Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 30 sarjan mittarikysely

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekezi-
    Bimmer Rookie
    • Jun 2012
    • 49
    • Rauma

    kierroslukumittari

    Nostellaas tätäkin vähän, eli vaihdoin autooni mittariston joka oli 4-koneisesta ja itsellä 6-koneinen joten kierroslukumittari näyttää normaalisti liian isoja kierroksia. Onko mitenkään mahdollista saada kierroslukumittari näyttämään oikeita kierroksia?
    I`d rather push a BMW than drive a Mercedes.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11131
      • Oulu

      Vaihtaa kutoskoneisen koodipulikan siihen. Se valkonen pikku boksi, joka löytyy edestä alhaalta.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Onnikar
        Bimmer Rookie
        • Feb 2015
        • 69
        • Rovaniemi

        Ajattelin alottaa tuon mittariston korjauksen akkujen vaihdolla, eli olenko käsittäny väärin vai meneekö sinne ihan normaalit ladattavat AA-patterit/akut vai pitääkö olla jotku speciaalit? Vois valmiiksi hommata ettei tarvi ilman mittaristoa ajella.
        Ja millaset polttimot noihin varotusvaloihin menee?

        Auto siis 316i -90.

        Comment

        • Att1Tude
          Bimmer Rookie
          • Feb 2013
          • 152
          • Joensuu

          Originally posted by Onnikar View Post
          Ajattelin alottaa tuon mittariston korjauksen akkujen vaihdolla, eli olenko käsittäny väärin vai meneekö sinne ihan normaalit ladattavat AA-patterit/akut vai pitääkö olla jotku speciaalit? Vois valmiiksi hommata ettei tarvi ilman mittaristoa ajella.
          Ja millaset polttimot noihin varotusvaloihin menee?

          Auto siis 316i -90.
          Mielellään juotoskorvalliset ladattavat AA-akut. Tyyppi selviää katsomalla akkua, tilaa vaikkapa ebaystä numerolla samanlaiset.
          ex.E30 316i'90
          ex.E36 320i'91
          Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            Originally posted by Onnikar View Post
            Ja millaset polttimot noihin varotusvaloihin menee?

            Auto siis 316i -90.
            Lasikanta 1,2 W. Selviää kun saat mittariston käteen.

            Comment

            • Onnikar
              Bimmer Rookie
              • Feb 2015
              • 69
              • Rovaniemi

              Nyt on akut vaihdettu ja kaikki toimii kuten ennenki eli lämpömittari pomppii, kierrokset on arviolta puolet oikeista ja polttoainemittari on pohjassa. Nopeusmittari sentään toimii.
              Kattelin tästä linkistä että miulla olis tuossa prefaceliftin mittaristo vaikka auto onki facelift, voisko tuo vaikuttaa tuohon mittariston toimintaan?

              Comment

              • Att1Tude
                Bimmer Rookie
                • Feb 2013
                • 152
                • Joensuu

                Originally posted by Onnikar View Post
                Nyt on akut vaihdettu ja kaikki toimii kuten ennenki eli lämpömittari pomppii, kierrokset on arviolta puolet oikeista ja polttoainemittari on pohjassa. Nopeusmittari sentään toimii.
                Kattelin tästä linkistä että miulla olis tuossa prefaceliftin mittaristo vaikka auto onki facelift, voisko tuo vaikuttaa tuohon mittariston toimintaan?
                Prefl-mittaristoissa koodiplugi takana, fl edessä. Kuitenkin jos kaikki mittarit ovat samaa merkkiä mittariston sisällä (motometer/vdo) niin ei siinä pitäis olla ongelmia. Jos saat joltain testattua toimivalla fl mittaristolla ni siinähän se selviäis että toimiiko oikein. Voi tosin olla että odottelet vähä aikaa sen mittariston kans, mulla heräili pikkuhiljaa mittarit henkiin akkujen vaihon jälkeen, jopa huoltovalot alko pelaamaan myöhemmän nollauksen jälkeen.
                ex.E30 316i'90
                ex.E36 320i'91
                Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                Comment

                • Guest's Avatar

                  Originally posted by Att1Tude View Post
                  Prefl-mittaristoissa koodiplugi takana, fl edessä.

                  Ei pidä paikkansa.

                  Hankala sanoa milloin muuttunu, mutta 2 pre fl mittaristoa purkanut ja molemmissa ollut edessä, toisessa vielä 3 punaisella huoltovalot.

                  Comment

                  • shakes
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 2870
                    • Lahti

                    Juu ja noissa akuissakin on eroja...Mulla cäbissä oli 2kpl semmosia lyhyitä akkuja (about puolet normi AA-mitasta)
                    E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                    E30 328i Projekti '88
                    E61 523i '08

                    EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                    Comment

                    • Onnikar
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2015
                      • 69
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by Att1Tude View Post
                      Prefl-mittaristoissa koodiplugi takana, fl edessä.
                      En löytäny koko plugia tuosta että ois voinu tarkistaa onko se 4- vai 6-sylinterisen malli. Sehän vois selittää sen kierrosten heiton?

                      Originally posted by shakes View Post
                      Juu ja noissa akuissakin on eroja...Mulla cäbissä oli 2kpl semmosia lyhyitä akkuja (about puolet normi AA-mitasta)
                      Miulla oli pitkän malliset, vanhat muistaakseni 650mAh ja uudet 1000mAh, muuten samanlaiset NiCd:T. Molemmat löyty paikallisesta akkuliikkeestä ja otinki ne molemmat, pitkät NiCd:t ja lyhyet Lithiumit, ko en tienny kummat tässä mittaristossa on.

                      Comment

                      • Harri G
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 9041
                        • Iisalmi

                        Originally posted by Att1Tude View Post
                        Mielellään juotoskorvalliset ladattavat AA-akut. Tyyppi selviää katsomalla akkua, tilaa vaikkapa ebaystä numerolla samanlaiset.
                        Tämä. Ne juotoskorvat tai mitkä onkaan ovat aivan must tällaiselle elektroniikan ihmelapselle. Sellaiset kannattaa metsästää niin silloin on helppo homma kolvata piirilevyn takaa.

                        Originally posted by shakes View Post
                        Juu ja noissa akuissakin on eroja...Mulla cäbissä oli 2kpl semmosia lyhyitä akkuja (about puolet normi AA-mitasta)
                        Niitä on totta vie kahta eri mallia ja jos vaan mahdollista niin purkaa ensin piirilevyn kumpaa on jos ei halua ostaa molempia varuilta.
                        E39 ja E91

                        Comment

                        • Att1Tude
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2013
                          • 152
                          • Joensuu

                          Originally posted by isoR View Post
                          Ei pidä paikkansa.

                          Hankala sanoa milloin muuttunu, mutta 2 pre fl mittaristoa purkanut ja molemmissa ollut edessä, toisessa vielä 3 punaisella huoltovalot.
                          Tuo mun "tieto" on tosta linkistä jonka onnikar postasi, näytti järkevältä että joissa takana plugi on prefacelift mittaristoja. En tiedä mistä ne muuten erottaa ja passaako vuosimallitkaan tuolla
                          ex.E30 316i'90
                          ex.E36 320i'91
                          Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                          Comment

                          • Att1Tude
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2013
                            • 152
                            • Joensuu

                            Originally posted by Onnikar View Post
                            En löytäny koko plugia tuosta että ois voinu tarkistaa onko se 4- vai 6-sylinterisen malli. Sehän vois selittää sen kierrosten heiton?


                            Tuohon tulee tuo codier stecker plugi vanhemmassa mallissa



                            Tämä tulee uudempaan etupuolelle, oikeaan alakulmaan. Käsittääkseni sen ei pitäis toimia ollenkaan ilman plugia
                            ex.E30 316i'90
                            ex.E36 320i'91
                            Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by isoR View Post
                              Ei pidä paikkansa.

                              Hankala sanoa milloin muuttunu, mutta 2 pre fl mittaristoa purkanut ja molemmissa ollut edessä, toisessa vielä 3 punaisella huoltovalot.
                              Mitä väliä sillä on missä vaiheessa se muuttuu tai vaihtuu. Sen joka tapauksessa näkee ku katsoo silmällä onko T-kappale taustapuolella vai sokeripala etualareunassa. Näissä ropposissa nyt ei liene puolissakaan enää alkuperäinen mittaristo kiinni.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • Guest's Avatar

                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Mitä väliä sillä on missä vaiheessa se muuttuu tai vaihtuu. Sen joka tapauksessa näkee ku katsoo silmällä onko T-kappale taustapuolella vai sokeripala etualareunassa. Näissä ropposissa nyt ei liene puolissakaan enää alkuperäinen mittaristo kiinni.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎