Originally posted by T3
View Post
E30 -89 Kansiremontti
Collapse
X
-
Et muuten usko, ihan oikeasti oli muuten vaikeaa. Jouduin lattaraudasta väsäilemään sille kiilahihnapyörälle sellaisen "lukon", ettei se pääse pyörimään. Sen jälkeenkin sai ihan voimalla vääntää sen mutterin auki
Noh, se on nyt vihdoin auki ja todennäköisesti huomenna jakohihna irti ja kansi auki. Sitten ensi viikon alussa kasaamista, saa nähdä miten se onnistuu
-
anspa87
Sitten ihan vinkiksi niin sitä viskoa ei tarvitse kiristää mutta jos tulee joku pakottava tarve kiristää niin aivan kevyesti avaimella.Originally posted by kas1 View PostEt muuten usko, ihan oikeasti oli muuten vaikeaa. Jouduin lattaraudasta väsäilemään sille kiilahihnapyörälle sellaisen "lukon", ettei se pääse pyörimään. Sen jälkeenkin sai ihan voimalla vääntää sen mutterin auki
Noh, se on nyt vihdoin auki ja todennäköisesti huomenna jakohihna irti ja kansi auki. Sitten ensi viikon alussa kasaamista, saa nähdä miten se onnistuu 
Visko kiristää kokoajan moottorin käydessä itseään siihen vesipumppuun
Sen takia sulla se ei irronnut kun joku tampio on vetässyt sen kiinni huolella.
Comment
-
vinkkinä näin etukäteen vielä että vaihdathan moottoriöljyt kun oot kansirempan tehnyt ja muista myös huolehtia ettei mäntien päälle jää mitään, kaikki paska pois
ja kun kansi käytetään plaanauksessa niin ota itse hommaksi plaanata lohkon pääty eli vanhat tiivisteen jämät yms pois jollain hienolla hiomapaperilla ja tämmöistä apuvälinettä käyttäen kun esim kuvassa on
ja winkwink itse tein ensimmäisen kansirempan enkä vaihtanut vesipumppua ja kaskummaa kansipahvi palo taas no ei muuta kun auki taas ja 20e uusi vesipumppu
söi muuten miestä
Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
Comment
-
Joo voi se olla, täällä kerran tehty samasta tavarasta työkalu, on jostain syystä vielä tallessa...Originally posted by kas1 View PostEt muuten usko, ihan oikeasti oli muuten vaikeaa. Jouduin lattaraudasta väsäilemään sille kiilahihnapyörälle sellaisen "lukon", ettei se pääse pyörimään. Sen jälkeenkin sai ihan voimalla vääntää sen mutterin auki
Comment
-
jokainen kannen pultti varmasti pois? 10kpl jos en väärin muista? kato tarkkaan ettei mikään ahdista ettet vahingossa riko mitäänOriginally posted by kas1 View PostDooni, nyt on jako hihna siirretty sivuun ja pakosarja irti. Mutta mutta, eipä lähtenyt vielä kansi irti. Varmaan palanu tiiviste kiinni sinne niin, että joutuu jollain kumivasaralla vähä koputteleen ennen kuin irtoo..
Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
Comment
-
Jep, kaikki kannenpultit irti. Otin vain ylimmäisen imusarjan pois. Mistä muualta se voisi vielä olla kiinni?Originally posted by alaska View Postjokainen kannen pultti varmasti pois? 10kpl jos en väärin muista? kato tarkkaan ettei mikään ahdista ettet vahingossa riko mitään
E: Meinaatteko että kannattaa vaihtaa vesipumppu nyt myös?
Comment
-
Montakos imusarjaa sulla siellä on?Originally posted by kas1 View PostJep, kaikki kannenpultit irti. Otin vain ylimmäisen imusarjan pois. Mistä muualta se voisi vielä olla kiinni?
E: Meinaatteko että kannattaa vaihtaa vesipumppu nyt myös?
Kyllä toki kannattaa vesipumppukin vaihtaa.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Originally posted by kas1 View PostJep, kaikki kannenpultit irti. Otin vain ylimmäisen imusarjan pois. Mistä muualta se voisi vielä olla kiinni?
E: Meinaatteko että kannattaa vaihtaa vesipumppu nyt myös?
niinkun haju jo vastasikin niin vaihda tottakai kun ei taida maksaa kun joku parikymppii :think kaikki pois kannen "ulkokuorelta" eli kaikki irti vaan
mutta wtf miten se imusarja on kahessa osassa? tiedäthän varmasti nyt mikä se kansi on? että mistä kohti kansi irtoaa yms? kannen pultit ovat siis noin 10cm pitkät ja 10kpl että onhan kannen pultit nyt varmasti irti? ps. en vittuile yritän vaan auttaa ja kun muistan itseni samassa tilanteessa joskus vuosia sitten niin minuakin autettiin kun luulin tietäväni vaikken sitten tiennyt
keep it going
Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
Comment
-
I don't lose sleep over the opinion of sheep.
Comment
-
Jes, kaikki ruuvit on irti. Ja eikös ne kannen pultit ole ne, mitkä on venttiilikopan sisällä, torx kannalla?Originally posted by alaska View Postniinkun haju jo vastasikin niin vaihda tottakai kun ei taida maksaa kun joku parikymppii :think kaikki pois kannen "ulkokuorelta" eli kaikki irti vaan
mutta wtf miten se imusarja on kahessa osassa? tiedäthän varmasti nyt mikä se kansi on? että mistä kohti kansi irtoaa yms? kannen pultit ovat siis noin 10cm pitkät ja 10kpl että onhan kannen pultit nyt varmasti irti? ps. en vittuile yritän vaan auttaa ja kun muistan itseni samassa tilanteessa joskus vuosia sitten niin minuakin autettiin kun luulin tietäväni vaikken sitten tiennyt
keep it going 

Pitää vielä tässä viikonlopun aikana, jos töiden jälkeen jaksaa, kokeilla naputella kumivasaralla sitä kantta ja koittaa irti. Ei nyt luulisi sen kovinkaan tiukassa olevan.. :think
Comment
-
eikai siellä venttiilikopan sisällä muitakaan 10cm mittasia pultteja pitäis olla mutta ei mulla koskaan torx kannalla ole ollutOriginally posted by kas1 View PostJes, kaikki ruuvit on irti. Ja eikös ne kannen pultit ole ne, mitkä on venttiilikopan sisällä, torx kannalla?
Pitää vielä tässä viikonlopun aikana, jos töiden jälkeen jaksaa, kokeilla naputella kumivasaralla sitä kantta ja koittaa irti. Ei nyt luulisi sen kovinkaan tiukassa olevan.. :think
Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
Comment
-
Jeps nyt on kansi auki! Naputtelin kumivasaralla hetken ja liikuttelin sivusuunnissa niin johan lähti. Mitään näkyviä halkeemia ei tiivisteessä näkynyt, mutta silti kaksi keskimmäistä sylinteriä oli täynnä jäähdytin nestettä.Originally posted by alaska View Posteikai siellä venttiilikopan sisällä muitakaan 10cm mittasia pultteja pitäis olla mutta ei mulla koskaan torx kannalla ole ollut
Ensi viikolla saan ma- tai ti kannen suoristettua sitten rupean kasailemaan. Toivottavasti muistan sitten mihin mikäkin letku ja liitin tulee
Ja tosiaan mulla ne kansi pultit oli torx kannoilla
E: Haluaisiko joku kertoa mikä on punaisella värillä ympyröity juttu, kun pääsi halkeamaan purkamisen yhteydessä?
Ja sitten tuossa sinisten ympyröiden kohdilla on kannessa kiinni kaksi liitintä, mitä ne ovat? (ei näy kuvassa koska ne on tuon mustan muovin alla)
Last edited by kas1; 04-02-2011, 12:42.
Comment

Comment