Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Coooper
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 1623
    • Lahti

    Pieni ongelma kanssa puhaltimen kanssa. Viime talvena vaihoin toimivan käytetyn tilalle ja hyvin onkin pelannu mutta nytten kun laittaa 4:selle niin tulee palaneen käry ja puhallin pyörii hyvin vaivalloisesti pätkimällä. Muilla nopeuksilla toimii normaalisti eikä äännä. Ja sormilla pyörittämällä pyörii kyllä herkästi. :think
    E61 525DA - 09
    EX: E90 325IA -06
    EX: E46 328i 4d -00
    Ex: E30 318i 2d -89


    ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

    Comment

    • Luoti
      Bimmer Rookie
      • May 2010
      • 159
      • Home

      Onko M40-koneen jakohihnan kireys säädettävä tasan noilla Autodatan ohjeen mukasilla työkaluilla. Eli tarvitsisi jonkun kireysmittarin, nokka-akselin lukituspalan ym. Vai onnistuuko hihnan kiristys "perusohjeella", eli pisimmältä remmin matkalta siivojen/rullien välissä remmi kääntyisi juuri ja juuri 90 astetta?
      -BMW F10 530D M-sport

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by Luoti View Post
        Onko M40-koneen jakohihnan kireys säädettävä tasan noilla Autodatan ohjeen mukasilla työkaluilla. Eli tarvitsisi jonkun kireysmittarin, nokka-akselin lukituspalan ym. Vai onnistuuko hihnan kiristys "perusohjeella", eli pisimmältä remmin matkalta siivojen/rullien välissä remmi kääntyisi juuri ja juuri 90 astetta?
        Ihan hyvin onnistuu jousivaa'an avulla. Ohjeet löytyy täältäkin.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Luoti
          Bimmer Rookie
          • May 2010
          • 159
          • Home

          Nopealla etsimisellä en löytänyt kiristykseen liittyvää tekstiä, tosin ajotukseen kyllä löytyi.
          -BMW F10 530D M-sport

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Originally posted by Luoti View Post
            Nopealla etsimisellä en löytänyt kiristykseen liittyvää tekstiä, tosin ajotukseen kyllä löytyi.
            Kun hihna on oikein paikoillaan, niin laitetaan kiristimeen kuusiokoloavain, tais olla 8mm joka sopii, ja 85mm avaimen pään keskeltä mitattuna vedetään jousivaa'alla 2kg voimalla, kiristin kiinni, pari kierrosta pyöritetään konetta, kiristin auki ja sama uudestaan.
            En ota mitään vastuuta ohjeesta, mutta oman kokemuksen mukaan toimii.
            Kannattaa ajaa ura siihen kuusiokoloavaimeen tuohon 85mm kohdalle niin pysyy vaaka oikealla kohdalla.
            Voi tietenkin käyttää myös 2kg painoa vaa'an sijaan.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Taky
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 562
              • Ola

              Originally posted by JJT View Post
              Ihan hyvin onnistuu jousivaa'an avulla. Ohjeet löytyy täältäkin.
              Tai 2 kg riippuvalla puntilla jos tarkkaa vaakaa ei ole.

              Last edited by Taky; 15-11-2010, 22:16. Reason: Linkki lisätty
              Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
              Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

              Comment

              • Luoti
                Bimmer Rookie
                • May 2010
                • 159
                • Home

                Joo, kiitti näistä. Onko tuo nokka-akselin lukitseminen pakollista?
                -BMW F10 530D M-sport

                Comment

                • jkan
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2007
                  • 320
                  • uusikaupunki

                  tietääkö ketään mikä on neliovisen painojakauma kun koneena on m10?
                  Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

                  Comment

                  • -Jo0nas-
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 162
                    • kouvola

                    Oon nyt jonkun verran ehtiny pähkäillä tämän e30 m20b20 (motronic) moottorin kanssa, Että mikä helvatti siinä on, Kun tyhjäkäynnillä sammuu itsekseen välillä ja ajossa nykäisee välillä rajusti kun ajelee alle 50km/h. Mutta kierroksilla ja maantienopeuksissa toimii hienosti. nyt se vähän parani ku käänsin sitä IMM kiekkoa löysemmälle, mutta nyt tyhjäkäynti on heijaavaa..... on myös katottu se imusarjan alla oleva pyöreä-liitin. Vika hävisi hetkeksi kun vaihdoin toisesta kaasuläpästä käytetyn asennon-tunnistimen, Mutta tuli taas takaisin. Kellään mitään ideaa mitä kannattais tehä seuraavaksi?

                    Comment

                    • gRt
                      BTCF Member
                      • May 2009
                      • 209
                      • Tampere

                      Moro. Asiaan:

                      Olen ajatellut e30 ostoa. Omistan nyt vuosimallia olevan 01 e46 johon olen tosi tyytyväinen. Tulevana syksynä alkaisivat kuitenkin opiskelut joten ylläpitokustannuksiltaan halvemman auton oston on käynyt mielessä joskaan en 46sestani hevillä halua luopua vaan annan sen vaikka tyttökaverille käyttöön.

                      Kriteerinä nyt olisi se max 1500euron auto jolla ajelee huoletta vaikka maailman tappiin pikkuvikoista välittämättä joten sanomattakin selvä että listalla on ollu Toyotoja ja Nissaneita ym.... Mutta en hevillä riisikuppiin vaihda vaan kyselisinkin pari kysymystä e30sistä.

                      Sanokaa rehellisen puolueettomasti onko kuin vikaherkkä (Ex auto Opel joten pikkuvikoja en pelkää ja tuossa 46sessaki ollu riittämin laittamista)? Isommat tielle jättävät murheet ovat kyllä asia sitten erikseen joten lähinnä ne painavat. Varaa kalliisiin korjauksiin ei ole eikä käytössä ole mitään hallinostureita/tiloja.

                      Kilometrejakin tulisi varmasti 4vuoden aikana se 40-50tuhatta.

                      Niin, ja tyypiltään mulle käy enemmän kuin hyvin se 316mallikin sillä en varmaa lujemppaa uskaltaisi semmoisella purkilla ajaakkaan.


                      Seuraava juttu onkin sitten löytää täysin koskematon e30nen (kilometreillä ei niin väliä) sillä jo tuninki pakoputken pää karkoittaa meikäläisen...

                      Vai onko vanhaa huoletonta edullista kulkuneuvoa katsottava kuitenkin nousevan aurinkon maasta....:think?
                      Last edited by gRt; 17-11-2010, 16:27.

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Kyllä e30:lla ajelee kun löytää järkevänkuntoisen jota huollettukin joskus, jotain laittoahan noissa aina on kun ei ne uusia ole. Missä vaan mallissa voi olla mitä tahansa vikaa, olipa 316 tai 325i.
                        Osathan noihin on halpoja.
                        Mulla palveli käyttöautoina m10-ja m20-koneiset, eikä ollut kummempia ongelmia, tosin muistin kyllä huoltaakin niitä
                        Last edited by JJT; 17-11-2010, 16:49.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • ///Make
                          BTCF Member
                          • May 2007
                          • 4689
                          • Lahti

                          Originally posted by gRt View Post
                          Moro. Asiaan:

                          Olen ajatellut e30 ostoa...
                          No ensimmäiseksi välttäisin kaasaria, kun kovin monella tuntuu olevan sen kanssa ongelmia. Sitten sanotaan vaan että "laita Weber tilalle ni alkaa pelaamaan/kunnolla säädettynä se Pierburg kyllä toimii...", mutta miksipä ei ostaisi sitä varmemmin pelaavaa ruiskuvehjettä suoraan kaasarivehkeen sijaan?

                          Kyllä alle puoleentoista tonniin löytyy siisti 316i tai 318i:think Mitään eroahan noilla ei ole, vai löytyykö 318i:stä yleisemmin kierroslukumittari? Se on ihan kiva olla olemassa. Muovipuskurinen, elikkäs -88 eteenpäin. M40 käyntiääni on aikamoinen raksutus, mutta yli 90% kuulluista se on aika lähelle samanmoinen. Eli ei mitään ropleemaa sen suhteen... Jakohihnaa joutuu tämän foorumin mukaan jatkuvasti vaihtamaan, enpä nyt tiedä onko se 40-50 000km:n väli niin mahdoton rasti Kerran kun sen tekee niin seuraava kerta on todella nopea.

                          E30 on harvemmin joka puolelta ruosteessa, on vain peruspaikat mitkä kannattaa katsoa jos ei mätähommat nappaa ollenkaan.

                          Käyntihäiriöitä noissa on jonkin verran, mutta ei kai paljolti tielle jättäviä vikoja? Viisaammat kertokoon.
                          Z3 3,0 Coupe -98
                          E30 325E 4D -85
                          Originally posted by TNT
                          Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                          Comment

                          • KuuKi
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 1055
                            • Lahti

                            Originally posted by gRt View Post
                            Moro. Asiaan:

                            Olen ajatellut e30 ostoa.
                            Originally posted by ///Make View Post
                            No ensimmäiseksi välttäisin kaasaria, kun kovin monella tuntuu olevan sen kanssa ongelmia. Sitten sanotaan vaan että "laita Weber tilalle ni alkaa pelaamaan/kunnolla säädettynä se Pierburg kyllä toimii..."

                            Olispa tuossa myynnissä yksi 316, missä on jo kaasariksi vaihdettu weber. Varmatoiminen talviauto (ja miks ei myös kesäksi).. hintaahan sillä olisi 1200e ja elokuuhun asti leimaa. Privalla yhteyttä.
                            KuukiFix palvelee...
                            sigpic
                            NYT: A1 8X, T3, 190e
                            EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                            Comment

                            • duuk
                              Moderator
                              • Dec 2006
                              • 10501
                              • Saaressa

                              Hyvää ja halpaa e30 ei nettiautosta löydä. Kyllä ne tuntuu löytyvän aina jotenki muutoin..

                              Paskat on halpoja ja hyvät on kalliita.
                              Itse keskittyisin M10 ruisku pelin etsintään enkä sitä M40:iä hyljeksisi mitä nyt itsellä 2vko:n kokemuksia kyseisestä koneesta on. Jakohihna on helppo vaihtaa itsekkin eli ei tuota M40 sen takia kannata skipata.
                              Takakelkan puslat noista melkeen aina on loppu joten ne paukkuu..
                              Ruostetta voi olla missä vaan eli kannattaa kattoa sellanen särmä yksilö senki suhteen..

                              duke's garage:
                              Suzuki R50
                              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                              S38 S54 S62

                              instagram: _duuk

                              Comment

                              • gRt
                                BTCF Member
                                • May 2009
                                • 209
                                • Tampere

                                Originally posted by duuk View Post
                                Hyvää ja halpaa e30 ei nettiautosta löydä. Kyllä ne tuntuu löytyvän aina jotenki muutoin..

                                Paskat on halpoja ja hyvät on kalliita.
                                Itse keskittyisin M10 ruisku pelin etsintään enkä sitä M40:iä hyljeksisi mitä nyt itsellä 2vko:n kokemuksia kyseisestä koneesta on. Jakohihna on helppo vaihtaa itsekkin eli ei tuota M40 sen takia kannata skipata.
                                Takakelkan puslat noista melkeen aina on loppu joten ne paukkuu..
                                Ruostetta voi olla missä vaan eli kannattaa kattoa sellanen särmä yksilö senki suhteen..
                                Kiitos hyvistä vastauksista.... Harkitaan, harkitaan vakavasti....:think Ja juu, ei mul kyl mitään suremppia ennakkoluuloja m40 konetta kohtaan oo. Ja toive alunperinkin oli ruisku....

                                Sitten se hankalin osuus on tosissaan löytää ehjä sellainen, mutta onhan tässä vielä hetki aikaa etsiskellä.....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎