Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemes
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 17

    Tiputin eilen m50 e30 konehuoneeseen. Käytössä e34 kumit, e34 vivusto, e36 koneenkorvat, e30 vaihteiston kannatinpalkki, 324td kardaani.

    Moottorin kumit meni nätisti paikoilleen, ohjuritapin reikiin (itse kumeista leikkasin ohjuritapit pois) ja kone istuu nyt laatikon kanssa suunnilleen siellä missä pitääkin. Muutama kysymys jäi askarruttamaan.

    1) Monessa paikassa on mainittu että voisi suoraan käyttää tuota e34 vaihdevivustoa. Totesin vivuston olevan liian pitkä sillä se ottaa aika rajusti vaihdekepin aukon takalaitaan. Oletteko te jotka olette e34 vivustoa käyttäneet lyhentäneet vivustoa?

    2) Mitä laatikon kumeja pitäisi käyttää?

    Comment

    • RiZ3*
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 353
      • Helsinki

      Originally posted by kemes View Post
      Tiputin eilen m50 e30 konehuoneeseen. Käytössä e34 kumit, e34 vivusto, e36 koneenkorvat, e30 vaihteiston kannatinpalkki, 324td kardaani.

      Moottorin kumit meni nätisti paikoilleen, ohjuritapin reikiin (itse kumeista leikkasin ohjuritapit pois) ja kone istuu nyt laatikon kanssa suunnilleen siellä missä pitääkin. Muutama kysymys jäi askarruttamaan.

      1) Monessa paikassa on mainittu että voisi suoraan käyttää tuota e34 vaihdevivustoa. Totesin vivuston olevan liian pitkä sillä se ottaa aika rajusti vaihdekepin aukon takalaitaan. Oletteko te jotka olette e34 vivustoa käyttäneet lyhentäneet vivustoa?

      2) Mitä laatikon kumeja pitäisi käyttää?
      Mitä vaihdelaatikkoa käytät? Jos e30 getrag 260 niin riittää että taivutat myötäpäivään siirtäjän tankoa vaihdekepin puolelta saman verran mitä laatikko tulee vinoon. Tämä siis vakio vivustolla. Tuolta löytyy kuva miten väännät. http://www.amiles.com.au/Twin_Cam_Swap_FAQs_V0305.pdf

      Laatikon kannakkeen joutuu tekeemään muutoksia rajusti/uuden. Itse tein uuden lattaraudasta ja käytin vakio laatikon kumeja. Tyyliin tällaisen tein: http://store.garagistic.com/ocart/ge...smission-brace
      The will to do - the soul to dare

      E93 M3

      Comment

      • kemes
        Newbiemmer
        • Dec 2005
        • 17

        Aivan unohdin tosiaan mainita että kyseessä ZF:n laatikko.

        Comment

        • Jansu
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 315
          • Pori

          Käykö m50 ja m52 puolat ristiin? Kaverin M50 tarvii uudet puolat ja mulla ois noi m52 puolat hyllys.
          -E34 525ia Touring
          -E36 323ia Touring ///M

          Comment

          • bmw89
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 569
            • Ulvila

            Mittailin tuossa maffin navoista ohmeja, niin jostain tuli 1.5k ohm ja joistan sain jopa 261k ohm normaalia? auto sammuu kuitenkin kun johdon irrottaa.

            entäs minkämoista arvoa pitäs kampiakselin asentotunnistimen antaa?
            alkuperäsellä tuli 520ohm ja uus tarvike n.700 ohm?
            -E30 "316i"

            ex. e46 328i,

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              Originally posted by bmw89 View Post
              Mittailin tuossa maffin navoista ohmeja, niin jostain tuli 1.5k ohm ja joistan sain jopa 261k ohm normaalia? auto sammuu kuitenkin kun johdon irrottaa.

              entäs minkämoista arvoa pitäs kampiakselin asentotunnistimen antaa?
              alkuperäsellä tuli 520ohm ja uus tarvike n.700 ohm?
              m50b25 nv uusein viime syksynä tuon kampiakselin asentoanturin ja tais näyttää aika lähelle tuon 520 ohm, niin ja oli ihan tarvikeanturi. Tais olla 520 ohm +/-50 ohm mitä pitää näyttää eli sanoisin et käyppä vaihtaan takuuseen uus anturi:think? Jos alkuperänen näytti ton 520 ohm niin ei muuta ku kiinni ja kovaa ajoa?

              Comment

              • bmw89
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 569
                • Ulvila

                Originally posted by Make H. View Post
                m50b25 nv uusein viime syksynä tuon kampiakselin asentoanturin ja tais näyttää aika lähelle tuon 520 ohm, niin ja oli ihan tarvikeanturi. Tais olla 520 ohm +/-50 ohm mitä pitää näyttää eli sanoisin et käyppä vaihtaan takuuseen uus anturi:think? Jos alkuperänen näytti ton 520 ohm niin ei muuta ku kiinni ja kovaa ajoa?
                joo noh.. probleemana nyt vaan, että kun antaa lämpimänä seistä vartin verran, niin saa sahata pitkään ja lähtee vaivalloisesti käymään.


                ilmeisesti bensapuolen ongelmia
                Last edited by bmw89; 10-06-2014, 17:15.
                -E30 "316i"

                ex. e46 328i,

                Comment

                • Vegas
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 62
                  • pohjola

                  Siinä venakopan huohotus lähdön alla / lähellä.. ei kait pelkkä nokan asentoanturi pitkää sahaamista aiheuta ???? Ainakaan itsellä vai miten muilla?? Toki pitkä sahaus taas maku asia...

                  Comment

                  • garagistic
                    Newbiemmer
                    • Jun 2014
                    • 1
                    • USA

                    So you want more power in your E30? Well then an M6x engine is definitely a great way of giving your E30 some more punch. The engines are cheap, the mounts are made available by Garagistic, the weight penalty is minimal, and the fun is endless. This guide is extremely detailed! It gets down into the details, part numbe





                    Originally posted by W-Baum View Post
                    Mitäs tuon m60:in kanssa laitettaessa e30 koriin pitää ottaa huomioon? :think

                    - jarrutehostimen siirto ja vaihto v8-koneisesta
                    - abspumpun siirto
                    - pakosarjat rhd-mallin v8-koneisesta.
                    - apurungon laskeminen 2cm

                    Tuossa oma lista joka tullut netissä vastaan. Miten moottorinkorvakot ja kumityynyt?

                    Comment

                    • Bansku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2011
                      • 1493
                      • Savo

                      Mitenkä olette toteuttaneet tuon e21 jarrutehostimen tangon lyhennyksen? Sitä tankoa ei varmaan saa purettua siitä tehostimesta irti?

                      Comment

                      • Make H.
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1278
                        • Kokkola

                        Originally posted by Bansku View Post
                        Mitenkä olette toteuttaneet tuon e21 jarrutehostimen tangon lyhennyksen? Sitä tankoa ei varmaan saa purettua siitä tehostimesta irti?
                        Rautasahalla tai rälläkällä? Ei taida saada...

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          Mutta kun se tanko on 12mm ja se kierre osuus 10mm, taidan huomenna vai tehdä uudet kierteet, katkasta käypäsestä kohti ja väsätä uusi se haarukka siihen.

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11166
                            • Oulu

                            Voi sen vetää rälläkällä poikki ja hitsata sopivan kierteen kiinni. Märällä rätillä vaikka peittelee ettei mene kipinöitä/liikaa lämpöä tehostimelle. Ja sit lopuksi pomppii ihan urakalla sen polkimen päällä varmistaen että ei anna periksi.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Donner
                              BTCF Member
                              • Oct 2010
                              • 158
                              • Susiraja

                              Originally posted by Bansku View Post
                              Mitenkä olette toteuttaneet tuon e21 jarrutehostimen tangon lyhennyksen? Sitä tankoa ei varmaan saa purettua siitä tehostimesta irti?
                              Itse tein niin, että ohensin tankoa, pyöräytin siihen lisää kierrettä ja lopuksi katkaisin sopivaan mittaan: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=179
                              E30 323i (vm.-84) - Ein Diplomat

                              Myynnissä:
                              E34 525ix (M50B25) moottori ja voimansiirto osina
                              E38 728i (vm.-96) osina

                              Comment

                              • Make H.
                                BTCF Member
                                • Jul 2006
                                • 1278
                                • Kokkola

                                Originally posted by Bansku View Post
                                Mutta kun se tanko on 12mm ja se kierre osuus 10mm, taidan huomenna vai tehdä uudet kierteet, katkasta käypäsestä kohti ja väsätä uusi se haarukka siihen.
                                Ite ohensin rälläkällä ja väänsin uudet jengat siihen, ei tosin osunu ihan suoraan ku liian innoisani katkasin eka tangon ja sitte vasta rupesin ohentaan ja kierteitä turaan, mut ku asennettaes pyöritteli oikeaan kulmaan ni ei haittaa ...Jos uudestaan tekisin niin miettisin kyllä modaisinko siihen haarukkaosaan mielummin m10 jengan vai ostaisinko uuden haarukkaosan valmiiksi m10 jengalla. Näytti saavan ainaki tarvikemotti.com ja sieltä "sekalaista"...ei tarvis rueta vaan ohenteleen ollenkaan sitä :think
                                Last edited by Make H.; 11-06-2014, 06:42.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎