Originally posted by jake_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 taka-akseliin säädöt - topic
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Originally posted by jannmann View Post
Comment
-
-
Originally posted by -Jo0nas- View PostMyikö joku tällä foorumilla niitä camber säätöön tarvittavia latikoita mitkä tulee hitsaamalla taka-akseliin? Tai mistä niitä saa?
Tuolta saa ainakin jos täältä ei tärppää.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by -Jo0nas- View PostMyikö joku tällä foorumilla niitä camber säätöön tarvittavia latikoita mitkä tulee hitsaamalla taka-akseliin? Tai mistä niitä saa?
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=221878Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Tuoltakin saa pulttien kanssa settinä.
https://www.epytec.de/de/fahrwerkste...pur-verstellen
Comment
-
-
Löytyisikö joltain/jostain virallista dokumenttia josta kävisi ilmi arvot, joiden sisässä tulee e30:in pyöränkulmat olla, jotta ovat ns. sallituissa rajoissa?
..Sellaista kovasti kaipaili tänään erittäin innokas katsastusmies alustan muutoskatsastuksen yhteydessä ja yritän tässä hänelle vastauksen löytää.. Arvot oli aika pielessä mittausten mukaan, mutta oli valmis niitä katsomaan tarkemmin jos löytyisi jotain mihin verrata.
Comment
-
-
Eikö mittauksen ja säädön suorittaneella paikalla ollut ohjearvoja? Ei voi kovin kummonen mittauspaikka olla jos näin on.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by ///saMi View PostLöytyisikö joltain/jostain virallista dokumenttia josta kävisi ilmi arvot, joiden sisässä tulee e30:in pyöränkulmat olla, jotta ovat ns. sallituissa rajoissa?
..Sellaista kovasti kaipaili tänään erittäin innokas katsastusmies alustan muutoskatsastuksen yhteydessä ja yritän tässä hänelle vastauksen löytää.. Arvot oli aika pielessä mittausten mukaan, mutta oli valmis niitä katsomaan tarkemmin jos löytyisi jotain mihin verrata.
edessä:
auraus 2,0 mm +- 0,6 mm = 19´+- 5´
camber 0 - 40´+- 30´
takana:
auraus 2 mm +- 0,8 mm = 18´+- 7´
camber -1 ast 45´ +- 30´
Etupään camber tarkoittaa mielestäni positiivista kulmaa eli pyörä on ulospäin kallistunut koska edessä ei ole - merkkiä. Etupäästä on kirjassa myös kaikki muut arvot mutta kyllähän nämä pitää ohjauskulmia tekevän pajan digidigi-koneesta löytyä.
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostEikö mittauksen ja säädön suorittaneella paikalla ollut ohjearvoja? Ei voi kovin kummonen mittauspaikka olla jos näin on.
Comment
-
-
Mielenkiintoista. En oo koskaan tehny sellasella suuntauslaitteella josta ei saisi printtiin ohjearvoja ja toleransseja.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Omia kokemuksia, kun olen madallettuun e30 tourinkiin puuhaillut säätöjä.
Taka-akseliin hommasin nämä raudasta koneistetut säätöpalat foorumin kautta ja kulkeutu postilaatikkoon 40€ hintaan.
Epäkeskopultteja tulikin vähän metsästeltyä ja e91 mallista löytyi vähän halvempi, mutta pidempi pultti (m12x1,5x125) kuin aiemmin mainittu e39:sin pultti. Marmorilla pelkkien pulttien kpl hinnat oli parin kympin luokkaa joten tilasin nämäkin tarvikkeet netistä.
Schmiedmanilta sai e91 epäkeskopultit (33326764292) ja näihin sopivat rikat/mutterit reiluun viidenympin hintaan.
Eli jos madallusta suunnittelee niin yhen puuhasatasen saa lisätä alustan hintaan jo pelkkiin taka-akselin säätöihin. Näin siis mulla, varmasti jotenki pääsis vielä halvemmallaki..
Toivottavasti on jollekkin apua tästä ja hyvää vappua kaikilleBmw E30 Touring 324td
alpinweiß
Bmw E36 Cabrio 318i
dakargelb II
Bmw E91 Touring 325d
Black-sapphire metallic
Comment
-
Comment