Jep. Putsailinkin tossa jo saumamassat niin vahvikehitsailen ainakin iskaritornit ja runkoaisat. Oisko kummallakaan kuvaa tuosta tuesta jos apinois siitä?
Olen ollut siinä käsityksessä että iskaritornien eläminen pystysuunnassa on ollut se ongelma.
Itse vahvikehitsasin kaikki nykyiset saumat, sekä tein vahvikeputken a-pilarin juuresta iskaritornin kylkeen (hyvin pitkälle petrolheadilta apinoitu idea )
Noista cabrio-vahvikkeista ei liene mainittavaa hyötyä koska torni varmaan elää sen minkä se runkoaisakin elää.
Runkoaisojen kolmiovahvikkeista en osaa sanoa.
Varmaan joku joka on ajanut enemmän osaa sanoa mistä on hyötyä ja mistä ei
Iskarikoteloon kohdistuvat pystysuuntaiset voimat, hetkelliset maksimit varsinkin, on monta kertaa suuremmat kuin sivusuunnassa. Toinen syy joka mulla on olettaa että pystysuuntainen tuki vois olla hyödyksi, on se millä lailla ne akkuhyllyn/sulakerasian kohdat on ruostuneet. Monesta kun on putsannu sen ruostetyömaan esiin ni vaurio näyttää väsymismurtumalta. Eli niinkuin sitä olis nitkutettu ylös alas. E34:ssa ja esim E36ssa on sivuaisan/A-pilarin välillä sellanen viistotuki rakenne. Kolmekympissä ei. E30 cabriosta löytyy lisävahvike "sivuaisan" alapuolelta. Voisko sellasesta ottaa virikkeitä.
Jos vehje on kovin matala, jos etupyörä ei ole vakiota edempänä, jos maksimi kääntökulma on kovin suuri, jos on isot pyörät.. niin pyöräkotelon ylä/takaosassa ei ole välttämättä liikoja tiloja vahvikkeille.
Jep. Putsailinkin tossa jo saumamassat niin vahvikehitsailen ainakin iskaritornit ja runkoaisat. Oisko kummallakaan kuvaa tuosta tuesta jos apinois siitä?
Iskarikoteloon kohdistuvat pystysuuntaiset voimat, hetkelliset maksimit varsinkin, on monta kertaa suuremmat kuin sivusuunnassa. Toinen syy joka mulla on olettaa että pystysuuntainen tuki vois olla hyödyksi, on se millä lailla ne akkuhyllyn/sulakerasian kohdat on ruostuneet. Monesta kun on putsannu sen ruostetyömaan esiin ni vaurio näyttää väsymismurtumalta. Eli niinkuin sitä olis nitkutettu ylös alas. E34:ssa ja esim E36ssa on sivuaisan/A-pilarin välillä sellanen viistotuki rakenne. Kolmekympissä ei. E30 cabriosta löytyy lisävahvike "sivuaisan" alapuolelta. Voisko sellasesta ottaa virikkeitä.
Jos vehje on kovin matala, jos etupyörä ei ole vakiota edempänä, jos maksimi kääntökulma on kovin suuri, jos on isot pyörät.. niin pyöräkotelon ylä/takaosassa ei ole välttämättä liikoja tiloja vahvikkeille.
E30 -85 2d konehuone työn alla. Mistä kannattaa vahvikehitsata ja kannattaako johonkin kohti tehdä vahvikkeita?
Ensimmäisenä tulee mieleen:
-Etuiskaritornien vahvikehitsaus. Hyötyä?
-jonkinlaiset kolmiovahvikkeet tulipellin ja runkoaisojen väliin. Hyötyä?
-Etuiskaritornin ja etulokarin yläkiinnitystason väliin cabrio malliset vahvikkeet. Hyötyä?
-Muuta?
Autosta tulossa "lightweight" katuauto ja pienesti muokkaillaan luisunajoa ajatellen. Ei tule ainakaan täysiä turvakaaria. Mitään turhaa ylimääräistä painoa/vaivaa en halua autoon mutta hyödylliset modit kyllä haluan tehdä tässä vaiheessa.
Olen ollut siinä käsityksessä että iskaritornien eläminen pystysuunnassa on ollut se ongelma.
Itse vahvikehitsasin kaikki nykyiset saumat, sekä tein vahvikeputken a-pilarin juuresta iskaritornin kylkeen (hyvin pitkälle petrolheadilta apinoitu idea )
Noista cabrio-vahvikkeista ei liene mainittavaa hyötyä koska torni varmaan elää sen minkä se runkoaisakin elää.
Runkoaisojen kolmiovahvikkeista en osaa sanoa.
Varmaan joku joka on ajanut enemmän osaa sanoa mistä on hyötyä ja mistä ei
E30 -85 2d konehuone työn alla. Mistä kannattaa vahvikehitsata ja kannattaako johonkin kohti tehdä vahvikkeita?
Ensimmäisenä tulee mieleen:
-Etuiskaritornien vahvikehitsaus. Hyötyä?
-jonkinlaiset kolmiovahvikkeet tulipellin ja runkoaisojen väliin. Hyötyä?
-Etuiskaritornin ja etulokarin yläkiinnitystason väliin cabrio malliset vahvikkeet. Hyötyä?
-Muuta?
Autosta tulossa "lightweight" katuauto ja pienesti muokkaillaan luisunajoa ajatellen. Ei tule ainakaan täysiä turvakaaria. Mitään turhaa ylimääräistä painoa/vaivaa en halua autoon mutta hyödylliset modit kyllä haluan tehdä tässä vaiheessa.
Tätäpä justiin mietinki että ei taida olla hyvää patenttia tähän. Tympäsee alkaa tekemään tuota säiliön kiinnitystä uudelleen, mutta itse huohotusjärjestelmä on ehjä.
Tulihan se otettua pois ja en suosittele. Kolmena kesänä vastustanu omatekeleen kans. Kun tankki on täynnä niin mutkassa lentää pensaa tielle ja aivan hirveän hidas tankata kun ilma ei pääse tankista ulos yhtä nopeasti kuin pensa menee sisään ja kauhea haju tallissa kun liian suora rööri tankista ulos. Eli anna sen olla sielä mikäli se on ehjä ja toimiva.
Miten olit ajatellu toteuttaa huohotuksen?
Tätäpä justiin mietinki että ei taida olla hyvää patenttia tähän. Tympäsee alkaa tekemään tuota säiliön kiinnitystä uudelleen, mutta itse huohotusjärjestelmä on ehjä.
Onkos kukaan ottanu tuota 1.8 kaasariautossa olevaa bensan huohotussäiliötä pois? Tuntuis helpolta ratkasulta kasausvaiheessa jättää vaan pois takakaaresta:think
Tulihan se otettua pois ja en suosittele. Kolmena kesänä vastustanu omatekeleen kans. Kun tankki on täynnä niin mutkassa lentää pensaa tielle ja aivan hirveän hidas tankata kun ilma ei pääse tankista ulos yhtä nopeasti kuin pensa menee sisään ja kauhea haju tallissa kun liian suora rööri tankista ulos. Eli anna sen olla sielä mikäli se on ehjä ja toimiva.
Onkos kukaan ottanu tuota 1.8 kaasariautossa olevaa bensan huohotussäiliötä pois? Tuntuis helpolta ratkasulta kasausvaiheessa jättää vaan pois takakaaresta:think
Ei se turhaan siellä ole. Se kerää sisäänsä mahdolliset bensat jotka tulee huohotinletkusta ja ne palautuu tankkiin kans, kun sinne mahtuvat. Ja se samalla toimii osana systeemiä joka estää bensan valumisen ulos tankista jos auto pyörähtää ympäri.
Onkos kukaan ottanu tuota 1.8 kaasariautossa olevaa bensan huohotussäiliötä pois? Tuntuis helpolta ratkasulta kasausvaiheessa jättää vaan pois takakaaresta:think
Mitenköhän minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että tuo puhallin on kyllä pyörinyt vaikka katto on ollut missä asennossa tahansa? Ehkä muistan väärin eli = talliin tarkistamaan...
Kytkintä paino ni puhallin sammu. Kerran pyöräytin ropellii käsin ni lähti pyörimää. Olikin vaan jumissa. Lämmitys ei toimi joten tinaushommia että vaihtaa vastuksen kun vaan tietäis minkä arvosen tökkää uuden. Vanhasta karkas tekstit kun pyyhin pölyt Suoralla virralla ohitettuna kyllä kuumenee langat. Antenniin en oo saanu eloa. Siinä virta jää piirilevyn uumeniin. Joten jos joku lukee ja on sähköantenni jouten, mä ostan pois sen.
Mitenköhän minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että tuo puhallin on kyllä pyörinyt vaikka katto on ollut missä asennossa tahansa? Ehkä muistan väärin eli = talliin tarkistamaan...
Ja nro 19 taitaa olla tuo vaijeri joka estää rätin luukun ja paksinkannen avaamisen samaan aikaan? Se on poikki ja jollain on jo vahinko tapahtunu ja maalit napsahtanu molemmista pieneltä alueelta. http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=41_0805
Ja nro 19 taitaa olla tuo vaijeri joka estää rätin luukun ja paksinkannen avaamisen samaan aikaan? Se on poikki ja jollain on jo vahinko tapahtunu ja maalit napsahtanu molemmista pieneltä alueelta.
Jahas jahas. No ilmankos. Täytyykin ottaa asiaksi tutkiskella mikä on ongelmana. Vasta vuoden ollu tuo avo ja lähinnä vaan ajettu. Nyt siistiessä paikkoja löytyy kaikkea uutta, mistä en meinannu löytää millään tietoa toiminnasta vaikka sähkökaavioita ja räjäytyskuvia tutkiskelin monestakin paikasta.
Ps. Löysin yllätys yllätys myös pari reikää paksin molemmista ponneista. Sen vakautinlimpun tellinki täysin ratkennut ja sen repäsin eilen pois. Koko paksin takapään hiekkapuhallus ja maalaus edessä koska ruostetta saumoissa ikävän paljon. Joku tuon naaman joskus vaihtanut ja suojaus jääny kehnoksi.
E.en tiedä tuosta kovakatto asiasta yhtään mitään. Sitä mulla ei ainakaan ole, eikä vaikuta siltä että tuolla mitään ylimäärästä kiinnikettäkään olis..
Leave a comment: