Originally posted by Dille_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
-
-
Onkohan mulla perä antautumassa? Ajonopeuden mukaan kuuluu selvästi takaosasta onttoa kolinaa, välillä häviää. Jo kylmänä lähtee, niin joutuu ajelemaan jonkun aikaa, ennekun alkaa ääntämään.e30 m20b27 stroker & e34 525i
Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
e30 320i-86, e30 318i-88
Comment
-
-
Originally posted by kaapeli76 View Posteli oiskos jollain tietoa saako tehostettua hammastankosydeemiä kiristettyä jotenkin kun on pikkasen väljää.
Kehotan katsomaan tehtaan korjausohjeesta , löytyy FAQ-alueelta.
Oletko ihan varma että väljä on hammastangossa , eikä raidetangon ulko/sisäpäissä/kuminivelessä/ristinivelessä?
-Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Dille_ View PostNyt heittelee m10:ssä lämmöt.. välillä puhaltaa sisälle vilposta ja välillä tulee normaalisti lämmintä? kaasua painamalla ilmeisesti tulee lämpimämpää tms..... nestettä on riittävästi eikä ole jäässä.. !!?!?!?!?!Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Dille_ View PostNyt heittelee m10:ssä lämmöt.. välillä puhaltaa sisälle vilposta ja välillä tulee normaalisti lämmintä? kaasua painamalla ilmeisesti tulee lämpimämpää tms..... nestettä on riittävästi eikä ole jäässä.. !!?!?!?!?!
Comment
-
-
Originally posted by Dille_ View PostNyt heittelee m10:ssä lämmöt.. välillä puhaltaa sisälle vilposta ja välillä tulee normaalisti lämmintä? kaasua painamalla ilmeisesti tulee lämpimämpää tms..... nestettä on riittävästi eikä ole jäässä.. !!?!?!?!?!
Oma M10 nostaa lisäksi myös moottorin lämpöjä ainakin mittarin mukaan. Se vika korjaantui hetkellisesti vaihtamalla anturin, mutta jatkui taas samanlaisena. Normaalisti se kuitenkin toimii, eikä oikeasti lämmöt nouse. On kokeiltu vaihtaa termostaattia, nesteitä, anturia... ei auta.
Sitten se itse lämppäri. Kaupunkiajossa puskee kylmää, mutta maantiellä kun kierroksia polkee varmaan about 2500-3000rpm, alkaa lämpenemään. Joku sanoi joskus, että vesipumpun siivet kuluneet?? Koitin ilman hihnaa käyttää, mutta tuntui pumppu pyörivän silti, eli ei vikaa siellä(kö)?! Mikään ei vuodakaan, jos nestettä ei kulu.
Jos kierroksia lisäämällä lämpö lisääntyy, niin tulisi ekaksi mieleen vaan, että vesipumppu liian tehoton=vesi ei kierrä tarpeeksi(?), tai jokin ahdistaa muuten vedenkiertoa(?).
Onnea, ja kerro ihmeessä, jos löydät ratkaisua!Respect your elders
Comment
-
-
Toimimaton kiertovesipumppu voi pikkusen jarruttaa kiertoa kennolla, mutta ei nyt niin paljon että puhaltais vaan kylmää.
Btw, mulla joskus e30 316 teki niin että ajossa alko lämmöt nousta ja puhaltaa viileää, mutta sammuttamalla auton ja käynnistämällä heti uudelleen lämmöt tippui normaaliksi ja puhalsi lämmintä taas. 2-3 kertaa teki noin, kansi oli ehjä ja tiiviste.
Joskus taas temppuili pelkkä lämpömittari nousemalla hitaasti punarajaa kohti ja laskeutumalla nopeasti alas, vika oli mittarin maadoituksessa.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Sädde View PostKummat olisi paremmat, käykö noi m50 suuttimet vakio suutin kiskoon siis m20Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostToimimaton kiertovesipumppu voi pikkusen jarruttaa kiertoa kennolla, mutta ei nyt niin paljon että puhaltais vaan kylmää.
Btw, mulla joskus e30 316 teki niin että ajossa alko lämmöt nousta ja puhaltaa viileää, mutta sammuttamalla auton ja käynnistämällä heti uudelleen lämmöt tippui normaaliksi ja puhalsi lämmintä taas. 2-3 kertaa teki noin, kansi oli ehjä ja tiiviste.
Joskus taas temppuili pelkkä lämpömittari nousemalla hitaasti punarajaa kohti ja laskeutumalla nopeasti alas, vika oli mittarin maadoituksessa.
Lämpöongelmissa ylipäätään olisi hyvä varmentaa että käykö se oikeasti kuumana/kylmänä vai näytteleekö mittari vain omiaan. Paremman puutteessa termarin tienoille ängetty kinkkumittarikin on todettu riittävän tarkaksi mittariksi.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostKäy suoraan.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostE30-gurulta saatu toimiva neuvo kun lämmöt oli M10 e30:ssä tapissa. Kiedo oikea käsi nyrkkiin ja pamauta kojelautaan "mittariston nurkkaan" siihen kello kahden kohdalle lämpömittarista nähden. Jos neula tipahti / näyttää muuta niin sieltä mittarista etsimään vikaa.
Lämpöongelmissa ylipäätään olisi hyvä varmentaa että käykö se oikeasti kuumana/kylmänä vai näytteleekö mittari vain omiaan. Paremman puutteessa termarin tienoille ängetty kinkkumittarikin on todettu riittävän tarkaksi mittariksi.Last edited by JJT; 06-01-2011, 13:47.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Comment