Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tepabmw
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 834
    • LAITAMAA

    Originally posted by basso72 View Post
    Merkkiliike ainakin tarjoaa jotain osia.
    Valmistus lopetettu,prkl!

    siis linkin osalle nro 11



    Joutuu siis alkaa värkkäilee e36 osia tilalle..
    -Tepan Paja-
    Veikkola city
    0405203098
    Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

    Comment

    • KingOnTheRoad
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 573
      • Kemijärvi

      Miten porukka on toteuttanut coil-overeita E21? Meneekös e30 hitsattavat tolpat e21 putkeen, kun ymmärtääkseni e30 iskaripatruunat ainakin on e21 iskareita "reilusti" lyhyemmät?
      Löytyykö esim. e30 iskarin pituusmittoja; Patruunasta sekä varresta?
      E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
      E36 328i coupe -95 "UXI"
      Polaris RMK 800 Nordic edition-15
      Yamaha yz250 -02

      Comment

      • J. Kuusisto
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 860
        • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

        Originally posted by KingOnTheRoad View Post
        Miten porukka on toteuttanut coil-overeita E21? Meneekös e30 hitsattavat tolpat e21 putkeen, kun ymmärtääkseni e30 iskaripatruunat ainakin on e21 iskareita "reilusti" lyhyemmät?
        Löytyykö esim. e30 iskarin pituusmittoja; Patruunasta sekä varresta?
        Kiinnostaa myös..
        e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
        e28 M535i -85

        Comment

        • ajii
          Bimmer Rookie
          • Feb 2003
          • 22
          • Iitti

          Originally posted by J. Kuusisto View Post
          Kiinnostaa myös..
          Tiedän ainakin yhden tapauksen, eli se on toteutettu niin, että on sorvattu
          sopivan kokoinen nailonholkki putkeen niin on saatu pituusero kuriin..

          Mittoja en tiedä mutta näin homma on käytännössä tehty ja pelittää hyvin.

          Comment

          • PeteS
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 2766
            • Ylivieska

            Originally posted by KingOnTheRoad View Post
            Miten porukka on toteuttanut coil-overeita E21? Meneekös e30 hitsattavat tolpat e21 putkeen, kun ymmärtääkseni e30 iskaripatruunat ainakin on e21 iskareita "reilusti" lyhyemmät?
            Löytyykö esim. e30 iskarin pituusmittoja; Patruunasta sekä varresta?
            Itelle on tuloillaan Vw Golf 2 Ta-Technics setti alle. Takatolppia joutuu muutaman sentin lyhentään ja iskariksi tulee Vw Golf 1 etuiskari. Eteen teetin holkin jossa kierrettä saman verran kuin Ta-Technicsin palikassa, alapäähän tuli 5cm suoraa ilman kierrettä mikä tulee vanhan tolpan päälle kun se on katkaistu ja holkki hitsaamalla kiinni. Saa korkeus ja jäykkyys säädön erikseen.
            Originally posted by EGoman
            on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
            Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
            E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

            Comment

            • t0ki
              Newbiemmer
              • Dec 2009
              • 20
              • Tampere

              e21 turbotus

              Olen nyt alottamassa projektia. Eli 323i e21 turbo. Aattelin että laittaisin siihen m50b20 koneen ilman vanosta ja ahtaa sen. Tavoitteena on +400hp ja pitäis myös olla tieliikennekäyttöinen eli se 170hp penkitettynä. Siksi m50b20. Mutta en vielä ole päättänyt minkä laatikkon laittaisin siihen, onko ehdotuksia? Ja joutuuko kardaaniaksilaa muokata paljon? Olen vasta hakemassa autoa vkl. Ja tulee olemaan mun eka bemari että oon siksi vielä aika pihalla mites muuten onko toi kone kestävä ja mihin kansi kannattaa lähettää laitettavaksi?

              Comment

              • Eepo
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 5388
                • Tampere

                Originally posted by t0ki View Post
                Olen nyt alottamassa projektia. Eli 323i e21 turbo.
                Ihan mielenkiinnosta, mistä löysit E21 323 akseleilla?
                -Harley Davidson Sportster - 89-
                -Harley Davidson softail -89-
                -Suzuki PV50 -86-

                Comment

                • Madfexx
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3646
                  • Lempäälä

                  Kaveri sai vihdoin oman e21:nsä viiden vuoden seisonnan jälkeen leimaan ja suunnitteilla olisi nyt vaihtaa pellin alle e28:n m10b18 ruiskulla. Kumpi on fiksumpi ratkaisu asian suhteen - vaihtaa koko motti vai siirtää vain ruiskuvermeet nykyiseen koneeseen (m10b18 kaasari)? Menevätkö nuo ruiskukamat edes plug-and-play nykyiseen mottiin, joka on peräisin e30 316:sta?
                  Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                  Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by Madfexx View Post
                    Kaveri sai vihdoin oman e21:nsä viiden vuoden seisonnan jälkeen leimaan ja suunnitteilla olisi nyt vaihtaa pellin alle e28:n m10b18 ruiskulla. Kumpi on fiksumpi ratkaisu asian suhteen - vaihtaa koko motti vai siirtää vain ruiskuvermeet nykyiseen koneeseen (m10b18 kaasari)? Menevätkö nuo ruiskukamat edes plug-and-play nykyiseen mottiin, joka on peräisin e30 316:sta?
                    Paljon helpommalla vaihtaa koneen apulaitteineen. Ruiskun imusarjassa on huomattavasti suuremmat kanavat, kuin kaasarikoneen kannessa--> tulee mukava porras siihen välille ja virtaukset mitä sattuu.
                    Bensan paluulinja pitää sitten värkkäillä, kun neloskoneisessa kaasarimallissa sitä ei vakiona ole. Myös ruiskumallin tankinanturi tarvis hommata ja onhan tuossa kaikkea.

                    Toki ne ruiskuvermeet menee siihen kaasarikoneeseen, mutta itse en niin tekisi. Myös kaasarikoneen bensapumpun käyttöakselin reikä pitäisi sitten tulpata kannesta.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • *Kaide
                      Moderator
                      • Nov 2002
                      • 3225
                      • HELLsinki

                      Originally posted by Eepo View Post
                      Ihan mielenkiinnosta, mistä löysit E21 323 akseleilla?
                      Olisiko tämmöisille kysyntää vai..?
                      E9, E21, E46/5, G01

                      Comment

                      • Madfexx
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3646
                        • Lempäälä

                        Originally posted by T3 View Post
                        Paljon helpommalla vaihtaa koneen apulaitteineen. Ruiskun imusarjassa on huomattavasti suuremmat kanavat, kuin kaasarikoneen kannessa--> tulee mukava porras siihen välille ja virtaukset mitä sattuu.
                        Bensan paluulinja pitää sitten värkkäillä, kun neloskoneisessa kaasarimallissa sitä ei vakiona ole. Myös ruiskumallin tankinanturi tarvis hommata ja onhan tuossa kaikkea.

                        Toki ne ruiskuvermeet menee siihen kaasarikoneeseen, mutta itse en niin tekisi. Myös kaasarikoneen bensapumpun käyttöakselin reikä pitäisi sitten tulpata kannesta.
                        Kiitos vastauksesta Jotain tämän tyypistä arvelinkin. Nuo bensajutut olivatkin jo tiedossa.
                        Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                        Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                        Comment

                        • Eepo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 5388
                          • Tampere

                          Originally posted by *Kaide View Post
                          Olisiko tämmöisille kysyntää vai..?
                          itse asiassa taka vakaaja jos löytyy niin se kelpaa, tosin uusikin maksaa vain 72e. sais vain aikaiseksi tilattua.
                          muut kilkkeet taitaakin olla likimain
                          -Harley Davidson Sportster - 89-
                          -Harley Davidson softail -89-
                          -Suzuki PV50 -86-

                          Comment

                          • *Kaide
                            Moderator
                            • Nov 2002
                            • 3225
                            • HELLsinki

                            Täytyy tarkastaa oliko ylimääräistä...
                            E9, E21, E46/5, G01

                            Comment

                            • uho-matti
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 289
                              • kaustinen

                              Originally posted by *Kaide View Post
                              Olisiko tämmöisille kysyntää vai..?
                              Täällä olis ainakin tarvetta. Olis nätimpi laitaa 323 akseli kuin 5xx. Laita privaa jos löytyy
                              bmw e61 - 535da

                              POHJANMAA CONNECTION

                              Comment

                              • automiaes
                                BTCF Member
                                • May 2007
                                • 61

                                Originally posted by Eepo View Post
                                itse asiassa taka vakaaja jos löytyy niin se kelpaa, tosin uusikin maksaa vain 72e. sais vain aikaiseksi tilattua.
                                muut kilkkeet taitaakin olla likimain
                                Humm, missä tuohon hintaan taka-vakaaja? Olis kivempi pujotella urkkupuslat uuteen vakaajaan..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎