memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemssi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 868
    • Kerkkoo

    Pohdiskelua

    Onko kukaan toteuttanut täällä foorumilla tuota m50 swappia e90 320d 6v askilla? Onko kuinka paha rasti? Youtubessa joskus näin videon ja siinä olis kivasti 1,2 ja 3 lyhkäsiä ja loput "normaaleja". Tai onko muita 6v toteutuksia?

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11218
      • Oulu

      Originally posted by Bemssi View Post
      Onko kukaan toteuttanut täällä foorumilla tuota m50 swappia e90 320d 6v askilla? Onko kuinka paha rasti? Youtubessa joskus näin videon ja siinä olis kivasti 1,2 ja 3 lyhkäsiä ja loput "normaaleja". Tai onko muita 6v toteutuksia?
      Hirveetä mutuilua, mutta eikös tuota 6v lootaa saa bolt-on m50 koneeseen sopivana. Voisko olla esim. n52 koneen perästä, kun ne kuitenkin perustuu m54 koneeseen :think Mutta sitten noissahan on se tiheempi kytkimen booritus, jollon joutuu soveltaan kytkinlevyn jostain. Lisäksi toki vaatii custom kannattimen, vaihdevivuston ja kardaanin. Kun veikkaisin että ei mistään käy suoraan.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        Originally posted by Harri G View Post

        Minkäs vuotinen se autosi on? Kun noi ohjeet monet on facelifteihin tehty ja pre-facessa voip jonkin verran vaihdella pinnit vaikka pyöreä pistoke olisikin.

        EDIT: Eikun niin tottahan se on pre-face kun on avo.
        Eipään se ihan yksioikoista oo, auto on teknisesti silti facelift, vaikka kori ei ulkonäollisesti olekkaan....

        Eli johtosarjan kannalta siis.
        Olli.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11218
          • Oulu

          Niin ja mitä ite värkkäilin, niin vaikka oli faceliftin johtosarja, niin kaikki johdot ei täsmänny kaavioihin. No onneksi niitä ei montaa ole, niin yleismittarilla sai selville.

          Mut joo pointti oli, että ei kannata sokeasti luottaa netin sähkökaavioihin.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Make H.
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1278
            • Kokkola

            Tuli tuossa mieleen että kun e36:ssa ja e34:ssa on ilmeisesti eri halkaisija kytkinpääsylinterissä, koska e36 työsylkkää ei voi käyttää e34:ssa ilman rajoittajaa, niin mikä mahtaa olla pääsylinterin männän halkaisija e30:ssä kahteen edelliseen verrattuna?

            Eli tällä hetkellä kun on 525i "iso" ZF sen omalla pääsylkällä ja m30 kovavauhtis+765 asetelma niin työsylinterin tappia joutu jatkaan maksimit 30-35mm, että kytkin ottaa samassa kohtaa kuin vakiona.

            Jos e30:ssä siis saman kaliiberin pääsylkkä kuin e36:ssa, voisi olettaa ettei se käytä e34 työsylkän koko liikerataa, jolloin e36:sen työsylinterin, jonka mäntä on siis reilu 1,5mm pienempi (20,64mm vs. 22,2mm), vaihtamalla saisi työsylinterin koko liikeradan paremmin käytettyä eikä tarvitsisi niin paljoa jatkoa tappiin:think?

            Lopputulos on tietysti +/- 0 enkä tiedä vaikuttaako kytkimen jäykkyyteen minkä verran

            Comment

            • Zetz
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 3232
              • Joensuu

              onko muilla ollu samaa ongelmaa ku mulla, eli m50b25 (m50 kaksoismassa, kytkin ja asetelma) m21d24 getrag 260 laatikkona ja getrag 220 perästä oleva työsylinteri, kytkin ottaa vasta aivan pohjasta silloinkaan ei niin hyvin, polkimessa jonkin verran tyhjää, selviinkö pelkällä työsylinterin tangon pidentämisellä?
              puh/txt/whatsapp: 0452673541
              näillä mennään talvella:
              e39 523ia arctic silver
              e87 116i Japanrot
              ja näillä kesällä:
              e30 328i *Rot m50b28

              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

              Comment

              • Bansku
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2011
                • 1493
                • Savo

                Nyt taas pitäisi palata tähän asiaan, eli pitääkö toi pin 15 siis kytkeä maihin vai sinne startin perseeseen, kun tuolla sitä selitetään vaikka mitenkäpäin
                Hoh, en vain näköjäön osannut lukea, eli startin perseeseen se piuha, syystä tai toisesta itsellä se näköjään roikkuu tuolla konehuoneessa startin vieressä

                Originally posted by Harri G View Post
                Tarkasta sulakkeet 3, 18-20. Sitten tarkasta pin15 koneen johtosarjasta. Se pitäisi olla se unloader toiminto. Jos ei ole kytketty niin ei toimi ikkunat ja puhaltimet. Tuolla aika hyvin selitetty: http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=163088

                Minkäs vuotinen se autosi on? Kun noi ohjeet monet on facelifteihin tehty ja pre-facessa voip jonkin verran vaihdella pinnit vaikka pyöreä pistoke olisikin.

                EDIT: Eikun niin tottahan se on pre-face kun on avo.
                Last edited by Bansku; 12-10-2014, 07:39.

                Comment

                • Zetz
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 3232
                  • Joensuu

                  Originally posted by Bansku View Post
                  Nyt taas pitäisi palata tähän asiaan, eli pitääkö toi pin 15 siis kytkeä maihin vai sinne startin perseeseen, kun tuolla sitä selitetään vaikka mitenkäpäin
                  Hoh, en vain näköjäön osannut lukea, eli startin perseeseen se piuha, syystä tai toisesta itsellä se näköjään roikkuu tuolla konehuoneessa startin vieressä
                  laita sinne starttiin kiinni se piuha
                  puh/txt/whatsapp: 0452673541
                  näillä mennään talvella:
                  e39 523ia arctic silver
                  e87 116i Japanrot
                  ja näillä kesällä:
                  e30 328i *Rot m50b28

                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                  Comment

                  • Bansku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2011
                    • 1493
                    • Savo

                    Joo niin pitäs laittaa, ensin olisi vain kerättävä motivaatiota, ei meinaa saada aikaseksi millään näitä omia projekteja, pitäs varuilta käyttää laatikkokin irti tuosta joku päivä kuhan sais aikaseksi nosturille vietyä

                    Comment

                    • SNK
                      Newbiemmer
                      • Sep 2014
                      • 15
                      • Sipoo

                      terveppä terve mielipiteitä kuuntelisin mielellään.

                      elikä tuossa aiemmin tänä vuonna menii oma e36 onnettomuuden johdosta lunastus kuntoon ja hyvin huolletun tekniikan ja jonkun päähänpistoksen johdosta tuli hommattua e30 ja säätin e36 tekniikan jotta laittaisin sen tähän seuraavaan autoon elikä nykynen auto on 320 vm88 ja edellinen oli 325 vm94.

                      tuota topikkia lueskelin ja tuntu olevan monta eri tapaa toteuttaa tuo niin mites te nykysillä osilla lähtisitte tuota tekemään.


                      ainoa hankinta tällähetkellä on e34 m50 öljypohja+sihti

                      ehkäpä suurin kysymys mielestäni on vaihdelaatikon ja moottorituennan valinta mitä tarviin mikä on sopivin/saatavilla?

                      -SNK

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11218
                        • Oulu

                        Tarviit vielä e34 m50 tukikumit moottorille, mutta muutenhan tuo on bolt on jo löytyvillä osilla. Vaihteiston kannattimena voit käyttää e30:n omaa.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • bimmerrr
                          BTCF Member
                          • May 2013
                          • 223
                          • turku

                          Hei. Olisi tälläinen kysymysten lista Olen ostanut m52b28. Sopiiko sinne laatikko ja vauhtis, suoraan tuon oman m20b20 perästä? Mitkä moottorin tuenta hommat? e36 ne kannattimet ja mitkä kumit? Ja sopiiko öljypohja suoraan kun kone on e38. Ja mitä ratkaisua kannataisi käyttää tuohon jarrupää sylinteri toetukseen?

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11218
                            • Oulu

                            Originally posted by bimmerrr View Post
                            Hei. Olisi tälläinen kysymysten lista Olen ostanut m52b28. Sopiiko sinne laatikko ja vauhtis, suoraan tuon oman m20b20 perästä? Mitkä moottorin tuenta hommat? e36 ne kannattimet ja mitkä kumit? Ja sopiiko öljypohja suoraan kun kone on e38. Ja mitä ratkaisua kannataisi käyttää tuohon jarrupää sylinteri toetukseen?
                            Eikö tuossa FAQ:ssa ole jo suoraan vastaukset noihin kysymyksiin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=289561

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Bansku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2011
                              • 1493
                              • Savo

                              Originally posted by Zetz View Post
                              laita sinne starttiin kiinni se piuha
                              Laitoin sen startin perään, puhallin ja lasit rupesivat pelaamaan kuten pitäö mutta ei starttaa jos johto on kiinni, surisee vaan.

                              Comment

                              • Zetz
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 3232
                                • Joensuu

                                Originally posted by Bansku View Post
                                Laitoin sen startin perään, puhallin ja lasit rupesivat pelaamaan kuten pitäö mutta ei starttaa jos johto on kiinni, surisee vaan.
                                hmm.. mystinen homma, mulla oli sama ongelma puhaltimen kanssa kun oli jääny se piuha irti, mut laitoin sen paikoilleen niin ongelmat hävis. onko sulla missä paja? voisin tulla vilkasee joku pvä
                                puh/txt/whatsapp: 0452673541
                                näillä mennään talvella:
                                e39 523ia arctic silver
                                e87 116i Japanrot
                                ja näillä kesällä:
                                e30 328i *Rot m50b28

                                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                                ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                                Comment

                                Working...
                                X