memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hansen
    replied
    Originally posted by Harri G View Post
    Niin eipähän nuo golfinkaan tehostimet mitään bolt-oneja ole. Pulttijako käy kyllä tulipeltiin, mutta haarukkaa joutuu jatkamaan silti. Se yksilö mikä mulla oli kesti kaksi polkaisua ja sisuskalut helisi vain. Lie ollut särki jo alunperin.

Tillistelin tuossa E34 M50 tehostajaa ja ei se paljoa non-325i E30 tehostajaa pienempi ole. Minulla on E34 540i tehostin ja sen perässä E34 525i pääsylkky ja säiliö. Olisin laittanut myös 540:n sylinterin, mutta jarruputkien lähdöt ovat paksumpaa mallia. Tokihan niitä adaptereita on olemassa vaan kun oli noita sylintereitäkin. Tämä tehostin vaatii kahden reiän porauksen (kiinnitys vain kahdella mutterilla) sekä jatkoa haarukkaan. Itse tosin hitsasin lattaraudan polkimeen ja tein siihen reiän. Ehkä parempi niin, ei tarvii pelätä katkeeko hitsaus haarukasta.

Jarrutuntuma tällä combolla suht jämäkkä. Ei toki mikään mahdoton. Omaan makuun ihan hyvä.

Siis tarkennetaan asiaa hieman, tarkoitin tuolla bolt on hommalla siis sitä että mikä sinne mahtuu...

Minun E34 tehostaja on juurikin samanlainen kuin tuo Harri G:n kuvassa oleva, jonka halkaisia 24cm, nopeasti eilen mittailin autossa paikallaan niin E30 olisi noin 27 cm halkaisialla.

Taidan siis laittaa sen sinne paikoilleen..

Leave a comment:

• Harri G
    replied
    Niin eipähän nuo golfinkaan tehostimet mitään bolt-oneja ole. Pulttijako käy kyllä tulipeltiin, mutta haarukkaa joutuu jatkamaan silti. Se yksilö mikä mulla oli kesti kaksi polkaisua ja sisuskalut helisi vain. Lie ollut särki jo alunperin.

Tillistelin tuossa E34 M50 tehostajaa ja ei se paljoa non-325i E30 tehostajaa pienempi ole. Minulla on E34 540i tehostin ja sen perässä E34 525i pääsylkky ja säiliö. Olisin laittanut myös 540:n sylinterin, mutta jarruputkien lähdöt ovat paksumpaa mallia. Tokihan niitä adaptereita on olemassa vaan kun oli noita sylintereitäkin. Tämä tehostin vaatii kahden reiän porauksen (kiinnitys vain kahdella mutterilla) sekä jatkoa haarukkaan. Itse tosin hitsasin lattaraudan polkimeen ja tein siihen reiän. Ehkä parempi niin, ei tarvii pelätä katkeeko hitsaus haarukasta.

Jarrutuntuma tällä combolla suht jämäkkä. Ei toki mikään mahdoton. Omaan makuun ihan hyvä.

Last edited by Harri G; 19-08-2013, 23:01.

Leave a comment:

• Hansen
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jos ei mahu, niin tommonen volkkarin tehostaja mahtuu kyllä ihan varmasti ja noita on edullisesti ja helposti saatavilla. Toisin kuin esim. yleisesti käytetty e21 tehostaja.

Tuo on muistaakseni jostain pienikoneisesta mk2 golffista.
    Tiedän kyllä että pienempiä on saatavilla ja mitä sinne menee bolt on..
    Elikkä mulla on tavoitteena saada jo ennestään heikohko tehostus pysymään samana ellei jopa hieman paremmaksi kun se alkujaan on.. onhan noita maailmalla tehty ihan vakio tehostajaa siirtämällä 1/2 tuumaa sivuun yms,

Toivottavasti ymmärsitte tästä "hässäkästä" mun pointin
    Last edited by Hansen; 19-08-2013, 16:03.

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    Mulla olis VAGista peräisin oleva pikku tehostaja ylimääräisenä

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by Hansen View Post
    Onko kukaan koittanut sovittaa e34 m50 525 jarrutehostajaa e30 koriin..?

Näyttäisi melko samalta kuin e30 ix vastaava
    Jos ei mahu, niin tommonen volkkarin tehostaja mahtuu kyllä ihan varmasti ja noita on edullisesti ja helposti saatavilla. Toisin kuin esim. yleisesti käytetty e21 tehostaja.

Tuo on muistaakseni jostain pienikoneisesta mk2 golffista.
    Last edited by Pazi88; 19-08-2013, 15:01.

Leave a comment:

• Hansen
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Eikös se ole vielä kookkaampi, kuin kolmekympin vakio?:think
    No äkkiseltään kun katselin molempien ollessa vielä autossa paikallaan, että olisi pienempi.. Halkaisia näyttäisi mielestäni ainakin pienemmältä, pituussuunnassahan tuo on reilusti isompi kyllä, eipä tässä auta muuta kun mitata

Edit: jos joku viitsisi mitata mikä halkaisia on E30 tehostajassa..? toki muidenkin halkaisiat kuten E21/02/e30ix kiinnostaa
    Last edited by Hansen; 19-08-2013, 14:08.

Leave a comment:

• bmw89
    replied
    Originally posted by Hansen View Post

Eikös se ole vielä kookkaampi, kuin kolmekympin vakio?:think

Leave a comment:

• Hansen
    replied

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Mites onko kukaan tehnyt m40->m50 muutosta kolmekymppiin?
    eniten noi sähköt arvelluttaa.. tarkotus ois toteutaa talven aikana
    Kaivat vaan M40:n sähkökuvat ja vertaat niitä M20:n vastaaviin, ei sen kummempaa

Leave a comment:

• bmw89
    replied
    Mites onko kukaan tehnyt m40->m50 muutosta kolmekymppiin?
    eniten noi sähköt arvelluttaa.. tarkotus ois toteutaa talven aikana

Leave a comment:

• Make H.
    replied
    Originally posted by Dark angel View Post
    Ihan mielenkiinnosta kysyn kuinka pitkälle pääsette tankillisella?
    Minulla m50b25+5HP18 laatikkolla olen päässyt täydellä tankilla noin 515km ja sen jälkeen tankkasin 44l (tankki 55l). Tuosta 500km noin 350km oli maantieajoa.
    Semmosta 350-450km luokkaahan tuo on ollunna...Joskus jopa yli 450km päässy, mutta en varmaan koskaan yli 500km ...ja 60L tankki:think

Leave a comment:

• marjatsalo.15
    replied
    Originally posted by m50 turbo View Post
    kovat ainakin puristukset on, vakio kone?
    en tiedä mitä tehty koneelle, ostin valmiin swappi e30 D:think hyvin liikkuu ainakin

Leave a comment:

• m50 turbo
    replied
    kovat ainakin puristukset on, vakio kone?

Leave a comment:

• Harri G
    replied
    Originally posted by marjatsalo.15 View Post
    missäs vois olla imuvuoto? imusarjan tiivisteistä tms?
    IMM-imusarja kumiputki tai siitä lähtevät letkut. Tsekkaa myös kaasuläppäkotelolta lähtevä letku, pitäis olla tulpattu tai voi tulpata. Mutta imuvuoto monesti humppaa, että jos ei humppaa niin melkein vois yhtä ehjää puolaa kokeilla eri pyttyihin. Silleen röpöttää jos puola särki.

Leave a comment:

• marjatsalo.15
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Tai imuvuotoa? Osaa erehtyvästi kuulostaa ettei kävis kaikilla kun sopivasta riipasee ilmaa.
    missäs vois olla imuvuoto? imusarjan tiivisteistä tms?

Leave a comment:

Working...
X