Originally posted by lappihullu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Olisi isompaa pulmaa E30 323iA -85 (m20b23) kanssa ja apu olisi tarpeen!
Auto käy surkiasti tyhjäkäyntiä, röpöttää, käy erittäin rikkaalla (tyhjäkäynnillä co 6%, hc 5555ppm) ja lämmetessä alkaa kierroksetkin seilata. Vaihteen kun laittaa päälle sammuu melko varmasti ja ajossa kuluttaa yli 30l/100km.
Olen jo tarkastanut lämpöanturin, imm, kaasuläpäntunnistimen, suuttimien ja puolan vastukset. Jokaiselle sylinterille tulee kipinää, polttoaineen paine 2.5bar ja puristukset tasaiset 14bar. Tulpat vaihdettu, liittimet puhdistettu ja ennakko säädetty. Tuhannessa kierroksessa ennakko on 4%, isommilla kierroksilla meneekin turhankin isoksi ennakko (30%). Autossa on LE-jetronic ruiskutus.
Mitähän tälle seuraavaksi osaisi tehdä? Kaikki neuvot ovat suuresti arvostettuja!
Comment
-
-
Originally posted by Hullup View PostOlisi isompaa pulmaa E30 323iA -85 (m20b23) kanssa ja apu olisi tarpeen!
Auto käy surkiasti tyhjäkäyntiä, röpöttää, käy erittäin rikkaalla (tyhjäkäynnillä co 6%, hc 5555ppm) ja lämmetessä alkaa kierroksetkin seilata. Vaihteen kun laittaa päälle sammuu melko varmasti ja ajossa kuluttaa yli 30l/100km.
Olen jo tarkastanut lämpöanturin, imm, kaasuläpäntunnistimen, suuttimien ja puolan vastukset. Jokaiselle sylinterille tulee kipinää, polttoaineen paine 2.5bar ja puristukset tasaiset 14bar. Tulpat vaihdettu, liittimet puhdistettu ja ennakko säädetty. Tuhannessa kierroksessa ennakko on 4%, isommilla kierroksilla meneekin turhankin isoksi ennakko (30%). Autossa on LE-jetronic ruiskutus.
Mitähän tälle seuraavaksi osaisi tehdä? Kaikki neuvot ovat suuresti arvostettuja!puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Originally posted by bmw89 View PostEi ne tainnut olla kiinni kuin jollain liimalla, niin luulis irtoavan, kun antaa lämpöä:think
Itellä ainakin veivimallista irtos ittestäänkin joskus toinen alakiinnike ja lasi tippu oven sisäänOriginally posted by schwarze View PostJep, noin ne lähtee. Jotain lämpöreagoivaa liimaa niissä on, ehki butyyliä jos se silloin on jo keksittyTsemppiä Niko
Tänks!
E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by Zetz View Postkokeillut toisella imm? virranjakajan kansi + pyöriä? uudet tulpat? palamatontahan tuolla aika reilusti on joten tuntuu että heikko on kipuna kun ei bensa pala. se jos kipinä tulee, ei tarkota että kipinän teho riittää sytyttämään.Originally posted by T3 View PostImuvuodot tarkistettu? Venttiilien säätö liian tiukalla kenties. Pitää olla KYLMÄNÄ 0,25mm. Jos venttiilit liian tiukalla, ihan varmasti käy miten sattuu. Onko sytkä katsottu lampulla kohdalleen?Last edited by Hullup; 29-09-2017, 08:38.
Comment
-
-
Originally posted by Hullup View PostImm vastukset oli kunnossa, eikä toista imm ole mitä kokeilla. Virranjakajankansi ja pyöriä näyttävät uusille. Tulpatkin on tosiaan vaihdettu ja ajoitus on säädetty lampulla kohdalleen (16% 5000rpm ilman alipainetta). Venttiilit pitää kyllä tarkistaa vielä, varsinkin kun sylinterien ohje puristukset oli 11bar. Kiitoksia ehdotuksista!
Vielä että onko mitään ent. om. virityksiä varsinkin ilmaletkuissa, niissä on joskus näissä l-jet koneissa mitä sattuu patentteja. Auto lienee uusi tuttavuus ?Last edited by jr66; 29-09-2017, 10:52.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View Post5000 rpm 16 ast. ja isommilla 30 mikäli tuo %-merkki tekee asteen virkaa :think Mikä siirtää sytkää yli 5000 rpm 14 ast. lisää ? Jakajan letkut varmasti oikein ? Ei ole venttiilien vika jos puristukset on 14 mutta ei niiden tarkistus mitään haittaa.
Vielä että onko mitään ent. om. virityksiä varsinkin ilmaletkuissa, niissä on joskus näissä l-jet koneissa mitä sattuu patentteja. Auto lienee uusi tuttavuus ?
Jakajan alipaine on ollut ongelma, kun en ole löytänyt miten niiden kuuluisi mennä.
Auto tosiaan uusi minulle. Ostaessa jakalle meni yksi alipaineletku "retard ignition" nipalle, mutta netistä löytämieni ohjeiden mukaan kuuluisi mennä vain "advanced ignition" nipalle.. Jakajalla siis kaksi vaihtoehtoa mihin sen alipaineen laittaa, mutta automaatissa menee ilmeisesti vain toiselle alipaine. Jos alipaineletkun laittaa "retard ignition" niin ennakko menee lähelle nollaa. Yhden alipaineletkun oli joku edellisistä omistajista itse tukkinut (keskimmäinen alipaine letku imusarjan apukuskin puolelta).
Mutta ennakko tyhjäkäynnillä kuitenkin ok, eli ei varmasti auton ainoa ongelma.
Ennakot testatessa alipaineletku kiinni (suluissa mitä pitäisi olla):
1000rpm (3-10) - 4°
2000rpm (12-19) - 34°
3000rpm (15-21) - 32°Last edited by Hullup; 29-09-2017, 15:13.
Comment
-
-
Originally posted by Hullup View PostJoo siis asteet ja rosentit minulla ihan sekasin, asteista puhutaan
Jakajan alipaine on ollut ongelma, kun en ole löytänyt miten niiden kuuluisi mennä.
Auto tosiaan uusi minulle. Ostaessa jakalle meni yksi alipaineletku "retard ignition" nipalle, mutta netistä löytämieni ohjeiden mukaan kuuluisi mennä vain "advanced ignition" nipalle.. Jakajalla siis kaksi vaihtoehtoa mihin sen alipaineen laittaa, mutta automaatissa menee ilmeisesti vain toiselle alipaine. Jos alipaineletkun laittaa "retard ignition" niin ennakko menee lähelle nollaa. Yhden alipaineletkun oli joku edellisistä omistajista itse tukkinut (keskimmäinen alipaine letku imusarjan apukuskin puolelta).
Mutta ennakko tyhjäkäynnillä kuitenkin ok, eli ei varmasti auton ainoa ongelma.
Ennakot testatessa alipaineletku kiinni (suluissa mitä pitäisi olla):
1000rpm (3-10) - 4°
2000rpm (12-19) - 34°
3000rpm (15-21) - 32°
Comment
-
-
Originally posted by aof1 View PostTällästa kyselen weber DMTL 32-34 kaasutin pensapinnan korkeus?
Olen yrittänyt etsiä vaikkamistä mutta ei ole tullut vastaan.:ajatella
Tuolta wv golf 1,6 calibration näkyy mitta 8 +- 0,25 mm with gasket https://www.google.fi/search?q=weber...=1506767698883Last edited by jr66; 30-09-2017, 13:39.
Comment
-
-
Kutistuuko toi tuulilasin kiilalista helposti? On se alkuperäinen "kumimaisempi" kromilista ja muutaman kk oli hyllyssä ja nyt jää 5cm vajaaksi yhdyskohdasta. Ei auta vaikka kuinka repii kun vähän saanu menemään ja sitten lisää paikalleen ja repimistä. Uusi lasi laitettii nyt nordic glasin tekeleenä, mutta ei niissä nyt eroakaan oikein voi olla niin paljoa..olis tossa mustakin lista hyllyssä mutta niin paskaa nuljata ilman oikeita työkaluja paikalleen tähän hätään..
Comment
-
-
E30 madalluksesta. Preface asettui kivasti vaateriin ta technixin kiinteästi madaltavalla 60/60 alustasarjalla ja 14” style 5 185/65 rengastuksella. Tarkoitus asentaa myös facelift malliin madaltava alustasarja. Jääkö facelift e30 etukenoon 60/40 madaltavalla vai laitetaanko suoraan 60/60 sarja? Rengas ei myöskään saisi jäädä kaaren sisälle:thinkF11 520d -12
Comment
-
-
Originally posted by Markkanenn View PostE30 madalluksesta. Preface asettui kivasti vaateriin ta technixin kiinteästi madaltavalla 60/60 alustasarjalla ja 14” style 5 185/65 rengastuksella. Tarkoitus asentaa myös facelift malliin madaltava alustasarja. Jääkö facelift e30 etukenoon 60/40 madaltavalla vai laitetaanko suoraan 60/60 sarja? Rengas ei myöskään saisi jäädä kaaren sisälle:think
Faceliftin takalokarin kaari on pari senttiä alempana kuin vanhemmassa joten samoilla jousilla takarengas jää kaaren sisään/lähemmäs kaarta kuin pre vaikka madaltuisi millilleen saman verran kuten pitäisikin, eri konevaihtoehdot saattaa keulan korkeuteen vaikuttaa mutta esim. 4-syl. jouset 4-syl. autoon niin ero minimaalinen jos yhtään.
Comment
-
Comment