Kummin päin ne patterit tulee? toisessa päässä kaks piikkiä, toisessa yks? Enkä muista sitä kuinka päin ne vanhat oli... :juo
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E 30 sarjan mittarikysely
Collapse
X
-
Originally posted by MikkoJIIKummin päin ne patterit tulee? toisessa päässä kaks piikkiä, toisessa yks? Enkä muista sitä kuinka päin ne vanhat oli... :juo
Ja ainakin omassa luki toisen patterin paikassa + ja - ....
Ja tiedoksi muille, sain muut paitsi kulutuksen toimimaan kun tarkistin vastukset jotka vitonen mainitsi
Ilmeisesti omassa on otettu kulutuksen signaali väärästä paikasta...
Comment
-
-
Mitenkähän lie kun kaverin äijän 1.8 Touring bemussa ei lämpömittari toimi ollenkaan ja huoltovalot muistaakseni loistaa kaikki.. Jos huoltovaloihin auttas tuo resetointi, mutta mikäs lämpömittariin? Joku anturi paskana jostain? Vai olisko akusto loppu.. Ite en tajua hevon persettäkään ja olis hyvä tietää jos satun ostamanaan sen bemun tässä kohtsilleen.. Ja isukin 320 i:ssä ei mittari pelaa välillä ollenkaan välillä pelaa bensa ja lämpö ja joskus jos oikein tuuri käy toimii kiekkomittari mutta kulutus ei.. Mikä lie siinä sitten vikana.. Korjaaja oli kahtonu ja sanonu jotta vaiha uus mittaristo.. Liekkö sitten niin..uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+
Comment
-
-
Originally posted by ZoMbiEOriginally posted by MikkoJIIKummin päin ne patterit tulee? toisessa päässä kaks piikkiä, toisessa yks? Enkä muista sitä kuinka päin ne vanhat oli... :juo
Ja ainakin omassa luki toisen patterin paikassa + ja - ....
Ja tiedoksi muille, sain muut paitsi kulutuksen toimimaan kun tarkistin vastukset jotka vitonen mainitsi
Ilmeisesti omassa on otettu kulutuksen signaali väärästä paikasta...
Comment
-
-
Originally posted by Räpsä-HarriMitenkähän lie kun kaverin äijän 1.8 Touring bemussa ei lämpömittari toimi ollenkaan ja huoltovalot muistaakseni loistaa kaikki.. Jos huoltovaloihin auttas tuo resetointi, mutta mikäs lämpömittariin? Joku anturi paskana jostain? Vai olisko akusto loppu.. Ite en tajua hevon persettäkään ja olis hyvä tietää jos satun ostamanaan sen bemun tässä kohtsilleen.. Ja isukin 320 i:ssä ei mittari pelaa välillä ollenkaan välillä pelaa bensa ja lämpö ja joskus jos oikein tuuri käy toimii kiekkomittari mutta kulutus ei.. Mikä lie siinä sitten vikana.. Korjaaja oli kahtonu ja sanonu jotta vaiha uus mittaristo.. Liekkö sitten niin..
t: Timo
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJIIOriginally posted by ZoMbiEOriginally posted by MikkoJIIKummin päin ne patterit tulee? toisessa päässä kaks piikkiä, toisessa yks? Enkä muista sitä kuinka päin ne vanhat oli... :juo
Ja ainakin omassa luki toisen patterin paikassa + ja - ....
Ja tiedoksi muille, sain muut paitsi kulutuksen toimimaan kun tarkistin vastukset jotka vitonen mainitsi
Ilmeisesti omassa on otettu kulutuksen signaali väärästä paikasta...E30 323i [pajalla]
Nissan Primera GT
myydään e34 osaa
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173239
Ex. Opel Manta GSi -84, Ford Escort RS2000 -76
Member of Team ERT
Juodaan_naiset_kauniiksi.com
Comment
-
-
No on se nyt prkl ku ei toimi, alkaa olemaan sellanen olo, että jokin piiri on kyrvähtäny tuosta piirilevystä. Akut ladattu täyteen ja jopa tällä kerta ne on siellä oikein päin :wink: Kolvi pysyy mulla kädessä, mutta jostain syystä ei meinaa tarttua kunnolla piirilevyyn :| Taidan olla hiukan avuton näitten sähkövempleiden kans, kotia treenaamaan prkl :|
Viimesimmät vaihtoehdot on sitte uus mittaristo kiekkamittarin kans ja vie akku liikkeeseen että prkl tinatkaa te
Comment
-
-
vanhemman mallin mittaristossa kierrosluku mittarin tieto tule suoraa mittarille, eli siinä ei akut vaikuta kierroslukumittarin toimintaan. (eli malli jossa koodivalinta palikka on muovinen musta kierrosluku mittarissa.
uuden mallin mittarissa tieto kierrosluku mittarille menee huoltovalojen piirilevyjen kautta ja akut kuten muutenkin se levy vaikuttaa kierrosluku mittarin toimintaan.
kulutusmittarille tulee monenlaista tietoa niin suoraan kuin tältä huoltovalojen levyltä, eli kulutusmittarille ei tule boxilta suoraan mitään yhtä tietoa vaan kulutus lasketaan eri tiedoista itse mittarissa.
Comment
-
-
Kierroslukumittari ja kulutus ei toimi. En ole vielä vaihtanut akkuja, mutta ongelmaan liittyy yksi muukin asia.
Mittaristo toimi hienosti -> jouduin irroittamaan sen jostain syystä -> laitoin takaisin, kulutus ja kierrosmittari ei toiminut. Ei myöskään pieni ajotietokone (time, date, temp). -> ajeltuani pari päivää mittarit ja ajotietokone alkoi toimimaan. Toiminta ei alkanut ajossa vaan käynnistyksen jälkeen jolloin mittarit toimi ajossa taas monta viikkoa unelmasti -> taas jouduin ottamaan mittariston irti -> laitoin takasin ja taaskaan ei toimi kulutus, kierros ja ajotietokone. Nyt olen 200km ajellut vajaa toimisella mittaristolla ja ei ota mittarit herätäkseen.
Eniten kiinnostaa asia, että onko tuo pieni ajotietokone jotenkin yhteydessä kulutus ja kierrosmittariin. Tai pakko sen on olla, kun ne aina on samaan aikaan pimeenä ja alkaa toimimaan samaan aikaan. Kun mittarit on pimeenä, niin ajotietokoneessa vilkkuu aina välillä 0:00.
Doni - - -325i 2D '11.87Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by jzlvanhemman mallin mittaristossa kierrosluku mittarin tieto tule suoraa mittarille, eli siinä ei akut vaikuta kierroslukumittarin toimintaan. (eli malli jossa koodivalinta palikka on muovinen musta kierrosluku mittarissa.
uuden mallin mittarissa tieto kierrosluku mittarille menee huoltovalojen piirilevyjen kautta ja akut kuten muutenkin se levy vaikuttaa kierrosluku mittarin toimintaan.
kulutusmittarille tulee monenlaista tietoa niin suoraan kuin tältä huoltovalojen levyltä, eli kulutusmittarille ei tule boxilta suoraan mitään yhtä tietoa vaan kulutus lasketaan eri tiedoista itse mittarissa.
nm. vituttaa olla viallinen mittariE30 323i [pajalla]
Nissan Primera GT
myydään e34 osaa
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173239
Ex. Opel Manta GSi -84, Ford Escort RS2000 -76
Member of Team ERT
Juodaan_naiset_kauniiksi.com
Comment
-
-
Yhteenveto kiitos. Siis mistä kierros ja kulutus mittari ottaa tietonsa..? :oops:
Ja miten kytken mttarin toimimaan kun oma autoni on alunperin 316i ja vaihdettu 1.8 is tekniikka, mutta ei johtosarjaa.. (olen vaihtanut akut ja vastukset mittaristoon) eli vika ei voi olla muualla kuin johdoissa.. Siis jotosarja 316i ja mittaristo 318is.. Mitä eroa mittaristoilla on?Elämä on liian lyhyt..! Siksi osta BMW ja aja henkesi edestä!
Comment
-
Comment