joo tämähän se siis oli kiitoksia! Eli oli siinä toisessa kiinni se startin heräte. Ja kiitos muillekkin vastauksista kun mietinkin mikä se sininen ylimääräinen johto oli mutta onkin laturin heräte. Ei lähde vieläkään käyntiin vaikka nyt starttaa ja epäilisin että virranjakajassa voisi olla johdot väärin, kun vaan yksi sylinteri sytyttää. Eli missäs järjestyksessä nuo piuhat tulee virranjakajaan?
Onkohan tuon ikäisessä m20:ssä vanhempi vai uudempi startti:think
Uudemmassa taisi olla startissa herätteen lisäksi "ylimääräinen" napa joka liittyi tuohon unloader systeemiin. Vanhemmassa ei tuota ollut. Tosin niin pitkä aika kun tuollaiseen on koskenut ettei varmaksi voi muistaa.
Onhan sulla oikea johto siinä herätteessä?
Joo tämähän se siis oli kiitoksia! Eli oli siinä toisessa kiinni se startin heräte. Ja kiitos muillekkin vastauksista kun mietinkin mikä se sininen ylimääräinen johto oli mutta onkin laturin heräte. Ei lähde vieläkään käyntiin vaikka nyt starttaa ja epäilisin että virranjakajassa voisi olla johdot väärin, kun vaan yksi sylinteri sytyttää. Eli missäs järjestyksessä nuo piuhat tulee virranjakajaan?
Näinhän se on ja laturin taisi olla kokosininen :think Arvailu jatkuu.
Joo startin heräte on kelta-musta.
Autoissa joissa on tuo kevennysrele-systeemi, musta-vihreä johto tulee startin toiseen liittimeen. Jos startissa ei ole tuota toista liitintä niin musta-vihreän johdon maadoittamalla saa ohitettua tuon niin että puhallin ja valot ym. toimii mutta eivät mene pois päältä starttauksen aikana.
Potilaana 90vm 316. Vaihdoin m20b20 koneen vuodelta 87 autoon kiinni. Moottori ja vaihdelaatikko asettuivat hyvin paikoilleen ja suurin osa sähköistäkin lukuunottamatta paria yksittäistä lattaliitintä joiden tarkoituksesta en ole varma. Liitin oli samanlainen pyöreä, kuin vanhassa moottorin sähkösarjassakin. Vikana on että ei starttaa. Autossa kyllä syttyy mittariston valot, kun avaimesta kääntää, mutta starttaa ei ollenkaan eikä sisätuuletin mene päälle kuten ennen meni. Mistäs vikaa lähtisi etsimään?
Onkohan tuon ikäisessä m20:ssä vanhempi vai uudempi startti:think
Uudemmassa taisi olla startissa herätteen lisäksi "ylimääräinen" napa joka liittyi tuohon unloader systeemiin. Vanhemmassa ei tuota ollut. Tosin niin pitkä aika kun tuollaiseen on koskenut ettei varmaksi voi muistaa.
Onhan sulla oikea johto siinä herätteessä?
Potilaana 90vm 316. Vaihdoin m20b20 koneen vuodelta 87 autoon kiinni. Moottori ja vaihdelaatikko asettuivat hyvin paikoilleen ja suurin osa sähköistäkin lukuunottamatta paria yksittäistä lattaliitintä joiden tarkoituksesta en ole varma. Liitin oli samanlainen pyöreä, kuin vanhassa moottorin sähkösarjassakin. Vikana on että ei starttaa. Autossa kyllä syttyy mittariston valot, kun avaimesta kääntää, mutta starttaa ei ollenkaan eikä sisätuuletin mene päälle kuten ennen meni. Mistäs vikaa lähtisi etsimään?
Puuttuuko rele joka sammuttaa puhaltimen startin ajaksi?
Unloader relay nimellä löytyy googlesta, itsellä oli joskus tuon kanssa ihmettelyä johdoissa kun laitettiin m50/52 johtosarja
Potilaana 90vm 316. Vaihdoin m20b20 koneen vuodelta 87 autoon kiinni. Moottori ja vaihdelaatikko asettuivat hyvin paikoilleen ja suurin osa sähköistäkin lukuunottamatta paria yksittäistä lattaliitintä joiden tarkoituksesta en ole varma. Liitin oli samanlainen pyöreä, kuin vanhassa moottorin sähkösarjassakin. Vikana on että ei starttaa. Autossa kyllä syttyy mittariston valot, kun avaimesta kääntää, mutta starttaa ei ollenkaan eikä sisätuuletin mene päälle kuten ennen meni. Mistäs vikaa lähtisi etsimään?
Joo perskele vähä väsyneenä eilen katsoin ni en tajunnut. Kiitos avusta sain kiinni sen lootan. Mistähän saisi laipat, kun pelkät pakosarjat mulla ja pitäs vaan hetkeks putki saada tehtyä ennenku enskesänä ahdan.
Lootan kiinnityspultit liukuvat siinä urassa, pitäisi saada vedettyä tai napulteltua kohdalleen.
Joo perskele vähä väsyneenä eilen katsoin ni en tajunnut. Kiitos avusta sain kiinni sen lootan. Mistähän saisi laipat, kun pelkät pakosarjat mulla ja pitäs vaan hetkeks putki saada tehtyä ennenku enskesänä ahdan.
Noniin elikkäs nyt olisi m20b20 kiinni ja g240 mutta näyttäis siltä että vaihdelaatikon kiinnike ei satu kohdalleen. Joku 5cm rungossa olevasta kiinnikkeestä taaksepäin on tuo vaihdelaatikon lovet mihin se kiinnike pitäs mennä. Mikäs avuksi vai onko erilaiset kannakekumit noissa 6 mukisissa? Sitten kardaanikin on liian pitkä. Sopiiko 6mukisen kardaani tuon setin kanssa? Auto siis 90 vuoden m40 koneella oleva 316i.
Lootan kiinnityspultit liukuvat siinä urassa, pitäisi saada vedettyä tai napulteltua kohdalleen.
Leave a comment: