Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by Bemssi View Post
    Noniin taas olisi aihetta kysymykseen, kun is taas vastustelee.. mikä mahtaa tehdä, että kylmänä autossa normaali tyhjäkäynti mutta heti kun lämpenee tyhjäkäynti nousee 1200rpm.. kaikki imuletkut ja tiivisteet uusittu.
    Tyhjäkäyntimoottori, voi kokeilla putsata.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Bemssi
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 872
      • Kerkkoo

      Originally posted by JJT View Post
      Tyhjäkäyntimoottori, voi kokeilla putsata.
      Ai niin unohdin mainita, että tuo putsattu ja vaihdettu toiseenkin = ei vaikutusta. Oma vika kohdistus siirtyy lambdaan, koska näytti pakokaasutesteissä olevan arvojen ulkopuolella.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16465
        • Asikkala

        Originally posted by Bemssi View Post
        Ai niin unohdin mainita, että tuo putsattu ja vaihdettu toiseenkin = ei vaikutusta. Oma vika kohdistus siirtyy lambdaan, koska näytti pakokaasutesteissä olevan arvojen ulkopuolella.
        Minkä arvojen ? Lambda-rivi siinä testituloksessa ? Sillä ei ole juurikaan (tai mitään ?) tekemistä lambdan kunnon kanssa.

        Comment

        • Zetz
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 3233
          • Joensuu

          Originally posted by Zetz View Post
          korkin vaihdoin nyt varmasti toimivaan, laitoin myös hieman isomman syylärin, ihan vain kun muuta käypäistä ei ollut ja tuo on ainakin jäähdyttänyt, nykyisen jäähdyttimen virtauksesta ei varmuutta. sähköflekti on on/off katkaisimella eli se varmasti toimii, nyt lähdetään kokeilemaan joko lämmöt kestäisi kurissa.



          edit, lämmöt pysyy kurissa, mutta tuo 92cel termostaatti on kyllä liian raju, käykö m30 moottorin termostaatti m50 koneeseen??
          ei pysy lämmöt kurissa ei, neste ei kierrä paisariin ollenkaan, mistä tämä voi johtua? syyläristä paisariin menevä letku ei ole tukossa., neste kyllä kiertää muuten ja jäähdyttimen neste on viileää. koitettu ilmata jo montakin kertaa, mutta ilmalukko siellä jossain vissiin on mutta missä, ja mioten sen saa pois
          puh/txt/whatsapp: 0452673541
          näillä mennään talvella:
          e39 523ia arctic silver
          e87 116i Japanrot
          ja näillä kesällä:
          e30 328i *Rot m50b28

          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

          Comment

          • hemperor
            BTCF Member
            • Feb 2006
            • 121
            • Järvenpää

            Originally posted by Zetz View Post
            ei pysy lämmöt kurissa ei, neste ei kierrä paisariin ollenkaan, mistä tämä voi johtua? syyläristä paisariin menevä letku ei ole tukossa., neste kyllä kiertää muuten ja jäähdyttimen neste on viileää. koitettu ilmata jo montakin kertaa, mutta ilmalukko siellä jossain vissiin on mutta missä, ja mioten sen saa pois
            Onhan Lämmityslaitteen kennolle menevät letkut oikeinpäin?
            E30 325i Cabrio
            E39 525i Touring
            E66 760li

            Comment

            • Zetz
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 3233
              • Joensuu

              Originally posted by hemperor View Post
              Onhan Lämmityslaitteen kennolle menevät letkut oikeinpäin?
              Kannesta alempaan
              puh/txt/whatsapp: 0452673541
              näillä mennään talvella:
              e39 523ia arctic silver
              e87 116i Japanrot
              ja näillä kesällä:
              e30 328i *Rot m50b28

              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

              Comment

              • Sam Hill
                Bimmer Rookie
                • Sep 2009
                • 150
                • Joensuu

                Miten saa 2d oven yläpuolen kromilistan irti sitä hajoittamatta. Pitääkä saada ylä- vai alalaita ensin kammettua irti? Eli tämä


                Entäs sivuikkunan takana olevan listan kromilista. Miten irtoaa? eli tämä


                Onko etu- ja takalaseissa ollut tehtaalta lähtiessä tiivisteen alla harmaa massa? Ja kuuluuko takalasin tiivisteen alla alakulmassa olla muovi, jonka alla on joku musta joustava liimamassa? Jos on ollut alkujaan niin pitääkö sinne tiivisteen ja karmin väliin jotain laittaa?? Kuva taas selventämässä. Harmaata massaa on nuo kaiki irtopallot peräkontin päällä.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16465
                  • Asikkala

                  Originally posted by Zetz View Post
                  Kannesta alempaan
                  Oikein

                  Comment

                  • andhu
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 535
                    • vihti

                    Originally posted by Sam Hill View Post
                    Miten saa 2d oven yläpuolen kromilistan irti sitä hajoittamatta. Pitääkä saada ylä- vai alalaita ensin kammettua irti? Eli tämä
                    [IMG]kuva[/IMG]

                    Entäs sivuikkunan takana olevan listan kromilista. Miten irtoaa? eli tämä
                    [IMG]kuva[/IMG]

                    Onko etu- ja takalaseissa ollut tehtaalta lähtiessä tiivisteen alla harmaa massa? Ja kuuluuko takalasin tiivisteen alla alakulmassa olla muovi, jonka alla on joku musta joustava liimamassa? Jos on ollut alkujaan niin pitääkö sinne tiivisteen ja karmin väliin jotain laittaa?? Kuva taas selventämässä. Harmaata massaa on nuo kaiki irtopallot peräkontin päällä.
                    [IMG]kuva[/IMG]
                    Sivuikkunan lista irtoaa, kun painaa takapuoellta niiden pienten muovikkiinnikeiden keski tapit sisään/vetää ulos.

                    Oven listassa on semmoset metalliset ns kynsi kiinnikeet ja muistaakseni listan alareunaa kampeamalla lähtee, kannattaa käyttää jotain myovista työkalua niin välttää isommilta vaurioilta
                    E30 316 Turbo

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3408
                      • Kotka

                      Originally posted by Sam Hill View Post
                      a
                      Onko etu- ja takalaseissa ollut tehtaalta lähtiessä tiivisteen alla harmaa massa? Ja kuuluuko takalasin tiivisteen alla alakulmassa olla muovi, jonka alla on joku musta joustava liimamassa? Jos on ollut alkujaan niin pitääkö sinne tiivisteen ja karmin väliin jotain laittaa?? Kuva taas selventämässä. Harmaata massaa on nuo kaiki irtopallot peräkontin päällä.
                      Omassa kopassa ei ollut tiivisteen alla mitään massaa, vaan puhdas maalattu karmi. Alareunassa oli kyllä tuo muovilla peitetty bituminauha ja ajattelin laittaa sinne kasatessakin jotain vastaavaa.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • Sam Hill
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2009
                        • 150
                        • Joensuu

                        Originally posted by andhu View Post
                        Sivuikkunan lista irtoaa, kun painaa takapuoellta niiden pienten muovikkiinnikeiden keski tapit sisään/vetää ulos.
                        Löytyi ne muovitapit haperoituneen tiivisteen alta kun hiukan tonki.

                        Originally posted by andhu View Post
                        Oven listassa on semmoset metalliset ns kynsi kiinnikeet ja muistaakseni listan alareunaa kampeamalla lähtee, kannattaa käyttää jotain myovista työkalua niin välttää isommilta vaurioilta
                        Kun otti ikkunan tiivisteen niin ne kiinnikkeet näkyy sieltä. Siinä sitten pähkäilin että kummalta puolelta pitää vääntää, ylä vai ala. Väännämme varovasti siis alapuolelta. Eihän näitä kyllä irroitettaviksi ole tehty, sen verran tiukassa ovat. Kiitoksia.

                        Originally posted by Skarpa View Post
                        Omassa kopassa ei ollut tiivisteen alla mitään massaa, vaan puhdas maalattu karmi. Alareunassa oli kyllä tuo muovilla peitetty bituminauha ja ajattelin laittaa sinne kasatessakin jotain vastaavaa.
                        Itsellä etulasissa on vielä enemmän sitä massaa. Tiedä onko noita joskus irroiteltu, mutta tuntuu hiukan oudolta että molemmat lasit olisi joskus käytetty irti ja sitten joku olisi tiivisteen väliin vielä jotain laittanut. Kyllähän tiivisteen täytyy pitää. Tiedäppä tuota. Muovinkin funktio on hiukan hämärä mutta jos sellaista muiltakin löytyy niin voisi itsekkin sellaisen sinne viritellä. Kiitoksia

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Vesi, loskapaska, jää ja sensellanen ei mene sinne karmin poteroon ehkä samallalailla jos on se mikälie massa. Alunperin karmin nurkassa on vanhimmissa autoissa ainakin vedenpoistoreikä. Jää tiivisteen alle piiloon.
                          ..tai sitten se estää tiivistettä hankaamasta maaleja pois karmin vekistä. Tai vähentää tiivisteen natinaa kun kori elää. Mä en oikeesti tiedä, vetelen vaan hatusta tässä juttua.
                          Last edited by petrolhead; 14-06-2017, 20:19.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Sam Hill
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2009
                            • 150
                            • Joensuu

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Vesi, loskapaska, jää ja sensellanen ei mene sinne karmin poteroon ehkä samallalailla jos on se mikälie massa. Alunperin karmin nurkassa on vanhimmissa autoissa ainakin vedenpoistoreikä. Jää tiivisteen alle piiloon.
                            ..tai sitten se estää tiivistettä hankaamasta maaleja pois karmin vekistä. Tai vähentää tiivisteen natinaa kun kori elää. Mä en oikeesti tiedä, vetelen vaan hatusta tässä juttua.
                            Tuossa on vedenpoistoreiät, oli vain oikeaan kulmaan laitettu niin paljon massaa että oli tukossa. Vasemmalle oli jätetty palon veto kesken reiän kohdilta.

                            Kieltämättä likaa ei tiivisteen alta löytynyt vaikka tiiviste olikin yläkulmistaan hiukan päässyt kutistumaan. Voihan se olla että tuolla aineella on joku funktio ollut. Tai voip olla olemattakin.

                            Comment

                            • smpovers
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2372
                              • Tammela

                              Hansikaslokero ei aukea. Otin saranan irti mutta ei saa siltikään auki. Miten tuo aukeaa mahdollisimman vähällä rikkomisella?
                              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                              BMW 330d touring e46 -05
                              Ford Cortina Mk2 1600 -70
                              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16465
                                • Asikkala

                                Originally posted by smpovers View Post
                                Hansikaslokero ei aukea. Otin saranan irti mutta ei saa siltikään auki. Miten tuo aukeaa mahdollisimman vähällä rikkomisella?
                                Sahaat palan irti niin että lukko kahva/lukko jää kojelautaan kiinni, sitten loput osat paskaksi eli sama miten irroittaa, tuloksena on täytettä romukoppaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎