Originally posted by ChilileipÄ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by _-Mika-_ View PostOnko haittaa jos laittais m20b25:n motronicin ohjauspoksin m20b20:n motronicciin? Ku tässä vikaa etsiskelen vieläkin ja tuo b25:n "pitäis" ainakin olla ehjä.. ja b25:n kaasuläppä ja sen asentotunnistinkin vaihdoin tuohon.. Noissa pokseissa on melki sama numerosarja mutta viimenen numero oli yhellä eri, Eli eikös tuo luulis tuollakin toimia moitteettomasti? Seuraavaksi b25:n ilmamäärämittari hakusessa..:thinke30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
e21 315i
ex:
e36 318is -94 / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i
Comment
-
-
Olis tommonen e30 316 kaasari m10:n vaihto ruisku m10 edessä ja nyt pitäs selvittää miten se tapahtuu. Ainakin bensan paluulinja pitää vetää ja bensapumppu vaihtaa, eli pitääkö hommata alkuperäinen pumppu vai onnistuuko jollain tarvikepumpulla? Tarviiko hommata se tankin sisälle tuleva pumppuhässäkkä jostain ruiskumallista? Entä mihin kohtaa pakoputkea tulee lambda-anturi sijoittaa?
Comment
-
-
Originally posted by kukkonen View PostOlis tommonen e30 316 kaasari m10:n vaihto ruisku m10 edessä ja nyt pitäs selvittää miten se tapahtuu. Ainakin bensan paluulinja pitää vetää ja bensapumppu vaihtaa, eli pitääkö hommata alkuperäinen pumppu vai onnistuuko jollain tarvikepumpulla? Tarviiko hommata se tankin sisälle tuleva pumppuhässäkkä jostain ruiskumallista? Entä mihin kohtaa pakoputkea tulee lambda-anturi sijoittaa?
sähköt sun täytyy vetää tälle sähköpumpulle tietty itte
joo, ja jos siinä koneessa jonka vaihdat, on johto-sarja mukana, katso että koneen johto-sarjan liitin on samalainen kuin alkup-moottorissa, sillon ei tartte ku tökätä töpseli kiinni
Lamda, noin 30-40 cm pakosarjasta ala-putkeen kiinni
Comment
-
-
Originally posted by nemesis View Postonnistuu tarvike pumpullakkin, mutta, varmista että a) paineet riittää b) tuotto riittää (paineen alaisena) c) on sellanen pumppu joka ei tartte syöttö-pumppua erikseen (eli imee itse sieltä tankista).
sähköt sun täytyy vetää tälle sähköpumpulle tietty itte
joo, ja jos siinä koneessa jonka vaihdat, on johto-sarja mukana, katso että koneen johto-sarjan liitin on samalainen kuin alkup-moottorissa, sillon ei tartte ku tökätä töpseli kiinni
Lamda, noin 30-40 cm pakosarjasta ala-putkeen kiinniMyyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Onko kukaan asentanu analogisen kellon tilalle 6 nappista obc:ta?
Aattelin nyt sellasen tehä ja näyttäs olevan ihan bolt on, kun mittarin taakse menee yks keltanen iso liitin, mutta muistaakseni 6 piuhaa jää ilman kotia..:think
Taitaa jotkin noista olla lämpömittarin anturille? Valaiskaa tai linkittäkää jotain sivuja, niin tietäs enemmän..e39 535i
e28 520
e30 x5
e36 x5
e34 x3
e61 525d
Comment
-
-
Originally posted by Lazybmw View PostOnko kukaan asentanu analogisen kellon tilalle 6 nappista obc:ta?
Aattelin nyt sellasen tehä ja näyttäs olevan ihan bolt on, kun mittarin taakse menee yks keltanen iso liitin, mutta muistaakseni 6 piuhaa jää ilman kotia..:think
Taitaa jotkin noista olla lämpömittarin anturille? Valaiskaa tai linkittäkää jotain sivuja, niin tietäs enemmän..
Comment
-
-
Originally posted by crockett View PostMenee heittämällä. Keltainen tulee mittariston taakse, valkoinen liitin on ulkolämpöanturille ja musta gongille. Muita johtoja siinä ei sitten ole.
Vaikka jostai robin hoodin lämpömittarin anturista..e39 535i
e28 520
e30 x5
e36 x5
e34 x3
e61 525d
Comment
-
-
Originally posted by Lazybmw View PostJuujuu, mutta valkoista ja mustaa liitintä ei ole, eli suomeksi piuhat vedetty poikki.. Eli tossa on nyt siis 4 piuhaa yhessä nipussa ja 2 piuhaa toisessa. Eli kaiketi 2 piuhaa gongille ja 4 lämpötilalle? ruskeat maapiuhoja, entä loput?(punavalk, sinivalk, ruskeavalk muistaakseni?) Ja pystyyköhän ton lämpömittarin anturin jotenkin halvemmin väsäämään ku hakea marmoritiskiltä kun maksaa sen 40-50e?
Vaikka jostai robin hoodin lämpömittarin anturista..Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Lazybmw View PostJuujuu, mutta valkoista ja mustaa liitintä ei ole, eli suomeksi piuhat vedetty poikki.. Eli tossa on nyt siis 4 piuhaa yhessä nipussa ja 2 piuhaa toisessa. Eli kaiketi 2 piuhaa gongille ja 4 lämpötilalle? ruskeat maapiuhoja, entä loput?(punavalk, sinivalk, ruskeavalk muistaakseni?) Ja pystyyköhän ton lämpömittarin anturin jotenkin halvemmin väsäämään ku hakea marmoritiskiltä kun maksaa sen 40-50e?
Vaikka jostai robin hoodin lämpömittarin anturista..Olli.
Comment
-
-
Originally posted by danitshka View PostJoo, elikkäs pientä projektinpoikasta on tässä työn alla, kerrotaan koko juttu alusta loppuun, että asiantuntijat voi neuvoa aloittelijaa vähän paremmin:
Tossa taannoin sano lämppärin kenno sopimuksensa irti, ja ruikki kaikki vedet ja höyryt kabiiniin. Ei mitään; hätäratkaisuna tähän pistettiin kennoon menevät letkut yhteen ja paleltiin sisällä. Vähän aikaa siitä, poksahtaa syylärista se putki katki, mihin letku tulee kiinni ja tässä vaiheessa rupesi hälyttämään, että nyt on jotain vikaa kun menee järjestelmässä osia rikki samaan tahtiin kun... no jätän sanomatta.. Kaiken huipuksi originaali lämpömittari on jymähtänyt ja ei näytä mitään (jos jollain on kiekkaluvullista mittaria, pistäkää privalla tarjouksia!) , ja jälkiasennettu entisien omistajien toimesta oleva mittari on vain suuntaa antava kompassin tyyliin vibraava halpis mittari, johon ei siihenkään voi luottaa.. Eli todennäkösesti vesi ei siellä kierrä kunnolla.. Kansivikaa ei ainakaan luulisi olevan kun öljyt ja vedet ei ole mennyt sekaisin, että ihan puhdasta öljyä säiliössä on..
Mistähän kannattaisi vikaa lähteä hakemaan, termari, vesipumppu, kennon säädin, korkki ? Tiedä häntä uutena bemaristina että mikä syyläri tuossa on kun kumpikaan motonetistä ostettu 1,4 BAR eikä 2,0 BARin korkki käynyt tuohon.. Osaako joku sanoa?
Koneenahan toimii väkivahva ja pomminvarma M10B18 kaasuttimella!
Uusi kysymys on, että minkälainen on ja mihin tulee kiinni alkuperäinen veden lämpötilojen anturi? (Minkä väriset johdot yms.) Mielummin luotan alkuperäiseen mittariin kuin tommoiseen tarvikemittaristoon.. Ja vielä kysymyksenä, että onnistuuko M10B18 kaasuttimella -85 asentaa mittaristo jenga ja kulutusmittarilla, koska onhan se paljon mageempi kun toi analoginen kello
Comment
-
-
Meneekö e30:n alle heittämällä tommoset bbs rm 15" et 35? :thinkNyt: E36 320ia cabrio /Fiat punto
Ex: E36 320i -92 coupe, Volvo 244, E30 318 2D -85, E30 320i 4D -86, Volvo 240 -90 "kartanomalli",E30 325i Touring -89, E30 320i -85, E30 318i -89, Toyota Corolla DX -80, E30 318i -88, Vw Golf -87
Comment
-
-
Originally posted by e30Jake View PostMeneekö e30:n alle heittämällä tommoset bbs rm 15" et 35? :think
Edit. Ainii vähä vaikee sanoo ilman leveyttä!E61 525DA - 09
EX: E90 325IA -06
EX: E46 328i 4d -00
Ex: E30 318i 2d -89
~M20 STROKER CLUB LAHTI~
Comment
-
Comment