Alkupään M50b20 ei meinaa mennä ruotuun sitten millään. Tyhjäkäynti seilaa, rötää, pätkii, haamurajotin jne..
Tähän asti vaihdettua:
-Kaikki imusarjan tiivisteet
-Venttiilikopan tiivisteet
-Huohotinletkut tsekattu ja vaihdettu se imusarjan nysä
-Tyhjäkäyntimoottori putsattu (tärrää virrat päällä)
-Ilmamassa (Bosch), Kokeiltu myös toisella
-Lamda (Bosch 0 258 005 322)
-Imuhaitari
-Puolat (Vanhat oli ZUNDPULE 1726177 ja uudet BREMI 1703359)
Ei vaikutusta. Vikakoodia antaa lamdasta, tulee heti takaisin jos käynnissä poistaa. Mutta jos ottaa lambdan irti niin ei tule siitä vikakoodia ??
Lambda myös mitattu liittimestä ja sen pitäis olla OK, lämmitys yms..
Diagnostiikka on vähä nii ja näi kun on vain tuo 20 pin portti ja autocom.
Jos ajaa vikapäällä vähän lenkkiä ja kengittää niin antaa misfirea, kerran on ollu jopa Kampiakselin tunnistimesta vikakoodi.
Jäi syömään tuo lambda niin kovin että pakko oli ottaa ecun pin out käteen ja lähteä mittailemaan. Kappas vaan, sielä oli signaali ja maa ristissä. Myös näillä foorumeilla puitu asiaa ja väärääkin tietoa löytyy. Tässä ainakin alkupään M50b20 motronicin eculla ja e34 johtosarjalla oikeaa tietoa:
Auto. Lambda
Vihreä. Valkoinen = Lämmitys
Ruskea. Valkoinen = Lämmitys
Musta. Musta = signaali +
Keltainen. Harmaa = signaali maa
Jännä kun realoem osanumerolla tilattu Bosch lambda oikealla pistokkeella mutta väärällä järjestyksellä ! Swappasin nuo signaalijohdot ja heti lähti lambda tekemään työtä. Ei enää vikakoodia eikä tyhjäkäynti aaltoile. Tyhjäkäynnillä voi hyvällä sävelkorvalla vielä huomata pientä epätasaisuutta, mutta ei sellaista että auto melkeen sammuu.
Testiajo ok, kaikinpuolin parempi mutta haamurajoitin vielä kiusaa. ”Rajoitin” tulee vastaan noin kierrosalueen puolessavälissä, vähän tuntuu kuin yksi pyttykin tippuisi pois menosta. Jos kaasu pohjassa jatkaa ja ylittää tämän ”alueen” niin alkaa kiertämään normaalisti loppuun saakka.
Vikakoodiksi antoi nyt 55/Ignition system. Olisikohan nyt aika miettiä uutta kampiakselin asennontunnistinta ?
Hei...
Onko nää puskurin listat metalli puskurissa takavetoisen ja ix mallin kanssa samat.
Kun katsoo bmw etk ja realoem, kun katsoo mallien osien sopivuus listaa, niin näyttää että ix:ssä on omat:think https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=51_0535
Tarkoitan osia 19-23 ja nyt en tarkoita M-tech I osia, vaan ihan perusmallia
Hei...
Onko nää puskurin listat metalli puskurissa takavetoisen ja ix mallin kanssa samat.
Tähän mennessä luulin, että on, mutta jotain eroa sittenkin.
Takavetoisen kun valitsee, niin antaa tuon yhtenäisen nro 11, mutta kun avaa infon, niin antaa kyllä sillekin soveltuvuuden nelivetoon.
Tähän mennessä luulin, että on, mutta jotain eroa sittenkin.
Takavetoisen kun valitsee, niin antaa tuon yhtenäisen nro 11, mutta kun avaa infon, niin antaa kyllä sillekin soveltuvuuden nelivetoon.
EDIT: näyttäisi siltä, että kaksiosainen lista on vain kaksiovisessa 325ix:ssä, ja tuo yhtenäinen voi olla missä vaan.
Kiitos tiedosta, tuossa tulikin tutkittua noita ix kuvia pitkin nettiä, niin osassa on tuo yksiosainen osassa kaksi osainen, myös olen nähnyt kaksi osaisia M-tech I puskurin kanssa, kun taas oon ymmärtänyt että yksiosainen olisi tarkoitettu M-tech I puskurin kanssa, koska ei ole niin paksu:think
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Kiitos tiedosta, tuossa tulikin tutkittua noita ix kuvia pitkin nettiä, niin osassa on tuo yksiosainen osassa kaksi osainen, myös olen nähnyt kaksi osaisia M-tech I puskurin kanssa, kun taas oon ymmärtänyt että yksiosainen olisi tarkoitettu M-tech I puskurin kanssa, koska ei ole niin paksu:think
M-tech 1 lista on omanlaisensa. Yksiosainen ja alareunasta vähän eri muotoinen kuin vakio.Suurimpana erona on M-tech -listasta puuttuva alapuolinen uloke takapäässä. Yksiosaisesta listasta saa itse veisteltyä M-tech etuhelman kanssa ihan hyvin sopivan.
Ennen tuota kohtaa kertoo vielä että tarvii leveän talttaruuvarin ja palan kangasta suojaksi. Jos on sellaiset muoviset listanirrotustyökalut, niin nekin käynee.
Ennen tuota kohtaa kertoo vielä että tarvii leveän talttaruuvarin ja palan kangasta suojaksi. Jos on sellaiset muoviset listanirrotustyökalut, niin nekin käynee.
Lähtipäs, kun vaan uskalsi kammeta
Ja seuraava. Onko kuvan osa nro 3, miten kriittinen?
… alkuperäisenä -uutena- noin 300 euron laukaus. Nimi kertoo kriittisyyden: Schwingungsdämpfer eli vibration damper. Jostain purkuautosta hyvä käytetty?
En minäkään, tosin vähänlaisesti mulla noita E30:siä on tallissa ollutkaan.
Nopeasti muutamia mallena BMWfansista selasin... Ei E21:ssä tuommoista olekaan. E30:ssä ei ole kaikissa malleissa: esim M10 moottorisissa ei, 320i ei, mutta sitten M40, M42 ja isommat M20 mallit se löytyy ainakin osasta vuosimalleja. Varaosanumerokin näyttäisi vaihtuvan mallista riippuen... Tähän tietysti se varaus, että BMWfans ei välttämättä näytä tilannetta siten, kuin se on 80-luvulla ollut...
Comment