Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 316bemi
    BTCF Member
    • Oct 2010
    • 216
    • Joensuu

    E30 1.8 pierburg 2bE tyhjäkäynti

    Moi...Ropleemaa ollu bemissä pierburgin kanssa,mut vielä en oo luovuttamassa

    Josko joku osais neuvoo mistä vois johtua ajoittainen korkeatyhjäkäynti?

    Kylmällä koneella käy normaalisti ja myös jos ajaa lämpimäks asti,mut jos sammuttaa välissä ja starttaa uusiks,nii jossai vaihees tyhjäkäyntikiekot saattaa olla ~1500(joskus jopa 3000 tienoilla,ei kierroslukumittaria),joskus käy normisti.

    Tarkistanu kaikki kaasarille tulevat letkut ja piuhat=kunnossa
    Oon myös putsaillu jokusen anturin elektoniikkasprayllä ja kattonu mm ??kaasarin sulakkeen??

    Kone vetää normaalisti kaikissa tilanteissa,eikä muuteskaa oo käyntiinlähtöongelmia tms,joten viel en myönny vaihtamaan Weberiä tilalle

    Vinkkiä saa laittaa,jos ois pierpurkista enemmä kokemusta ku mulla

    Comment

    • beemers
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 5136
      • Oulunsalo/Oulu

      Originally posted by beemers View Post
      Nyt on pari päivää menny farkulla 325i (m20b25) niin et käy tyhjäkäyntiä vähä niinku 5 pytyllä ja täristää ja het lähtee pytty mukaan kun kaasua antaa. 4 pytty käy kylmänä sillon tyhjällä. Ja tänään on tehny kahdesti sillai et hemmetin pitkän startin ottaa ennen ku käyntiin ja kummallaki kerralla nii et kävi nii pienillä kierroksilla hetken aikaa käyntiin lähtiessä että kaikki merkkivalot palo. Mömmöjä ei ole kumminkaan päin sekasi eikä hävitä nesteitä. Voisko mennä syttypuolelle ja antureille kysymysmerkit??
      Tähänki tuli vähä selkoa tänään ku vaihdoin nesteet ja ilmaillessa tutkailin käyntiä. Imuvuotoa tuntu olevan kaasuläpän seudulla ja kun vent.koppaan tulevan kumiputken puristi tukkoon niin käynti tasoittui. Ja tuota lämpimänä starttaus ongelmaa kaveri meinas et suutin vuotaa.

      E36Ticompact -95 HELLROT
      -: orava : connection-

      EX:E30///M3 replica Tic
      EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

      Comment

      • Tomson
        Bimmer Fanatic
        • May 2010
        • 251
        • Finland

        Originally posted by 316bemi View Post
        Moi...Ropleemaa ollu bemissä pierburgin kanssa,mut vielä en oo luovuttamassa

        Josko joku osais neuvoo mistä vois johtua ajoittainen korkeatyhjäkäynti?

        Kylmällä koneella käy normaalisti ja myös jos ajaa lämpimäks asti,mut jos sammuttaa välissä ja starttaa uusiks,nii jossai vaihees tyhjäkäyntikiekot saattaa olla ~1500(joskus jopa 3000 tienoilla,ei kierroslukumittaria),joskus käy normisti.

        Tarkistanu kaikki kaasarille tulevat letkut ja piuhat=kunnossa
        Oon myös putsaillu jokusen anturin elektoniikkasprayllä ja kattonu mm ??kaasarin sulakkeen??

        Kone vetää normaalisti kaikissa tilanteissa,eikä muuteskaa oo käyntiinlähtöongelmia tms,joten viel en myönny vaihtamaan Weberiä tilalle

        Vinkkiä saa laittaa,jos ois pierpurkista enemmä kokemusta ku mulla
        Itsellä kun oli ongelmia tyhjäkäynnissä, niin tarkistin haitariputken, siihen menevän liittimen ja ilmaputken. Samalla avasin tyhjäkäyntimoottorin ja sinne puhdistusspraytä, jousta taisin vaihtaa naksun tai pari löysemmälle ja siihen loppui

        Comment

        • 316bemi
          BTCF Member
          • Oct 2010
          • 216
          • Joensuu

          Originally posted by Tomson View Post
          Itsellä kun oli ongelmia tyhjäkäynnissä, niin tarkistin haitariputken, siihen menevän liittimen ja ilmaputken. Samalla avasin tyhjäkäyntimoottorin ja sinne puhdistusspraytä, jousta taisin vaihtaa naksun tai pari löysemmälle ja siihen loppui
          Sulla taitaa olla m40 koneinen,mulla m10 sähkösellä pierburgilla varustettuna...Eli vianhaku ei noilla edisty

          Comment

          • KondomDuck
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2008
            • 1006
            • Kirkkonummi

            Originally posted by Coooper View Post
            http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=21391
            Tuossa ohjeet vaihtoon. Tosin tuo rattiakselin nivel on erilainen euroopan malleilla. Että lyhentää vaan hieman ohjausvaihteen booriakselia niin sopii. Ja e36 ohjausvaihde on nopeampi kuin e30 että sinällään parempi, muuta eroa ei ole. E30 tehostettu ohjaus ~4 kierrosta laidasta laitaan ja e36 3.2 kierrosta paitsi 3 litranen m3 on 3 kierrosta.
            Kiitokset! Nyt lähti e36 hammastanko tilaukseen, suht helppo swapata eikä joudu jatkossa sitten maksamaan itteään kipeeks jos sattuu taas hajoamaan

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8092
              • Willähde

              E30 M40 bensansuodatin on konehuoneessa, ei takarenkaan lähettyvillä niiku muutama neuvo oli Ihme etten löytäny sitä sieltä..

              Sit tyhmiä taas, mikähä ihme ominaisuus takarumpujarruissa ku otan vanteen pois ni se jako siel rummun sisällä on liikkunu
              Ei saa pultteja takas enne ku on remponu jollai ne reijät takas paikallee
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10501
                • Saaressa

                Originally posted by peltone View Post
                E30 M40 bensansuodatin on konehuoneessa, ei takarenkaan lähettyvillä niiku muutama neuvo oli Ihme etten löytäny sitä sieltä..

                Sit tyhmiä taas, mikähä ihme ominaisuus takarumpujarruissa ku otan vanteen pois ni se jako siel rummun sisällä on liikkunu
                Ei saa pultteja takas enne ku on remponu jollai ne reijät takas paikallee
                Jarrurumpu pyörii siinä navan päällä..
                Sulta puuttuu pultti nro 2 sieltä. Vanha luultavimmin kierretty poikki sinne napaan tai unohdettu viime remontin yhteydessä pois..

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8092
                  • Willähde

                  Originally posted by duuk View Post
                  Jarrurumpu pyörii siinä navan päällä..
                  Sulta puuttuu pultti nro 2 sieltä. Vanha luultavimmin kierretty poikki sinne napaan tai unohdettu viime remontin yhteydessä pois..
                  Prkl. Ainaki katastukses oli hyvät arvot et täytyy kattoo sinne vaa toi pultti, kiitti, selvishä tääki mysteeri.
                  Vähä aikaa meni ennen ku tajus. Olin laittamas talvirengasta kii ja katoin et MITÄ VITTUA Äske otin renkaan irti ja nyt reijät o jossai hevohelvetissä
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • duuk
                    Moderator
                    • Dec 2006
                    • 10501
                    • Saaressa

                    Originally posted by peltone View Post
                    Prkl. Ainaki katastukses oli hyvät arvot et täytyy kattoo sinne vaa toi pultti, kiitti, selvishä tääki mysteeri.
                    Vähä aikaa meni ennen ku tajus. Olin laittamas talvirengasta kii ja katoin et MITÄ VITTUA Äske otin renkaan irti ja nyt reijät o jossai hevohelvetissä
                    Jep. Jos sinne uuden pultin kierrät niin matalakantainen kuusiokulma ja sitä ei erittyisen piukkaan tarvitse kiertää.

                    duke's garage:
                    Suzuki R50
                    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                    S38 S54 S62

                    instagram: _duuk

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16438
                      • Asikkala

                      Originally posted by duuk View Post
                      Jep. Jos sinne uuden pultin kierrät niin matalakantainen kuusiokulma ja sitä ei erittyisen piukkaan tarvitse kiertää.
                      Hakee marmorilta sopivia kourallisen, halpoja ja kuitenkin hukkuu 1 jos hakee vaan 2 kpl.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by peltone View Post
                        Prkl. Ainaki katastukses oli hyvät arvot et täytyy kattoo sinne vaa toi pultti, kiitti, selvishä tääki mysteeri.
                        Vähä aikaa meni ennen ku tajus. Olin laittamas talvirengasta kii ja katoin et MITÄ VITTUA Äske otin renkaan irti ja nyt reijät o jossai hevohelvetissä
                        Nii, sen ainoa funktio on juuri tuo rummun/levyn pitäminen napaa vasten silloin kun pyörä on pois. ei pääse paska väliin eikä reiät karkaa

                        Joissain autoissa noita ei ole olemassakaan.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Nii, sen ainoa funktio on juuri tuo rummun/levyn pitäminen napaa vasten silloin kun pyörä on pois. ei pääse paska väliin eikä reiät karkaa

                          Joissain autoissa noita ei ole olemassakaan.
                          Siis joo artikulaationi oli huono. En tarkottanu sen mitenkää liittyvän koko asiaa.
                          Tarkotin vaan etten ala mitään aukomaa tms että uusisin osia ja ostaisin pultin samalla vaan että katson vaan siihen pultin
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Juu ei tarvi mitään ottaa auki ja tarkastaa. Muutenkin , hyvä nyrkkisääntö on että jarrurummun avaamista korjausta varten / muuten , pitää välttää aivan viimeiseen asti.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Juubi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 999

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Onko kukaan asentanut tätä? Kyynärnoja/mukiteline. Mihin se kiinnitetään ja oisko kellään tarjota kuvaa tuo setti asennettuna?
                              Tuossa vielä yhdet (värilliset)lisäkuvat asennuksesta:

                              Comment

                              • Juubi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 999

                                Originally posted by peltone View Post
                                Pari tyhmää kysymystä. Alatukivarren pallonivel, eikös tässä nelarissa pysty vaihtaa sen erikseen kun sitä eriksee myydääki?
                                Ja mistä ihmeestä tiedän kumpi se näistäki on?
                                "Alapallonivel U BMW E30. 300s E30 83->90 V/O/A Ulompi/lyhyt tappi [1983-1990]"
                                "Alapallonivel BMW300/E30 sis. 300s E30 83->90 V/O/A Sisempi/pitkä tappi [1983-1990]"

                                Taka-akselipalkin kiinnitys, kumityynyt vaurioituneet.
                                "Takapalkin hela BMW E30. E30 83->90 poikkipalkin--korin päätykumityyny v/o"
                                Ja tuosta sainki jo apuja et on oikeat puslat..
                                Jos tuolla nelarilla viittaat nelivetoon niin takapotkun alapallonivelet ei käy nelivetoon ja tuosta takapalkin helastakin on ix:lle oma versio (takapotkun helan saa sinne kyllä laitettua).

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎