Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nko
    Bimmer Rookie
    • Jun 2012
    • 78
    • Valkeakoski

    #91
    nokat

    Originally posted by vjlle View Post
    Mitä eroa m20b20 ja m20b25 nokka-akseleissa ?
    En varma oo mutta mielestäni ainakin m20b25 nokka vakiona hieman jyrkempi kun m20b20 älä mua sit vaan usko
    Bmw e36 325 cabrio calypsored

    Comment

    • KanaDimmy
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 398
      • Kalanti

      #92
      Originally posted by KanaDimmy View Post
      Kuulkaas mulla vähän lämmöt nousee projekti autos imusarjan uudelleen asennuksen jälkeen...

      elikkäs M20B20 -87

      (eka kertalainen kyseessä )
      Asentelin sen sinne omien kykyjeni mukaisesti "joo eiköhän tämä letku mennyt tähän" tyyliin. Joten meniköhän sielä kaikki aiva nyt oikein kun ekan koeajon jälkeen valutti vettä pihalle ja lämmöt nousi. Löysin imusarjan juuresta yhen mutterin paikan mitä en ollut kiinnittänyt Sieltä sitä vettä tuli, onko se järjen mukaan edes mahdollista vai onko sielä nyt joku letku väärässä paikassa

      Mutterin kiristelyn jälkeen vettä ei enää valu mistään. Pitääkö vaan koittaa ilmata kunnolla jos sinne jäi ilmaa ku päästi vettä pois.
      Osaako kukaan sanoa tohon mitään? Pian aikaa taas auton laittoon joten olisi hyvä tietää asiasta jotain. Niin ja ei ollut vettä öljyissä yms että luulisi pahvin / kannen olevan kunnossa
      e34 525ia -93

      Comment

      • Throttle
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 793
        • -

        #93
        Termostaatin ruuvi auki ja täytä kunnes alkaa tulemaan nestettä sieltä.

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          #94
          Originally posted by Luoti View Post
          Kuuluisa M40 1,6. Kaverilla alkoi käymään tyhjäkäynnillä ikäänkuin kolmella. Ja röpeltää hieman, mutta heti kierroksilla käy normaalisti. Oisko mahd. joku tulppa? Vai onko jotain muuta yleistä tälläiseen tiedossa.
          Imm johto irti ja kato tasaantuuko.
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • Bimmerniko
            Bimmer Rookie
            • May 2012
            • 107
            • Lappeenranta

            #95
            m40b18 nockenwellen!

            kulunu nokka vaihtui uuteen vakioon ja alavääntöjä hävis :think normaalia?
            NYT
            f31 320d - 15.
            e30 325 M-look m50 - 83.

            EX
            e36 325i - 93.
            e30 318i - 89.
            e39 525d - 98.

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #96
              Originally posted by Bimmerniko View Post
              kulunu nokka vaihtui uuteen vakioon ja alavääntöjä hävis :think normaalia?
              Ei ole normaalia. Onkohan jako varmasti kohdallaan?
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • juunatan
                Bimmer Rookie
                • Mar 2011
                • 27
                • Oulu

                #97
                Miten vetokoukun saa irti prefaceliftistä?

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  #98
                  Originally posted by juunatan View Post
                  Miten vetokoukun saa irti prefaceliftistä?
                  aukaisemalla X määrän pultteja tai rälläkällä
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  • JaHu85
                    BTCF Member
                    • Dec 2005
                    • 607
                    • vaasa

                    #99
                    Keinoja miten pääsis takaluukkuun?

                    Lukkopesä ei suostu kääntymään auki asentoon. on suihkuteltu aseöljyä, annettu lämpöä ja tänään vielä kokeilin uudella avaimella mutta ei aukea. Oudointa tässä on se että lukkopesä ollut koko kesän samassa asennossa ja nyt sitten meni lukkoon kun hieman kovempaa paiskas luukun kiinni. Eikä enää millää auki.

                    Olisko jotai keinoja millä sais auki siististi? vai pitääkö vaan väkisin vääntää jollain auki? Takaluukussa olis tavaraa mitkä pitäis saada pois

                    Prefacelit kyseessä jos asialla on jotai merkitystä, keskuslukko on ainakin joskus ollut mutta ei tällä hetkellä käytössä.
                    E30 318i M43 -88

                    Comment

                    • Eepo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 5388
                      • Tampere

                      Originally posted by JaHu85 View Post
                      Keinoja miten pääsis takaluukkuun?
                      katso löytyykö selkänojan takaa suksiluukun reikää, täältä mahtuu se naapurin kakara tai pienikokoinen naarasihminen.

                      toinen vaihtoehto on hieman ronskimpi, otat ison tasapäämeisselin (sellaisen joka kestää päähän lyömisen) painat kontin lukon pohjaan ja pamautat moskalla (ei siis millään rakennusmiehen vasaralla) meisseliin niin perkeleesti, yleensä se "lukkopelti" antaa myöten ja kontti napsahtaa auki, ja näkyviä jälkiä ei pitäisi jäädä muuta kuin hajonnut lukkopesä.

                      tai sitten jatkat rasvailua ja rassaamista avaimella.
                      -Harley Davidson Sportster - 89-
                      -Harley Davidson softail -89-
                      -Suzuki PV50 -86-

                      Comment

                      • juunatan
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2011
                        • 27
                        • Oulu

                        Originally posted by Eepo View Post
                        aukaisemalla X määrän pultteja tai rälläkällä
                        X määrä pultteja auottu eikä inahakkaan..

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          Originally posted by juunatan View Post
                          X määrä pultteja auottu eikä inahakkaan..
                          Eihän se ole ku peräpellissä ku vissii 4:llä pultilla kiinni?

                          RÄLLÄKKÄÄ PELII jos ei muute ! Ennenki rälläköity !
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • Bimmerniko
                            Bimmer Rookie
                            • May 2012
                            • 107
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by JaHu85 View Post
                            Keinoja miten pääsis takaluukkuun?

                            Lukkopesä ei suostu kääntymään auki asentoon. on suihkuteltu aseöljyä, annettu lämpöä ja tänään vielä kokeilin uudella avaimella mutta ei aukea. Oudointa tässä on se että lukkopesä ollut koko kesän samassa asennossa ja nyt sitten meni lukkoon kun hieman kovempaa paiskas luukun kiinni. Eikä enää millää auki.

                            Olisko jotai keinoja millä sais auki siististi? vai pitääkö vaan väkisin vääntää jollain auki? Takaluukussa olis tavaraa mitkä pitäis saada pois

                            Prefacelit kyseessä jos asialla on jotai merkitystä, keskuslukko on ainakin joskus ollut mutta ei tällä hetkellä käytössä.

                            lukkopesä hajoaa jos et käännä avainta takaisin ylös asentoon, joudut hajottamaan lukon. helpointa tasapäämeisselillä.
                            NYT
                            f31 320d - 15.
                            e30 325 M-look m50 - 83.

                            EX
                            e36 325i - 93.
                            e30 318i - 89.
                            e39 525d - 98.

                            Comment

                            • JaHu85
                              BTCF Member
                              • Dec 2005
                              • 607
                              • vaasa

                              Originally posted by Eepo View Post
                              katso löytyykö selkänojan takaa suksiluukun reikää, täältä mahtuu se naapurin kakara tai pienikokoinen naarasihminen.

                              toinen vaihtoehto on hieman ronskimpi, otat ison tasapäämeisselin (sellaisen joka kestää päähän lyömisen) painat kontin lukon pohjaan ja pamautat moskalla (ei siis millään rakennusmiehen vasaralla) meisseliin niin perkeleesti, yleensä se "lukkopelti" antaa myöten ja kontti napsahtaa auki, ja näkyviä jälkiä ei pitäisi jäädä muuta kuin hajonnut lukkopesä.

                              tai sitten jatkat rasvailua ja rassaamista avaimella.
                              Originally posted by Bimmerniko View Post
                              lukkopesä hajoaa jos et käännä avainta takaisin ylös asentoon, joudut hajottamaan lukon. helpointa tasapäämeisselillä.
                              Suksiluukkua ei ollut joten joutui meisseliä käyttää. Kiitoksia avusta!
                              E30 318i M43 -88

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3408
                                • Kotka

                                Originally posted by juunatan View Post
                                X määrä pultteja auottu eikä inahakkaan..
                                Ittellä on ollu vähän samaa ongelmaa. Päädyin toistaiseksi jättämään koukun paikalleen. Minusta tuntuu, että perälaudan pulttien lisäksi vetokoukun runko on kiinni runkoaisojen läpi menevillä pulteilla.


                                Tässä vähän kuvaa referenssiksi. Tossa näkyvät noi runkoaisojen sisään menevät ulokkeet. Jos oon oikeessa, niin pulttien kannat pitäis löytyä kontin maton alta ja mutterit auton pohjapuolelta.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎