Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6693
    • .......

    Originally posted by Markka View Post
    Onko joku näitä koittanut porata? Ja onko saatu toimivia paketteja kasaan?
    Olen antanut itselleni kertoa että b20 lohkoa ei kannattaisi 84mm:n porata.
    b20/23 lohkossahan sylinterien välit vesitilassa ovat auki, eikä yhtä puuta niinkuin b25 lohkossa.
    Omaa kokemusta ei tosin ole.
    Tottakai se toimii porattunakin, mutta kestääkö (pysyykö putket muodossa)

    83mm noita kai on jonkun verran porattu, ja b23 akselillahan tuosta tulis suunnilleen b25
    Last edited by JJT; 02-09-2010, 20:39.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10494
      • Saaressa

      Ihmettelen ääneen miksi porata jotain b20 lohkoa kun noita b25 lohkojaki on maailma täys.. :think

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • Kytölä
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 672
        • Lohja

        Käykö VDO ja Motometer mittaristojen bensa/lämpömittarit ristiin?
        '88 325i cabrio
        '90 318is

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          Originally posted by Kytölä View Post
          Käykö VDO ja Motometer mittaristojen bensa/lämpömittarit ristiin?
          Gylvaanni.

          EDIT. Bensa mittari ei välttämättä toimi oikein, en muista mikä se ero oli, mutta luultavasti meni niin, että jos mittarissa on saman verran pykäliä kuin tankissa on litroja niin kaikki ok, mutta jos ovat eriparia, niin toimii totaalisen väärin, eikä vain heitä litra määrä.

          Ja kaikkihan sen tiesi, että tankkia on ainakin kahta eri kokoa.
          Olli.

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4645
            • Tuusula

            Originally posted by kansipahvi View Post
            Tehokkaammat etujarrut kaipaisi -90 318iS.
            Löytyykö ratkaisua = isommat levyt + satulat orkkistolppiin, alkuperäinen 4x100 pulttijako säilyttäen, vai onko vain paremmat levy/pala konstruktiot ainoa vaihtoehto ?

            Nykyinen vannekoko 9x16" (Borbet A) ja haluaisin pysyä näissä.

            Haku näytti valkoista.....

            K.P

            www.300mm.de antanee ideoita


            Originally posted by Rocla View Post
            Gylvaanni.

            EDIT. Bensa mittari ei välttämättä toimi oikein, en muista mikä se ero oli, mutta luultavasti meni niin, että jos mittarissa on saman verran pykäliä kuin tankissa on litroja niin kaikki ok, mutta jos ovat eriparia, niin toimii totaalisen väärin, eikä vain heitä litra määrä.

            Ja kaikkihan sen tiesi, että tankkia on ainakin kahta eri kokoa.
            Tuonkin saa skaalattua näppärästi kun pistää sopivankokoisen vastuksen bensa-anturille menevään piuhaan. Hakee sopivan vastusarvon potikalla kohdalleen jne..
            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • Maikkeli
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 1301
              • Nousiainen

              Sopiiko ne facelift-mallin muovipuskurit peltipuskurien tilalle pienellä muokkauksella? Kiinnikkeet uusiksi, vähän peltitöitä?
              E30 316 M42TBO -87
              BMW 1502 Turbo -77

              ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1834
                • Lappeenranta, Finland

                Originally posted by Maikkeli View Post
                Sopiiko ne facelift-mallin muovipuskurit peltipuskurien tilalle pienellä muokkauksella? Kiinnikkeet uusiksi, vähän peltitöitä?
                Muistan lukeneeni, että edessä menisi aika pienellä muokkauksella, takana vaatii enemmän. Mitä muutoksia tarkalleen on tehtävä, en tiedä...

                Edit: Laittaiskos joku linkin siihen tarinaan, missä on käyty läpi e30 m20 -> m50 swappia, haku ei ole toiminut taas aikoihin, enkä löydä ko. threadia...
                Last edited by 525iiäxä; 03-09-2010, 09:50.

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8090
                  • Willähde

                  Originally posted by 525iiäxä View Post
                  Muistan lukeneeni, että edessä menisi aika pienellä muokkauksella, takana vaatii enemmän. Mitä muutoksia tarkalleen on tehtävä, en tiedä...

                  Edit: Laittaiskos joku linkin siihen tarinaan, missä on käyty läpi e30 m20 -> m50 swappia, haku ei ole toiminut taas aikoihin, enkä löydä ko. threadia...
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=120489 ?
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • Osmis
                    Moderator
                    • May 2006
                    • 5271
                    • Lieksa, Middle of Nowhere

                    Onko m-tech ykkösessä pidemmät hinauskoukut kun normaalissa e30:ssä?
                    Sawo-Karjala - connection

                    @osmis_garage

                    Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                    Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4645
                      • Tuusula

                      Originally posted by 525iiäxä View Post
                      Muistan lukeneeni, että edessä menisi aika pienellä muokkauksella, takana vaatii enemmän. Mitä muutoksia tarkalleen on tehtävä, en tiedä...

                      Edit: Laittaiskos joku linkin siihen tarinaan, missä on käyty läpi e30 m20 -> m50 swappia, haku ei ole toiminut taas aikoihin, enkä löydä ko. threadia...
                      Eteen menee hiekkapellin ja puskurin vaihdolla, taakse ei koska takahiekkapelti on pidempi ja pyöränkaaret erilaiset.
                      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • /PETE/
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 430
                        • Seutula City / Vantaa

                        Originally posted by Osmis View Post
                        Onko m-tech ykkösessä pidemmät hinauskoukut kun normaalissa e30:ssä?
                        Muistelen että lenkkeihin oli asennettu jatkopalat.

                        EDIT

                        Oikein muistin
                        Osa nro.6
                        Osa nro.8
                        Last edited by /PETE/; 03-09-2010, 11:10.
                        E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
                        EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

                        Comment

                        • Osmis
                          Moderator
                          • May 2006
                          • 5271
                          • Lieksa, Middle of Nowhere

                          Originally posted by /PETE/ View Post
                          Muistelen että lenkkeihin oli asennettu jatkopalat.
                          Niin vähän arvelinkin. Piti vaan vähä varmistusta saada. Eli nekin lähtee tilaukseen
                          Sawo-Karjala - connection

                          @osmis_garage

                          Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                          Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                          Comment

                          • jesper.e
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 222
                            • Rovaniemi

                            Tartteis jelppiä! Pääs lämmöt nousemaan punarajalle asti, letku halkes ja nesteet pihalle. Uusittiin letku ja toimi normaalisti jonkun aikaa. Nyt tiputtaa nestettä koneen etupuolelta, lämmöt seilaa ja paisuntasäiliössä nesteen pinta nousee ja laskee.
                            e30 m20b27 stroker & e34 525i
                            Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
                            e30 320i-86, e30 318i-88

                            Comment

                            • Perkel
                              Newbiemmer
                              • Jan 2010
                              • 10
                              • Suomi

                              Kellään ikinä vuotanut öljyä osasta numero 17?


                              Vaihtanut nyt kahteen otteeseen tuon kardaanin stefan ja eilen tuli laitettua jopa tiivistemassa ulkoreunaan ja jätin stefan vähän "ulommas" (eli en lyönyt aivan pohjaan=eri kohdassa kuin vanha), mutta silti oli aamulla öljyläntti maassa

                              Comment

                              • Henr-1
                                Newbiemmer
                                • Jul 2009
                                • 19
                                • Kouvola

                                Mitenkäs onko pojat tehny DTM look etulasinpyyhkijää? Että vetäisi se pyyhin alhaalta koko lasin. Pitääkö moottoria modata tai vaihtaa? Vai riittääkö releen vaihto?
                                Hated.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎