Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mistäs ootte ostaneet takaiskarin alapään pultteja? Bemarilta ei saa ja M12x1,5x65 10.9 tahtoo olla vähän harvinainen koko. Yleensä löytyy vain laatikoittain. Tosin mahtaako olla niin nuukaa, kun E36:ssakin on 60-millinen pultti ja iskarin alasilmä tuskin on ainakaan kapeampi kuin E30:ssä.
-
-
Originally posted by pazq View PostJa minä kävin tän sulta hakemassa pois ja sit tarttu jotain romuakin mukaan samalla. Sittemmin tein uuden grillin missä toimii nosto vaijeritaljoilla ja onnistuu yksin koko homma helposti..Noh onneks en lyöny vetoa aiheesta
Tuolla pienessä matalassa luolassani oli helppo nostaa ylös pukkiin, kun katossa on koukut mihkä sai taljat. Muilla on sitten tullu nähtyä mm moottori nostinta käytettävän. Ei kauheita tuo tyhjä hylsy paina.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Miku View PostKiitoksia hyvistä vinkeistä ja kuvista korigrilli asiassa
Olisiko joku pystynyt vielä mittaamaan millä korkeudella runkoaisojen päät pitäisi olla maasta että kori mahtuisi pyörimään ympäri?
Mietin ensin että teen korkeussäädön mutta en tiedä tarvitsenko sitä oikein mihinkään ja olisi helppo tehdä jälestä päinkin niin voi olla että sitä ei tule ainakaan alkuun tehtyä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kiraffi View PostMulla ol aikanaan näinkin simppeli viritys
Tuommoin tyhjä koppa pyörii vallan kivuttomasti yksinään vaikka sen laittaakin kiinni suoraan aisojen nenistä.
Pyöriin kannattaa kiinnittää huomiota, ulkona jos meinaa liikuttaa niin noilla pienillä kalustepyörillä ei tie tietenkään yhtään mitään,
mutta muuten mahdollisimman kovat koska jos pitkään seisoo paikallaan niin menee herkäst lättänäks ja sitten ei ainakaan liiku :p
Päädyt yhdistävä välituki on ihan must. Tekee sen sitten metallista tai vaikka lankusta niinku mulla oli, muuten saattaa koko viritelmä lässähtää ja romahtaa niskaan.
Leave a comment:
-
-
Kiitoksia hyvistä vinkeistä ja kuvista korigrilli asiassa
Olisiko joku pystynyt vielä mittaamaan millä korkeudella runkoaisojen päät pitäisi olla maasta että kori mahtuisi pyörimään ympäri?
Mietin ensin että teen korkeussäädön mutta en tiedä tarvitsenko sitä oikein mihinkään ja olisi helppo tehdä jälestä päinkin niin voi olla että sitä ei tule ainakaan alkuun tehtyä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by andhu View PostOnko fakta tietoa 325 Ate takajarrusatuloiden männän halkaisiajasta? Autodoc tarjoaa 33/35/38??
Farkku, neliveto ja diesel sedanin lisäksi niin kaikki koot saattaa olla oikein mutta takaveto sedan varmaankin kyseessä ?Last edited by jr66; 12-03-2018, 22:46.
Leave a comment:
-
-
Onko fakta tietoa 325 Ate takajarrusatuloiden männän halkaisiajasta? Autodoc tarjoaa 33/35/38??
Leave a comment:
-
-
Ne pyöräthän voisi olla helposti irroitettavat niin eivät painuisi läjään ja isot ilmapyörät jo joustaakin aika paljon niin grillistä tulee vakaampi kun eivät pääse nitkuttamaan grilliä edestakas.
Leave a comment:
-
-
Mulla ol aikanaan näinkin simppeli viritys
Tuommoin tyhjä koppa pyörii vallan kivuttomasti yksinään vaikka sen laittaakin kiinni suoraan aisojen nenistä.
Pyöriin kannattaa kiinnittää huomiota, ulkona jos meinaa liikuttaa niin noilla pienillä kalustepyörillä ei tie tietenkään yhtään mitään,
mutta muuten mahdollisimman kovat koska jos pitkään seisoo paikallaan niin menee herkäst lättänäks ja sitten ei ainakaan liiku :p
Päädyt yhdistävä välituki on ihan must. Tekee sen sitten metallista tai vaikka lankusta niinku mulla oli, muuten saattaa koko viritelmä lässähtää ja romahtaa niskaan.
Leave a comment:
-
-
Ite olen joutunut siirtelemään koria monesti ja siinä toi ala yhdysputki on kyllä käytännössä pakollinen.
Ja jos meinaa hiekkapihalla liikutella, kannattaa pyöräkoko valita sen mukaan.
Tilasin oman grillin aineet valmiiksi sahattuna, ainut mitä piti tehdä oli hitsaaminen. Sahaamisen kustannus oli niin pieni ettei sillä erotuksella huvittanut kotona rälläköidä.
Leave a comment:
-
-
Mul on tommonen kötöstys joka on tehty mistä vaan löytyneestä rautaromusta. Tuossahan on samoja hienouksia mitä Skarpan suunnitelmassa, mutta tehty vähän krouvimmin, niin ei oo menny turhaan aikaan tuon tekoon:
Pitkät palkit sujahtaa tonne etupään sisään ja lukitaan pultilla. Voi siis työntää takapään auton alle ja sit tökätä etupään paikalleen ja lukita sopivalle pituudelle. Sitten pultataan korin kiinnikkeet runkopalkkien päähän ja tommosilla vinsseillä saa korin nostettua ylös. Auton saa siis grilliin yksinäänkin hyvin helposti. Koko hässäkkä liikkuu pyörillä paikasta toiseen.
Ja jo huomaatte, niin mulla pyörintäakseli on n. 5-10cm runkopalkkien yläpuolella. Tuollain pyöri helposti ympäri. Niin luukkujen kannssa kuin ilman. Ja pysyy myös oikeinpäin itekseen, eikä tarvi pelätä että keinahtaa ympäri kun yksin pyörittelee.Last edited by Pazi88; 12-03-2018, 12:12.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GOOFY View PostTuo alla oleva yhdyspalkkihan estäisi nitkahduksia vaikka ulos kuskattaessa. Muuten ei varmaan ole tarpeellinen.
Eikös se ole ihan sama nostaako autoa että saa grilliin kiini vai nostaako grilliä auton kans että saa oikealle korkeudelle mikäli muuten ei tarvi korkeuteen säätöä. Säätöönhän voisi laittaa laakeroinnin niin liikkuisi kevyemmin.
Kerran kävi mielessä että mitäpä jos grilli olisi kiinni katossa. Alas jäis enemmän tilaa.
Ja grillistä kannattaa tehdä hieman jämerämpi että siihen kestää laittaa rullaavan korin. Kaikki pohjassa oleva on huomattavasti helpompi purkaa kun auto on kyljellään ja asentaa myös takaisin.
Leave a comment:
-
-
Tuo alla oleva yhdyspalkkihan estäisi nitkahduksia vaikka ulos kuskattaessa. Muuten ei varmaan ole tarpeellinen.
Eikös se ole ihan sama nostaako autoa että saa grilliin kiini vai nostaako grilliä auton kans että saa oikealle korkeudelle mikäli muuten ei tarvi korkeuteen säätöä. Säätöönhän voisi laittaa laakeroinnin niin liikkuisi kevyemmin.
Kerran kävi mielessä että mitäpä jos grilli olisi kiinni katossa. Alas jäis enemmän tilaa.
Ja grillistä kannattaa tehdä hieman jämerämpi että siihen kestää laittaa rullaavan korin. Kaikki pohjassa oleva on huomattavasti helpompi purkaa kun auto on kyljellään ja asentaa myös takaisin.Last edited by GOOFY; 12-03-2018, 11:12.
Leave a comment:
-
-
Suunnittelin itse joskus tällaista koripukkia, jossa olisi monta näppärää ominaisuutta verrattuna nykyiseen moottoripukeista tehtyyn. Sitten totesin, että käytän aikani mieluummin korin rassaamiseen kuin hienon koripukin viilaamiseen. Piirustuksia ja ideoita saa käyttää vapaasti. Ajatuksena oli, että korin saa poimittua kyytiin taljoilla nostamalla ja sen saa lukittua erilaisiin asentoihin. Jos nyt tekisin tuota, niin hylkäisin varmaan auton alla olevan yhdyspalkin ja panisin sen sijaan kumpaankin päätyyn pyörät.
Punaiset palkit ovat 60x60x3 neliöputkipalkkia. Ohuempi harmaa on 50x50x4 ja paksummat harmaat 70x70x3. Pienenä kysymysmerkkinä tuossa on se, liukuvatko nostokelkat ok pystyputkessa, vai alkavatko kanittaa.
Kaikki piirustukset PDF:nä ja DWG:nä täällä:
Last edited by Skarpa; 12-03-2018, 07:29.
Leave a comment:
-
Leave a comment: