Pieni ongelma kanssa puhaltimen kanssa. Viime talvena vaihoin toimivan käytetyn tilalle ja hyvin onkin pelannu mutta nytten kun laittaa 4:selle niin tulee palaneen käry ja puhallin pyörii hyvin vaivalloisesti pätkimällä. Muilla nopeuksilla toimii normaalisti eikä äännä. Ja sormilla pyörittämällä pyörii kyllä herkästi. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko M40-koneen jakohihnan kireys säädettävä tasan noilla Autodatan ohjeen mukasilla työkaluilla. Eli tarvitsisi jonkun kireysmittarin, nokka-akselin lukituspalan ym. Vai onnistuuko hihnan kiristys "perusohjeella", eli pisimmältä remmin matkalta siivojen/rullien välissä remmi kääntyisi juuri ja juuri 90 astetta?-BMW F10 530D M-sport
Comment
-
-
Originally posted by Luoti View PostOnko M40-koneen jakohihnan kireys säädettävä tasan noilla Autodatan ohjeen mukasilla työkaluilla. Eli tarvitsisi jonkun kireysmittarin, nokka-akselin lukituspalan ym. Vai onnistuuko hihnan kiristys "perusohjeella", eli pisimmältä remmin matkalta siivojen/rullien välissä remmi kääntyisi juuri ja juuri 90 astetta?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Luoti View PostNopealla etsimisellä en löytänyt kiristykseen liittyvää tekstiä, tosin ajotukseen kyllä löytyi.
En ota mitään vastuuta ohjeesta, mutta oman kokemuksen mukaan toimii.
Kannattaa ajaa ura siihen kuusiokoloavaimeen tuohon 85mm kohdalle niin pysyy vaaka oikealla kohdalla.
Voi tietenkin käyttää myös 2kg painoa vaa'an sijaan.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostIhan hyvin onnistuu jousivaa'an avulla. Ohjeet löytyy täältäkin.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Comment
-
-
Oon nyt jonkun verran ehtiny pähkäillä tämän e30 m20b20 (motronic) moottorin kanssa, Että mikä helvatti siinä on, Kun tyhjäkäynnillä sammuu itsekseen välillä ja ajossa nykäisee välillä rajusti kun ajelee alle 50km/h. Mutta kierroksilla ja maantienopeuksissa toimii hienosti. nyt se vähän parani ku käänsin sitä IMM kiekkoa löysemmälle, mutta nyt tyhjäkäynti on heijaavaa..... on myös katottu se imusarjan alla oleva pyöreä-liitin. Vika hävisi hetkeksi kun vaihdoin toisesta kaasuläpästä käytetyn asennon-tunnistimen, Mutta tuli taas takaisin. Kellään mitään ideaa mitä kannattais tehä seuraavaksi?
Comment
-
-
Moro. Asiaan:
Olen ajatellut e30 ostoa. Omistan nyt vuosimallia olevan 01 e46 johon olen tosi tyytyväinen. Tulevana syksynä alkaisivat kuitenkin opiskelut joten ylläpitokustannuksiltaan halvemman auton oston on käynyt mielessä joskaan en 46sestani hevillä halua luopua vaan annan sen vaikka tyttökaverille käyttöön.
Kriteerinä nyt olisi se max 1500euron auto jolla ajelee huoletta vaikka maailman tappiin pikkuvikoista välittämättä joten sanomattakin selvä että listalla on ollu Toyotoja ja Nissaneita ym.... Mutta en hevillä riisikuppiin vaihda vaan kyselisinkin pari kysymystä e30sistä.
Sanokaa rehellisen puolueettomasti onko kuin vikaherkkä (Ex auto Opel joten pikkuvikoja en pelkää ja tuossa 46sessaki ollu riittämin laittamista)? Isommat tielle jättävät murheet ovat kyllä asia sitten erikseen joten lähinnä ne painavat. Varaa kalliisiin korjauksiin ei ole eikä käytössä ole mitään hallinostureita/tiloja.
Kilometrejakin tulisi varmasti 4vuoden aikana se 40-50tuhatta.
Niin, ja tyypiltään mulle käy enemmän kuin hyvin se 316mallikin sillä en varmaa lujemppaa uskaltaisi semmoisella purkilla ajaakkaan.
Seuraava juttu onkin sitten löytää täysin koskematon e30nen (kilometreillä ei niin väliä) sillä jo tuninki pakoputken pää karkoittaa meikäläisen...
Vai onko vanhaa huoletonta edullista kulkuneuvoa katsottava kuitenkin nousevan aurinkon maasta....:think?Last edited by gRt; 17-11-2010, 16:27.
Comment
-
-
Kyllä e30:lla ajelee kun löytää järkevänkuntoisen jota huollettukin joskus, jotain laittoahan noissa aina on kun ei ne uusia ole. Missä vaan mallissa voi olla mitä tahansa vikaa, olipa 316 tai 325i.
Osathan noihin on halpoja.
Mulla palveli käyttöautoina m10-ja m20-koneiset, eikä ollut kummempia ongelmia, tosin muistin kyllä huoltaakin niitäLast edited by JJT; 17-11-2010, 16:49.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by gRt View PostMoro. Asiaan:
Olen ajatellut e30 ostoa...
Kyllä alle puoleentoista tonniin löytyy siisti 316i tai 318i:think Mitään eroahan noilla ei ole, vai löytyykö 318i:stä yleisemmin kierroslukumittari? Se on ihan kiva olla olemassa. Muovipuskurinen, elikkäs -88 eteenpäin. M40 käyntiääni on aikamoinen raksutus, mutta yli 90% kuulluista se on aika lähelle samanmoinen. Eli ei mitään ropleemaa sen suhteen... Jakohihnaa joutuu tämän foorumin mukaan jatkuvasti vaihtamaan, enpä nyt tiedä onko se 40-50 000km:n väli niin mahdoton rasti Kerran kun sen tekee niin seuraava kerta on todella nopea.
E30 on harvemmin joka puolelta ruosteessa, on vain peruspaikat mitkä kannattaa katsoa jos ei mätähommat nappaa ollenkaan.
Käyntihäiriöitä noissa on jonkin verran, mutta ei kai paljolti tielle jättäviä vikoja? Viisaammat kertokoon.Z3 3,0 Coupe -98
E30 325E 4D -85
Originally posted by TNTKyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella
Comment
-
-
Originally posted by gRt View PostMoro. Asiaan:
Olen ajatellut e30 ostoa.Originally posted by ///Make View PostNo ensimmäiseksi välttäisin kaasaria, kun kovin monella tuntuu olevan sen kanssa ongelmia. Sitten sanotaan vaan että "laita Weber tilalle ni alkaa pelaamaan/kunnolla säädettynä se Pierburg kyllä toimii..."
Olispa tuossa myynnissä yksi 316, missä on jo kaasariksi vaihdettu weber. Varmatoiminen talviauto (ja miks ei myös kesäksi).. hintaahan sillä olisi 1200e ja elokuuhun asti leimaa. Privalla yhteyttä.KuukiFix palvelee...
sigpic
NYT: A1 8X, T3, 190e
EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316
Comment
-
-
Hyvää ja halpaa e30 ei nettiautosta löydä. Kyllä ne tuntuu löytyvän aina jotenki muutoin..
Paskat on halpoja ja hyvät on kalliita.
Itse keskittyisin M10 ruisku pelin etsintään enkä sitä M40:iä hyljeksisi mitä nyt itsellä 2vko:n kokemuksia kyseisestä koneesta on. Jakohihna on helppo vaihtaa itsekkin eli ei tuota M40 sen takia kannata skipata.
Takakelkan puslat noista melkeen aina on loppu joten ne paukkuu..
Ruostetta voi olla missä vaan eli kannattaa kattoa sellanen särmä yksilö senki suhteen..
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostHyvää ja halpaa e30 ei nettiautosta löydä. Kyllä ne tuntuu löytyvän aina jotenki muutoin..
Paskat on halpoja ja hyvät on kalliita.
Itse keskittyisin M10 ruisku pelin etsintään enkä sitä M40:iä hyljeksisi mitä nyt itsellä 2vko:n kokemuksia kyseisestä koneesta on. Jakohihna on helppo vaihtaa itsekkin eli ei tuota M40 sen takia kannata skipata.
Takakelkan puslat noista melkeen aina on loppu joten ne paukkuu..
Ruostetta voi olla missä vaan eli kannattaa kattoa sellanen särmä yksilö senki suhteen..
Sitten se hankalin osuus on tosissaan löytää ehjä sellainen, mutta onhan tässä vielä hetki aikaa etsiskellä.....
Comment
-
Comment