jos käytät e30 öljypohjaa niin joudut avamaan lohkosta öljytikun paikan ja laittamaan e30 öljytikun.

                              Johtosarjan saa asennettua e30 koriin, mutta usea kohta on eri mittainen, mm boksi ei tahdo asettua oikealle paikalleen.

                              E34 ilmansuodatin kotelo ja imuputki eivät käy suoraan, hankit e30 malliset tai rakennat e34 osista sopivat.

                              Syyläriä, vesiletkuja ja paisaria joutuu ehkä muokkaamaan riippuen e30 mallista.

                              Pakosarjat käyvät, mutta pakoputki ei ainakaan suorilta, vaan joudut hankkimaan tai tekemään e30 sopivat.

                              Järkevintä on hankkia kaikki nuo edellämainitut jostain purkuautosta, mutta soveltamaankin pystyy.
                              Olli.

                              Comment

                              • Onnikar
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2015
                                • 69
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by Markkanenn View Post
                                Huoh. Osaatko sanoa kumpi kenno löytyy tuosta?

                                Kuva
                                Kuva
                                Jonkun tiedon mukaan lyhyempi malli olis ilmastoidussa ja mahtuu ilman rattiakselin purkamista pois. Omaan ilmastoimattomaan vaihdoin tuon pidemmän mallisen sahaamalla sopivan palan siitä muoviboksista pois ja boksi kasatessa liimalla ja teipillä kasaan. Mutta kurkkaamallahan se selviää mikä siellä on.

                                Comment

                                Working...
                                X