Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    Originally posted by jesper.e View Post
    Mitä joutuu vaihtelemaan, että pääsis tosta soppakauha ominaisuudesta eroon? Tuppaa ottamaan keppi jo kiinni keskikonsoliin, kun esim pakin pistää päälle. Muutenkin melko rasittava ominaisuus, vaikka tosin toimintaan ei vaikuta mitenkään.:think
    kannattaa vaihtaa vaihdekeppi ja osat 2, 6, 10 ja 13. n.sadan euron remontti.
    samallahan sinne uusii kaikki kiinnitys sokat ja nailoni rikat. kaikki nuo osat ovat varmaan niin kuluneita että yhden osan uusimisella ei tapahdu varmaan mitään.
    Last edited by GOOFY; 28-02-2011, 21:17.
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • --Pekka
      Newbiemmer
      • Nov 2010
      • 1
      • Ghetto

      Viittiskö joku valaista mitä johtoja (1.8kaasari kone) kaipailee että pystyy ajamaan? Jääradalle tulossa, joten täydellisiä sähköjä ei tarvitse tulla. Eli että laturi toimis, lähtis hytistä käyntiin, valot ja puhallin ettei palellu.

      Comment

      • MiKqsu
        Bimmer Fanatic
        • May 2010
        • 404
        • Turku

        Aiemmin kyselin tuota m20b25 pakosarjan tiivistettä jota ei motonetissä ollut muutakuin b20 koneeseen. Sama tiiviste kl-varaosan mukaan ja eroa ei omaan silmään osunut kun vertailin vanhaa tiivistettä ja 2litrasen. Tiedä sitten mikä siellä alunperin oli kun purkasin mutta hyvin peltipakosarjan tiivinä pitää! Aattelin vaan ilmottaa jos joku muu pähkäilee saman asian kanssa.
        sigpic

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          ............
          Last edited by GOOFY; 19-02-2011, 10:20.
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • e30Jake
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2009
            • 218
            • Lahti

            Ois 320i 86vm alustasarjan tilaus edessä.
            Säädettävää olen ajatellut, mutta itse olen näiden kanssa niin vähän pulaillut niin en tiedä mitä tilaisi.

            Eli siis mistä kannattaisi tilailla ja minkälaista, sanotaan budjetiksi vaikka plus/miinus 500€
            Nyt: E36 320ia cabrio /Fiat punto

            Ex: E36 320i -92 coupe, Volvo 244, E30 318 2D -85, E30 320i 4D -86, Volvo 240 -90 "kartanomalli",E30 325i Touring -89, E30 320i -85, E30 318i -89, Toyota Corolla DX -80, E30 318i -88, Vw Golf -87

            Comment

            • Lehtafi
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 151
              • Helsinki

              Pitäs vähän aloittaa suojailla autoa kun joudun sillä nyt tän talven ajamaan.

              Kaikkialle ovien reijistä ja lokarien sisälle luukusta ja edestä tullut jo suihkittua pitkällä letkulla dinitrollin kotelosuojaa.

              Mistä olis paras laittaa helmoihin sisäpuolelle kotelo suojat? Eipä löytynyt mistään mitään reikää valmiina?
              Kyseessä facelift 2 ovinen.

              Edit: edes ruostereikää
              Last edited by Lehtafi; 29-11-2010, 01:51.

              Comment

              • [-Make-]
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 68
                • Suomi

                Minkäs kokoset tolpat on vakio e30 325i vm-86? Onko ne 45mm vai 51mm?

                Comment

                • micke_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1154
                  • Lojo

                  Ne on 51mm.
                  E24 ///M635CSI
                  E61 520d LCI
                  Ex: E30 1006hv/1161nm
                  ig: m1ckee_

                  Comment

                  • Knapsu
                    Newbiemmer
                    • Aug 2010
                    • 9
                    • Porvoo, Finland

                    Originally posted by Knapsu View Post
                    Mitäs kaikkea tarvis Bemarissa vaihtaa että kestäis remmillä ahtamisen?
                    Kannentiiviste ja jostakin luin että kiertokanget ei kestäis?
                    Kyseessä siis vuoden 1992 BMW 325IX rullattu 200 tkm.

                    Comment

                    • Bimmer325i
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2010
                      • 36
                      • Etelä-Karjala

                      Sytytyksestä?

                      Kertokaas viisaat ihmiset kun ei ole mistää saanut selvää vastausta. olen aloittamassa turbo projektia m20b25 moottoriin tarkoitus ohjata sytkää ms II v3.0 ja EDIS-6 + hukkakipinäpuola. Eli onnistuuko vakio triggerillä (60-2) ja WR-anturilla+muunninpiirillä. vai pitääköminun vaihtaa siihen 36-1 ? toimiiko se WR-muunnin piirillä sitten? ja kun on ristiriitaista tietoa, että tarviiko edes mtn wr-muunninpiiriä edis systeemillä, kun eikös ne johot vedetä wr:ltä suoraan edissille ja edikseltä lähtee megaan?
                      Last edited by Bimmer325i; 28-11-2010, 20:54.

                      Comment

                      • zJark
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 740
                        • Ylöjärvi

                        Originally posted by Knapsu View Post
                        Listan pituus riippuu paljonli miten pitkälle meinaat mennä sen kanssa.
                        Mutta ensimmäisenä moottorinohjaus johonkin säädettävään malliin.
                        Tämä mahdollistaa etenemisen sinne tasolle että alkaa kytkin luistaa ja muuten kone pysyy nipussa. Sitten siis kytkin.
                        Seuraavaksi kiertokanget päivitää esim m50 tavaraan. Samalla pystyy tekeen näppärästi muita pikku parannuksia.
                        Tämän jälkeen ollaan sellasessa pisteessä että alkaa mahdollisesti jo loppu voimansiirto olee tulillinjalla.
                        Last edited by zJark; 28-11-2010, 21:21.
                        MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                        +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                        Comment

                        • M325i
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 1529
                          • Etelä-pohjanmaa

                          Originally posted by Lehtafi View Post
                          Pitäs vähän aloittaa suojailla autoa kun joudun sillä nyt tän talven ajamaan.

                          Kaikkialle ovien reijistä ja lokarien sisälle luukusta ja edestä tullut jo suihkittua pitkällä letkulla dinitrollin kotelosuojaa.

                          Mistä olis paras laittaa helmoihin sisäpuolelle kotelo suojat? Eipä löytynyt mistään mitään reikää valmiina?
                          Kyseessä facelift 2 ovinen.

                          Edit: edes ruostereikää

                          Ota lattiamatto reunasta listan alta irti (lista pois ovitiivisteen päältä) ja helma on reijitetty sisäpuolelta sieltä on hyvä ruiskia öljyä.
                          Toinen paikka on takasivuverhoilu "ovipahvi" irti ja sieltä letku koteloon sisälle,sieltä pääsee hyvinkin kotelon sisälle käsiksi.
                          E30 ja E46 ///M

                          Comment

                          • MiKqsu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2010
                            • 404
                            • Turku

                            Puhallinmoottorin laakerit olivat täysin loppu, akseli täysin väljä niin ostin uuden puhaltimen ja tyhmänä miehenä irrotin siivekkeet ilman että olisin kattonu mitenpäin siivekkeet tulee, eli moottoritilasta katottuna kummin päin nuo tulee? Musta ja muovinvärinen. Jos joku tietää tai viitsii kurkata niin olisi suuri apu
                            sigpic

                            Comment

                            • Pretoriaani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 3842
                              • Hyvinkää, Finland

                              E30 318i M40B18 ei oikeen nosta lämpöjä näillä kylmemmillä keleillä, kuin siihen toiselle viivalle ennen puoltaväliä. Nesteet on uudet ja järjestelmä ilmattu. Missä vika? Vesipumppu? Termostaatti? Ominaisuus?
                              I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                              Comment

                              • mulletti
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2587
                                • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                                Originally posted by Pretoriaani View Post
                                E30 318i M40B18 ei oikeen nosta lämpöjä näillä kylmemmillä keleillä, kuin siihen toiselle viivalle ennen puoltaväliä. Nesteet on uudet ja järjestelmä ilmattu. Missä vika? Vesipumppu? Termostaatti? Ominaisuus?
                                Termostaatti.
                                E28 - E30

                                HUNAJATA HUNAJATA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎