Originally posted by petrolhead
View Post
E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Juu täytyy hakee uusia pikku nippeleitä ennenku alkaa hommaan ja hakee uudet puslatkin jos siltä näyttää että tarvii uusia kun on saanut purettua. Juu käytettyä meinasin ja kiitos tästä tiedosta niin ei tule ostettua mitään palkkia mikä onkin hetken päästä samassa kunnossa kuin tuo vanha. Myydäänkö näitä palkkeja muuten jossai uutena jos myydään mitäs tuollainen uusi kustantaa?Nyt: e46 328i Coupe
ex: e30 320 2d sedan, e36 325i Coupe, e36 328i M-sport, e36 325i coupe, e36 325i sedan, e32 730ia
-
Löytyy tietoa paljonkin, mutta näin lyhyesti, jos otat tehoa enemmän kuin vakio m20b20 vaatii autosi ABS jarrut ja alustan vastaamaan muutenkin 325i mallia.B25 B20 tilalle ei ole hirveänsuurihomma, kunhan sähköt ja moottorin ohjaus b25, laatikossa ja perän välityksissä eroja. Mutta jos ruosteitas korjaat epämääräsillä menetelmilläsi unohtasin koko jutun. Laita pommis kiertoon ja osta valmiiksi rakennettu 325, tekniikalla millä haluat.Originally posted by BemarituristiOlen ehkä aivan vitun nuija, mutta en mä tolla haulla, enkä selaamalla kyllä löydä.
edit: olit ostamassa hienokuntoista alkuperäistä e30 ja nyt oot tekemässä e30 tekniikanvaihto pommia korjaus tapasi mukaan lukien, en ymmärrä
Last edited by [Snowboarder]; 01-09-2012, 15:33.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
Myydään, melko kallista... : http://www.schmiedmann.fi/33%2031%20...numerolla.aspxOriginally posted by Elrandir View PostMyydäänkö näitä palkkeja muuten jossai uutena jos myydään mitäs tuollainen uusi kustantaa?
Comment
-
Joo no ehkä sitä käytettyä pistetään kuitenkinOriginally posted by jr66 View PostMyydään, melko kallista... : http://www.schmiedmann.fi/33%2031%20...numerolla.aspx
Nyt: e46 328i Coupe
ex: e30 320 2d sedan, e36 325i Coupe, e36 328i M-sport, e36 325i coupe, e36 325i sedan, e32 730ia
Comment
-
Kuulkaas mulla vähän lämmöt nousee projekti autos imusarjan uudelleen asennuksen jälkeen...
elikkäs M20B20 -87
(eka kertalainen kyseessä
)
Asentelin sen sinne omien kykyjeni mukaisesti "joo eiköhän tämä letku mennyt tähän" tyyliin. Joten meniköhän sielä kaikki aiva nyt oikein kun ekan koeajon jälkeen valutti vettä pihalle ja lämmöt nousi. Löysin imusarjan juuresta yhen mutterin paikan mitä en ollut kiinnittänyt
Sieltä sitä vettä tuli, onko se järjen mukaan edes mahdollista vai onko sielä nyt joku letku väärässä paikassa 
Mutterin kiristelyn jälkeen vettä ei enää valu mistään. Pitääkö vaan koittaa ilmata kunnolla jos sinne jäi ilmaa ku päästi vettä pois.e34 525ia -93
Comment
-
Originally posted by Topi08 View Postm40 vp:n ja kytkimenpaino?, yhteensä?, ja vp erikseen? :think
Comment
-
Vaihdekeppi: Ota vivusto pöydälle niin näet mitä on rikki. Puslat on vaihdettavissa.Originally posted by BemarituristiMoi!
Mikähän tossa vaihde mekanismissa on, ku on vaihde silmässä niin keppi liikkuu sivuttain kun soppakauha? Jotkut sivuttaispalat/välyksen säädöt?
Tossa on zetasta vaihdevälin lyhennin.
Sitten lämmöt ei tunnu kauheasti nousevan, oisko termari väärälämpöarvo? Vai mittarissa vika kenties? M20b20 moottori siis kyseessä.
Lämmöt: Jos on jossain sinisen reunoilla lämmöt, niin ettei termari päästäis kaikkea vettä lävitse?E39 ja E91
Comment
-
Tuommosen kotelon sisällä: http://mysite.verizon.net/vze7aq8e/s...emp_sens_1.jpgOriginally posted by BemarituristiLuultavasti tämä vikana lämmöissä. Missä termari on tässä ?E39 ja E91
Comment
-
-
meikä myös vaihtanut vanhan ehjän orkkiksen tilalle tämmösen motonetin herkun joka ei nostanut lämpöjä puoleenväliin.. Sen jälkeen suosinut oem palikkaa..Originally posted by Räsis View PostOliko alkuperäinen osa vai joku tarvike? Mulle sattu kerran semmonen motonetin tarvike-termostatti, joka ei antanu lämpöjen nousta kunnolla normaaliin asti..E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
80cOriginally posted by BemarituristiTietääkö joku m20b20 moottorin OIKEAN lämpöarvon termaria, vai kannattaisikohan hakea suoraan marmorilta orkkis?
E: Ja mikähän tehostimessa on kun pitää vähän ääntä kun kääntää, yleensä vain ääriasennossa, mutta joskus hiljaisilla nopeuksilla myös ääntää vaikkei olisi tapissa? Tehostimen nesteet on tarkistettu, ja sitä on oikea määrä.
Osta marmorilta tai KL-varaosat.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
kyllä suosittelen tuon termarin hankkimista marmorilta tai esimerkiksi kl varaosista.Originally posted by BemarituristiTietääkö joku m20b20 moottorin OIKEAN lämpöarvon termaria, vai kannattaisikohan hakea suoraan marmorilta orkkis?
E: Ja mikähän tehostimessa on kun pitää vähän ääntä kun kääntää, yleensä vain ääriasennossa, mutta joskus hiljaisilla nopeuksilla myös ääntää vaikkei olisi tapissa? Tehostimen nesteet on tarkistettu, ja sitä on oikea määrä.
Mahtaisiko tehostimen öljy olla jotain vanhaa kuraa joka ei enään voitele ihan toivotulla tavalla?E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
Minkälainen "leikkaa + liimaa" operaatio on laittaa tuollainen schmiedmannin peltisarja m20:seen ? Näyttäisi vähän siltä, että pitäisi silpaista tuosta jalkatilan kohdilta nuo kaksi putkea poikki vähän ennen laippoja, ja sitten peltisatsin putket niiden päälle. Voiko olla näin ?-91 E34 525 Alpinweiss
Comment
Comment