memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kape30
    replied
    Originally posted by marjatsalo.15 View Post
    hei mahtuuko e30 m50b25 yhdistelmään mikään rosteri/pelti pakosarja?
    Mulla on paikallaan tommonen http://i602.photobucket.com/albums/t...8/DSCN0103.jpg kiinan rst pakosarja jonka merkkiä en tosin enään musta.
    Meni paikalleen ilman suurempia muokkaamisia ainoastaan lambdan paikat joutui lyhentään.

    Leave a comment:


  • marjatsalo.15
    replied
    Originally posted by Harri G View Post
    Joku mainosti mulle että fulda steel kävis :think

    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...58&postcount=7
    mistäs nettikaupasta tms löydän tollasen?

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    noniin, nyt olis golfin jarrutehostin paikallaan ja m50 lepää kannakkeillaan. on muuten tilaa

    sitten pari ongelmaa, siellä on perässä nyt m40b16 getraggi ja se tulee sen verta alkuperästä taaemmas, että ei saa vaihde keppiä auton sisälle?

    ja saako tota kardaania lyhennettyä vai pitääkö hommata joku muu?
    Hommaat 260 getragin m20 perästä

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    noniin, nyt olis golfin jarrutehostin paikallaan ja m50 lepää kannakkeillaan. on muuten tilaa

    sitten pari ongelmaa, siellä on perässä nyt m40b16 getraggi ja se tulee sen verta alkuperästä taaemmas, että ei saa vaihde keppiä auton sisälle?

    ja saako tota kardaania lyhennettyä vai pitääkö hommata joku muu?

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Originally posted by marjatsalo.15 View Post
    hei mahtuuko e30 m50b25 yhdistelmään mikään rosteri/pelti pakosarja?
    Joku mainosti mulle että fulda steel kävis :think

    Leave a comment:


  • marjatsalo.15
    replied
    hei mahtuuko e30 m50b25 yhdistelmään mikään rosteri/pelti pakosarja?

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by BMW323 View Post
    miten ku mulla tuli tuo oma tekniikka autosta joka on poistettu rekisterista sillo ite on voinu vielä tehä sen ja mitään papereita ei siitä oo ja koriakaan ei oo enään
    omista tekniikanvaihdoista koskaan ei oo mitää paperia kysytty ainoostaa että mistä mallista kone on ja tilavuus yms..

    Leave a comment:


  • BMW323
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    A)
    Pitää kumminkin olla kauppakirja että voit todistaa koneen ostaneen.. eikä varastettu

    miten ku mulla tuli tuo oma tekniikka autosta joka on poistettu rekisterista sillo ite on voinu vielä tehä sen ja mitään papereita ei siitä oo ja koriakaan ei oo enään

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jos ei mahu, niin tommonen volkkarin tehostaja mahtuu kyllä ihan varmasti ja noita on edullisesti ja helposti saatavilla. Toisin kuin esim. yleisesti käytetty e21 tehostaja.



    Tuo on muistaakseni jostain pienikoneisesta mk2 golffista.
    Mk2 1,3 CL mallissa on aivan saatanan pieni tehostaja. Sen "poljinhaarukkaa" joutuu lyhentämään E30:ä varten. Lyhentäminen on tietysti paljon helpompi tehdä luotettavaksi kuin jatkaminen. Aivan pirun kovaa materiaaliahan se tanko on, joten kierteittämisessä on oma hommasa.

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by tmpzk View Post
    Tervehdys! Omaan projektiin pari pientä kysymystä joita en mielestäni tästä topicista löytäny vaikka luin kokonaan läpi.

    A) Käykö E30 325 Getrag 260 siihen M50 perään? Alkupään postauksissa sanottiin, että jäisi vain hieman vinoon ja takakannakkeella asia korjaantuu mutta myöhemmin tuli sellainen käsitys ettei käy sinne päinkään..?

    B) Mitä tietoja tarvitsen, kun menen rekisteröimään E30 325 vm. 1991 M50:lle? Minulla on ABS:ssät ja muutenkin 325, eli ilmeisesti VIN koodi autosta, josta M50 on irrotettu?
    A) kyllä käy 260 getrag mutta vinoon se jää jolla ei oo mitään merkitystä...


    Originally posted by grab_ View Post
    no ei ainakaa edellisissä tekniikanvaihto autoissa ikinä ole kysytty mistä tää moottori on.On riittäny kyllä ihan kun kertonu mikä kone ja niin edespäin..jos sä ostat jostai netistä tai jostai purkaamolta koneen ni harvemmin saat siitä mitää vin koodeja mukaan ni mitä niillä koneilla sitten voi tehä?laittaa keittiönpöydäks?
    Pitää kumminkin olla kauppakirja että voit todistaa koneen ostaneen.. eikä varastettu

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by tmpzk View Post
    Mistä se katsastusmies sitten voisi edes yhtään tietää mikä se on..? Tai siis, laitan S50 ja sanon että se on M50? Kai siinä nyt jotain dokumenttiä täytyy olla..? :think
    no ei ainakaa edellisissä tekniikanvaihto autoissa ikinä ole kysytty mistä tää moottori on.On riittäny kyllä ihan kun kertonu mikä kone ja niin edespäin..jos sä ostat jostai netistä tai jostai purkaamolta koneen ni harvemmin saat siitä mitää vin koodeja mukaan ni mitä niillä koneilla sitten voi tehä?laittaa keittiönpöydäks?

    Leave a comment:


  • W-Baum
    replied
    Originally posted by tmpzk View Post

    B) Mitä tietoja tarvitsen, kun menen rekisteröimään E30 325 vm. 1991 M50:lle? Minulla on ABS:ssät ja muutenkin 325, eli ilmeisesti VIN koodi autosta, josta M50 on irrotettu?
    Itellä oli mukana muutoskatsastuksessa seuraavat dokumentit

    - Luovuttaja-auton rekisteriote josta selvisi moottorin tilavuus ja teho ja ettei tekniikka ole varastettu mistään.
    - realoem:stä tulostelin paperille kuvat ja varaosalistat joista selvisi vakaajien paksuudet, jarrulevyjen paksuudet, tolppien paksuudet, abs:ät ja muutenkin tarvittavat paperit joista selvisi että alusta vastaa mallisarjan tehokkainta.
    - ja varmuuden vuoksi käytin auton myös puntarilla, joka oli turhaa koska massoihin ei muutoskatsestuksessa puututtu millään tapaa.
    - ja lisävarustelistan tulostelin myös mukaan josta selvisi että abs:ät on ollut jo tehtaalta saakka eikä jälkeenpäin asennettu.

    Leave a comment:


  • tmpzk
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    tuskin siitä luovuttaja autosta tarvii olla tietoja?voihan se kone olla vaikka mistä peräsin..
    Mistä se katsastusmies sitten voisi edes yhtään tietää mikä se on..? Tai siis, laitan S50 ja sanon että se on M50? Kai siinä nyt jotain dokumenttiä täytyy olla..? :think

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by tmpzk View Post
    Tervehdys! Omaan projektiin pari pientä kysymystä joita en mielestäni tästä topicista löytäny vaikka luin kokonaan läpi.

    A) Käykö E30 325 Getrag 260 siihen M50 perään? Alkupään postauksissa sanottiin, että jäisi vain hieman vinoon ja takakannakkeella asia korjaantuu mutta myöhemmin tuli sellainen käsitys ettei käy sinne päinkään..?

    B) Mitä tietoja tarvitsen, kun menen rekisteröimään E30 325 vm. 1991 M50:lle? Minulla on ABS:ssät ja muutenkin 325, eli ilmeisesti VIN koodi autosta, josta M50 on irrotettu?
    tuskin siitä luovuttaja autosta tarvii olla tietoja?voihan se kone olla vaikka mistä peräsin..

    Leave a comment:


  • tmpzk
    replied
    Tervehdys! Omaan projektiin pari pientä kysymystä joita en mielestäni tästä topicista löytäny vaikka luin kokonaan läpi.

    A) Käykö E30 325 Getrag 260 siihen M50 perään? Alkupään postauksissa sanottiin, että jäisi vain hieman vinoon ja takakannakkeella asia korjaantuu mutta myöhemmin tuli sellainen käsitys ettei käy sinne päinkään..?

    B) Mitä tietoja tarvitsen, kun menen rekisteröimään E30 325 vm. 1991 M50:lle? Minulla on ABS:ssät ja muutenkin 325, eli ilmeisesti VIN koodi autosta, josta M50 on irrotettu?

    Leave a comment:

Working...
X