Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Miku View Post
    Jep. Putsailinkin tossa jo saumamassat niin vahvikehitsailen ainakin iskaritornit ja runkoaisat. Oisko kummallakaan kuvaa tuosta tuesta jos apinois siitä?
    Petrolin puolesta poimin sen kuvakansiosta:


    Vastaava rakenne E36:ssa:

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by Iemel View Post
    Olen ollut siinä käsityksessä että iskaritornien eläminen pystysuunnassa on ollut se ongelma.
    Itse vahvikehitsasin kaikki nykyiset saumat, sekä tein vahvikeputken a-pilarin juuresta iskaritornin kylkeen (hyvin pitkälle petrolheadilta apinoitu idea )
    Noista cabrio-vahvikkeista ei liene mainittavaa hyötyä koska torni varmaan elää sen minkä se runkoaisakin elää.
    Runkoaisojen kolmiovahvikkeista en osaa sanoa.

    Varmaan joku joka on ajanut enemmän osaa sanoa mistä on hyötyä ja mistä ei
    Originally posted by petrolhead View Post
    Iskarikoteloon kohdistuvat pystysuuntaiset voimat, hetkelliset maksimit varsinkin, on monta kertaa suuremmat kuin sivusuunnassa. Toinen syy joka mulla on olettaa että pystysuuntainen tuki vois olla hyödyksi, on se millä lailla ne akkuhyllyn/sulakerasian kohdat on ruostuneet. Monesta kun on putsannu sen ruostetyömaan esiin ni vaurio näyttää väsymismurtumalta. Eli niinkuin sitä olis nitkutettu ylös alas. E34:ssa ja esim E36ssa on sivuaisan/A-pilarin välillä sellanen viistotuki rakenne. Kolmekympissä ei. E30 cabriosta löytyy lisävahvike "sivuaisan" alapuolelta. Voisko sellasesta ottaa virikkeitä.
    Jos vehje on kovin matala, jos etupyörä ei ole vakiota edempänä, jos maksimi kääntökulma on kovin suuri, jos on isot pyörät.. niin pyöräkotelon ylä/takaosassa ei ole välttämättä liikoja tiloja vahvikkeille.
    Jep. Putsailinkin tossa jo saumamassat niin vahvikehitsailen ainakin iskaritornit ja runkoaisat. Oisko kummallakaan kuvaa tuosta tuesta jos apinois siitä?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Iskarikoteloon kohdistuvat pystysuuntaiset voimat, hetkelliset maksimit varsinkin, on monta kertaa suuremmat kuin sivusuunnassa. Toinen syy joka mulla on olettaa että pystysuuntainen tuki vois olla hyödyksi, on se millä lailla ne akkuhyllyn/sulakerasian kohdat on ruostuneet. Monesta kun on putsannu sen ruostetyömaan esiin ni vaurio näyttää väsymismurtumalta. Eli niinkuin sitä olis nitkutettu ylös alas. E34:ssa ja esim E36ssa on sivuaisan/A-pilarin välillä sellanen viistotuki rakenne. Kolmekympissä ei. E30 cabriosta löytyy lisävahvike "sivuaisan" alapuolelta. Voisko sellasesta ottaa virikkeitä.
    Jos vehje on kovin matala, jos etupyörä ei ole vakiota edempänä, jos maksimi kääntökulma on kovin suuri, jos on isot pyörät.. niin pyöräkotelon ylä/takaosassa ei ole välttämättä liikoja tiloja vahvikkeille.
    Last edited by petrolhead; 07-04-2018, 15:34.

    Leave a comment:


  • Iemel
    replied
    Originally posted by Miku View Post
    E30 -85 2d konehuone työn alla. Mistä kannattaa vahvikehitsata ja kannattaako johonkin kohti tehdä vahvikkeita?

    Ensimmäisenä tulee mieleen:
    -Etuiskaritornien vahvikehitsaus. Hyötyä?
    -jonkinlaiset kolmiovahvikkeet tulipellin ja runkoaisojen väliin. Hyötyä?
    -Etuiskaritornin ja etulokarin yläkiinnitystason väliin cabrio malliset vahvikkeet. Hyötyä?
    -Muuta?

    Autosta tulossa "lightweight" katuauto ja pienesti muokkaillaan luisunajoa ajatellen. Ei tule ainakaan täysiä turvakaaria. Mitään turhaa ylimääräistä painoa/vaivaa en halua autoon mutta hyödylliset modit kyllä haluan tehdä tässä vaiheessa.
    Olen ollut siinä käsityksessä että iskaritornien eläminen pystysuunnassa on ollut se ongelma.
    Itse vahvikehitsasin kaikki nykyiset saumat, sekä tein vahvikeputken a-pilarin juuresta iskaritornin kylkeen (hyvin pitkälle petrolheadilta apinoitu idea )
    Noista cabrio-vahvikkeista ei liene mainittavaa hyötyä koska torni varmaan elää sen minkä se runkoaisakin elää.
    Runkoaisojen kolmiovahvikkeista en osaa sanoa.

    Varmaan joku joka on ajanut enemmän osaa sanoa mistä on hyötyä ja mistä ei

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    E30 -85 2d konehuone työn alla. Mistä kannattaa vahvikehitsata ja kannattaako johonkin kohti tehdä vahvikkeita?

    Ensimmäisenä tulee mieleen:
    -Etuiskaritornien vahvikehitsaus. Hyötyä?
    -jonkinlaiset kolmiovahvikkeet tulipellin ja runkoaisojen väliin. Hyötyä?
    -Etuiskaritornin ja etulokarin yläkiinnitystason väliin cabrio malliset vahvikkeet. Hyötyä?
    -Muuta?

    Autosta tulossa "lightweight" katuauto ja pienesti muokkaillaan luisunajoa ajatellen. Ei tule ainakaan täysiä turvakaaria. Mitään turhaa ylimääräistä painoa/vaivaa en halua autoon mutta hyödylliset modit kyllä haluan tehdä tässä vaiheessa.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by sam_u View Post
    Tätäpä justiin mietinki että ei taida olla hyvää patenttia tähän. Tympäsee alkaa tekemään tuota säiliön kiinnitystä uudelleen, mutta itse huohotusjärjestelmä on ehjä.
    Kiinnityshän on todella yksinkertainen

    Leave a comment:


  • sam_u
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Tulihan se otettua pois ja en suosittele. Kolmena kesänä vastustanu omatekeleen kans. Kun tankki on täynnä niin mutkassa lentää pensaa tielle ja aivan hirveän hidas tankata kun ilma ei pääse tankista ulos yhtä nopeasti kuin pensa menee sisään ja kauhea haju tallissa kun liian suora rööri tankista ulos. Eli anna sen olla sielä mikäli se on ehjä ja toimiva.

    Miten olit ajatellu toteuttaa huohotuksen?
    Tätäpä justiin mietinki että ei taida olla hyvää patenttia tähän. Tympäsee alkaa tekemään tuota säiliön kiinnitystä uudelleen, mutta itse huohotusjärjestelmä on ehjä.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by sam_u View Post
    Onkos kukaan ottanu tuota 1.8 kaasariautossa olevaa bensan huohotussäiliötä pois? Tuntuis helpolta ratkasulta kasausvaiheessa jättää vaan pois takakaaresta:think
    Tulihan se otettua pois ja en suosittele. Kolmena kesänä vastustanu omatekeleen kans. Kun tankki on täynnä niin mutkassa lentää pensaa tielle ja aivan hirveän hidas tankata kun ilma ei pääse tankista ulos yhtä nopeasti kuin pensa menee sisään ja kauhea haju tallissa kun liian suora rööri tankista ulos. Eli anna sen olla sielä mikäli se on ehjä ja toimiva.

    Miten olit ajatellu toteuttaa huohotuksen?
    Last edited by GOOFY; 05-04-2018, 19:42.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by sam_u View Post
    Onkos kukaan ottanu tuota 1.8 kaasariautossa olevaa bensan huohotussäiliötä pois? Tuntuis helpolta ratkasulta kasausvaiheessa jättää vaan pois takakaaresta:think
    Ei se turhaan siellä ole. Se kerää sisäänsä mahdolliset bensat jotka tulee huohotinletkusta ja ne palautuu tankkiin kans, kun sinne mahtuvat. Ja se samalla toimii osana systeemiä joka estää bensan valumisen ulos tankista jos auto pyörähtää ympäri.

    Leave a comment:


  • sam_u
    replied
    Onkos kukaan ottanu tuota 1.8 kaasariautossa olevaa bensan huohotussäiliötä pois? Tuntuis helpolta ratkasulta kasausvaiheessa jättää vaan pois takakaaresta:think

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Mitenköhän minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että tuo puhallin on kyllä pyörinyt vaikka katto on ollut missä asennossa tahansa? Ehkä muistan väärin eli = talliin tarkistamaan...
    Kytkintä paino ni puhallin sammu. Kerran pyöräytin ropellii käsin ni lähti pyörimää. Olikin vaan jumissa. Lämmitys ei toimi joten tinaushommia että vaihtaa vastuksen kun vaan tietäis minkä arvosen tökkää uuden. Vanhasta karkas tekstit kun pyyhin pölyt Suoralla virralla ohitettuna kyllä kuumenee langat. Antenniin en oo saanu eloa. Siinä virta jää piirilevyn uumeniin. Joten jos joku lukee ja on sähköantenni jouten, mä ostan pois sen.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Mitenköhän minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että tuo puhallin on kyllä pyörinyt vaikka katto on ollut missä asennossa tahansa? Ehkä muistan väärin eli = talliin tarkistamaan...

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Ja nro 19 taitaa olla tuo vaijeri joka estää rätin luukun ja paksinkannen avaamisen samaan aikaan? Se on poikki ja jollain on jo vahinko tapahtunu ja maalit napsahtanu molemmista pieneltä alueelta.
    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=41_0805
    Sehän se Paskamaisen ahdas paikka laittaa uus

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Ja nro 19 taitaa olla tuo vaijeri joka estää rätin luukun ja paksinkannen avaamisen samaan aikaan? Se on poikki ja jollain on jo vahinko tapahtunu ja maalit napsahtanu molemmista pieneltä alueelta.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Jahas jahas. No ilmankos. Täytyykin ottaa asiaksi tutkiskella mikä on ongelmana. Vasta vuoden ollu tuo avo ja lähinnä vaan ajettu. Nyt siistiessä paikkoja löytyy kaikkea uutta, mistä en meinannu löytää millään tietoa toiminnasta vaikka sähkökaavioita ja räjäytyskuvia tutkiskelin monestakin paikasta.
    Ps. Löysin yllätys yllätys myös pari reikää paksin molemmista ponneista. Sen vakautinlimpun tellinki täysin ratkennut ja sen repäsin eilen pois. Koko paksin takapään hiekkapuhallus ja maalaus edessä koska ruostetta saumoissa ikävän paljon. Joku tuon naaman joskus vaihtanut ja suojaus jääny kehnoksi.
    E.en tiedä tuosta kovakatto asiasta yhtään mitään. Sitä mulla ei ainakaan ole, eikä vaikuta siltä että tuolla mitään ylimäärästä kiinnikettäkään olis..
    Last edited by pazq; 04-04-2018, 06:55.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎