Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #61
    Originally posted by Soiled View Post
    vm.-85 M10 pohjainen E30. Mistä löytyy kierroslukumittarin piuha? Onko se noissa mittariston johtosarjoissa jo valmiina joka vehkeessä vai pitääkö sinne vetää oma piuha sen jälkeen, kun on laittanut 6-koneisen mittariston paikoilleen? Ei ole nyt kaavioita edessä niin ei pääse tarkastelemaan. Ja tosiaan suorasytty vehje kyseessä niin moottorinohjausboksilta syötetään infoa mittaristolle.
    Hanskalokeroon katossa 3 nap pistokkeen musta johto menee mittarille ja siihen on sytkäyksikkö alunperin syöttänyt signaalia.

    Motronicin signaali kelpaa samaa johtoa pitkin, kunhan on oikea mittaristo sylinterilukuun nähden.

    En tiedä mitä outputteja sulla on ECUssa, mutta siihen mustaan karvaan siellä hanskiksen katossa sitä voi syöttää.

    Paitsi jos onkin oikeasti 86 niin sitten sen menee sieltä "ison" pistokkeen kautta, vanhemmassa on kulmikas pikkupistoke ja ne johdot siellä hanskalokerossa ja uudemmassa on pyöreä pistoke rintapellissä.

    Voi olla myös joku siirtymä malli jossa on pyöreä liitin ja hanskalokerossa ne johdot, mutta varmaksi en muista.
    Olli.

    Comment

    • Soiled
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3217
      • Mystinen Kuopio

      #62
      Originally posted by Rocla View Post
      Hanskalokeroon katossa 3 nap pistokkeen musta johto menee mittarille ja siihen on sytkäyksikkö alunperin syöttänyt signaalia.

      Motronicin signaali kelpaa samaa johtoa pitkin, kunhan on oikea mittaristo sylinterilukuun nähden.

      En tiedä mitä outputteja sulla on ECUssa, mutta siihen mustaan karvaan siellä hanskiksen katossa sitä voi syöttää.

      Paitsi jos onkin oikeasti 86 niin sitten sen menee sieltä "ison" pistokkeen kautta, vanhemmassa on kulmikas pikkupistoke ja ne johdot siellä hanskalokerossa ja uudemmassa on pyöreä pistoke rintapellissä.

      Voi olla myös joku siirtymä malli jossa on pyöreä liitin ja hanskalokerossa ne johdot, mutta varmaksi en muista.
      Vanhempaa mallia on, kun on juurikin tuo pikku neliömallinen pistoke, joka tulee kiinni sulakerasian kylkeen. Johtokaavioita lueskelin illasta ja siinä oli juurikin merkitty, että tach tulee nro.3 pinniin, mutta liittimestä ei ollut merkintää. Ja muistelelen, että heittelin juurikin tuollaisen kaapelin liittimineen pois uuden boksin tieltä:think Tuliko tuohon liittimen kahteen napaan vakiopuolasta kaapeleita? Joskus taisin hälytintä sorkkia johonkin tuollaisen liittimen kaapeleiden väliin.
      Tämä selvensi siis huomattavasti asiaa
      Mystinen.Fi @ FB
      IG @tarmohanninen
      http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
      Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
      Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
      Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

      Comment

      • [Snowboarder]
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 2183
        • Karstula

        #63
        Onko missään myynnissä e30 325ix touring uusia etumurroksia?Tai mahdollisesti koko etuvetarit käytettynä,ebay mut millä hakusanoilla:think?
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

        Comment

        • Termin
          Newbiemmer
          • Mar 2009
          • 2
          • Vantaa

          #64
          Täällä kävi nyt sellanen juttu että ilmeisesti sisätilan kenno meni rikki tosta E30:stä, onko kellään tietoa minkälainen tuo olis ite vaihtaa, ettei tartteis 600 euroo maksaa korjauksesta?

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #65
            Originally posted by Termin View Post
            Täällä kävi nyt sellanen juttu että ilmeisesti sisätilan kenno meni rikki tosta E30:stä, onko kellään tietoa minkälainen tuo olis ite vaihtaa, ettei tartteis 600 euroo maksaa korjauksesta?
            Sisältääkö korjaamon 600€ myöskin osat? Vaihdetaanko pelkkä kenno, vai onko tarkistettu, ettei myös vesiventtiili vuoda, tai ole sökö?
            Vaihdoin talvella sekä kennon, että vesiventtiilin. Aikaa saa kulumaan helposti 4-5tuntia. Työ ei ole vaikea, joskaan ei kaikkein mukavinkaan, kun joutuu ahtaassa tilassa värkkäämään. Helpottaa kummasti, jos on ennenkin touhunnut E30:n kanssa.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9041
              • Iisalmi

              #66
              Originally posted by [Snowboarder] View Post
              Tai mahdollisesti koko etuvetarit käytettynä,ebay mut millä hakusanoilla:think?
              Olisko se antriebswelle :think
              E39 ja E91

              Comment

              • Termin
                Newbiemmer
                • Mar 2009
                • 2
                • Vantaa

                #67
                Originally posted by T3 View Post
                Sisältääkö korjaamon 600€ myöskin osat? Vaihdetaanko pelkkä kenno, vai onko tarkistettu, ettei myös vesiventtiili vuoda, tai ole sökö?
                Vaihdoin talvella sekä kennon, että vesiventtiilin. Aikaa saa kulumaan helposti 4-5tuntia. Työ ei ole vaikea, joskaan ei kaikkein mukavinkaan, kun joutuu ahtaassa tilassa värkkäämään. Helpottaa kummasti, jos on ennenkin touhunnut E30:n kanssa.
                Sisältää kennon joo. Ihan varmaa tietoa ei oo että olis kenno, korjaajalle sanoin että tuli nesteet
                Jaloille niin oli sitä mieltä että olis kenno. Löytyiskö jostain jotain ohjetta tohon vaihtoon?
                Alfamerin korjausoppaassa tuskin on?

                Comment

                • Soiled
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3217
                  • Mystinen Kuopio

                  #68
                  Originally posted by Rocla View Post
                  Hanskalokeroon katossa 3 nap pistokkeen musta johto menee mittarille ja siihen on sytkäyksikkö alunperin syöttänyt signaalia.

                  Motronicin signaali kelpaa samaa johtoa pitkin, kunhan on oikea mittaristo sylinterilukuun nähden.

                  En tiedä mitä outputteja sulla on ECUssa, mutta siihen mustaan karvaan siellä hanskiksen katossa sitä voi syöttää.

                  Paitsi jos onkin oikeasti 86 niin sitten sen menee sieltä "ison" pistokkeen kautta, vanhemmassa on kulmikas pikkupistoke ja ne johdot siellä hanskalokerossa ja uudemmassa on pyöreä pistoke rintapellissä.

                  Voi olla myös joku siirtymä malli jossa on pyöreä liitin ja hanskalokerossa ne johdot, mutta varmaksi en muista.
                  Osaatko vielä sanoa tuleeko moottorinöljynpaineanturin mittariston valolle menevät kaapelit jonnekkin tuonne hanskalokeron tietämille? Sellaisetkin on vielä kateissa ja jokin 4-napainen ja 2-napainen ylim. liitin ainakin on tuolla:think
                  Mystinen.Fi @ FB
                  IG @tarmohanninen
                  http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                  Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                  Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                  Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                  Comment

                  • EGoman
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 5101
                    • Ylivieska

                    #69
                    erkki kyselee tymiä. onko e30 m3set vähäpäästöisiä?
                    "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

                    Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
                    ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #70
                      Originally posted by EGoman View Post
                      erkki kyselee tymiä. onko e30 m3set vähäpäästöisiä?
                      Jarno vetää hatusta: Mun järki sanoo että jos auto on tehty ennen 91 niin ei pitäs olla. Ja Wiki väittää että 86 olis tullu ekat.

                      Meinasikko ostaa?
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • EGoman
                        BTCF Member
                        • Mar 2006
                        • 5101
                        • Ylivieska

                        #71
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Jarno vetää hatusta: Mun järki sanoo että jos auto on tehty ennen 91 niin ei pitäs olla. Ja Wiki väittää että 86 olis tullu ekat.

                        Meinasikko ostaa?
                        Ei kun mietin käbiin uutta moottoria
                        "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

                        Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
                        ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

                        Comment

                        • Gemmi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 3355
                          • Espoo

                          #72
                          Originally posted by EGoman View Post
                          Ei kun mietin käbiin uutta moottoria
                          Miksei suoraan M5:sen kattilaa hyrrällä?

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #73
                            Originally posted by EGoman View Post
                            erkki kyselee tymiä. onko e30 m3set vähäpäästöisiä?
                            Ei kaikki. 195hv on KAT-malli, samoin ns. Late-model, eli karkeasti vm. -90 ja uudemmat 215hv-mallit. Myös kaikki Cecotto/Ravaglia-mallit ovat 215hv, joten siis katilla.
                            195-heppaisesta on tehty myös omat "Sondermodell" versiot, kuten Europameister, joka on katilla. Viimeisenä tietenkin myös Sport Evolution, joka on katilla.

                            Selkein tapa erottaa katilliset ja katittomat on katsoa valmistenumeroa. Siitä löytyy tyyppikoodi, esim AK07. (WBAAK07020AC79014)
                            AK01 on katiton 200hv. AK03 on katillinen USA-malli. AK05 on katillinen Euro-malli. AK07 on Sport Evo, eli katillinen. BB01 on cabrio ilman kattia ja BB05 on katillinen cabrio.

                            Täällä on aika hyvin kerrottu asiat: http://www.m3e30.se/chassinummer.php

                            Katittomia ovat siis kaikki 200hv mallit. Evo-I (200hv), sekä Evo-II (220hv), eli tyyppikoodilla AK01 olevat kovakattoiset, sekä cabriot tyyppikoodilla BB01
                            Last edited by T3; 18-05-2011, 21:04.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • EGoman
                              BTCF Member
                              • Mar 2006
                              • 5101
                              • Ylivieska

                              #74
                              siinähän se kävelevä tietosanakirja tulikin kun sitä kaivattiin kiitos

                              Originally posted by Gemmi View Post
                              Miksei suoraan M5:sen kattilaa hyrrällä?
                              Ehhehehh.. hehe-he
                              "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

                              Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
                              ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                #75
                                Originally posted by Gemmi View Post
                                Miksei suoraan M5:sen kattilaa hyrrällä?
                                Niin tai miksei S70/3 remmillä?











                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎