memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petteriu
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Facetin valmistama tarvikeanturi.
    ....
    Kuuluukos tuon dme sitten lämmetä noin helvetisti?
    Ei sen niin mahdottomasti normaalisti lämpene, vähän kyllä. Onko sinulla korin ja moottorin välinen kytkentä oikein, koneen johtosarja ja boksi keskenään sopivia (siis sähköisesti, kyllähän ne varmaan mekaanisesti sopivat) ja vielä ko. moottoriin sopivia, noissakin kun on niitä pieniä eroja !
    Sama pätee antureihin, niissäkin on eroja vaikka tarvikeanturit voi olla listattu sopiviksi useampiin (vuosi-)malleihin.
    EDIT: Tuossahan oli noita kytkentöjä suuri puitu, mutta kannattaisi ehkä antaa tuoreiden silmien katsoa tuo kytkis läpi !
    Last edited by petteriu; 07-12-2013, 19:19.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Facetin valmistama tarvikeanturi.

    Niin tulee kun antaa pumpulle pakkosyötöllä +12v kun luulin aluksi että puuttuu vaan pumpulta virrat kun kaveri höpötti että jossain alkupään m50-bokseista hajoaa tuo bensapumpun piiri sieltä dme sisältä.

    Kuuluukos tuon dme sitten lämmetä noin helvetisti?
    Last edited by Maikkeli; 07-12-2013, 18:14.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Uusi orkkis anturi? Jos ei niin hommaa sellainen!
    Pumppu ei pyöri jos DME ei saa pyörimistietoa.
    Aiemmin sanoit et bensa tulee tukille?

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Originally posted by Rumilus View Post
    Onhan sille moottorille itelleenki iso maakarva
    Tottakai korin orkkispaikoista tulee paksu maajohto lohkon kylkeen sekä venakoppaan, mutta ne ei tule johtosarjoista vaan erikseen.
    Last edited by Maikkeli; 07-12-2013, 16:14.

    Leave a comment:


  • Rumilus
    replied
    Onhan sille moottorille itelleenki iso maakarva

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    No nyt käy johdotukset läpi, lähinnä sen missä M50 kohtaa E30:n
    Johdotukset käyty läpi ajatuksella, koitettu myös parilla eri kytkiksellä.

    Tällä hetkellä kytketty näin:

    C101 e30 - x20 e34
    Pin 1 sininen - pin 25 sininen

    Pin 2 vihreä/kelt - pin 1 sin/valk

    Pin 4 rusk/lila - pin 12 rusk/lila

    Pin 5 rusk/vihr - pin 23 rusk/vihr

    Pin 6 vihr/valk - pin 22 vihr/valk

    Pin 7 vihreä - pin 21vihreä

    Pin 8 valk/musta - pin 24 valk/musta

    Pin 9 musta - pin 20 musta

    Pin 13 vihr/lila - pin 13 vihr/lila

    Pin 14 musta/valk - pin 14 rusk/pun

    Pin 15 musta/vihr - pin 15 musta/vihr

    Pin 16 valk/musta - pin 17 valk/lila

    Pin 18 musta/kelt - pin 18 musta/kelt

    Loput pinnit irrallaan eli pin 3,10,11,12,17,19 ja 20


    Originally posted by _racing_ View Post
    Johtosarjan maadotukset kiinni? ja se yksi +johto?
    Onko muita maadotuksia kuin yksi paksu kaapeli joka menee akulle ja 1 pieni mikä tulee suuttimien liittimien kanssa samassa nipussa. 1 paksu + kaapeli menee akulta suoraan startille ja toinen menee johtosarjaan.
    Last edited by Maikkeli; 08-12-2013, 13:10.

    Leave a comment:


  • _racing_
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Eipä ollut eloa kiekkamittarissa.

    Bensapumppukin täytyy olla pakkosyötöllä.

    E: ei kipinää, ei suuttimet aukea, bensapumppu ei pyöri, pyörimistieto ei tule dme saakka. Kaikki viittaa kampuran anturiin, mutta sekin on vaihdettu.

    Johtosarjassa tai boksissa jtn häikkää?

    E: mittasin äsken kampuran anturin johtoja boksin liittimestä, startatessa vastusarvo vaihteli.
    Johtosarjan maadotukset kiinni? ja se yksi +johto?

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Eipä ollut eloa kiekkamittarissa.

    Bensapumppukin täytyy olla pakkosyötöllä.

    E: ei kipinää, ei suuttimet aukea, bensapumppu ei pyöri, pyörimistieto ei tule dme saakka. Kaikki viittaa kampuran anturiin, mutta sekin on vaihdettu.

    Johtosarjassa tai boksissa jtn häikkää?

    E: mittasin äsken kampuran anturin johtoja boksin liittimestä, startatessa vastusarvo vaihteli.
    No nyt käy johdotukset läpi, lähinnä sen missä M50 kohtaa E30:n

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    No kato vaikka kiekkakellosta kun starttaat
    Moottorinohjaus on DME.
    Eipä ollut eloa kiekkamittarissa.

    Bensapumppukin täytyy olla pakkosyötöllä.

    E: ei kipinää, ei suuttimet aukea, bensapumppu ei pyöri, pyörimistieto ei tule dme saakka. Kaikki viittaa kampuran anturiin, mutta sekin on vaihdettu.

    Johtosarjassa tai boksissa jtn häikkää?

    E: mittasin äsken kampuran anturin johtoja boksin liittimestä, startatessa vastusarvo vaihteli.
    Last edited by Maikkeli; 07-12-2013, 12:02.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Miten sen voi tarkistaa? Dme = ecu?
    No kato vaikka kiekkakellosta kun starttaat
    Moottorinohjaus on DME.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Saako DME pyörimisnopeus tiedon?
    Miten sen voi tarkistaa? Dme = ecu?

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Ei haise bensa. Kiskolle tulee, mutta luulen että menee paluuta pitkin samantien takaisin.

    Täytyy hommata toinen boksi ja koittaa starttipilotilla että hörähtääkö.

    Sähköt tehty tämän kaavion mukaan tällähetkellä.
    http://blaze.pl/gtune/dload/x20.jpg
    Saako DME pyörimisnopeus tiedon?

    Leave a comment:


  • Lähtis
    replied
    Voin suositella tota 944 Porschen tehostajaakin, 24cm on halkasijaltaan. Oli helppo laittaa. Tehostajan tankoa joutu lyhentämään ja haarukkaan poraamaan uuden reijän(tämä sen takia että kierreosuus riittää). Muuten käy suoraan tulipeltiin ja myös jarrupääsylinteri siihen sopii

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Jos sieltä bensa menee läpi niin kyllä luulisi haistavan startatessa sen.
    Kokeile nokananturin vaihdolla
    Ei haise bensa. Kiskolle tulee, mutta luulen että menee paluuta pitkin samantien takaisin.

    Täytyy hommata toinen boksi ja koittaa starttipilotilla että hörähtääkö.

    Sähköt tehty tämän kaavion mukaan tällähetkellä.
    Last edited by Maikkeli; 06-12-2013, 17:50.

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Originally posted by Shine View Post
    Tähän väliin jarrutehostimesta.Omaan e30 m52 laitoin vm.89 Toyota Corollan jarrutehostimen ja pääsylinterin.Imusarjan(m50) ja tehostajan väliin jää n.1cm rakoa.Uudet kiinnitysreiät tehostimelle rintapeltiin ja tankoa joutuu jatkamaan n.1.5cm. tai laikalla jarrupolkimesta kiinnitysrauta irti ja kääntää sitä sen verran että saa tangon kiinni ja hitsaa sen takas paikoilleen. Jarrutuntuma on mielestäni hyvä.Bemariin Corollan osia,kaikkea se teettääkin
    Tästä vielä sen verran että minun mielestä kannattaa usein muokata mieluummin jarrupoljinta kuin tehostimen vartta. Jarrupoljin paljon helpommin muokattavissa. Itse hitsasin polkimeen lattarautaa sen verran että tuli haarukkaan asti. Siihen vain uusi reikä sopivalle kohti ja avot, toimii.

    Leave a comment:

Working...
X