memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lähtis
    replied
    Meneekös kaikissa e30 c101 pistokkeen pin lähdöt samanlailla? Itellä kun ei ainakaan värit täsmää noihin mitä oon netistä kaivellu.. Muuten näyttäis johdot menevän samanlailla..

    Tollasta kyttäilin http://blaze.pl/gtune/dload/x20.jpg

    Kanta-autona siis 320i -86 --->e34 non vanos m50b25

    Miten täällä porukka on muuten noi pistoke touhut tehny?
    Last edited by Lähtis; 20-11-2013, 20:05.

    Leave a comment:


  • Rumilus
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    No siis jenkkilässä tuli tiukemmat päästörjat käyttöön aiemmin mitä euroopassa. Siellä esim. m52 mylly on obdII, eli esim. käytönnössä katin jälkeen löytyy toiset lamdat. Lisäksi mitälie ilmapummuhässäköitä yms. Nämä sitten tapauksesta riippuen vähentää koneen tehoa ja tekee koko systeemin vikaherkemmäksi (se check engine -valo) ja muutenkin monimutkaisemmaksi. Euroopassa perus m52/m50 mylly on obdI. Vasta uudemmat m52tu koneet on OBDII, mutta sillonkin on tullu vaan katin jälkeiset lamdat täällä käyttöön. Jenkit sitten tekee noita OBDII to OBDI swappeja päästäkseen eroon ylimääräsistä saastelaitteista ja joissakin tapauksissa sillä saadaan lisää tehoa. Käytännössä ne siis vaihtaa USA mallin moottorinohjauksen euromalliin, niin voi nakata ylimääräset rojut mäkeen.

    Mut siis simppelisti: Täällä suomenmaalla ei tarvi noista obd swapeistä välittää
    Suunnilleen tossa käsityksessä olinki, kuullosti vaa niin hullulta mut toipa vahvisti asian.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    No itse olen joutunu lohkon numeron perusteella todisteleen mikä kone on kyseessä, joten tuskin onnistuu. Ainahan sitä toki voi kokeilla ja jos kokeilee/menee läpi, niin ei kannata ainakaan hirveesti mainostaa sitä.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    m50b25 ja b20 ulkonäköerot

    Olen tuossa kuolaillut valmiiksi swapattua e30 m50b25, mutta yksi asia kaivertaa.. Siinähän ei ole abs jarruja (alkuperäinen 320i, 1990).

    Niin pääsiskö tuota katsastusta helpottamaan se, että väittäisi koneen olevan b20 eikä b25? mitäs mieltä olette/onko kukaan muu yrittänyt samaa.

    E30 Kuume iskenyt totaallisesti takas...

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Rumilus View Post
    http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=76315

    Tyhmä kysymys, mutta kysympä kuitenki; mitä nuo jenkit höpöttää noista OBD I & OBD II swapeista? Tarkottaa käytännössä mitä? Ei oikee aukee mulle. Tolla sivulla ekassa kommentissa on jotain aiheesta ja useesti osuu silmään mut enpäs oo vaa keksiny mitä nuo meinaa
    No siis jenkkilässä tuli tiukemmat päästörjat käyttöön aiemmin mitä euroopassa. Siellä esim. m52 mylly on obdII, eli esim. käytönnössä katin jälkeen löytyy toiset lamdat. Lisäksi mitälie ilmapummuhässäköitä yms. Nämä sitten tapauksesta riippuen vähentää koneen tehoa ja tekee koko systeemin vikaherkemmäksi (se check engine -valo) ja muutenkin monimutkaisemmaksi. Euroopassa perus m52/m50 mylly on obdI. Vasta uudemmat m52tu koneet on OBDII, mutta sillonkin on tullu vaan katin jälkeiset lamdat täällä käyttöön. Jenkit sitten tekee noita OBDII to OBDI swappeja päästäkseen eroon ylimääräsistä saastelaitteista ja joissakin tapauksissa sillä saadaan lisää tehoa. Käytännössä ne siis vaihtaa USA mallin moottorinohjauksen euromalliin, niin voi nakata ylimääräset rojut mäkeen.

    Mut siis simppelisti: Täällä suomenmaalla ei tarvi noista obd swapeistä välittää
    Last edited by Pazi88; 19-11-2013, 06:15.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Rumilus View Post
    http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=76315

    Tyhmä kysymys, mutta kysympä kuitenki; mitä nuo jenkit höpöttää noista OBD I & OBD II swapeista? Tarkottaa käytännössä mitä? Ei oikee aukee mulle. Tolla sivulla ekassa kommentissa on jotain aiheesta ja useesti osuu silmään mut enpäs oo vaa keksiny mitä nuo meinaa


    Tuolla on kuvat siitä vakiotehostimella tehdystä swapista, tosin perunalla kuvattu.
    -96 jälkeen tuli OBD II

    Leave a comment:


  • Rumilus
    replied


    Tyhmä kysymys, mutta kysympä kuitenki; mitä nuo jenkit höpöttää noista OBD I & OBD II swapeista? Tarkottaa käytännössä mitä? Ei oikee aukee mulle. Tolla sivulla ekassa kommentissa on jotain aiheesta ja useesti osuu silmään mut enpäs oo vaa keksiny mitä nuo meinaa


    Tuolla on kuvat siitä vakiotehostimella tehdystä swapista, tosin perunalla kuvattu.

    Leave a comment:


  • Lähtis
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Taitaa olla kyseessä iX:n tehostaja sait just ilmaiseksi lisä senttejä (imusarjalle)....
    Okei. Kerrankin näin. Täytyypi sit vaihdella päittäin kun tonne m30 moottorin viereen näyttää toi 27cm aten tekele mahtuvan

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Lähtis View Post
    Tuli tossa mittailtua niin yhessä meikäläisen e30 on toi tehostaja halkaisijaltaan n.24cm ja lucas merkkinen, kun muissa oli 27cm aten tekeleet. Paksuutta oli kuitenkin lucasissa kaksinkertasesti ateen verrattuna. Onkohan toi edes alkuperäinen tehostaja?? Kyseessä on siis 325 -85. Jos ei ole alkuperäinen niin mistähän vehkeestä vois olla lainattu?:think
    Taitaa olla kyseessä iX:n tehostaja sait just ilmaiseksi lisä senttejä (imusarjalle)....

    Leave a comment:


  • Lähtis
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    ei tartte siirrellä tehostinta kuha veistää imusarjaa vähäsen..tosin jos jaksaa pelleillä moottorin tukikumien kanssa ni ei tarvii tehä mitää..
    Tuli tossa mittailtua niin yhessä meikäläisen e30 on toi tehostaja halkaisijaltaan n.24cm ja lucas merkkinen, kun muissa oli 27cm aten tekeleet. Paksuutta oli kuitenkin lucasissa kaksinkertasesti ateen verrattuna. Onkohan toi edes alkuperäinen tehostaja?? Kyseessä on siis 325 -85. Jos ei ole alkuperäinen niin mistähän vehkeestä vois olla lainattu?:think

    Leave a comment:


  • santtu86
    replied
    Originally posted by Harri G View Post
    Sentti suunnilleen on. Etummaisen pakosarjan jälkeen pitää tehdä melko reipas mutka ettei ota kiinni.

    ok no tein alkupätkän silleen että otin molemmista putkista sentin pois niin nous sen verran että on suunnilleen sentti tilaa

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Originally posted by santtu86 View Post
    kuinka paljon teillä on vakaajan ja pakoputken välissä tilaa tänään Pitäis tehdä putki ku viikonloppuna migistä loppu lanka niin ei saanu rojektia valmiiksi yhessä viikonlopussa
    Sentti suunnilleen on. Etummaisen pakosarjan jälkeen pitää tehdä melko reipas mutka ettei ota kiinni.

    Leave a comment:


  • santtu86
    replied
    kuinka paljon teillä on vakaajan ja pakoputken välissä tilaa tänään Pitäis tehdä putki ku viikonloppuna migistä loppu lanka niin ei saanu rojektia valmiiksi yhessä viikonlopussa

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by Rumilus View Post
    Orkkistehostimellakin sopii, pitää vaan siirtää sitä tehostinta ja imusarjaa veistellä.
    ei tartte siirrellä tehostinta kuha veistää imusarjaa vähäsen..tosin jos jaksaa pelleillä moottorin tukikumien kanssa ni ei tarvii tehä mitää..

    Leave a comment:


  • Rumilus
    replied
    Orkkistehostimellakin sopii, pitää vaan siirtää sitä tehostinta ja imusarjaa veistellä.

    Leave a comment:

Working...
X