Tyhmä kysymys, mutta toimiiko auto ilman mittaristoa? Pitäisi irrottaa tinausta varten, mutta pystyä käymään töissä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E 30 sarjan mittarikysely
Collapse
X
-
Itse ostin motometerin kiekkamittariston missä ei toiminut kiekkamittari, todistetusti. Hain uudet akut mittaristoon(5e/kpl) ja vaihdoin ne, nyt toimii kaikki valot ja mittarit mittaristossa. Ainoa joka huijaa on kulutusmittari tyhjäkäynnillä, kun se näyttää 30l/100kmnyk: e46 330i cäb M
ex: e30 318i touring brilliantrot
ex: e30 316i taxi Schwarz
ex: e46 320d Topazblau Metallic
ex: e36 325iA taxi alpinweiß
ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot
Comment
-
-
Kaverin E36 325i & E39 540iA näyttää noin. 1L/100km kun tyhjäkäynnillä..nyk: e46 330i cäb M
ex: e30 318i touring brilliantrot
ex: e30 316i taxi Schwarz
ex: e46 320d Topazblau Metallic
ex: e36 325iA taxi alpinweiß
ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View PostJoo mutta näissä e30 korisissa sen pitää olla "pohjassa" tyhjäkäynnil ja rupee näyttään oikein vasta yli 20km/h nopeuksissa.
Bensaa menee x l/h, auto liikkuu s km/h nopeudella. Kulutus/100 km on
x l/h : s km/h = x/s l/km = 100*x/s l/100 km
Jos s=0, niin kulutus/100 km on ääretön, x/0=ääretön.
Taitaa muuten myös e39 näyttää väärin, eli paikallaan seistäessä kone käynnissä kulutus olisi 0 l/100 km, mikä ei siis pidä paikkaansa. Oma mielipide on, että jos haluttaisiin alkaa hienostelemaan, niin oikea tapa olisi, että kulutusmittari alkaisi näyttää kulutusta yksikössä l/h auton ollessa paikallaan. Tämän voisi hoitaa esim. sammuttamalla l/100 km näyttöasteikon ja sytyttämällä samaan mittariin ängetyn l/h asteikon.
Comment
-
-
en jaksanu lukea koko topikkii mut... eli pitäs saaha mittaristo 325 tai vastaavasta mun 316 -86. miten saa toimiin? joku "tikku" tai vast. pitää kuulemma vaihtaa? mikä se o ja missä se niinku siin mun mittaristossa o? ja täl saan toimiin sen kiekkamittarin siitä uudesta mittarista? ja se kulutusmittari tuskin toimii tos 4 koneessa?
kiitos ja kumarrus
ps: jos jollain on toimiva mittaristo e30 (kiekkamittati+kulutusmittari+240km/h asteikko) niin voin lunastaa poise30 m50b25 -86
Toyota Carina E -95
Comment
-
-
Kyllä, otat neloskoneen mittaristosta sen tikun. löytyy sieltä kellon takaa mittariston takana, muistaakseni siellä lukee codier stecker.
uuden mittariston pitää olla sitten vanhempaa mallia, johon tuo tikku sopii. eli -87 tai vanhempi. uudemmissa käytetään koodipalikkaa, joka tulee mittariston etuosaan kiinni.
kulutusmittari jutskaan ei ole varmuutta, oon kuullut joillakin toimivan, tiedä sitten
Comment
-
-
E30 318...
Elikkä itellä ilmeisesti mittariston akut loppu kun nollaa huoltovalot niin toimii ekalla käynnistyksellä ja seuraavalla käynnistyksellä ei taas toimi.
Mutta voiko tää heijastaa vikaa sit taas polttoainemittariin joka välillä rupee nykiin ja näyttään että tankki olis täynnä vaikka olis esim puolillaan? Vähä kopauttaa kojelautaa niin palaa ennalleen...
Comment
-
-
Originally posted by jon1 View PostElikkä itellä ilmeisesti mittariston akut loppu kun nollaa huoltovalot niin toimii ekalla käynnistyksellä ja seuraavalla käynnistyksellä ei taas toimi.
Mutta voiko tää heijastaa vikaa sit taas polttoainemittariin joka välillä rupee nykiin ja näyttään että tankki olis täynnä vaikka olis esim puolillaan? Vähä kopauttaa kojelautaa niin palaa ennalleen...
Comment
-
-
Nyt ei kestä 10 A:n sulake (eikä edes 30 A) siinä nastassa (nyt muista sitä numeroa), joka ohjaa mittaristoa (nopeusmittari ainoa toimiva), puhallinta, sähköpeilejä ja huoltonäyttöä. Tarkastettu ja puhdistettu kaikki maakontaktit sekä kokeiltu toisella mittaristolla, tarkastettu peilien ja puhaltimen kaapeloinnit. Jossain vaiheessa kesti laittaa sulakkeen (10 A) ja kaikki toimi kuten pitikin lyhyen ajomatkan, mutta nyt ei kestä edes isommalla sulakkeella vaan virtaa annettaessa huoltovalot välähtävät ja heti räpsähtää.
Nyt on sulakkeen poiston jälkeen muutamassa starttauksessa kierros- ja kulutusmittari herännyt noin sekunniksi henkiin, vaikkei siellä siis ole edes sulaketta.
Onko vikaa haettava sulaketaulun pohjasta (liekö edes todennäköinen vikakohde) vai testeritulpasta vai...? ei keksi enää loogista paikkaa oikosululle.
E30 325.
Comment
-
-
tämmöistä mulla...
itellä e30:sessä touringissa eivät nopeusmittari ja kulutusmittari toimineet, kuin hyvin harvoin. niin hullulta kuin se kuullostaakin, niin tinasin ja liitin uudestaan perään etupuolelle tulevan kaksi- vai kolmejohtoisen johtonipun(ottaa ilmeisesti nopeuden sieltä, ja jollakin lailla on myös yhteydessä kulutukseen...). kyseisen operaation jälkeen on mittarit toimineet moitteettomasti...F11 530DA X-drive M-sport -12
Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Comment
-
Comment