memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Harri G
    replied
    Originally posted by Rumilus View Post
    Mimmosella määrällä muutosprosentteja jengi on selvinny tästä swapista? Kysymys suunnattu siis niille, jotka swapin on jo tehny ja autonsa katsastanu. Mallin ilmottaminenkaan ei haittais yhtään.
    35% tuli muistaakseni. Kanta-auto 320i. Tuohon prosenttimäärään tuli siis vaihdettavaksi akselit, muu voimansiirto, laatikko, kone, lokasuojat, takaluukun kansi, konepelti. Eli ihan rehellisesti mitä olen vaihtanut. Varmaan olisi selvinnyt vähemmälläkin, mutta eipä juuri merkitystä.

    Tästäkin näkee karkeasti paljonko tulee mistäkin: https://lomake.fi/b/ec/index.cgi/dow...3&type=statics

    Tuo kannattaakin täyttää jo ennen kuin muutoskatsastamaan menee. Säästää hyvin aikaa.

    Kun osia on vaihdettu 25% tai enemmän, tulee otteeseen oikein lukemaan "Korjattu ajoneuvo". Huvitti
    Last edited by Harri G; 11-11-2013, 21:59.

    Leave a comment:


  • Rumilus
    replied
    Mimmosella määrällä muutosprosentteja jengi on selvinny tästä swapista? Kysymys suunnattu siis niille, jotka swapin on jo tehny ja autonsa katsastanu. Mallin ilmottaminenkaan ei haittais yhtään.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Originally posted by Daa Daa View Post
    Sori ilmaisin itseäni hieman huonosti, tarkoitin tuolla kommentillani sitä että eikös foorumille voisi luoda ihan oman sticky topikin esim. "e30 muutoskatsastus" jossa käsiteltäisiin näitä katsastus juttuja?
    Kun tuntuu että tässäkin topikissa väännetään näistä katsastus asioista vähän väliä.

    En taida olla ainoa foorumin käyttäjä jota kyrpii lukea noita tekniikkaan liittyviä topikkeja kun kaikkialla vaan katsastetaan.
    ok,ei mitään ymmärrän pointtisi..mutta kun kysyit, et miks et käy konttorilla kysymässä asiaa,niin tuossa katsastusasemalta edellisen kerran saatu vastaus..kun kesällä arvottiin yhden e30 päästöarvoista.



    täällä on tasan 2kpl konttoreita,toinen on pysyvästi boikotissa,ja toista olen käyttäny,mutta aika arpomista sielläki on,niin on vain helpompi tehdä se auto oikein heti,kun lähteä sinne pompoteltavaksi..ilmeisesti täällä ei vain tehdä paljoa tekniikanvaihtoja,siksi tuo tietotaso on tuota luokkaa..

    mut ei tästä sen enempää,pysytään aiheessa,ei karkaa tämä topicci

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    eipä tässä sen kummemmin mitään jeesusteltu,ku kysyin vain selkeästi et tarviiko katin vai ei..

    en ymmärrä mikä tuossa kysymyksessä aiheutti närästystä,kun tämähän vissin on
    m50/s52/m52/s50-moottori e30.iin ketju..eli vissin mulla meni ihan oikeeseen osoitteeseen tämä..

    modet voi poistaa kysymykseni,jos se häirittee porukkaa..

    mut tämä sama, olen saanut kuitenki itelle tarpeellisen vastauksen.kiitos siitä..
    Sori ilmaisin itseäni hieman huonosti, tarkoitin tuolla kommentillani sitä että eikös foorumille voisi luoda ihan oman sticky topikin esim. "e30 muutoskatsastus" jossa käsiteltäisiin näitä katsastus juttuja?
    Kun tuntuu että tässäkin topikissa väännetään näistä katsastus asioista vähän väliä.

    En taida olla ainoa foorumin käyttäjä jota kyrpii lukea noita tekniikkaan liittyviä topikkeja kun kaikkialla vaan katsastetaan.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Originally posted by Daa Daa View Post
    Kysyppäs vielä sieltä paikalliselta konttorilta inssin mielipidettä asiaan ja ostat sitten niillä säästyneillä katti rahoilla vaikka asennus olutta.


    Eikös näille katsastus jeesusteluille voisi tehdä ihan oman topikin?
    eipä tässä sen kummemmin mitään jeesusteltu,ku kysyin vain selkeästi et tarviiko katin vai ei..

    en ymmärrä mikä tuossa kysymyksessä aiheutti närästystä,kun tämähän vissin on
    m50/s52/m52/s50-moottori e30.iin ketju..eli vissin mulla meni ihan oikeeseen osoitteeseen tämä..

    modet voi poistaa kysymykseni,jos se häirittee porukkaa..

    mut tämä sama, olen saanut kuitenki itelle tarpeellisen vastauksen.kiitos siitä..

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    eli katti laitettava,eikös nuo päästöraja arvot pysy kuitenki vanhan mukaan,eli et on aika reilut..
    Kysyppäs vielä sieltä paikalliselta konttorilta inssin mielipidettä asiaan ja ostat sitten niillä säästyneillä katti rahoilla vaikka asennus olutta.


    Eikös näille katsastus jeesusteluille voisi tehdä ihan oman topikin?

    Leave a comment:


  • Jusa20
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    eli katti laitettava,eikös nuo päästöraja arvot pysy kuitenki vanhan mukaan,eli et on aika reilut..
    Juu päästörajat pysyy samana ku aikasemminkin, ne ei muutu mihinkään.

    Leave a comment:


  • Jarppa85
    replied
    Mitenkäs jengi on toteuttanut startin kytkennän kun kokoonpanona on 260 e30 getrac, m20 startti, m20 vauhtis+kytkinpaketti, e34 koneensähköt ja e30 sulakerasia. Kori on alkuperäinen 325i.
    Nyt mulla on koneen johtosarjan johdot omilla paikoillaan ja korin puolelta paksu virtapiuha kytketty samalla lailla kun vanhassa m20 kokoonpanossa.
    Sähköt on kytketty näiltäkin sivuilta löytyvän ohjeiden mukaan ja kytkennät on niiltä osin kunnossa.
    Ongelmana on nyt että startti kyllä pyörii startatessa, mutta solenoidi ei naksahda jolloin kone ei pyöri.
    Jos taas korin paksun virtapiuhan ottaa pois startilta niin solenoidi naksahtaa mutta startti ei pyöri.
    Maadoitukset on toteutettu tuplana kummallekkin puolella konetta ja ne on varmasti.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    eli katti laitettava,eikös nuo päästöraja arvot pysy kuitenki vanhan mukaan,eli et on aika reilut..

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    eli katti laitettava,eikös nuo päästöarvo pysy kuitenki vanhan mukaan,eli et on aika reilut..

    Leave a comment:


  • Jusa20
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    Minkätakia ei vähäpäästöseen pitää katti laittaa?ei oo selvinny vaikka täällä vaikka kuinka monessa topikissa niistä taistellaan..siinä vaiheessa jos ahtamaan alkaa niin oon ymmärtäny että pitää ainakin katin kuoret olla..
    basso72 kerkesikin tuossa vastaamaan.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by basso72 View Post
    Kannattaa lukaista vaikka koko artikkeli läpi. Siellä on selväkielistä tekstiä auton muutoksia koskevista lakipykälistä niin ei tarvitse olla pelkän foorumikirjoittelun varassa.

    "8 §
    Auton pakokaasupäästöt moottorin vaihdon tai moottorin muutoksen jälkeen

    1. Auton, jota koskevat E-säännön n:o 15/03 mukaiset tai lievemmät pakokaasupäästövaatimukset, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää alkuperäistä autoa koskevat käytönaikaiset pakokaasupäästövaatimukset.

    2. Vähäpäästöisen auton päästöihin vaikuttavia rakenteita ja laitteita saa vaihtaa vain auton valmistajatehtaan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin laitteisiin; tällöin muutoksen kohteena olevaa autoa koskevien tai myöhempien päästövaatimusten tulee täyttyä.

    3. Muuhun kuin 1 tai 2 momentissa tarkoitettuun autoon saa vaihtaa vain moottorin, joka pakokaasupäästöihin vaikuttavine apulaitteineen on tarkoitettu automalliin, jota koskevat pakokaasupäästövaatimukset ovat vähintään yhtä tiukat kuin alkuperäisellä moottorilla varustettua autoa koskevat. Muussa tapauksessa tai jos moottoria muutetaan muulla kuin 6 §:n 3 momentissa tarkoitetulla tavalla, on auton valmistajan tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antamalla todistuksella osoitettava, että muutetun auton pakokaasupäästöt täyttävät alkuperäisellä moottorilla varustettua autoa koskevat vaatimukset. Vaatimusten katsotaan myös täyttyvän, mikäli tällaisessa autossa on tai autoon asennetaan moottorille sopiva katalysaattori."
    Tunnustan virheeni.

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Tässä ei ainakaan mikään vihjaa, että ei-vähäpäästöiseen autoon pitäisi asentaa kattia ahtamisen yhteydessä:



    Kannattaa lukaista vaikka koko artikkeli läpi. Siellä on selväkielistä tekstiä auton muutoksia koskevista lakipykälistä niin ei tarvitse olla pelkän foorumikirjoittelun varassa.

    Tämä katalysaattoriasia juontaa varmaan siitä, että siirtymävaiheen aikana 80-luvun loppupuolella ja 90-luvun alussa autoja on rekisteröity vähäpäästöisiksi tai ei-vähäpäästöisiksi ilmeisen sattumanvaraisesti. Myös katillisia autoja on rekisteröity ei-vähäpäästöisiksi. Toisinaan rekisteriotteeseen on kuitenkin kirjattu, että autossa on katalysaattori, vaikka päästörajat olisivatkin ne väljemmät. Tällaisilla papereilla varustetusta autosta katalysaattoria ei käsittääkseni saa poistaa, mutta toisaalta sen ei tarvitse toimiakaan, koska auto läpäisee päästörajat joka tapauksessa.
    Kannattaa lukaista vaikka koko artikkeli läpi. Siellä on selväkielistä tekstiä auton muutoksia koskevista lakipykälistä niin ei tarvitse olla pelkän foorumikirjoittelun varassa.

    "8 §
    Auton pakokaasupäästöt moottorin vaihdon tai moottorin muutoksen jälkeen

    1. Auton, jota koskevat E-säännön n:o 15/03 mukaiset tai lievemmät pakokaasupäästövaatimukset, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää alkuperäistä autoa koskevat käytönaikaiset pakokaasupäästövaatimukset.

    2. Vähäpäästöisen auton päästöihin vaikuttavia rakenteita ja laitteita saa vaihtaa vain auton valmistajatehtaan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin laitteisiin; tällöin muutoksen kohteena olevaa autoa koskevien tai myöhempien päästövaatimusten tulee täyttyä.

    3. Muuhun kuin 1 tai 2 momentissa tarkoitettuun autoon saa vaihtaa vain moottorin, joka pakokaasupäästöihin vaikuttavine apulaitteineen on tarkoitettu automalliin, jota koskevat pakokaasupäästövaatimukset ovat vähintään yhtä tiukat kuin alkuperäisellä moottorilla varustettua autoa koskevat. Muussa tapauksessa tai jos moottoria muutetaan muulla kuin 6 §:n 3 momentissa tarkoitetulla tavalla, on auton valmistajan tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antamalla todistuksella osoitettava, että muutetun auton pakokaasupäästöt täyttävät alkuperäisellä moottorilla varustettua autoa koskevat vaatimukset. Vaatimusten katsotaan myös täyttyvän, mikäli tällaisessa autossa on tai autoon asennetaan moottorille sopiva katalysaattori."

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    Minkätakia ei vähäpäästöseen pitää katti laittaa?ei oo selvinny vaikka täällä vaikka kuinka monessa topikissa niistä taistellaan..siinä vaiheessa jos ahtamaan alkaa niin oon ymmärtäny että pitää ainakin katin kuoret olla..
    Tässä ei ainakaan mikään vihjaa, että ei-vähäpäästöiseen autoon pitäisi asentaa kattia ahtamisen yhteydessä:



    Kannattaa lukaista vaikka koko artikkeli läpi. Siellä on selväkielistä tekstiä auton muutoksia koskevista lakipykälistä niin ei tarvitse olla pelkän foorumikirjoittelun varassa.

    Tämä katalysaattoriasia juontaa varmaan siitä, että siirtymävaiheen aikana 80-luvun loppupuolella ja 90-luvun alussa autoja on rekisteröity vähäpäästöisiksi tai ei-vähäpäästöisiksi ilmeisen sattumanvaraisesti. Myös katillisia autoja on rekisteröity ei-vähäpäästöisiksi. Toisinaan rekisteriotteeseen on kuitenkin kirjattu, että autossa on katalysaattori, vaikka päästörajat olisivatkin ne väljemmät. Tällaisilla papereilla varustetusta autosta katalysaattoria ei käsittääkseni saa poistaa, mutta toisaalta sen ei tarvitse toimiakaan, koska auto läpäisee päästörajat joka tapauksessa.

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by Jusa20 View Post
    Katti tarvii asentaa, mutta sen ei tarvi toimia eli pelkät kuoret riittää.
    Minkätakia ei vähäpäästöseen pitää katti laittaa?ei oo selvinny vaikka täällä vaikka kuinka monessa topikissa niistä taistellaan..siinä vaiheessa jos ahtamaan alkaa niin oon ymmärtäny että pitää ainakin katin kuoret olla..

    Leave a comment:

Working...
X