otin imusarjan irti ja siinä imusarjan alapuolella menee pirusti niitä letkuja jotka lähtee siitä ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välisestä putkesta nii kaikki oli aivan rispaantunut ja halki ja sitte siellä kiertää jossai putkessa vesiki niistä onko joku imusarja lämmitys tsydeemi tai jotai ja voikohan ottaa poies?.. mistähän sais sinne hommattua kaikki ne uudet putket ja sen kaasulpältä ilmamäärä mittarille menevän putken kans tarvis kaikki uusia.. moottorina siis m42b18
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Luoti View PostOho, nyt sattu mulle muistikatkos.
Siellä olikin mainittu yhtenä vaihtoehtona: 205/55 R15.
Mutta mitähän seuraava kohta meinaa: "TAI 200/60 R365" 356 ihmetyttää.
Mutta menee siis kaikki kumit uusiks tuonne papereihin, mutta kaippa sekin onnistuu konttorilla.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by 318is^^ View Postotin imusarjan irti ja siinä imusarjan alapuolella menee pirusti niitä letkuja jotka lähtee siitä ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välisestä putkesta nii kaikki oli aivan rispaantunut ja halki ja sitte siellä kiertää jossai putkessa vesiki niistä onko joku imusarja lämmitys tsydeemi tai jotai ja voikohan ottaa poies?.. mistähän sais sinne hommattua kaikki ne uudet putket ja sen kaasulpältä ilmamäärä mittarille menevän putken kans tarvis kaikki uusia.. moottorina siis m42b18
Ennenkuin kysyt onko kalliita niin ei, ainakaan siihen nähden jos kone toimii. Eikä muutenkaan.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMistäköhän tosiaan osia löytyisi :think Hei mä tiedän, merkkiliikkeen varaosatiskiltä tilaten
Ennenkuin kysyt onko kalliita niin ei, ainakaan siihen nähden jos kone toimii. Eikä muutenkaan.
Merkkiliikkeestä sitten myös, tuskin montaa euroa maksaa...W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostTai sitten haet "tarvikkeena" ihan muuten vaan sopivaa letkua, jos siis suostut kusemaan sinnepäinkään jos letkuun ei ole "stanssattu" BMW.
Merkkiliikkeestä sitten myös, tuskin montaa euroa maksaa...
Suorasta tarvikerletkusta on myös hankala tehdä haaroja ja sellaisia letkuja joiden päät ovat erikokoisia.
Halvinta on tehdä uudet letkut ilmastointiteipistä entiseten päälle.
Noiden letkujen uusinta oikeilla osilla on kuin rahaa laittaisi pankkiin, mäntään ei pala välttämättä reikää, katalysaattori voi toimia vielä katsastuksessakin, huohotin ei ekoilla pakkasilla jäädy umpeen, eli öljyt pysyvät siellä öljytilassa ja laakerit eivät välttämättä leikkaudu kiinni.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostNoh, ne letkut kun väännät m42 koneeseen "metrisestä" niin samalla sitten menetät huohottimen lämmityksen, liekkö tuo sitten iso asia vai ei.
Suorasta tarvikerletkusta on myös hankala tehdä haaroja ja sellaisia letkuja joiden päät ovat erikokoisia.
Halvinta on tehdä uudet letkut ilmastointiteipistä entiseten päälle.
Noiden letkujen uusinta oikeilla osilla on kuin rahaa laittaisi pankkiin, mäntään ei pala välttämättä reikää, katalysaattori voi toimia vielä katsastuksessakin, huohotin ei ekoilla pakkasilla jäädy umpeen, eli öljyt pysyvät siellä öljytilassa ja laakerit eivät välttämättä leikkaudu kiinni.
En tarkoittanut että kriittisimpiin kohtiin tarvii sitä suurinta haperoa mennä laittamaan, saatika duct tapea. Pointti oli että päätä saa käyttää ja meikäläiselle on sama onko siihe n stanssattu BMW vai ei, kunhan toimii. Ei kokemusta m42 koneesta tuolla saralla, mutta eiköhän se suht samalla tavalla toimi kuin muutkin.
Nyt sarkasmitutka päälleLast edited by ka00z; 19-07-2010, 13:04.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostEn tarkoittanut että kriittisimpiin kohtiin tarvii sitä suurinta haperoa mennä laittamaan
Eihän sen alkuperäistä toki tarvitse olla, jos on toimivaa, tosin yleensä oikeilla osilla tulee kerrasta toimiva, korvaavilla vaatii aikaa, taitoa, harkitaa ja soveltamista joita ei välttämättä kaikilta löydy.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostPumpussa on takaiskuventtiili.
Imuvuodot?
Oon kyllä hakenu vuotoo, mutta ei oo tullu vastaan.. varmaa pullollinen brakecleaneria meni Täytyy jotenkin tarkastaa se venttiili kun on aikaa, mutta aika epätodennäköistä että vika on siinä kun oireet jatkuu vielä ajossakin. Kuumalankakin tuli huolella putsailtua..
Comment
-
-
Originally posted by Tonoppaz View PostOon kyllä hakenu vuotoo, mutta ei oo tullu vastaan.. varmaa pullollinen brakecleaneria meni Täytyy jotenkin tarkastaa se venttiili kun on aikaa, mutta aika epätodennäköistä että vika on siinä kun oireet jatkuu vielä ajossakin. Kuumalankakin tuli huolella putsailtua..
Mikä kuumalanka?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostMeni, et tosin ole tehnyt mitään pahaa tai vaarallista, mutta siellä on läppä mittari eikä kuumalanka.
Ei siitä kyllä isosti ole hyötyäkään sitä läppää putsata.
Joo no ajattelin kun sielä oli lanka että se sit varmaan on perinteinen ilmamäärämittari.. Siinä vois kyllä olla syyllinen..
Comment
-
-
Terve terve. Jo 2 ja puol vuotta kortin omistaneena kiinostaa ostaa nyt eka auto, ja BMW mielessä. Olen ajatellut tuollaista vanhaa E30 mallin bemaria. Eli kyselisin että saako budjetilla 1000-1500 hyvää E30. Ja kannattaako noin vanhaan autoon sijoittaa edes. Kestävätkö nuo vai ovatko yleensä loppuunajettuna? Ja mitä yleisiä tyyppivikoja noissa on?
Kiitoksia etukäteen avusta. Pahoittelen jos kyselen vähän tyhmiä.
Comment
-
-
Morjesta morjesta. Kyllähän tuolla 1000-1500€:lla saa E30:in mutta tosiaan täytyy varata vähä huoltorahaa, eihän noi uusia ole.
Isommalla rahalla voi tietenki katella isompaa konetta ja jonkun valmiiksi hitsaamaa/korjattua 3-sarjalaista.
Osathan näihin ei oikeestaan maksa juuri mitään mutta täytyy osata kyllä jotain tehdä tosiaa. Tai kaverille laitettavaks.
Mitähän noista tyyppivioista nyt osais sanoo. Korissa ruostetta Kyllä ne tutuks tulee ku ostat sellasen
taikka lueskelet vähän aikaa Ongelmat-osiota täältä foorumilta.
Ainakin 316i ja 318i M40-ruiskukoneella syö nokka-akselia mikä näkyy tehottomuudessa. Ja näihinhän täytyy jakohihna vaihella. Vaihtoväli sen n. 40tkm
Vanhemmassa 316-kaasarikoneessa alkuperänen kaasari voi aiheuttaa päänsärkyä. Tässä m10-moottorissa kuitenkin jakoketju.
M20 6-koneessa on myöskin jakoremmi. Eli 320i ja 325i. Tossa nyt alkuu jotai.
Hmm. Nastolasta? Tunnenkohan.. Itse siinä Nastolan Nesteellä välillä hommissa..:thinkLast edited by peltone; 20-07-2010, 12:49.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Comment