Originally posted by Bemssi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten ovat porukat hoitaneet EWS:n niiden koneiden kanssa, jotka ovat sen kanssa tulleet? Omassa kokoonpanossa on käytössä emulaattoripiiri, ja ei ainakaan tähän mennessä ole tuon kanssa ollut ongelmia.
Pitäisi varmaankin kirjoitella jonkunlainen postmortem omasta M52TU projektista, kun saa kyseisen paskiaiasen tien päälle, jos siitä olisi vaikka jollukulle iloa, kun näyttävät olevan harvinaisemman puoleisia nuo.E30 Daytonaviolett Touring "Dora"
Comment
-
-
Autona 320i vm85 alunperin ollut l-jetronic sittemmin muutettu motronic1.3 nyt pitäs sitte m50 nv naittaa niin sähköjen kanssa pientä päänraapimista. Eli auton omassa pistokkeessa (neliskulmanen) on 10 piuhaa ja m50 pistokkeessa 20kpl enkä nyt netistä löytänyt tuohon kaaviota muuta kun 25pinniseen ja neliskulmaisen missä värit ei ainakaan täsmää omaani. Osaisko joku viisaampi kertoa mitkä piuhat menee mihinkin tässä swapissa.
Elikkäs nyt tarvis m50 koneisen x20 20pinnisen piuhojen kaavion.
Moottori on vm89-90 m50b25 Ecu numerot: 026 1 200 400Last edited by RiZ3*; 19-05-2014, 18:20.The will to do - the soul to dare
E93 M3
Comment
-
-
Olipahan jännä.. Kone ei käynyt enää tyhjäkäyntiä , mutta kierroksilla toimi hyvin ja yhtäkkiä rajotin oli hävinnyt :think alkoi pitää suhinaa moottori jarrulla ja syyksi selvisi... Imusarjan alla oleva iso huohotus letku oli irti. Mielenkiinnosta kysynkin, että miten se liittyy rajottimen häviämiseen? :think
Comment
-
-
Mitäs tuon m60:in kanssa laitettaessa e30 koriin pitää ottaa huomioon? :think
- jarrutehostimen siirto ja vaihto v8-koneisesta
- abspumpun siirto
- pakosarjat rhd-mallin v8-koneisesta.
- apurungon laskeminen 2cm
Tuossa oma lista joka tullut netissä vastaan. Miten moottorinkorvakot ja kumityynyt?E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
E36 /// M3
E61 /// 535d M-sport touring
Comment
-
-
Originally posted by W-Baum View PostMitäs tuon m60:in kanssa laitettaessa e30 koriin pitää ottaa huomioon? :think
- jarrutehostimen siirto ja vaihto v8-koneisesta
- abspumpun siirto
- pakosarjat rhd-mallin v8-koneisesta.
- apurungon laskeminen 2cm
Tuossa oma lista joka tullut netissä vastaan. Miten moottorinkorvakot ja kumityynyt?
Kierroslukumittaria tarvii jotenki puukottaa, jos sen haluaa näyttämään oikeita kierroksia. On siinä varmaan tuhat muutakin juttua, noi sattu ekana mieleen.
E: http://store.garagistic.com/ocart/bm...0-motor-mountsIkinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.
Comment
-
-
Originally posted by W-Baum View PostMitäs tuon m60:in kanssa laitettaessa e30 koriin pitää ottaa huomioon? :think
- jarrutehostimen siirto ja vaihto v8-koneisesta
- abspumpun siirto
- pakosarjat rhd-mallin v8-koneisesta.
- apurungon laskeminen 2cm
Tuossa oma lista joka tullut netissä vastaan. Miten moottorinkorvakot ja kumityynyt?
Tuollaiset:http://www.drivex5.com/wp-content/up...7729083230.jpg
Tuolta saa kanssa noita koneen korvia ja apurungon välipaloja:http://300mm.de/typ5/typ5.html
Tuolla suht paljon tietoa tuosta swapista yleisesti:http://www.rtsauto.com/e30-bmw-m62-v8-swap-3/
Comment
-
-
Originally posted by Bimmerniko View PostOnkos m20b25 ja m50b25 suuttimien koolla suurempaa eroa?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Tämä mun M50 swappi ei ole E30:iin vaan E21:een eli siis sähköissä pätee (kai)samat säännöt. Nyt on kuitenkin ongelmana käynti ja luultavasti liika bensan saanti. Kahta boksia oon kokeillu, kampuran ja nokan asentotunnistimet mitattu, ovat toleransseissa ja eivät ole menneet ristiin. Uusilla tulpilla lähti heti käymään mutta tukehtui muutaman kymmenen sekan jälkeen bensaan. Seuraavalla startilla ei yritä ja bensa haisee vahvasti. Luovuttaja-autossa tekniikka höröhti kuin palmun alta, Voiko tyhjäkäyntiventtiilin jumiminen vetää noin rikkaalle? Sekin on kyllä putsattu, mutta toimintaa en testannut. Pystyykö alkuperäistä b-paineen säädintä "tyhjentää", jättää siis pelkät kuoret. ja sen jälkeen laittaisi säädettävää mallia olevan b-paineen säätimen?sigpic
e24 635csi
Ex e39 530i touring
Ex e36 325i coupe ratalelu
Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
Ex e39 528i
Ex e36 320i
Ex e36 "328i" cab Individual
Ex e46 330xi
Comment
-
-
Joo, oli t-käyntiventtiili pyörähtänyt 180 astetta väärin päin, eli nuoli oli väärään suuntaan. Bensanpaineensäädin pukkaa vissiin suoraan kaikki läpi jos ei saa alipainetta? Eli ottaa alipaineletkun irti ja laittaa sen säädettävään bensanpainesäätiimeen, joka on poistopuolen linjassa ja homma bueno?sigpic
e24 635csi
Ex e39 530i touring
Ex e36 325i coupe ratalelu
Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
Ex e39 528i
Ex e36 320i
Ex e36 "328i" cab Individual
Ex e46 330xi
Comment
-
-
Mitenkäs kävis parhaiten kun nyt m20 vauhtis ja kytkin mutta m50 getrag 260. Onko sama kuin zf kanssa eli e21 painelaakerilla vai menisikö jollain toisella työsylkällä suoraan, kun vanha hajonnut niin joutuu sen uusimaan kuitenkin.NYT
f31 320d - 15.
e30 325 M-look m50 - 83.
EX
e36 325i - 93.
e30 318i - 89.
e39 525d - 98.
Comment
-
-
Originally posted by ROne View PostJoo, oli t-käyntiventtiili pyörähtänyt 180 astetta väärin päin, eli nuoli oli väärään suuntaan. Bensanpaineensäädin pukkaa vissiin suoraan kaikki läpi jos ei saa alipainetta? Eli ottaa alipaineletkun irti ja laittaa sen säädettävään bensanpainesäätiimeen, joka on poistopuolen linjassa ja homma bueno?e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
Comment