hetken selailin noita saksan foorumeja ja löyty mielenkiintoinen juttu mitä voisin itse kokeilla onko kellään omia kokemuksia tämmöisestä sovituksesta ? :think KLIK
Originally posted by Flart
Team Lehtinen ajaa basaltblau e21:llä auringon laskuun
hetken selailin noita saksan foorumeja ja löyty mielenkiintoinen juttu mitä voisin itse kokeilla onko kellään omia kokemuksia tämmöisestä sovituksesta ? :think KLIK
Bolt-on, sen verran on bmw-perät sukua toisilleen, minä en tosin ole e21-perään laittanut lukkoa.
Linkissä laitetaan 168 lukko e21-perään jossa näyttää olevan poskilaakerin laipat kiinni 6:lla pultilla (= 188) vai onko kaikki e21-perät 6-pulttisia ?
Bolt-on, sen verran on bmw-perät sukua toisilleen, minä en tosin ole e21-perään laittanut lukkoa.
Linkissä laitetaan 168 lukko e21-perään jossa näyttää olevan poskilaakerin laipat kiinni 6:lla pultilla (= 188) vai onko kaikki e21-perät 6-pulttisia ?
Kaikki e21 perät on pikkuperiä. Vastaavat kooltaan 168-periä,kuten tuosta em.linkistäkin näkee. Vanhemmissa e21 (ja 02) perissä poskilaakeri neljällä ja uudemmissa kuudella kiinni. Ei siis tässä tapauksessa viittaa mitenkään 188-periin.
Saako e21 pikkutolppaan millään opilla e30 pikkutolppasen iskaria kun kummassakin ulkohalkaisia 45mm? vai onko iskarien putkien yläpään muodoissa/paksuuksia eroa? Pituuden puolesta e30 iskari pitäisi mahtua.. tosin vertailuna oli e30 isotolppasen iskari joka on 30mm lyhyempi kuin e21 iskari:think Oispa tuossa pikkutolppasen e30 iskari niin ois helppo vertailla, mutta kun ei niin kysytään.
Saako e21 pikkutolppaan millään opilla e30 pikkutolppasen iskaria kun kummassakin ulkohalkaisia 45mm? vai onko iskarien putkien yläpään muodoissa/paksuuksia eroa? Pituuden puolesta e30 iskari pitäisi mahtua.. tosin vertailuna oli e30 isotolppasen iskari joka on 30mm lyhyempi kuin e21 iskari:think Oispa tuossa pikkutolppasen e30 iskari niin ois helppo vertailla, mutta kun ei niin kysytään.
Aikamoinen rakennussarja tulee, jos e30:n iskarin E21-tolppaan istutat. Unohda koko juttu.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Aikamoinen rakennussarja tulee, jos e30:n iskarin E21-tolppaan istutat. Unohda koko juttu.
Ei kait tuosta nyt rakennussarjaa tule jos sais vaan patruuna putkeen ja kierreholkki kiinni kaikessa helppoudessaan No asiaan. Olen madallus jousia laittamassa eteen ja kun kasaa paketin niin jousi jää hieman löysälle eli vaatisi sport/lyhyemmän iskarin.
On huomenna tarkoitus mennä sorvaamoon ja kysyä saisko ne lyhennettyä vartta ja jatkettua kierre osaa iskarin varteen kun ei taho olla e21 lyhyitä iskareita missään..tai en vaan löydä ja sitten ovat niin kalliita..
Olisi vain ollut 65e sport patruunat kpl e30 45mm tolppaan niin siitä tämä kysyminen kun on ilmotettu ainakin sama 45mm e21 pikkutolpaksi.
Käykö E21:een E30:n alustasarjat edes kohtalaisella sorvaamisella? Tai siis miksi ei käy, onko tuo tolppa-asia ainoa ongelma?
E21:ssä on ihan erilailla mitoitettu jousi edessä verrattuna E30:iin. Takana taasen E21:ssä on McPherson, eli jousi ja iskari samassa paketissa ja E30:ssä iskari ja jousi on erillään. Lisäksi E30:n jousi on huomattavasti lyhyempi takana ja ihan erimallinenkin. Vaikea noita on keskenään sovitella.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Onkos tietoa kuinka "helposti" mk1/mk2 golffin umpiot istuu e21:seen nappisilmään? koko on vissiin sama?
02:seen meni melkoisen helposti MK I:n valot, uutta tukirautaa ja pikku rälläkkää. ø abt 180 mm eli miltei sama kuin 02:sen. MK II neliskanttiset raudat kuulemma joten saattanee olla vähän enempi päänvaivaa. Omassa kikottimessa ei ollu valoissa mitään säätöä, siks näin vaivaa. Eikä ne uudet orkkisvalot oikeen muutenkaan säväyttäny valovoimaisuudellaan. En tosin tie millaset E21 valojen kiinnitys tai ees valot on mut siltikin voisin nähdä vaivaa.
Tolpat on kasassa, muttei vielä ajossa. Tosiaan jouset puristui asian mukaisesti tolppiin eivätkä lonksu. Laitan vielä tänne tietoo kun olen käynyt ajamassa, että onko millainen tuo lyhennetty iskari.
02:seen meni melkoisen helposti MK I:n valot, uutta tukirautaa ja pikku rälläkkää. ø abt 180 mm eli miltei sama kuin 02:sen. MK II neliskanttiset raudat kuulemma joten saattanee olla vähän enempi päänvaivaa. Omassa kikottimessa ei ollu valoissa mitään säätöä, siks näin vaivaa. Eikä ne uudet orkkisvalot oikeen muutenkaan säväyttäny valovoimaisuudellaan. En tosin tie millaset E21 valojen kiinnitys tai ees valot on mut siltikin voisin nähdä vaivaa.
Meinasin ihan pelkkiä umpioita, jotka sitte istuttais bemun rautoihin.. onnistuukohan..?
Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
Meinasin ihan pelkkiä umpioita, jotka sitte istuttais bemun rautoihin.. onnistuukohan..?
BMWFanssin kuvien mukaan E21 valot on huomattavasti lähempänä MK I valoja kuin 02:sen valoja. Voi siis olla et menee heittämällä paikoilleen, ehkä jotain kiinnitysreikää joutuu porailemaan. Umpiot on vielä pahvilaatikossa, voin ottaa kuvan ja mittoja niin tietää enempi? Mikä nappisilmän umpioiden halkaisija on?
Comment