Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 -89 Kansiremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kas1
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 69
    • jkl

    Ite ostin tuon anturin myös. Toivottavasti minulla toimii

    Ja osaisiko joku vielä selittää, miksi kannen mukana tuli sellainen n.1cm paksuinen laippa/välikappale pakosarjan ja kannen välille? Kannesta on siis kanavia viilailtu, liittykö jotenkin siihen?

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16362
      • Leppävirta

      Originally posted by kas1 View Post
      Ite ostin tuon anturin myös. Toivottavasti minulla toimii

      Ja osaisiko joku vielä selittää, miksi kannen mukana tuli sellainen n.1cm paksuinen laippa/välikappale pakosarjan ja kannen välille? Kannesta on siis kanavia viilailtu, liittykö jotenkin siihen?
      Voisikohan olla vain "adapteri"/laippa johon voisi ruveta rakentamaan peltisarjaa jos haluaa. Et kysynyt myyjältä?
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • kas1
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 69
        • jkl

        Originally posted by Haju69 View Post
        Voisikohan olla vain "adapteri"/laippa johon voisi ruveta rakentamaan peltisarjaa jos haluaa. Et kysynyt myyjältä?
        Hmm, tuota en tullutkaan ajatelleeksi. Kyllähän mä myyjältä yritin kyselle, mutta ei ole vielä ainakaan vastannut s-postiin.

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16362
          • Leppävirta

          Niin kun eihän sinne normaalisti tule kuin tiiviste pakosarjan ja kannen väliin.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • alaska
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 595
            • PKS

            Originally posted by Micce///M View Post
            Kumma homma joo, saattaa tosin vaikuttaa se että DME anturi on eri kuin mittarin lämpöanturi. Mittarin lämpöanturi kun ei vaikuta moottorin käyntiin tai seoksiin mitenkään.
            aivan eikö dme kontrolloi ruiskua :think ja eikö juuri tuo sininen anturi ollut dmen :think jos en väärin muista niin mittarin lämpötila anturi on ruskea?
            Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

            Comment

            • alaska
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 595
              • PKS

              Originally posted by kas1 View Post
              Ite ostin tuon anturin myös. Toivottavasti minulla toimii

              Ja osaisiko joku vielä selittää, miksi kannen mukana tuli sellainen n.1cm paksuinen laippa/välikappale pakosarjan ja kannen välille? Kannesta on siis kanavia viilailtu, liittykö jotenkin siihen?
              niinkun tuossa jotkut jo ehtikin sanoa niin joo tosissaan handmade pakosarjan valmistukseen varmasti tuo laippa :think onko rosteria vai mustaa ? jos sulla ei ole tarvetta kyseiselle laipalle minua voisi kiinnostaa! ilmoittele
              Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

              Comment

              • Micce///M
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2008
                • 3552
                • Hämeenlinna

                Originally posted by alaska View Post
                aivan eikö dme kontrolloi ruiskua :think ja eikö juuri tuo sininen anturi ollut dmen :think jos en väärin muista niin mittarin lämpötila anturi on ruskea?
                Kyllä.

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  Originally posted by kas1 View Post
                  Ite ostin tuon anturin myös. Toivottavasti minulla toimii

                  Ja osaisiko joku vielä selittää, miksi kannen mukana tuli sellainen n.1cm paksuinen laippa/välikappale pakosarjan ja kannen välille? Kannesta on siis kanavia viilailtu, liittykö jotenkin siihen?
                  Onko pakosarjan laippa viilattu samaan muotoon kuin pakokanava? Eli ei esim pakosarjan puolelta ole vaan sovitettu esim. vakiopakosarjalle kanavat ns. portaattomasti, eli käytetty "adapterina" ?

                  Comment

                  • kas1
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2011
                    • 69
                    • jkl

                    Joo pakosarjan rakentelua vartenhan se oli.

                    Mutta siis vielä vähän jauhan tuosta lämpöanturista. Eli siis onko se lämpöanturi sininen vai ruskea, jos on m40 moottori ja ruisku?

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      Originally posted by kas1 View Post
                      Joo pakosarjan rakentelua vartenhan se oli.

                      Mutta siis vielä vähän jauhan tuosta lämpöanturista. Eli siis onko se lämpöanturi sininen vai ruskea, jos on m40 moottori ja ruisku?
                      Alkuperäisenä moottorinohjauksen anturi on sininen, ja lämpömittarin anturi on ruskea.

                      Tarvikkeena molemmat voi olla sinisiä.

                      Comment

                      • kas1
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 69
                        • jkl

                        Jees, selevä.
                        Sitten vielä toinen asia. Eli huomasin tuossa äskön kansia (uutta ja vanhaa) tarkastellessa, että tuossa vanhan kannen nokka-akselissa on sellaiset kaksi pistettä. Mutta olen ottanut kannen irti silloin, kun ne pisteet nokka-akselissa on alaspäin. Eli juuri päinvastaisessa suunnassa mitä pitäisi.

                        Joten, kun pistän uutta kantta kiinni moottoriin, pistänkö A) nokka-akselin samaan asentoon kuin pois ottaessa? vai B) Ne pisteet nokka-akselissa ylöspäin?

                        Moottori on siis lukittu YKK asentoon, eli ykköspytystä mäntä ylhäällä.

                        Comment

                        • Micce///M
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2008
                          • 3552
                          • Hämeenlinna

                          Originally posted by kas1 View Post
                          Jees, selevä.
                          Sitten vielä toinen asia. Eli huomasin tuossa äskön kansia (uutta ja vanhaa) tarkastellessa, että tuossa vanhan kannen nokka-akselissa on sellaiset kaksi pistettä. Mutta olen ottanut kannen irti silloin, kun ne pisteet nokka-akselissa on alaspäin. Eli juuri päinvastaisessa suunnassa mitä pitäisi.

                          Joten, kun pistän uutta kantta kiinni moottoriin, pistänkö A) nokka-akselin samaan asentoon kuin pois ottaessa? vai B) Ne pisteet nokka-akselissa ylöspäin?

                          Moottori on siis lukittu YKK asentoon, eli ykköspytystä mäntä ylhäällä.
                          1 sylinteri ykk, lukitaan kiinni. Nokkapyörän ajotusmerkki kohdalleen noin niinkun suurinpiirtein ja tämä pöydällä, sen jälkeen kansi paikalleen uudella kannentiivisteellä. Kannenpultit kiinni ja tämän jälkeen haetaan nokka-akselin ajoitus tarkasti kohdalleen.

                          Tärkeää tässä lähinnä on se, että nokka-akseli on suurinpiirtein kohdallaan jo ennen kannen kiinnitystä moottoriin. Paikallaan sitä ei voi enään pyörittää, koska 1 sylinteri on lukittu ykk ja nokkahihna ei ole paikallaan. Tuloksena yleensä se, että venttiilit solmussa kun väkisin yritetään pyörittää nokka-akselia venttiilien kantaessa mäntiin.

                          Sillä ei ole merkitystä missä asennossa nokka-akselisi oli pois ottaessa, kun tuskin irroitit kantta niin että 1 sylinteri oli lukittuna YKK?

                          Comment

                          • alaska
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 595
                            • PKS

                            Originally posted by Micce///M View Post
                            Alkuperäisenä moottorinohjauksen anturi on sininen, ja lämpömittarin anturi on ruskea.

                            Tarvikkeena molemmat voi olla sinisiä.
                            lisäyksenä vielä tähän että muistaakseni toisessa oli 10mm kierre ja toisessa taas 12mm kierre? en mene takuuseen mutta tämmöinen muistikuva on
                            Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                            Comment

                            • kas1
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2011
                              • 69
                              • jkl

                              Originally posted by Micce///M View Post
                              1 sylinteri ykk, lukitaan kiinni. Nokkapyörän ajotusmerkki kohdalleen noin niinkun suurinpiirtein ja tämä pöydällä, sen jälkeen kansi paikalleen uudella kannentiivisteellä. Kannenpultit kiinni ja tämän jälkeen haetaan nokka-akselin ajoitus tarkasti kohdalleen.

                              Tärkeää tässä lähinnä on se, että nokka-akseli on suurinpiirtein kohdallaan jo ennen kannen kiinnitystä moottoriin. Paikallaan sitä ei voi enään pyörittää, koska 1 sylinteri on lukittu ykk ja nokkahihna ei ole paikallaan. Tuloksena yleensä se, että venttiilit solmussa kun väkisin yritetään pyörittää nokka-akselia venttiilien kantaessa mäntiin.

                              Sillä ei ole merkitystä missä asennossa nokka-akselisi oli pois ottaessa, kun tuskin irroitit kantta niin että 1 sylinteri oli lukittuna YKK?
                              Kyllä irroitin niin, että 1sylinteri oli lukittuna YKK asentoon. Joten mitenkäs nyt kasaamisen kanssa?

                              Comment

                              • Juzbe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 1066
                                • Pori

                                Ei se nyt noin vaikeata voi olla pyörittelet että 1 sylinterin venttiilit kiinni,ja nuo nokka-akselin 2 pistettä ovat suurinpiitein "öljyputken" keskellä,niinkuin tuossa kuvassa jonka tänne olen laittanut. sitten pyörittelet kampiakselin kohdalleen eli 1syl ykk,eli mäntä ylimmässä kohdassa,muistaakseni tuo lukitustappi ei edes mene muuten paikalleen ellei ole oikeassa kohdassa(suurimmassa osassa autoista on näin).

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎