Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juxo
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 301
    • Jyväskylä

    Mitä eroa Motronicin bokseilla 0 261 200 381 ja 0 261 200 152?:think
    G05 X5 45e Msport
    E70 X5 35d
    E36 Compact VR6T
    E60 M5 VR6T
    E92 VR6T Build

    Comment

    • JTMD
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 834
      • Helsinki

      Originally posted by juxo View Post
      Mitä eroa Motronicin bokseilla 0 261 200 381 ja 0 261 200 152?:think
      M20B20 0 261 200 152 Bosch Motronic M1.1

      M20B20 0 261 200 381 Bosch Motronic M1.3

      Semmosta... noin karkeesti

      Boxit ei ainakaan käy johtosarjoiltaan suoraan ristiin.

      1.1 vanhempi malli, 1.3 uudempi
      1.1 liittimiä kahdessa rivissä 35 ja 1.3 taas sitten kolmessa rivissä 55.
      1.3 on lämmitettävä lambda ja muistaakseni 1.1 ei. Eroja löytyy vielä iso nippu lisää.

      Eroavaisuudet voi joku vielä vahvistaa ja tarkentaa jos löytyy tarvetta.
      Last edited by JTMD; 16-01-2010, 03:03.
      -10 e93 325i
      -04 e46 320i
      -92 e31 850i 6speed
      -92 e30 325 cab
      -93 e36 M3
      -91 e36 325

      Comment

      • juxo
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 301
        • Jyväskylä

        Joo kun vähän ollut sekavaa ton 320 kanssa kun siihen oli kuulemma entisen omistajan toimesta joskus vaihdettu kone ja noita sähköjä on sovellettu... tyyppikilvessä on kone merkitty 20 6e e ja koneessa 20 6k a, mutta katsastuskonttorin kone näytti tyyppi tiedoissa että tuo kone mikä on nyt kiinni niin olisi alkuperäinen:think Mennyt vähän sekavaks tuo ja nyt ei enään lähde käyntiin, vaikuttais kyllä sähkövialta kun bensaakin saa. Voi kylläkin olla puolasta vaikka toisellakin puolalla kokeiltiin mikä takakontin uumenista löyty(tosin ei ollu eilen aikaa ottaa tulppia pois ja katsoa tuleeko kipinää), virran jakajan kansi kyllä näytti ihan käypäkuntoselta, mutta sitten rupes mietityttämään nuo sähkösovellukset mitä entinen omistaja on tuohon koneen vaihdon yhteydessä tehnyt (muunmuassa kaikki jodot jotka tulevat motronicin liittimeen eivät ole kiinni)
        G05 X5 45e Msport
        E70 X5 35d
        E36 Compact VR6T
        E60 M5 VR6T
        E92 VR6T Build

        Comment

        • M325i
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 1529
          • Etelä-pohjanmaa

          Originally posted by juxo View Post
          Joo kun vähän ollut sekavaa ton 320 kanssa kun siihen oli kuulemma entisen omistajan toimesta joskus vaihdettu kone ja noita sähköjä on sovellettu... tyyppikilvessä on kone merkitty 20 6e e ja koneessa 20 6k a, mutta katsastuskonttorin kone näytti tyyppi tiedoissa että tuo kone mikä on nyt kiinni niin olisi alkuperäinen:think Mennyt vähän sekavaks tuo ja nyt ei enään lähde käyntiin, vaikuttais kyllä sähkövialta kun bensaakin saa. Voi kylläkin olla puolasta vaikka toisellakin puolalla kokeiltiin mikä takakontin uumenista löyty(tosin ei ollu eilen aikaa ottaa tulppia pois ja katsoa tuleeko kipinää), virran jakajan kansi kyllä näytti ihan käypäkuntoselta, mutta sitten rupes mietityttämään nuo sähkösovellukset mitä entinen omistaja on tuohon koneen vaihdon yhteydessä tehnyt (muunmuassa kaikki jodot jotka tulevat motronicin liittimeen eivät ole kiinni)

          Alkujaan katiton versio ja nykyinen kone on matalampipuristeinen kattikone.
          E30 ja E46 ///M

          Comment

          • danitshka
            Newbiemmer
            • Sep 2009
            • 25
            • Vantaa

            Osaako kukaan sanoa minkälaista syyläria tohon E30 316 m10b18 kaasarikoneeseen voi tunkea? Vanha on tullut tiensä päähän, ja pitäisi uusi hommata, niin jos ei vakio syyläri nyt kävele vastaan, ja sattuisi löytymään joku esim. e28:n tai e36:n syyläri vastaan niin käykö esim. ne vai muuttuuko tilavuudet yms. niin radikaalisti ettei kannata?

            Ja semmosta vielä, että onko tossa vakiona semmonen syyläri missä ei ole paisaria, vaan ns. paisuntaletku josta räkii sitte ulos jos on räkiäkseen?

            Comment

            • Mikko_Lilli
              BTCF Member
              • Mar 2009
              • 958
              • seinäjoki

              kukahan osaisi kertoa mitenkä on helpoin vaihtaa mittaristoon akut:think

              E34 M50 Turbo Drifteri
              MB Sprinter 313CDI vetojuhta
              ex:e39 525TDS, e91 320D, e39 535iA, e36 320i, e36 318i, e36 316i, e46 328i, e36 316i, e39 523i, e36 320i, e36 316i, e34 518i, e39 530D, e34 525TDS, e34 530iA, e30 316i, e39 520i, e34 525iA e34 520i, e34 518i, e34 525tds, e34 525TdA, e30 320i, e34 520i ,e34 520i, e30 318i, e28 518, e34 525iA, e30 320i, e30 316i, e36 316i, e34 520i

              Comment

              • muuris
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3501
                • Jyväskylä

                Originally posted by Mikko_Lilli View Post
                kukahan osaisi kertoa mitenkä on helpoin vaihtaa mittaristoon akut:think
                Ei ne vaihdu ainakaan forumille kirjoittelemalla

                Eihän tuossa paljoa vaihtoehtoja ole, kolvi käteen, vanhat irti ja uudet paikalleen. Haluttaessa tinaa piirilevylle piuhat, vetää piuhat mittariston ulkopuolelle ja laittaa akut koteloon.
                E30 325iX '86
                Instagram

                Comment

                • Lazybmw
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 76
                  • Lahti

                  Joo eli asentelin tossa äsken tota 6 nappista obc:ta. Keltanen liitin mittarin taa ja ite obc:n liitin kiinni. Näyttöön sytty valo, kun vaihto polttimon.
                  Ongelmana on että mitä tahansa painaa niin näyttöön ei tule sitä mitä pitäisi. Eli esim jos painan A-temp niin obc:ssa vilkkuu vaan 0:00 koko ajan..
                  Autossa oli ennen digikello, mutta ei se varmaan vaikuta asiaan juuri mitenkään kun kuitenki toi obc johtosarja tossa nyt on.
                  e39 535i
                  e28 520
                  e30 x5
                  e36 x5
                  e34 x3
                  e61 525d

                  Comment

                  • M325i
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 1529
                    • Etelä-pohjanmaa

                    Originally posted by danitshka View Post
                    Osaako kukaan sanoa minkälaista syyläria tohon E30 316 m10b18 kaasarikoneeseen voi tunkea? Vanha on tullut tiensä päähän, ja pitäisi uusi hommata, niin jos ei vakio syyläri nyt kävele vastaan, ja sattuisi löytymään joku esim. e28:n tai e36:n syyläri vastaan niin käykö esim. ne vai muuttuuko tilavuudet yms. niin radikaalisti ettei kannata?

                    Ja semmosta vielä, että onko tossa vakiona semmonen syyläri missä ei ole paisaria, vaan ns. paisuntaletku josta räkii sitte ulos jos on räkiäkseen?
                    E28 518i M10 syyläri saattaa sopia = olla samanlainen,muuta siihen on aivan turha alkaa sovittamaan,M10 syyläreitä löytyy aivan varmasti. Ja ei ole paisaria alunperin.
                    E30 ja E46 ///M

                    Comment

                    • jepe-
                      BTCF Member
                      • Feb 2008
                      • 713
                      • Kotka

                      Johtuskohan tosta vanhasta alkuperäsestä kaasarista tollanen ärsyttävä nykiminen tasakaasulla ajettaessa? Onko niin loppuun kulunut.. Koneena siis m10b18..
                      Alpina B10 3.3 Touring
                      Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                      Comment

                      • Mikko_Lilli
                        BTCF Member
                        • Mar 2009
                        • 958
                        • seinäjoki

                        Originally posted by muuris View Post
                        Ei ne vaihdu ainakaan forumille kirjoittelemalla

                        Eihän tuossa paljoa vaihtoehtoja ole, kolvi käteen, vanhat irti ja uudet paikalleen. Haluttaessa tinaa piirilevylle piuhat, vetää piuhat mittariston ulkopuolelle ja laittaa akut koteloon.
                        joo eipä ne tällä tietokoneella vaihdu taidan vetää piuhat akuille helpompi sitten tulevaisuudessa vaihdella.. kiitoksia vinkistä

                        E34 M50 Turbo Drifteri
                        MB Sprinter 313CDI vetojuhta
                        ex:e39 525TDS, e91 320D, e39 535iA, e36 320i, e36 318i, e36 316i, e46 328i, e36 316i, e39 523i, e36 320i, e36 316i, e34 518i, e39 530D, e34 525TDS, e34 530iA, e30 316i, e39 520i, e34 525iA e34 520i, e34 518i, e34 525tds, e34 525TdA, e30 320i, e34 520i ,e34 520i, e30 318i, e28 518, e34 525iA, e30 320i, e30 316i, e36 316i, e34 520i

                        Comment

                        • Kapanos
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1394
                          • Kirkkonummen Westend

                          millä ne mittariston akut on kiinni niissä "pinneissä" vaikka kuinka lämmittää niin ei irtoa ilman väkivaltaa..
                          E30 M50tic -90
                          E34 M5 -90
                          E91 325d M-sport -07
                          Ford F100 -53 LS edition

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Kapanos View Post
                            millä ne mittariston akut on kiinni niissä "pinneissä" vaikka kuinka lämmittää niin ei irtoa ilman väkivaltaa..
                            Vähän riippuu akuista, jossain hitsattu / juotettu jollain mulla kuin tinalla.

                            Sellaisia akkuja myydään missä on valmiiksi nuo "pinnit"

                            Comment

                            • jesper.e
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 222
                              • Rovaniemi

                              Missä vois olla vika, kun röpeltää/pätkii 2000-3000 rpm kohalla? Ongelmaa ei oo kylmällä koneella, mutta kun lämpee niin rupee röpöttämään/pätkimään. Kun kaasun painaa pohjaan, niin röpeltää jonkun aikaa, ja lähtee pikkuhiljaa kiihtymään.
                              e30 m20b27 stroker & e34 525i
                              Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
                              e30 320i-86, e30 318i-88

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16425
                                • Asikkala

                                Originally posted by jesper.e View Post
                                Missä vois olla vika, kun röpeltää/pätkii 2000-3000 rpm kohalla? Ongelmaa ei oo kylmällä koneella, mutta kun lämpee niin rupee röpöttämään/pätkimään. Kun kaasun painaa pohjaan, niin röpeltää jonkun aikaa, ja lähtee pikkuhiljaa kiihtymään.
                                Bensa vai dieseli ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎