Originally posted by Jusaus
E 30 sarjan mittarikysely
Collapse
X
-
Tuskin mitään. Tuntuu välillä että koko mittaristo pelaa pyhällä hengellä, mulla sekoili lämpömittari rinkuloitten laiton jälkeen. Avasin uudestaan, en nähnyt mitään vikana, ja kas se toimikin kun laitoin takas nippuun.Originally posted by js^Semmonen juttu kävi kun irroitin mittaristo ja vaihdoin akut, että pensa mittari valehtelee ihan kunnolla. Ennen mittariston purkua viisari oli 20L viivalla ja nyt se on siinä viimesellä viivalla. Ja kun virrat laittaa pois päältä niin viisari laskee todella alas, juuri varmaan sen 0-20L verran liikaa.
Mitähän mahdoin tehdä, että noin pääsi käymään?

Toinen juttu minkä olen huomannut on lämpö- ja polttoainemittareiden herkkyyden, kun esim painaa vähän sitä mittaritaulun ylä- tai alaosaa niin alkaa näyttä omiaan (tai sitten oikein). Oman polttoainemittari ongelman korjasin, kiristämällä/löysäämällä sen mittaritaulun ruuveja..
Leave a comment:
-
Semmonen juttu kävi kun irroitin mittaristo ja vaihdoin akut, että pensa mittari valehtelee ihan kunnolla. Ennen mittariston purkua viisari oli 20L viivalla ja nyt se on siinä viimesellä viivalla. Ja kun virrat laittaa pois päältä niin viisari laskee todella alas, juuri varmaan sen 0-20L verran liikaa.
Mitähän mahdoin tehdä, että noin pääsi käymään?
Leave a comment:
-
Omassa e30 325i:ssä oli aamulla aina pimeänä ajotietokone,kulutusmittari ja kiekkamittari,lähtivät aina päivän mittaan itsestään pelaamaan,mut yhtenä aamuna ajattelin putsailla akulta lähteviä piuhoja ja huomasin et kappas ajotietokone pelittää samoin kun kiekka ja kulutusmittari rupes pelittämään
Et minun tapauksessa vika oli akulta lähtevissä piuhoissa jotka olivat pahasti hapettuneet,crc:tä väliin niin nyt on ainakin pelannut...
Leave a comment:
-
Elikkä mittailin tuossa E30:n ISO:n piirilevyn vastusten arvoja ja tässä ovat tulokset, Olkaa hyvä!
Polttoainemittarin pääty:
Vastus: Oranssi, Valkonen, Punanen, Kultanen = 383 ohmia (Harmaa)
Vastus: Keltanen, Sininen, Punainen, Kultanen = Väläyttelee lukemaa 600-1900 (Harmaa)
Vastus: Keltanen, Sininen, Punanen, Musta = 600-1800 ohmia (Keltanen)
Vastus: Keltanen, Sininen, Punanen, Musta = Ääretön (Keltanen)
Vastus: Musta/Harmaa, Numeroita = 1000ohmia ja nousee koko ajan**
Vastus: Musta/Harmaa, Numeroita = 1000ohmia
Vastus: Iso, sininen, sininen = 67ohmia (Harmaa)
Lämpömittarin pääty:
Vastus: Ruskea, Musta, Musta, Kultanen = 9ohmia (valkonen)
Vastus: Punanen, Musta, Musta, Kultanen = Väläyttää 1900 ohmia
Vastus: Sininen, Numeroita = 1200ohmia ja nousee**
Vastus: Musta, Harmaa, Numeroita = 1147ohmia
Vastus: Iso, Punanen, Punanen, Ruskee, Kulta = 217ohmia (Harmaa)
**-merkityttejen lukemat alkoivat jo pienemmästä luvusta ja nousivat koko ajan, en mitannut kuinka ylös lukemat nousevat. Liekö sitten jotain erikoisvastuksia, valaiskaa minua
Epäilisin ainakin tuota, että toinen noista keltapohjasista on rikki, valaiskaa minua noista "väläyttävistä" vastuksista. Kiitos.Last edited by MikkoJII; 13-04-2006, 20:12.
Leave a comment:
-
Taas mittaristo auki, tänään sen vuoksi kun huoltovalot ei pelaa oikein
Välillä palaa 3 ja välillä 4
Leave a comment:
-
No johan löytyä söörtsilläkin, kunhan osas oikeilla sanoilla hakea. Kiitti.Originally posted by MikkoJIIKoodipalikan vaihto.
Leave a comment:
-
Koodipalikan vaihto.Originally posted by Bimmer325iVähän poikkeaa aiheesta, mutta enpähän alottanu uutta topiikkia
Kertokaapa, minkä koneen yhteydessä E30:sessä on ollut mittaristo, mistä löytyy kierroslukumittari, mutta ei kulutusmittaria? Veli osti TV-härpäkkeen, jossa on kutoskone (M20B23) ja ilmeisesti ollu alunperin nelosella. Kiekkamittari näyttää mun mielestä liikaa. Ilmeisesti johtuu 4/6-sylintereisten erosta. Mitä pitäs tehdä, että näyttäs oikein?
Varmasti näistä on jossain vaiheessa kirjotettu, mutta en löytäny vastausta kohtuullisessa ajassa.
Leave a comment:
-
Vähän poikkeaa aiheesta, mutta enpähän alottanu uutta topiikkia
Kertokaapa, minkä koneen yhteydessä E30:sessä on ollut mittaristo, mistä löytyy kierroslukumittari, mutta ei kulutusmittaria? Veli osti TV-härpäkkeen, jossa on kutoskone (M20B23) ja ilmeisesti ollu alunperin nelosella. Kiekkamittari näyttää mun mielestä liikaa. Ilmeisesti johtuu 4/6-sylintereisten erosta. Mitä pitäs tehdä, että näyttäs oikein?
Varmasti näistä on jossain vaiheessa kirjotettu, mutta en löytäny vastausta kohtuullisessa ajassa.
Leave a comment:
-
Kuulostaa kyllä jo aika mystiseltä! Itellä ei vieläkään pelaa kierros- ja kulutusmittari, Oisko hyviä neuvoja ongelmaan?Originally posted by vepa74joo nyt on tehty vaikka mitä ja paljon on vielä tekemättä.. elikkäs johdot katsottu ja vaihdettu takapäästä.. anturi kokeiltu toista.. mittaristo käytetty tinarilla.. ei vaan vörki.. toimii kun muistaa tosin harvenevissa määrin.. eli mikään ei ole auttanut siihen et alkais toimimaan paremmin.. nyt on kaikki kalliit neuvot kokeiltu.. et olisko hyvää ja halpaa kenellään tarjolla.. vai ostaako kukaan pois tuota.... mutta vain hyvään kotiin..
Ootko kattonu sieltä mittariston takaa ne liittimet? Mittasitko johtoja kun teit ne uudet sinne perään? Minkälaiset johdot laitoit? Teitkö uuden liittimen anturille? Itellä näytti ne perän johdot jotain 17 kun mittasin, en tiedä sitte paljon sieltä pitäisi tulla, mutta nopeusmittari on toiminu tosi hyvin!
Uus anturi makso 26e
Ei se taida auttaa, muutako vaan aukoa sitä mittaristoa ja tsekkailla johtoja
Viimenen mahollisuus on tietysti se, että perän sisältä menny se mittaus systeemi paskaksi, mutta tuota tuskin kuitenkaan epäilen
Leave a comment:
-
Nopeusmittarista...
Oli kans aikoinaan ongelmia ton nopeusmittarin kans. Avokämmentä ku anto,niin saatto lähteä pelittään. Eli oli ikään kuin "jumissa" ja saatto vasta tietyn ajon jälkeen värähtää näyttämään nopeutta... monen avausekerran ja hässäkän jälkeen, päätin heittää mittaristoon sellasta ompelukoneen oikeen hienoa öljyä. Sehän lähti heti pelittään
Oli vuosien saatossa vähän paskaa ilmeisesti keränny
Leave a comment:
-
E30 07/-87 320i 6syl kulutus ja nopeusmittari
joo nyt on tehty vaikka mitä ja paljon on vielä tekemättä.. elikkäs johdot katsottu ja vaihdettu takapäästä.. anturi kokeiltu toista.. mittaristo käytetty tinarilla.. ei vaan vörki.. toimii kun muistaa tosin harvenevissa määrin.. eli mikään ei ole auttanut siihen et alkais toimimaan paremmin.. nyt on kaikki kalliit neuvot kokeiltu.. et olisko hyvää ja halpaa kenellään tarjolla.. vai ostaako kukaan pois tuota.... mutta vain hyvään kotiin..
nyt 9-10.5.-06 kun olen lähtenyt töistä poikkeen(iltapäivällä
niin mittari on pelittänyt.. siis kun ilmat lämpeni.. tosin aamuisin se on vieläkin aivan kuollut.. et onko kukaan huomannut samaa ilmiötä..
Last edited by vepa74; 10-05-2006, 17:59.
Leave a comment:
-
Ootteko saanu korjattua?
Ite sain nyt nopeuden jo toimimaan
Enää vain kulutus- ja rundimittari hajalla
Huoltovalotki näyttää välillä mitä sattuun, välillä palaa 5 vihreetä ja välillä 3 vihreetä
Pitää tinata ne valojen nastat siitä vielä...
Jos ei nollaus ja akun irrotus auta niin saa mun puolesta olla koko paska
Sanokaas onko siinä mitään järkeä, että nopeusmittari on MOTOMETER ja rundimittari on VDO?
Leave a comment:
-
Nopeusmittarin korjaus: Uus anturi perään ja korjaat ne johdotOriginally posted by vepa74mulla kans kyseinen vika et nopeus- matka- kulutus mittarit ei vörki kuin todella harvoin.. sit kun alkaa vörkkimään niin vörkkii just niin kauan et auton sammuttaa.. sit kun lähtee liikenteeseen taas niin ei yleensä toimi taaskaan mittarit.. akut vaihdettu muutama vuos sitten merkkiliikkeessä.. olisko hyviä ja halpoja neuvoja.. huonot ja kalliit jo käytetty

Kierroslukumittari: En tiedä kuutoskoneesta, mutta pitäs olla startin tykönä kolminapanen liitin, sinne crc:tä niin pitäis toimia (samalla kaikkiin liittimiin)
Leave a comment:
Leave a comment: