Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by Axum View Post
    Tuo on facelift.. parhaiten tunnistaa isoista takavaloista.
    Juuri niin. Oikeanmallin takavalot löytyy vanhoista kolmekympeistä ja kaikista M3:ista .

    Eihän nyt mitkään '88 mallin autot voi vähäpäästöisiä olla?
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Knapsu
      Newbiemmer
      • Aug 2010
      • 9
      • Porvoo, Finland

      Nytte ku on ollu juttua noista facelift malleista ni mistä tunnistaa onko oma auto facelifti? Kysessää BMW 325iX e30 vm 1992.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16442
        • Asikkala

        Originally posted by petrolhead View Post
        Juuri niin. Oikeanmallin takavalot löytyy vanhoista kolmekympeistä ja kaikista M3:ista .

        Eihän nyt mitkään '88 mallin autot voi vähäpäästöisiä olla?
        +1

        Originally posted by Knapsu View Post
        Nytte ku on ollu juttua noista facelift malleista ni mistä tunnistaa onko oma auto facelifti? Kysessää BMW 325iX e30 vm 1992.
        Muovipuskurit, isot takavalot ja tietenkin tärkein eli 9/87 -> valmistettu. Takavalot helpoin tunnistuskohta, kaikki muut korinosat on helppo vaihtaa ja muovitakapuskuri näyttää vanhemmassa hölmöltä.

        -92 e30 ? Touring ?

        Comment

        • pablo
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 732
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Knapsu View Post
          Nytte ku on ollu juttua noista facelift malleista ni mistä tunnistaa onko oma auto facelifti? Kysessää BMW 325iX e30 vm 1992.
          Justhan tossa ylemmässä postauksessa asia lukee

          Kyllä -92 on. Eikös vaihdos tule jossakin 87/88 paikkeilla? Samalla puskurit päivittyy sekä etuvalo umpiot ja takakaaret muuttuu korissa ainakin lukemani perusteella.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16442
            • Asikkala

            Originally posted by pablo View Post
            Eikös vaihdos tule jossakin 87/88 paikkeilla? Samalla puskurit päivittyy sekä etuvalo umpiot ja takakaaret muuttuu korissa ainakin lukemani perusteella.
            Justhan tossa ylemmässä postauksessa asia lukee

            + kylkilistat kokomustiksi kaikissa eikä vain shadowline, oven lasin karmien listat pl. alalista kokomustiksi kaikissa eikä vain shadowline, 2d-mallissa takasivulasin listat sama juttu, tuuli- ja takalasin tiivisteen listat mustiksi, etuhiekkapelti + sumarit/niiden asennusaukot, jarrujenjäähd. putket (näitähän ei -86 ja -87 edes ole :think) Tärkeimmät ulkoiset muutokset lienee listattu.

            Comment

            • jouni.325
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 2860

              Originally posted by jannmann View Post
              Saman verran kun normi e30 lukkoperään.

              Mistä näköö hinnan?
              Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


              Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
              https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
              Myös projekti kertomus fasessa

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Originally posted by jouni.325 View Post
                Mistä näköö hinnan?
                Luulisin hinnan löytyvän ainakin Schmiedmannin sivuilta.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • Knapsu
                  Newbiemmer
                  • Aug 2010
                  • 9
                  • Porvoo, Finland

                  Originally posted by jr66 View Post
                  +1


                  Muovipuskurit, isot takavalot ja tietenkin tärkein eli 9/87 -> valmistettu. Takavalot helpoin tunnistuskohta, kaikki muut korinosat on helppo vaihtaa ja muovitakapuskuri näyttää vanhemmassa hölmöltä.

                  -92 e30 ? Touring ?
                  Eipä ole tuorinki vaan neliovinen sedani. On vissiin vähän harvinisempia täälä suomenmaalla? Ostettu joskus aikanaan AVK:lta, tällä hetkellä mittarissa 200 tkm ja on vielä alkuperänen suomiauto.
                  Last edited by Knapsu; 05-12-2010, 20:26.

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Juuri niin. Oikeanmallin takavalot löytyy vanhoista kolmekympeistä ja kaikista M3:ista .

                    Eihän nyt mitkään '88 mallin autot voi vähäpäästöisiä olla?
                    12/88 on ainakin pitänyt merkitä rekisteröintikatsastuksessa
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • Maikkeli
                      BTCF Member
                      • Aug 2010
                      • 1301
                      • Nousiainen

                      Kyselläänpä nyt sellasta, että mikä voisi aiheuttaa sellaista jyrinää/tärinää kun ajaa suunnilleen 2000-3000 kierroksilla, eli niillä perusmatka-ajo kierroksilla.

                      Pakoputki tuli ekana mieleen ja teinkin sinne uudet kannakkeet jo, mutta ei auttanut. Välillä täristää oikee prkleesti ja välillä ei yhtään.
                      E30 316 M42TBO -87
                      BMW 1502 Turbo -77

                      ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                      Comment

                      • Dr^Mayhem
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 482
                        • Länsi

                        Originally posted by Maikkeli View Post
                        Kyselläänpä nyt sellasta, että mikä voisi aiheuttaa sellaista jyrinää/tärinää kun ajaa suunnilleen 2000-3000 kierroksilla, eli niillä perusmatka-ajo kierroksilla.

                        Pakoputki tuli ekana mieleen ja teinkin sinne uudet kannakkeet jo, mutta ei auttanut. Välillä täristää oikee prkleesti ja välillä ei yhtään.
                        Ettei ny olis joku kardaaniin liittyvä, esim. rättinivel tai kannatinlaakeri..? Tosin ainakin tuon rättinivelen huomaa mielestäni paremminkin kiihdytellessä jos on särki mennyt.

                        Comment

                        • Maikkeli
                          BTCF Member
                          • Aug 2010
                          • 1301
                          • Nousiainen

                          Originally posted by Dr^Mayhem View Post
                          Ettei ny olis joku kardaaniin liittyvä, esim. rättinivel tai kannatinlaakeri..? Tosin ainakin tuon rättinivelen huomaa mielestäni paremminkin kiihdytellessä jos on särki mennyt.
                          Tuon tärinän huomaa kiihdyttäessä ja ajossa, eniten tärinää esiintyy juuri siinä 2000-3000rpm, välillä siis tärisee reilusti, tuntuu persauksissa saakka ja välillä tärisee vähemmän niin että vain jokin pieni osa sisustassa resonoi.

                          Autolla ajettu 170 000km, joten tuntuu hassulta, että kardaani tms olisi jo hajonnut.
                          E30 316 M42TBO -87
                          BMW 1502 Turbo -77

                          ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                          Comment

                          • Dr^Mayhem
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 482
                            • Länsi

                            Originally posted by Maikkeli View Post
                            Tuon tärinän huomaa kiihdyttäessä ja ajossa, eniten tärinää esiintyy juuri siinä 2000-3000rpm, välillä siis tärisee reilusti, tuntuu persauksissa saakka ja välillä tärisee vähemmän niin että vain jokin pieni osa sisustassa resonoi.

                            Autolla ajettu 170 000km, joten tuntuu hassulta, että kardaani tms olisi jo hajonnut.
                            No en sitä kyllä järin erikoisena pitäisi että parikymmentä vuotta vanhasta autosta olisi kuminen rättinivel antautunut, omiinkin autoihin noita on tullut vaihdeltua. Tai sitten juurikin tuo kannatin laakeri voi hyvinkin olla mennyt... jos se oikeinkin pahaksi on mennyt niin kardaani pääsee heilumaan ja "koputtelemaan" auton pohjaan. kannattaa ne nyt ainakin vilkaista.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16442
                              • Asikkala

                              Originally posted by Maikkeli View Post
                              Tuon tärinän huomaa kiihdyttäessä ja ajossa, eniten tärinää esiintyy juuri siinä 2000-3000rpm, välillä siis tärisee reilusti, tuntuu persauksissa saakka ja välillä tärisee vähemmän niin että vain jokin pieni osa sisustassa resonoi.

                              Autolla ajettu 170 000km, joten tuntuu hassulta, että kardaani tms olisi jo hajonnut.
                              Oliko kesällä samaa vikaa ?

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Dr^Mayhem View Post
                                Ettei ny olis joku kardaaniin liittyvä, esim. rättinivel tai kannatinlaakeri..? Tosin ainakin tuon rättinivelen huomaa mielestäni paremminkin kiihdytellessä jos on särki mennyt.
                                nii just +1
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎