Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 -89 Kansiremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kas1
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 69
    • jkl

    E30 -89 Kansiremontti

    Onkohan syytä epäillä kannentiivisteen hajoamista? Oireet ovat seuraavat:

    -Savuttaa valkoista savua aivan armottomasti
    -Hävittää jäähdytysnesteitä ja paisuntasäiliön letkun juuressa valkoista töhnää
    -Samoin valkoista töhnää öljynkorkissa
    -Tyhjäkäynti ei pysy täysin tasaisena
    -Ei tule lämmintä ilmaa hyttiin


    Kyseessä siis bmw 316i vm. -89.
    Jos kannentiiviste on mennyt, voisiko joku kirjoittaa ohjeet kannen irroittamiseen ihan yksityiskohtaisesti?
  • nahkis
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 219
    • Helsinki (Kontula)

    #2
    taitaa olla m10 koneella:think:think Katoppas tuolta http://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=43

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16414
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by nahkis View Post
      taitaa olla m10 koneella:think:think Katoppas tuolta http://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=43
      Ei ole -89 316i m10:llä vaan m40.

      Comment

      • kas1
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 69
        • jkl

        #4
        Originally posted by nahkis View Post
        taitaa olla m10 koneella:think:think Katoppas tuolta http://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=43
        Onko näin? Mielestäni tuossa on kyllä m40 kone... Noh, mistäs saan asian varmaksi tarkistettua?

        Comment

        • Pretoriaani
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 3842
          • Hyvinkää, Finland

          #5
          Originally posted by kas1 View Post
          Onko näin? Mielestäni tuossa on kyllä m40 kone... Noh, mistäs saan asian varmaksi tarkistettua?
          M40



          M10




          Eli pelti auki, sillähän se selviää.
          I don't lose sleep over the opinion of sheep.

          Comment

          • nahkis
            Bimmer Fanatic
            • May 2009
            • 219
            • Helsinki (Kontula)

            #6
            onko tällänen


            vai tällänen




            edit: HIDAS

            Comment

            • kas1
              Bimmer Rookie
              • Jan 2011
              • 69
              • jkl

              #7
              Joo kyllä tuossa ihan m40 kone on.

              Comment

              • kas1
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 69
                • jkl

                #8
                Niin olisko kellään tarjota niitä ohjeita, asialla olisi hieman kiirus =)

                Comment

                • smpovers
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 2372
                  • Tammela

                  #9
                  Alfamerin bmw e36 tai 3-5 sarjat(e28, e30, e34) kirjoissa pitäisi olla jonkin näköiset ohjeet. Ostamaan tarjoustalosta tai lainaamaan kirjastosta... Tai sit joku voi skannata.

                  Mitää hirveen ihmeellisiä noi alffamerin ohjeet ei aina ole
                  BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                  BMW 330d touring e46 -05
                  Ford Cortina Mk2 1600 -70
                  ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                  Comment

                  • MrHenkka
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2010
                    • 113
                    • finlanders

                    #10
                    Ite tein saman joskus viime keväänä, haynesin löysin jostain intternetistä, sillä pärjäs ihan ok. Suht helppo homma muutenkin, flekti kuuseen, jakopää, imusarja ja sitä rataa. Ajoitusmerkkejä tuossa ei ole, nokka pitäisi lukita työkalulla samoin kuin kampi, mutta sai ne kohdilleen aika helposti kaverin avulla joka on autopuolen ammattilainen. Ite en ole ammattilainen ja silti onnistui homma. Flektin ja jakopään sai tieltä pois niin sinnehän mahtui konehuoneeseen niin kannen irroitus oli helppoa kun ei tarvinut kurotella, se meinaa painaa ihan kohtuullisen paljon.

                    Kaikki osat tais olla motonetistä, yhteensä reilu 200e sisältäen kannen tiivisteen, venttiilikopan tiivisteen ja jakopään osat samalla kun se kerran oli purettuna. Siinä on sitten joku ilkeä o-rengas lohkon ja kannen välissä olevan vesikanavan välissä, huomaat kun purat. Tais olla se flekti siinä kanavan toisessa haarassa. Sitä tiivistettä en saanut mistään tarvikekaupasta vaan merkkiliikkeestä. Noloa hakea pelkkä 4e tiiviste, mutta sain sen muutaman päivän toimitusajalla kun piti tilata ruotsista..

                    Edit. Kele, että hidas muisti. Kannet pultit sitten uusiksi, ne on kertakäyttöiset, kiritään momenttiin niin ne "venyy" eikä saa käyttää toista kertaa.
                    Last edited by MrHenkka; 30-01-2011, 22:05.
                    --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
                    ------------BMW 530da touring E61-----------

                    Comment

                    • kas1
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 69
                      • jkl

                      #11
                      Originally posted by MrHenkka View Post
                      Ite tein saman joskus viime keväänä, haynesin löysin jostain intternetistä, sillä pärjäs ihan ok. Suht helppo homma muutenkin, flekti kuuseen, jakopää, imusarja ja sitä rataa. Ajoitusmerkkejä tuossa ei ole, nokka pitäisi lukita työkalulla samoin kuin kampi, mutta sai ne kohdilleen aika helposti kaverin avulla joka on autopuolen ammattilainen. Ite en ole ammattilainen ja silti onnistui homma. Flektin ja jakopään sai tieltä pois niin sinnehän mahtui konehuoneeseen niin kannen irroitus oli helppoa kun ei tarvinut kurotella, se meinaa painaa ihan kohtuullisen paljon.
                      Mitenkäs tuon flektin saa irti? Ja eikös ykkös-sylinterin mäntä pidä lukita yläkuolo kohtaan, ennenkuin jakopää hihnan voi ottaa irti? Joten mistä tiedän, että milloin mäntä on ylhäällä?

                      E: Osaakos kukaan muuten arvailla, kuinka monta tuntia/päivää menisi tuossa kansi- ja jakohihna remontissa, ensikertalaisella siis?

                      Comment

                      • Pretoriaani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 3842
                        • Hyvinkää, Finland

                        #12
                        Originally posted by kas1 View Post
                        Mitenkäs tuon flektin saa irti? Ja eikös ykkös-sylinterin mäntä pidä lukita yläkuolo kohtaan, ennenkuin jakopää hihnan voi ottaa irti? Joten mistä tiedän, että milloin mäntä on ylhäällä?

                        E: Osaakos kukaan muuten arvailla, kuinka monta tuntia/päivää menisi tuossa kansi- ja jakohihna remontissa, ensikertalaisella siis?
                        Kampiakselin lukitustappi ei mene paikalleen, jos ykkösmäntä ei ole yläkuolokohdassa. Flektissä on vääränkäden kierteet. Otat vaikka apulaitehihnasta kiinni ja pidät sitä kireellä ja nykäset auki. Ei pitäis olla mitenkään hampaat irvessä kiinni. Mulla meni jakopään hommissa ensikertalaisena suurinpiirtein päivä. Vinkkinä annan, että älä sitte perkele pudota sitä flektiä maahan.
                        I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                        Comment

                        • MrHenkka
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2010
                          • 113
                          • finlanders

                          #13
                          omasta mielestäni tuossa kuvassa se o-rengas on osa 2. http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=11&fg=15

                          Kato muuten tuolta realoem:stä, aika hyvät purkukuvat. Kyllä noista jonkinlaisen idean saa.
                          Last edited by MrHenkka; 30-01-2011, 22:13.
                          --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
                          ------------BMW 530da touring E61-----------

                          Comment

                          • kas1
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2011
                            • 69
                            • jkl

                            #14
                            Originally posted by Pretoriaani View Post
                            Kampiakselin lukitustappi ei mene paikalleen, jos ykkösmäntä ei ole yläkuolokohdassa. Flektissä on vääränkäden kierteet. Otat vaikka apulaitehihnasta kiinni ja pidät sitä kireellä ja nykäset auki. Ei pitäis olla mitenkään hampaat irvessä kiinni. Mulla meni jakopään hommissa ensikertalaisena suurinpiirtein päivä. Vinkkinä annan, että älä sitte perkele pudota sitä flektiä maahan.
                            Jeps, kiitoksia! Eli saakos sen flektsin irti siitä pultista, mikä on siinä flektin ja moottorin välissä, siinä flektin keskellä?

                            Ja onko se kampiakselin lukitus tosiaan joku reikä vain startin alapuolella, johon tökätään esim. metallitanko?

                            JA VIELÄ YKSI KYSYMYS, pitääkö paikkaansa, että näissä pitäisi uusia koko nokkaakseli n. 200tkm kohdalla? On nimittäin sen verran kallis osa, ettei mielellään uusisi ihan heti..

                            Comment

                            • MrHenkka
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 113
                              • finlanders

                              #15
                              Se kilkatus taitaa olla noissa ominaisuus enemmän kuin vika, oma rassini oli noin tonnin arvoinen käyttöauto, joten nokka-akseliin, venttiileihin enkä kannen oikaisuun viitsinyt pistää euroakaan. Hyvin toimi auto niin kauan kuin se mulla oli, marraskuussa lähti puhtaan leiman jälkeen uuteen kotiin. Ajamalla..

                              Se on aika selkeä purkaa, pistä vaan ruuvit ja muut pikkuhilput johonkin purkkiin, niin on sitten tallessa kun kasaat, niitä ruuveja ja pulttejä siinä hommassa on ihan riittävä määrä.

                              Työ tehtiin kiireettömästi, purettiin ensin ja todettiin, että kannen tiiviste mennyt. Purkuaika, ehkä 2 tuntia, max. 3. Osat hakuun ja tilaukseen, osien tultua kenties 3 tuntia niin se oli kasassa. Tunti pari hienosäätöä, että sai ajoituksen yms. kohdilleen.
                              --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
                              ------------BMW 530da touring E61-----------

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎