Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 30 sarjan mittarikysely

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • L.H
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2481
    • Lohja

    #76
    Originally posted by oge30
    Mulla myös kulutusmittari on kokoajan reilusti yläkanttiin. auttausko toi akkujen vaihto? E30 1,8i m10
    Enpä jaksanut lukea tätä topiccia kokonaan, mutta muistaakseni jo joskus tänne vastasin, että_ainakin_minulla pattereiden vaihto auttoi tuohon kulutus mittari ongelmaan..
    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

    Comment

    • MikkoJII
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 1807
      • Lapua

      #77
      Ylös

      Elikkä otetaas taas esille tämä threadi...

      Ootteko saanu korjattua mittaristoanne?

      Huomasin tuossa mitä vitonen nimimerkillä oli kirjoittanu: "mun mittariston ongelmat loppuivat.. 8) vikana aiemmin oli, että kiekka, kulutus, huolto ja lämpömittari ei värähtänytkään. purin koko mittariston ja mittailin komponentteja sekä juotin huoltovaloilmasimen piirilevyn kaikki nastat. akut vaihdoin jo aiemmin. kaksi vastusta mittariston isoimmassa piirilevyssä oli poikki.
      tarkistakaapa omanne! eli piirilevyn sillä puolella missä on liittimet antureille. kaksi keltapohjaista vastusta kokoa jotain 472ohmia. polttoainemittarin päätyssä."

      Onko muut kokeillu tätä viimeistä tinausta? Omasta vaihdettiin tänään akut, laitettiin täysin samanlaiset mitkä siellä huoltovalo piirilevyssä olikin, noh huoltovalot toimii (hieno juttu) mutta kulutus- ja kiekkamittari EI. Huoltovalot ON RESETOITU. Autoni on 316i m40 e30 vuosimallia 90 elikkä varmasti pitäs olla kulutus- ja kiekkapiuhat boxilta mittaristolle, vai onko?!

      Mittariston purin alunperin sen takia kun nopeusmittari ei toimi, joten viimeinen vaihtoehto on se, että kokeillaan tuossa viikonlopun aikana kaverin nopeusmittarin anturia tuonne perseeseen ja katotaan mitä tulee vai tuleeko mitään!
      E32 750i 11/89

      Comment

      • V7lle
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1159
        • Vantaa

        #78
        mulla jää lämpömittari jumiin aian heti alus ku auton käynnistää..korjauskeinona on nyrkki mittarilasiin ja jo toimii
        sigpic

        http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

        Comment

        • Mikkomies84
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1055
          • Siilinjärvi

          #79
          Pitääkin katella vastuksia ja vaihtaa ne akut... onko muilla samaan ongelmaa, että lämpömittari "pompsahtelee" satunnaisesti. Bensamittarikaan ei aina pidä paikkansa, jos yli 40 litraa, niin näyttää että tankki on melkein täynnä. Paskoja nää e30:n mittaristot.

          Comment

          • MikkoJII
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 1807
            • Lapua

            #80
            Mjoo...

            Joo alkaa kyllä kohtaa napsuun päässä.

            Just tutkailen mun vanhaa mittaristoa joka oli kellolla, opiskelen ja tutkailen että miten toi puretaan jotta osaa korjata ton uuden mittariston.

            Tossa uudessa mittaristossa oli aluksi silleen, että nopeusmittari toimi aivan loistavasti, sitte yhtäkkiä meni paskaksi? Ei oo värähtänytkään pitkään aikaan... missäköhän vois olla vika? rikkoutunut peränanturi(ko)?
            E32 750i 11/89

            Comment

            • Xhawk
              OBTCF Member
              • Jul 2004
              • 2326
              • Kierrosalueella (hki)

              #81
              Originally posted by Mikkomies84
              Pitääkin katella vastuksia ja vaihtaa ne akut... onko muilla samaan ongelmaa, että lämpömittari "pompsahtelee" satunnaisesti. Bensamittarikaan ei aina pidä paikkansa, jos yli 40 litraa, niin näyttää että tankki on melkein täynnä. Paskoja nää e30:n mittaristot.
              Joo, samoja ongelmia on molempien mittareiden kanssa. Lämpömittari pomppii alas aina välillä. Ei kokoaikaa, mutta aina joskus. Sitten se bensamittari ei näytä oikeeta määrää vasta ku alle 20 litran. Siellä on varmaan yksi anturi tai jotain ku ei näytä oikeeta määrää muuta ku sillon ku on seissu pitkän aikaa tasasella.
              "Position One, Position One"
              Punainen miesten voimisteluauto

              BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

              Comment

              • HarzaTheMan
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 458
                • Sawo

                #82
                Originally posted by Mikkomies84
                Pitääkin katella vastuksia ja vaihtaa ne akut... onko muilla samaan ongelmaa, että lämpömittari "pompsahtelee" satunnaisesti. Bensamittarikaan ei aina pidä paikkansa, jos yli 40 litraa, niin näyttää että tankki on melkein täynnä. Paskoja nää e30:n mittaristot.
                Mulla pomppi lämpömittari laidasta laitaan, mutta vika hävisi mittariston akkujen laiton myötä (akkuja ei siis ollut ollenkaan entisen omistajan jäljiltä). Mittari näyttää nykyään tasaisesti hieman alle puoliväliä. Bensamittari näyttää noin 10 litraa liikaa ja siihen ei akut vaikuttanu mitenkään.
                ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                Comment

                • Arsti
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 47
                  • Turku

                  #83
                  Originally posted by MikkoJII

                  Autoni on 316i m40 e30 vuosimallia 90 elikkä varmasti pitäs olla kulutus- ja kiekkapiuhat boxilta mittaristolle, vai onko?!
                  On siellä ne piuhat. Mulla ainakin toimii kierros ja kulutusmittari 318i:n mittarilla, vaikka auto 316i onkin.
                  Ehkä vielä joskus E30/E34/E39:think
                  Ex: E39 525iA -02 Touring, E30 316i -90

                  Comment

                  • ZoMbiE
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2583
                    • Lohja, Virkkala

                    #84
                    Originally posted by MikkoJII
                    Joo alkaa kyllä kohtaa napsuun päässä.

                    Just tutkailen mun vanhaa mittaristoa joka oli kellolla, opiskelen ja tutkailen että miten toi puretaan jotta osaa korjata ton uuden mittariston.

                    Tossa uudessa mittaristossa oli aluksi silleen, että nopeusmittari toimi aivan loistavasti, sitte yhtäkkiä meni paskaksi? Ei oo värähtänytkään pitkään aikaan... missäköhän vois olla vika? rikkoutunut peränanturi(ko)?
                    Joko se ,tai sitten ne johdot mitkä menee sinne anturille on menny poikki, itsellä oli näin päässyt käymään. Ei muuta kuin uutta johtoa tilalle, ni johan toimii hienosti.

                    Comment

                    • MikkoJII
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 1807
                      • Lapua

                      #85
                      Jeps, pitää käydä varmaan hakemassa uusi peränanturi tonne samalla ja kokeilla sillä, jos ei sillä toimi, niin sitte tietää ainaki, että se on johdoissa taikka mittaristossa se vika.
                      Tota "uutta" mittaristoa en oo vielä purkanu, kun en oo vielä kerenny, kun tuntuu, että koko auto alkaa yhtäkkiä hajoaan, (laturi rohisee ja termari vuotaa ) mutta tässä lähi päivinä olis sekin tarkotus hoitaa.
                      E32 750i 11/89

                      Comment

                      • RiiQuu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 1367

                        #86
                        Mistä ootte hankkinu niitä akkuja? Kellään kokemusta paljonko maksaa alkuperäiset merkkiliikkeessä??
                        "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                        - - -
                        E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                        Cäbi©

                        E36 M3 Coupé 1996
                        G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                        Comment

                        • MikkoJII
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 1807
                          • Lapua

                          #87
                          Originally posted by ZoMbiE
                          Joko se ,tai sitten ne johdot mitkä menee sinne anturille on menny poikki, itsellä oli näin päässyt käymään. Ei muuta kuin uutta johtoa tilalle, ni johan toimii hienosti.
                          Mistä kohtaa sulla oli menny poikki ne johdot?
                          E32 750i 11/89

                          Comment

                          • MikkoJII
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 1807
                            • Lapua

                            #88
                            Originally posted by RiiQuu
                            Mistä ootte hankkinu niitä akkuja? Kellään kokemusta paljonko maksaa alkuperäiset merkkiliikkeessä??
                            Itse vaihdatin viime viikolla akut Nivalan Akku ja varuste -nimisessä liikkeessä, sanoin niille, että kattokaa hiukan niitä tinauksiaki läpi. 20€ tuli maksamaan ja on valot pysyny pois näkyvistä.

                            Joku sellanen liike joka on erikoistunu korjamaan tollasta elektroniikka sälää niin varmasti tilaa akut sulle, mulle tuli tismalleen samanlaiset akut jotka oli piirilevyssä kiinnikkin.
                            E32 750i 11/89

                            Comment

                            • MikkoJII
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 1807
                              • Lapua

                              #89
                              Mittarikorjaamo

                              Selailin tossa forumia ja tuli tämmönen http://www.palanto.fi/ vastaan. Kellään kokemuksia tuosta? ja hinnoista?
                              E32 750i 11/89

                              Comment

                              • ZoMbiE
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2003
                                • 2583
                                • Lohja, Virkkala

                                #90
                                Originally posted by MikkoJII
                                Mistä kohtaa sulla oli menny poikki ne johdot?
                                Se oli noin 30 cm anturilta autoon päin... Kuoressa pieni halkeama, vaikea huomata, ja siitä oli mennyt sitten suolaa yms paskaa kuoren sisään, ja johto hapettunut poikki.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎