memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bimmerniko
    replied
    Hei! Tuli hommattua tollainen vajaatappinen 325 vm 83. nyt olisi seuraavana aikomus se kone työntää mikä on nähty kait jo ruohonleikkurissakin (m50b25). Saako joku laitettua täydellisen listan mitä osia tässä on lähettävä haalimaan. Auto ei ole alkuperäinen 325 vaan 316 mutta alusta jo päivitetty 2.5l koneelle ja prosentit 39.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Osta ilmastoidun kutoskoneisen e36:n syyläri. Täsmälleen sama kiinnitys, kuin e30 318is:ssä, mutta on alapäästä 10cm "korkeampi" Menee bolt on keulille, jos on ne 318is syylärin kiinnikkeet. (Mahdollisesti ne alapalkin kiinnikket voi joutua poistaan).

    Edit empä huomannu tuota öljynjäähdytintä. Sitä ei taida olla tossa e36 syylärissä...
    Kiitti vinkistä. E30:issäkin öljynjäähdytin taitaa olla erillinen. Meinasin vaan, että jos sillä on vaikutusta tarvittavaan jäähdytintehoon.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Mahtaisko 318iS syylärissä piisata jäähdytysteho vapari M52:lle? Toki öljynjäähdyttimellä varustettuna.
    Osta ilmastoidun kutoskoneisen e36:n syyläri. Täsmälleen sama kiinnitys, kuin e30 318is:ssä, mutta on alapäästä 10cm "korkeampi" Menee bolt on keulille, jos on ne 318is syylärin kiinnikkeet. (Mahdollisesti ne alapalkin kiinnikket voi joutua poistaan).

    Edit empä huomannu tuota öljynjäähdytintä. Sitä ei taida olla tossa e36 syylärissä...
    Last edited by Pazi88; 21-11-2013, 17:23.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by EMP View Post
    Mallisarjan ulkopuolinen moottori pitäisi verrata aina mallisarjan tehokkaimpaan.

    Näin siis pitäisi virallisesti mennä ja ainakin salossa näin oli kun juuri kävin kysymässä m52b20 koneen leimaamista e30:iin.
    Ei pidä paikkaansa. Vaihdettavaa moottoria voidaan verrata mihin tahansa mallisarjan moottoriin, kunhan vaihdettavan moottorin teho ei ylitä vertailumoottorin tehoa. Jos käytetään vertailumoottorina mallisarjan tehokkainta, saa vertailumoottorin teho ylittyä 20%.

    Väittämällä moottoria M50B20:ksi ja vertaamalla L-jetronic M20B23:een saattaisi auton saada leimattua ilman abseja.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Olen tuossa kuolaillut valmiiksi swapattua e30 m50b25, mutta yksi asia kaivertaa.. Siinähän ei ole abs jarruja (alkuperäinen 320i, 1990).

    Niin pääsiskö tuota katsastusta helpottamaan se, että väittäisi koneen olevan b20 eikä b25? mitäs mieltä olette/onko kukaan muu yrittänyt samaa.

    E30 Kuume iskenyt totaallisesti takas...
    Mallisarjan ulkopuolinen moottori pitäisi verrata aina mallisarjan tehokkaimpaan.

    Näin siis pitäisi virallisesti mennä ja ainakin salossa näin oli kun juuri kävin kysymässä m52b20 koneen leimaamista e30:iin.

    Leave a comment:


  • Lähtis
    replied
    Originally posted by Harri G View Post
    Onhan sulle uudempi pyöreä C101 vai vanhempi suorakulmion mallinen? Oon tänne jonnekin postittanut sen vanhemman kaavion miten itse tein. EDIT: tossa: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=456

    Tuossa vielä noin yleiseen tietoon mikä pinni meinaa mitäkin jos uudempi pyöreä c101: http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=163088
    Itellä on tosiaan toi pyöreä malli. Sain nyt selvyyden ton sun antaman linkin kautta, thanks Ainoa mikä ei itellä täsmää niin pin2 värit on eri mitä tuolla annetaan, en tiä miks? Mutta samaa asiaa se tod.näk. ajaa vaikka eri värinen onkin.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Osanumeron mukaan m42 ja m50 jäähdytin on sama
    Ja ilmastoidun m40 syyläri taas on sama kun m42:sen!

    Ja mulla oli tollanen m50b25 koneen kanssa e30:ssä niin hyvin riitti normaali käytössä!

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Osanumeron mukaan m42 ja m50 jäähdytin on sama
    No niinpä näkyy olevan. Kiitoksia.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by W-Baum View Post
    ainakin e30 m40 jäähdytin on samankokoinen kuin e36 ilmastoimattoman m50 jäähdytin. joten uskoisin riittävän.
    Osanumeron mukaan m42 ja m50 jäähdytin on sama

    Leave a comment:


  • W-Baum
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Mahtaisko 318iS syylärissä piisata jäähdytysteho vapari M52:lle? Toki öljynjäähdyttimellä varustettuna.
    ainakin e30 m40 jäähdytin on samankokoinen kuin e36 ilmastoimattoman m50 jäähdytin. joten uskoisin riittävän.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Mahtaisko 318iS syylärissä piisata jäähdytysteho vapari M52:lle? Toki öljynjäähdyttimellä varustettuna.
    Last edited by Skarpa; 21-11-2013, 09:53.

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Originally posted by Lähtis View Post
    Meneekös kaikissa e30 c101 pistokkeen pin lähdöt samanlailla? Itellä kun ei ainakaan värit täsmää noihin mitä oon netistä kaivellu.. Muuten näyttäis johdot menevän samanlailla..

    Tollasta kyttäilin http://blaze.pl/gtune/dload/x20.jpg

    Kanta-autona siis 320i -86 --->e34 non vanos m50b25

    Miten täällä porukka on muuten noi pistoke touhut tehny?
    Onhan sulle uudempi pyöreä C101 vai vanhempi suorakulmion mallinen? Oon tänne jonnekin postittanut sen vanhemman kaavion miten itse tein. EDIT: tossa: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=456

    Tuossa vielä noin yleiseen tietoon mikä pinni meinaa mitäkin jos uudempi pyöreä c101: http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=163088
    Last edited by Harri G; 20-11-2013, 21:48.

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    saa nähä miten mulla käy.

    m50b25 kone ja johtis on, ihan ensimmäisiä m50 e34 jossa 20pinninen korin liitin , autossa oli automaattissa mittatikku...

    e30 korin liitin kävi suoraan , e34 m50 liittimeen

    värejä tutkittiin ja päädyttiin , vain katkomaan ylimääräset pois. , mitään ei hypitty jai juotettu...

    ilmeisesti kunnon seka sikiö e34... tai mulla nousee savu kohta johdoista

    Leave a comment:


  • Lähtis
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Uuden m20 moottorin liittimen vaihtanu m50 liittimen tilalle
    Ok, tämä kävi omassakin mielessä:think

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Lähtis View Post
    Meneekös kaikissa e30 c101 pistokkeen pin lähdöt samanlailla? Itellä kun ei ainakaan värit täsmää noihin mitä oon netistä kaivellu.. Muuten näyttäis johdot menevän samanlailla..

    Tollasta kyttäilin http://blaze.pl/gtune/dload/x20.jpg

    Kanta-autona siis 320i -86

    Miten täällä porukka on muuten noi pistoke touhut tehny?
    Uuden m20 moottorin liittimen vaihtanu m50 liittimen tilalle
    Tai sitten adapteri väliin

    Leave a comment:

Working...
X