Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 30 sarjan mittarikysely

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoJII
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 1807
    • Lapua

    #46
    Kummin päin ne patterit tulee? toisessa päässä kaks piikkiä, toisessa yks? Enkä muista sitä kuinka päin ne vanhat oli... :juo
    E32 750i 11/89

    Comment

    • ZoMbiE
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2583
      • Lohja, Virkkala

      #47
      Originally posted by MikkoJII
      Kummin päin ne patterit tulee? toisessa päässä kaks piikkiä, toisessa yks? Enkä muista sitä kuinka päin ne vanhat oli... :juo
      Siin pirilevyssä ei oo niit reikiä kuin toisessa päässä 2 ja toisessa 1 :roll:
      Ja ainakin omassa luki toisen patterin paikassa + ja - ....

      Ja tiedoksi muille, sain muut paitsi kulutuksen toimimaan kun tarkistin vastukset jotka vitonen mainitsi

      Ilmeisesti omassa on otettu kulutuksen signaali väärästä paikasta...

      Comment

      • Räpsä-Harri
        Bimmer Rookie
        • Nov 2003
        • 190
        • Tuusniemi

        #48
        Mitenkähän lie kun kaverin äijän 1.8 Touring bemussa ei lämpömittari toimi ollenkaan ja huoltovalot muistaakseni loistaa kaikki.. Jos huoltovaloihin auttas tuo resetointi, mutta mikäs lämpömittariin? Joku anturi paskana jostain? Vai olisko akusto loppu.. Ite en tajua hevon persettäkään ja olis hyvä tietää jos satun ostamanaan sen bemun tässä kohtsilleen.. Ja isukin 320 i:ssä ei mittari pelaa välillä ollenkaan välillä pelaa bensa ja lämpö ja joskus jos oikein tuuri käy toimii kiekkomittari mutta kulutus ei.. Mikä lie siinä sitten vikana.. Korjaaja oli kahtonu ja sanonu jotta vaiha uus mittaristo.. Liekkö sitten niin..
        uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+

        Comment

        • MikkoJII
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 1807
          • Lapua

          #49
          Originally posted by ZoMbiE
          Originally posted by MikkoJII
          Kummin päin ne patterit tulee? toisessa päässä kaks piikkiä, toisessa yks? Enkä muista sitä kuinka päin ne vanhat oli... :juo
          Siin pirilevyssä ei oo niit reikiä kuin toisessa päässä 2 ja toisessa 1 :roll:
          Ja ainakin omassa luki toisen patterin paikassa + ja - ....

          Ja tiedoksi muille, sain muut paitsi kulutuksen toimimaan kun tarkistin vastukset jotka vitonen mainitsi

          Ilmeisesti omassa on otettu kulutuksen signaali väärästä paikasta...
          No mä nyt oletan että, + napa tulee tohon jossa on 2 piikkiä :roll:
          E32 750i 11/89

          Comment

          • tihuovin
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1422
            • Oulu

            #50
            Originally posted by Räpsä-Harri
            Mitenkähän lie kun kaverin äijän 1.8 Touring bemussa ei lämpömittari toimi ollenkaan ja huoltovalot muistaakseni loistaa kaikki.. Jos huoltovaloihin auttas tuo resetointi, mutta mikäs lämpömittariin? Joku anturi paskana jostain? Vai olisko akusto loppu.. Ite en tajua hevon persettäkään ja olis hyvä tietää jos satun ostamanaan sen bemun tässä kohtsilleen.. Ja isukin 320 i:ssä ei mittari pelaa välillä ollenkaan välillä pelaa bensa ja lämpö ja joskus jos oikein tuuri käy toimii kiekkomittari mutta kulutus ei.. Mikä lie siinä sitten vikana.. Korjaaja oli kahtonu ja sanonu jotta vaiha uus mittaristo.. Liekkö sitten niin..
            No akut voisi olla yksi syy. Mutta on niissä ollut myös paljon juotosvikoja. Kannattaa vaihtaa akut ja juottaa uusiksi liitokset piirilevyllä ja kokeilla sitten lähteekö pelittämään.

            t: Timo

            Comment

            • b@ss
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 408
              • Lammi

              #51
              Originally posted by MikkoJII
              Originally posted by ZoMbiE
              Originally posted by MikkoJII
              Kummin päin ne patterit tulee? toisessa päässä kaks piikkiä, toisessa yks? Enkä muista sitä kuinka päin ne vanhat oli... :juo
              Siin pirilevyssä ei oo niit reikiä kuin toisessa päässä 2 ja toisessa 1 :roll:
              Ja ainakin omassa luki toisen patterin paikassa + ja - ....

              Ja tiedoksi muille, sain muut paitsi kulutuksen toimimaan kun tarkistin vastukset jotka vitonen mainitsi

              Ilmeisesti omassa on otettu kulutuksen signaali väärästä paikasta...
              No mä nyt oletan että, + napa tulee tohon jossa on 2 piikkiä :roll:
              +napa 1 piikki ja -napa 2 piikkiä
              E30 323i [pajalla]
              Nissan Primera GT
              myydään e34 osaa
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173239

              Ex. Opel Manta GSi -84, Ford Escort RS2000 -76

              Member of Team ERT
              Juodaan_naiset_kauniiksi.com

              Comment

              • MikkoJII
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 1807
                • Lapua

                #52
                No on se nyt prkl ku ei toimi, alkaa olemaan sellanen olo, että jokin piiri on kyrvähtäny tuosta piirilevystä. Akut ladattu täyteen ja jopa tällä kerta ne on siellä oikein päin :wink: Kolvi pysyy mulla kädessä, mutta jostain syystä ei meinaa tarttua kunnolla piirilevyyn :| Taidan olla hiukan avuton näitten sähkövempleiden kans, kotia treenaamaan prkl :|

                Viimesimmät vaihtoehdot on sitte uus mittaristo kiekkamittarin kans ja vie akku liikkeeseen että prkl tinatkaa te
                E32 750i 11/89

                Comment

                • MikkoJII
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 1807
                  • Lapua

                  #53
                  No ei vituta enää, laitoin paskaksi sen huoltovalojen piirilevyn
                  E32 750i 11/89

                  Comment

                  • ZoMbiE
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2583
                    • Lohja, Virkkala

                    #54
                    Originally posted by MikkoJII
                    No ei vituta enää, laitoin paskaksi sen huoltovalojen piirilevyn
                    No näinkin voi ongelman ratkaista :roll: :shock: :juo :lol:

                    Comment

                    • jzl
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2003
                      • 148

                      #55
                      vanhemman mallin mittaristossa kierrosluku mittarin tieto tule suoraa mittarille, eli siinä ei akut vaikuta kierroslukumittarin toimintaan. (eli malli jossa koodivalinta palikka on muovinen musta kierrosluku mittarissa.

                      uuden mallin mittarissa tieto kierrosluku mittarille menee huoltovalojen piirilevyjen kautta ja akut kuten muutenkin se levy vaikuttaa kierrosluku mittarin toimintaan.

                      kulutusmittarille tulee monenlaista tietoa niin suoraan kuin tältä huoltovalojen levyltä, eli kulutusmittarille ei tule boxilta suoraan mitään yhtä tietoa vaan kulutus lasketaan eri tiedoista itse mittarissa.

                      Comment

                      • Doni
                        Moderator
                        • Sep 2004
                        • 2842
                        • Kyrsälä

                        #56
                        Kierroslukumittari ja kulutus ei toimi. En ole vielä vaihtanut akkuja, mutta ongelmaan liittyy yksi muukin asia.

                        Mittaristo toimi hienosti -> jouduin irroittamaan sen jostain syystä -> laitoin takaisin, kulutus ja kierrosmittari ei toiminut. Ei myöskään pieni ajotietokone (time, date, temp). -> ajeltuani pari päivää mittarit ja ajotietokone alkoi toimimaan. Toiminta ei alkanut ajossa vaan käynnistyksen jälkeen jolloin mittarit toimi ajossa taas monta viikkoa unelmasti -> taas jouduin ottamaan mittariston irti -> laitoin takasin ja taaskaan ei toimi kulutus, kierros ja ajotietokone. Nyt olen 200km ajellut vajaa toimisella mittaristolla ja ei ota mittarit herätäkseen.

                        Eniten kiinnostaa asia, että onko tuo pieni ajotietokone jotenkin yhteydessä kulutus ja kierrosmittariin. Tai pakko sen on olla, kun ne aina on samaan aikaan pimeenä ja alkaa toimimaan samaan aikaan. Kun mittarit on pimeenä, niin ajotietokoneessa vilkkuu aina välillä 0:00.


                        Doni - - -325i 2D '11.87
                        Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                        Comment

                        • b@ss
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 408
                          • Lammi

                          #57
                          Originally posted by jzl
                          vanhemman mallin mittaristossa kierrosluku mittarin tieto tule suoraa mittarille, eli siinä ei akut vaikuta kierroslukumittarin toimintaan. (eli malli jossa koodivalinta palikka on muovinen musta kierrosluku mittarissa.

                          uuden mallin mittarissa tieto kierrosluku mittarille menee huoltovalojen piirilevyjen kautta ja akut kuten muutenkin se levy vaikuttaa kierrosluku mittarin toimintaan.

                          kulutusmittarille tulee monenlaista tietoa niin suoraan kuin tältä huoltovalojen levyltä, eli kulutusmittarille ei tule boxilta suoraan mitään yhtä tietoa vaan kulutus lasketaan eri tiedoista itse mittarissa.
                          Eli mistä tulee tieto kierrosluku mittarille tähän vanhaan malliin?

                          nm. vituttaa olla viallinen mittari
                          E30 323i [pajalla]
                          Nissan Primera GT
                          myydään e34 osaa
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173239

                          Ex. Opel Manta GSi -84, Ford Escort RS2000 -76

                          Member of Team ERT
                          Juodaan_naiset_kauniiksi.com

                          Comment

                          • jzl
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2003
                            • 148

                            #58
                            kuvassa sisäistä kytkentää kierrosluku ja kulutusmittarin osalta vanhan mallisesta mittaristosta muovisella koodauspalikalla. uuden mallinen mittaristo elektronisella koodipalikalla on erilainen.

                            Comment

                            • jzl
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2003
                              • 148

                              #59
                              siinä kytkentää vanhanmallisen mittariston huoltovalojen toimintaan liittyvästä yksiköstä eli service indicator (SI) levystä.

                              Comment

                              • BMWsutii
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2004
                                • 53
                                • kuopio

                                #60
                                Yhteenveto kiitos. Siis mistä kierros ja kulutus mittari ottaa tietonsa..? :oops:

                                Ja miten kytken mttarin toimimaan kun oma autoni on alunperin 316i ja vaihdettu 1.8 is tekniikka, mutta ei johtosarjaa.. (olen vaihtanut akut ja vastukset mittaristoon) eli vika ei voi olla muualla kuin johdoissa.. Siis jotosarja 316i ja mittaristo 318is.. Mitä eroa mittaristoilla on?
                                Elämä on liian lyhyt..! Siksi osta BMW ja aja henkesi edestä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎