Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Epe
    Bimmer Rookie
    • Oct 2002
    • 142
    • Kuopio

    Originally posted by T3 View Post
    On saanut irroitettavalla nupilla olevan koukun. Joskus tuollaisen omistinkin, mutta koukku kiinnikerautoineen on jo lentänyt roskiin. Vain sen irroitettavan nupin "reikään" tuleva alkuperäinen BMW-logolla oleva kuminen tulppa on tallella. Jos joku löytää jostain tuollaisen irroitettavan koukkusysteemin, niin multa saa ihan ilmaiseksi sen kumitulpan. Taitaa löytyä jotain muutakin tuohon systeemiin.
    Nyt tuli ostettua irroitettava koukku, ja sen kunnostelu on menossa.
    Mutta itse kysymys kuuluu että olisiko kenelläkään asennusohjetta tai muistikuvaa siitä kuinka asennus tapahtuu?

    Ja onko ollut saatavilla johtosarjaa mikä tulee alkuperäisten liittimien väliin? Ei kiinnostaisi katkoa auton omia johtoja, tai kytkeä rosvoliitimillä..
    Last edited by Epe; 09-08-2011, 07:27. Reason: Löytyykö johtosarjaa?

    Comment

    • Epe
      Bimmer Rookie
      • Oct 2002
      • 142
      • Kuopio

      Imuilman esilämmitys

      Tutkin ja ihmettelin 315 bemun ilmanpuhdistinta. Kuinka sen läpän pitäisi toimia, joka ohjaa ilmanpuhdistimeen joko kylmää tai kuumaa ilmaa? Letku siihen tulee ilmanputsarin pohjasta, mutta samassa asennossa läppä pysyy moottorin pyörimisestä ja lämpötilasta riippumatta.
      Purin sen osan ja sisältä löytyi jousi. Osaako joku kertoa kuinka osa korjataan?

      Comment

      • HeikkiB
        Bimmer Rookie
        • Nov 2010
        • 96
        • Vantaa

        Originally posted by M-T2 View Post
        Tolpat on kasassa, muttei vielä ajossa. Tosiaan jouset puristui asian mukaisesti tolppiin eivätkä lonksu. Laitan vielä tänne tietoo kun olen käynyt ajamassa, että onko millainen tuo lyhennetty iskari.

        No joko olet huristellut?

        "Mikset laittaisi samantien 6-sylinterisen yläjousilautasia, niin tulee keulakin siinä samalla madallettua sen ~20mm."

        Onko tämä T3 juuri tosi? Jos on niin hienoo, kiitos vinkistä

        Comment

        • Eepo
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 5388
          • Tampere

          Originally posted by HeikkiB View Post
          No joko olet huristellut?

          "Mikset laittaisi samantien 6-sylinterisen yläjousilautasia, niin tulee keulakin siinä samalla madallettua sen ~20mm."

          Onko tämä T3 juuri tosi? Jos on niin hienoo, kiitos vinkistä
          tämä tarina on tosi
          -Harley Davidson Sportster - 89-
          -Harley Davidson softail -89-
          -Suzuki PV50 -86-

          Comment

          • basso72
            BTCF Member
            • Dec 2004
            • 1837
            • Ylä-Pinsiö

            Originally posted by Epe View Post
            Nyt tuli ostettua irroitettava koukku, ja sen kunnostelu on menossa.
            Mutta itse kysymys kuuluu että olisiko kenelläkään asennusohjetta tai muistikuvaa siitä kuinka asennus tapahtuu?

            Ja onko ollut saatavilla johtosarjaa mikä tulee alkuperäisten liittimien väliin? Ei kiinnostaisi katkoa auton omia johtoja, tai kytkeä rosvoliitimillä..
            On asennusohje,ainakin yhdenlainen. Johtosarjaa saanee vieläkin. Ei itsellä tietoa mitä sisältää.

            Originally posted by Epe View Post
            Tutkin ja ihmettelin 315 bemun ilmanpuhdistinta. Kuinka sen läpän pitäisi toimia, joka ohjaa ilmanpuhdistimeen joko kylmää tai kuumaa ilmaa? Letku siihen tulee ilmanputsarin pohjasta, mutta samassa asennossa läppä pysyy moottorin pyörimisestä ja lämpötilasta riippumatta.
            Purin sen osan ja sisältä löytyi jousi. Osaako joku kertoa kuinka osa korjataan?
            Ulkomuistista,toimii noin +5 ja alle lämpötiloissa. Alipaine liikuttaa läppää,putsarikotelon pohjassa lämpötilaan reagoiva venttiili,joka ohjaa alipaineen kulkua. Puhdistus ja rasvaus huoltona läpälle. Uusi "läppä" ja venttiili lienee n. satkun paketti.

            Originally posted by HeikkiB View Post
            No joko olet huristellut?

            "Mikset laittaisi samantien 6-sylinterisen yläjousilautasia, niin tulee keulakin siinä samalla madallettua sen ~20mm."

            Onko tämä T3 juuri tosi? Jos on niin hienoo, kiitos vinkistä
            Totta,mutta tarkalleen ottaen ei koko totuus.
            sigpic
            Kaikissa meissä asuu pieni M115.
            320i -77

            Comment

            • Deckki
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 500
              • Rovaniemi/Kuusamo

              Mistä näihin e21:siin kannattaa varaosat hommata? Ebay, kl-varaosat, muu mikä? Tarvista iskareille, alatukivarrelle (alapalloväljä, joutuu ilmeisesti koko tukivarren vaihtamaan?) yms.
              Originally posted by T3
              E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
              Chevrolet monte carlo 1972 5,7
              E21 1972 m10b20

              ex. Bmw E38 Navarra violett
              ex: E34 520
              ex: E34 530iA Touring -95
              ex: E32 735i -88

              Autokuume 24/7

              Comment

              • Eepo
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 5388
                • Tampere

                Originally posted by Deckki View Post
                Mistä näihin e21:siin kannattaa varaosat hommata? Ebay, kl-varaosat, muu mikä? Tarvista iskareille, alatukivarrelle (alapalloväljä, joutuu ilmeisesti koko tukivarren vaihtamaan?) yms.
                Alapalloa varten joudut uusimaan koko tukivarren.

                mutta http://www.wallothnesch.com/ myy kaikennäköistä UUTTA osaa vanhempiin autoihin.
                lontoota joutuu hieman s.postilla vääntämään, ja maksuksi käy esim pankkisiirto jos ei ole paypallia tms.
                ja rahdit muodostuu paketin painon/koon mukaan, riippuen mitä tilaa
                -Harley Davidson Sportster - 89-
                -Harley Davidson softail -89-
                -Suzuki PV50 -86-

                Comment

                • Epe
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2002
                  • 142
                  • Kuopio

                  Originally posted by Deckki View Post
                  Mistä näihin e21:siin kannattaa varaosat hommata? Ebay, kl-varaosat, muu mikä? Tarvista iskareille, alatukivarrelle (alapalloväljä, joutuu ilmeisesti koko tukivarren vaihtamaan?) yms.
                  E21 on siitä mukava harrastettava, että merkkiliikkeestä saa todella hyvin osia. Osa hinnoista on jopa kohtuullisia. Myös paikallisesta varaosaliikkeestä löytyy hyvin osia.
                  Merkkiliikkeen osien hinnoista saa hyvän kuvan, kun katsot realoem.com hinnan + vähän päälle.

                  Comment

                  • Epe
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2002
                    • 142
                    • Kuopio

                    Realoem:n mukaan e21 315 käytetään samaa 5-vaihteista laatikkoa kun e12 ja e28 518 bemuissa. Laatikon pitäisi siis käydä -84 ja vanhemmistä kaasutin malleista. Olenko ymmärtänyt oikein? Osaako joku kertoa, pitääkö jotakin muutakin huomioida? Kardaani tottakai pitää vaihtaa..

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16364
                      • Asikkala

                      Originally posted by Epe View Post
                      Realoem:n mukaan e21 315 käytetään samaa 5-vaihteista laatikkoa kun e12 ja e28 518 bemuissa. Laatikon pitäisi siis käydä -84 ja vanhemmistä kaasutin malleista. Olenko ymmärtänyt oikein? Osaako joku kertoa, pitääkö jotakin muutakin huomioida? Kardaani tottakai pitää vaihtaa..
                      Kepin ja lootan välinen tanko on 5-v. lyhyempi. Kaasutin t. rusku, ihan sama kunhan lootassa on nop. mittarin vaijerin pyörittäjä.

                      Comment

                      • Deckki
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 500
                        • Rovaniemi/Kuusamo

                        Originally posted by Eepo View Post
                        Alapalloa varten joudut uusimaan koko tukivarren.

                        mutta http://www.wallothnesch.com/ myy kaikennäköistä UUTTA osaa vanhempiin autoihin.
                        lontoota joutuu hieman s.postilla vääntämään, ja maksuksi käy esim pankkisiirto jos ei ole paypallia tms.
                        ja rahdit muodostuu paketin painon/koon mukaan, riippuen mitä tilaa
                        Onko tuo hintataso reilusti halvempi (rahtien jälkeen) tuolla kuin suomessa vai kannattaako tuolta tilata vain erikoisemmat osat?

                        Originally posted by Epe View Post
                        E21 on siitä mukava harrastettava, että merkkiliikkeestä saa todella hyvin osia. Osa hinnoista on jopa kohtuullisia. Myös paikallisesta varaosaliikkeestä löytyy hyvin osia.
                        Merkkiliikkeen osien hinnoista saa hyvän kuvan, kun katsot realoem.com hinnan + vähän päälle.
                        Hyvin tuntuisi olevan tosiaan osaa vielä saatavilla, silläpä tässä juuri tiedustelin että mikä olisi se kannattavin vaihtoehto tilailla. Yleensä merkkiliikettä karsastan, mutta pistetäänpä nyt tuo vinkki korvan taakse
                        Originally posted by T3
                        E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
                        Chevrolet monte carlo 1972 5,7
                        E21 1972 m10b20

                        ex. Bmw E38 Navarra violett
                        ex: E34 520
                        ex: E34 530iA Touring -95
                        ex: E32 735i -88

                        Autokuume 24/7

                        Comment

                        • Deckki
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 500
                          • Rovaniemi/Kuusamo

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Kepin ja lootan välinen tanko on 5-v. lyhyempi. Kaasutin t. rusku, ihan sama kunhan lootassa on nop. mittarin vaijerin pyörittäjä.
                          Mikä olisi muuten käypä hinta tuommoisesta mittarivaijerillisesta 5-v laatikosta, nyt olisi yksi tiedossa jonka ostamista mietin.

                          Entä osaako joku saksankielentaitoinen vastata onko nämät nyt oikeat iskunvaimentimet eteen kun olisivat tulossa vm -76 320 m10 kaasariin ja onhan tuossa nyt kuitenkin molemmat eikä vain yksi iskunvaimennin? http://cgi.ebay.de/BILSTEIN-B6-Sport...item588869aef0
                          Entä saako noita Bilsteneitä mistään tuon halvemmalla?
                          Last edited by Deckki; 18-08-2011, 20:53.
                          Originally posted by T3
                          E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
                          Chevrolet monte carlo 1972 5,7
                          E21 1972 m10b20

                          ex. Bmw E38 Navarra violett
                          ex: E34 520
                          ex: E34 530iA Touring -95
                          ex: E32 735i -88

                          Autokuume 24/7

                          Comment

                          • Deckki
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 500
                            • Rovaniemi/Kuusamo

                            Taas lisää kyselen tyhmiä. Kellään kokemuksia Spax:in iskunvaimentimista tai täältä tilaamisesta?: http://www.europerformance.co.uk/
                            Saisi Bilstenejä edullisemmin säädettävät iskarit ja suomesta voisi sitten tilailla Spaxin madallusjouset eli setti tulisi samaa sarjaa. Nyt olisi hyvät neuvot kalliit kun pitäisi tämän viikonlopun aikana iskarit tilata ja alkaa olemaan jo silmät ristissä tästä koneella istumisesta

                            E: Jaa mutta eipä taida onnistua maksaa Paypalilla tuonne. Olisin muuten jo tilannut nuo
                            Last edited by Deckki; 18-08-2011, 23:45.
                            Originally posted by T3
                            E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
                            Chevrolet monte carlo 1972 5,7
                            E21 1972 m10b20

                            ex. Bmw E38 Navarra violett
                            ex: E34 520
                            ex: E34 530iA Touring -95
                            ex: E32 735i -88

                            Autokuume 24/7

                            Comment

                            • KV1
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 410
                              • Suomi

                              Originally posted by Deckki View Post
                              Taas lisää kyselen tyhmiä. Kellään kokemuksia Spax:in iskunvaimentimista tai täältä tilaamisesta?: http://www.europerformance.co.uk/
                              Saisi Bilstenejä edullisemmin säädettävät iskarit ja suomesta voisi sitten tilailla Spaxin madallusjouset eli setti tulisi samaa sarjaa. Nyt olisi hyvät neuvot kalliit kun pitäisi tämän viikonlopun aikana iskarit tilata ja alkaa olemaan jo silmät ristissä tästä koneella istumisesta

                              E: Jaa mutta eipä taida onnistua maksaa Paypalilla tuonne. Olisin muuten jo tilannut nuo
                              Itse tilasin briteistä Spaxin 40mm madaltavan setin viime kesäksi. En muista mistä puljusta oli mutta toim.kuluineen jäi alle 400 punnan.

                              Katukäytössä ihan hyvin pelittänyt, sopivan jämäkkä mutta ei liian pintakova ja säätöjen vaikutuksen tosiaan huomaa. Ei varmasti mikään huippualusta, mutta hinta/laadu -suhde ihan ok.
                              E36 M3 -osia myynnissä
                              E36 M3 -projekti

                              Comment

                              • e36coupe
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2004
                                • 718
                                • Nokia

                                Originally posted by Deckki View Post
                                Mikä olisi muuten käypä hinta tuommoisesta mittarivaijerillisesta 5-v laatikosta, nyt olisi yksi tiedossa jonka ostamista mietin.

                                Entä osaako joku saksankielentaitoinen vastata onko nämät nyt oikeat iskunvaimentimet eteen kun olisivat tulossa vm -76 320 m10 kaasariin ja onhan tuossa nyt kuitenkin molemmat eikä vain yksi iskunvaimennin? http://cgi.ebay.de/BILSTEIN-B6-Sport...item588869aef0
                                Entä saako noita Bilsteneitä mistään tuon halvemmalla?
                                "1 Bilstein B6 Sport Stoßdämpfer-Set für eine Achse"

                                Kyllä tuossa on molemmat etuiskarit ja sitä pienempää mallia, 45mm.
                                Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                                Työn alla: E21 320/6
                                Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎