Originally posted by jr66
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E30 Kysymyksiä ja vastauksia XI
				
					Collapse
				
			
		
	This is a sticky topic.
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
 153624Originally posted by joni5629 View Postjoo tämähän se siis oli kiitoksia! Eli oli siinä toisessa kiinni se startin heräte. Ja kiitos muillekkin vastauksista kun mietinkin mikä se sininen ylimääräinen johto oli mutta onkin laturin heräte. Ei lähde vieläkään käyntiin vaikka nyt starttaa ja epäilisin että virranjakajassa voisi olla johdot väärin, kun vaan yksi sylinteri sytyttää. Eli missäs järjestyksessä nuo piuhat tulee virranjakajaan?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Joo tämähän se siis oli kiitoksia! Eli oli siinä toisessa kiinni se startin heräte. Ja kiitos muillekkin vastauksista kun mietinkin mikä se sininen ylimääräinen johto oli mutta onkin laturin heräte. Ei lähde vieläkään käyntiin vaikka nyt starttaa ja epäilisin että virranjakajassa voisi olla johdot väärin, kun vaan yksi sylinteri sytyttää. Eli missäs järjestyksessä nuo piuhat tulee virranjakajaan?Originally posted by JJT View PostOnkohan tuon ikäisessä m20:ssä vanhempi vai uudempi startti:think
 Uudemmassa taisi olla startissa herätteen lisäksi "ylimääräinen" napa joka liittyi tuohon unloader systeemiin. Vanhemmassa ei tuota ollut. Tosin niin pitkä aika kun tuollaiseen on koskenut ettei varmaksi voi muistaa.
 Onhan sulla oikea johto siinä herätteessä?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Joo startin heräte on kelta-musta.Originally posted by jr66 View PostNäinhän se on ja laturin taisi olla kokosininen :think Arvailu jatkuu.
 Autoissa joissa on tuo kevennysrele-systeemi, musta-vihreä johto tulee startin toiseen liittimeen. Jos startissa ei ole tuota toista liitintä niin musta-vihreän johdon maadoittamalla saa ohitettua tuon niin että puhallin ja valot ym. toimii mutta eivät mene pois päältä starttauksen aikana.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Onkohan tuon ikäisessä m20:ssä vanhempi vai uudempi startti:thinkOriginally posted by Joni5629 View PostPotilaana 90vm 316. Vaihdoin m20b20 koneen vuodelta 87 autoon kiinni. Moottori ja vaihdelaatikko asettuivat hyvin paikoilleen ja suurin osa sähköistäkin lukuunottamatta paria yksittäistä lattaliitintä joiden tarkoituksesta en ole varma. Liitin oli samanlainen pyöreä, kuin vanhassa moottorin sähkösarjassakin. Vikana on että ei starttaa. Autossa kyllä syttyy mittariston valot, kun avaimesta kääntää, mutta starttaa ei ollenkaan eikä sisätuuletin mene päälle kuten ennen meni. Mistäs vikaa lähtisi etsimään?
 Uudemmassa taisi olla startissa herätteen lisäksi "ylimääräinen" napa joka liittyi tuohon unloader systeemiin. Vanhemmassa ei tuota ollut. Tosin niin pitkä aika kun tuollaiseen on koskenut ettei varmaksi voi muistaa.
 Onhan sulla oikea johto siinä herätteessä?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Onkos se se joka siinä kahden oranssin vieressä valkea? Se kyllä on ja testattu kahdella eri releellä.Originally posted by vexu524tdic View PostPuuttuuko rele joka sammuttaa puhaltimen startin ajaksi?
 
 Unloader relay nimellä löytyy googlesta, itsellä oli joskus tuon kanssa ihmettelyä johdoissa kun laitettiin m50/52 johtosarja
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Puuttuuko rele joka sammuttaa puhaltimen startin ajaksi?Originally posted by Joni5629 View PostPotilaana 90vm 316. Vaihdoin m20b20 koneen vuodelta 87 autoon kiinni. Moottori ja vaihdelaatikko asettuivat hyvin paikoilleen ja suurin osa sähköistäkin lukuunottamatta paria yksittäistä lattaliitintä joiden tarkoituksesta en ole varma. Liitin oli samanlainen pyöreä, kuin vanhassa moottorin sähkösarjassakin. Vikana on että ei starttaa. Autossa kyllä syttyy mittariston valot, kun avaimesta kääntää, mutta starttaa ei ollenkaan eikä sisätuuletin mene päälle kuten ennen meni. Mistäs vikaa lähtisi etsimään?
 
 Unloader relay nimellä löytyy googlesta, itsellä oli joskus tuon kanssa ihmettelyä johdoissa kun laitettiin m50/52 johtosarjaLast edited by vexu524tdic; 14-06-2023, 21:02.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Potilaana 90vm 316. Vaihdoin m20b20 koneen vuodelta 87 autoon kiinni. Moottori ja vaihdelaatikko asettuivat hyvin paikoilleen ja suurin osa sähköistäkin lukuunottamatta paria yksittäistä lattaliitintä joiden tarkoituksesta en ole varma. Liitin oli samanlainen pyöreä, kuin vanhassa moottorin sähkösarjassakin. Vikana on että ei starttaa. Autossa kyllä syttyy mittariston valot, kun avaimesta kääntää, mutta starttaa ei ollenkaan eikä sisätuuletin mene päälle kuten ennen meni. Mistäs vikaa lähtisi etsimään?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Laipat https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=303732Originally posted by Joni5629 View PostJoo perskele vähä väsyneenä eilen katsoin ni en tajunnut. Kiitos avusta sain kiinni sen lootan. Mistähän saisi laipat, kun pelkät pakosarjat mulla ja pitäs vaan hetkeks putki saada tehtyä ennenku enskesänä ahdan.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Joo perskele vähä väsyneenä eilen katsoin ni en tajunnut. Kiitos avusta sain kiinni sen lootan. Mistähän saisi laipat, kun pelkät pakosarjat mulla ja pitäs vaan hetkeks putki saada tehtyä ennenku enskesänä ahdan.Originally posted by ///Make View PostLootan kiinnityspultit liukuvat siinä urassa, pitäisi saada vedettyä tai napulteltua kohdalleen.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Lootan kiinnityspultit liukuvat siinä urassa, pitäisi saada vedettyä tai napulteltua kohdalleen.Originally posted by Joni5629 View PostNoniin elikkäs nyt olisi m20b20 kiinni ja g240 mutta näyttäis siltä että vaihdelaatikon kiinnike ei satu kohdalleen. Joku 5cm rungossa olevasta kiinnikkeestä taaksepäin on tuo vaihdelaatikon lovet mihin se kiinnike pitäs mennä. Mikäs avuksi vai onko erilaiset kannakekumit noissa 6 mukisissa? Sitten kardaanikin on liian pitkä. Sopiiko 6mukisen kardaani tuon setin kanssa? Auto siis 90 vuoden m40 koneella oleva 316i.
 Leave a comment:
Leave a comment: