Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jok30
    Newbiemmer
    • Jun 2012
    • 13
    • Nokia

    Originally posted by janituz View Post
    mittaristo irti, takana on lämpömittarin kohilla mutteri. kiristä sitä. jos ei auta, akut vaihtoon.
    joo kiristin tuon mutterin ja nyt ei enää nouse lämpömittari sinisen alueen yläpuolelle, ei tosin pomppinut enää niinkuin ennen. seuraavaksi tarvii varmaan tsekata se anturi.
    plus sitten vielä sellainen ongelma että hukkaa jarrunestettä johonkin, vanteissa ei näkynyt roiskeita mutta vaihdelaaton etuosan suunnilta näytti tiputtavan jotain.. jos huomenna/ylihuomenna saisin auton nosturille öljynvaihdon yhteydessä niin pääsee kurkkaamaan onko vuotoo sielä pohjan puolella. eikös näissä ole jarru- ja kytkinnestesäiliö sama? eli voi liittyä kytkimeenki... noh kun saa auton ilmaan ja jonkun asiasta ymmärtävän sitä katsomaan niin saa jotain selkoo

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      Originally posted by jok30 View Post
      joo kiristin tuon mutterin ja nyt ei enää nouse lämpömittari sinisen alueen yläpuolelle, ei tosin pomppinut enää niinkuin ennen. seuraavaksi tarvii varmaan tsekata se anturi.
      plus sitten vielä sellainen ongelma että hukkaa jarrunestettä johonkin, vanteissa ei näkynyt roiskeita mutta vaihdelaaton etuosan suunnilta näytti tiputtavan jotain.. jos huomenna/ylihuomenna saisin auton nosturille öljynvaihdon yhteydessä niin pääsee kurkkaamaan onko vuotoo sielä pohjan puolella. eikös näissä ole jarru- ja kytkinnestesäiliö sama? eli voi liittyä kytkimeenki... noh kun saa auton ilmaan ja jonkun asiasta ymmärtävän sitä katsomaan niin saa jotain selkoo
      Kytkinsylinterihän se siellä vuotaa.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • jok30
        Newbiemmer
        • Jun 2012
        • 13
        • Nokia

        Originally posted by T3 View Post
        Kytkinsylinterihän se siellä vuotaa.
        no jeejee. onko kannattavaa ostaa pelkkiä tiivisteitä siihen vai heti kerralla uus sylinteri? puhutaanhan nyt nimenomaan "työsylinteristä"?
        E: joo pääsylinteri onkin polkimen yhteydessä. selkee.
        Last edited by jok30; 18-09-2012, 18:26.

        Comment

        • Eepo
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 5388
          • Tampere

          Originally posted by jok30 View Post
          no jeejee. onko kannattavaa ostaa pelkkiä tiivisteitä siihen vai heti kerralla uus sylinteri? puhutaanhan nyt nimenomaan "työsylinteristä"?
          E: joo pääsylinteri onkin polkimen yhteydessä. selkee.
          mielestäni helpommalla pääsee sylinterinvaihdolla, 2kpl muttereita ja 1 putki, vanha pois uus tilalle ja ilmaus.
          -Harley Davidson Sportster - 89-
          -Harley Davidson softail -89-
          -Suzuki PV50 -86-

          Comment

          • jok30
            Newbiemmer
            • Jun 2012
            • 13
            • Nokia

            Originally posted by Eepo View Post
            mielestäni helpommalla pääsee sylinterinvaihdolla, 2kpl muttereita ja 1 putki, vanha pois uus tilalle ja ilmaus.
            oorrait! täytyy tutkia kun saa auton ilmaan

            Comment

            • magilainen
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1023
              • Iisalmi

              Originally posted by jok30 View Post
              no jeejee. onko kannattavaa ostaa pelkkiä tiivisteitä siihen vai heti kerralla uus sylinteri? puhutaanhan nyt nimenomaan "työsylinteristä"?
              Joo tosiaan se pelkkä työsylinteri kannattaa vaihtaa jo ihan hinnankin puolesta

              Itselle kyselin korjaussarjaa ja hinta muistaakseen 26e ja uusi sylinteri paketti 28e :think Kukin päättää itse kumman haluaa nysvätä
              Bmw e91 330xd -06 msport
              Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
              Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


              Freude am Fahren

              Comment

              • MiKqsu
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 404
                • Turku

                Pyörii aina, kun olet ajanut tarpeeksi lämpimäksi moottorin niin ei pitäisi saada pysäytettyä flektiä esim SANOMALEHDELLÄ. Viileänä tämä onnistuu.
                sigpic

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  Originally posted by Bemarituristi
                  Moi! Ostin ja vaihdoin uuden tuulettimen viskokytkimen tohon.
                  Miten voi tarkistaa että se toimii oikein? Kuuluuko flektin pyöriä heti, kun käynnistää? Vai missä vaiheessa flektin tulee alkaa pyörimään?
                  pyörii mukana ns vapaasti koneen käydessä, ja kun lämmöt karkaa tarpeeksi tarraa visko kiinni.
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16400
                    • Asikkala

                    Originally posted by Bemarituristi
                    Kiitos molemmille vastauksesta!

                    Ihan oppimisen kannalta, niin miten tuo visko havaitsee lämmön, ja mikä siinä nappaa kiinni flektiin? Ainakin siinä viskossa oli sellainen neula, ja sen päällä sellainen pitkula rauta.
                    Tunnistaa syyläriltä tulevan ilman lämpötilasta että nyt on kuumaa ja nappaa kiinni, se metalliliuska laajenee lämmetessään ja tappi tekee asiota x jolloin visko nappaa kiinni, en tiedä ihan tarkkoja speksejä mitä sisältä löytyy.

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Tunnistaa syyläriltä tulevan ilman lämpötilasta että nyt on kuumaa ja nappaa kiinni, se metalliliuska laajenee lämmetessään ja tappi tekee asiota x jolloin visko nappaa kiinni, en tiedä ihan tarkkoja speksejä mitä sisältä löytyy.
                      Mä oon käsittäny, että siellä on sisällä jonkinmonen "geeli", joka lämmetessään laajenee ja siten kiristyy, joten rupeli alkaa pyörimään kovemmin. Älkää ampuko jos meni ihan mettään.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Keisari
                        BTCF Member
                        • Nov 2008
                        • 165
                        • Himanka

                        Originally posted by T3 View Post
                        Mä oon käsittäny, että siellä on sisällä jonkinmonen "geeli", joka lämmetessään laajenee ja siten kiristyy, joten rupeli alkaa pyörimään kovemmin. Älkää ampuko jos meni ihan mettään.
                        Kyllä monesa on ollu geeli sen alumiinisen levyn alla, joka on siinä viskon et puolella. Joisaki on jonkulainen jousi hässäkkä.
                        e34 525tds, e30 325tds touring
                        Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                        e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                        Volvo 3 x D24T + B200ET
                        MB 250D x2 vw caddy d
                        Opel ford

                        Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                        Comment

                        • Harri G
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 9042
                          • Iisalmi

                          Originally posted by T3 View Post
                          Mä oon käsittäny, että siellä on sisällä jonkinmonen "geeli", joka lämmetessään laajenee ja siten kiristyy, joten rupeli alkaa pyörimään kovemmin. Älkää ampuko jos meni ihan mettään.
                          Näin olen käsittänyt. Jotain silikoonigeeliä siellä on. Jossain korjausohjeessakin fiksattiin visko lisäämällä tuota geeliä sisuksiin.
                          E39 ja E91

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by T3 View Post
                            Mä oon käsittäny, että siellä on sisällä jonkinmonen "geeli", joka lämmetessään laajenee ja siten kiristyy, joten rupeli alkaa pyörimään kovemmin. Älkää ampuko jos meni ihan mettään.
                            Toiminta on käsittääkseni jossain määrin samanlainen kuin viskoperässä eli neste sitkistyy joutuessaan leikkausvoimien alaiseksi.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16400
                              • Asikkala

                              Originally posted by T3 View Post
                              Mä oon käsittäny, että siellä on sisällä jonkinmonen "geeli", joka lämmetessään laajenee ja siten kiristyy, joten rupeli alkaa pyörimään kovemmin. Älkää ampuko jos meni ihan mettään.
                              Originally posted by Bemarituristi
                              onko se sitten tuo metalli liuska joka laajenee, eli varmaan "puristuu" eteenpäin, jolloin nappaa flektin mukaansa?
                              Originally posted by Keisari View Post
                              Kyllä monesa on ollu geeli sen alumiinisen levyn alla, joka on siinä viskon et puolella. Joisaki on jonkulainen jousi hässäkkä.
                              Originally posted by Harri G View Post
                              Näin olen käsittänyt. Jotain silikoonigeeliä siellä on. Jossain korjausohjeessakin fiksattiin visko lisäämällä tuota geeliä sisuksiin.
                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Toiminta on käsittääkseni jossain määrin samanlainen kuin viskoperässä eli neste sitkistyy joutuessaan leikkausvoimien alaiseksi.
                              Juu joku silikonineste tjs. on sisällä, vuoti kerran yksi käytetty itsensä tyhjäksi hyllylle mutta mikä on sen metalliliuskan tehtävä ?

                              Comment

                              • Risto113
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 1204
                                • GrassLake

                                Se on bimetalliliuska, eli 2 eri metallia jotka lämpölaajenee keskenään eri tahtiin.
                                Siksi se taipuu lämmetessään, ja päästää venttiilin aukenemaan, joka päästää silikoniöljyn liikkumaan...

                                Jos nesteet on sisällä, liuskan esijännitystä muuttamalla voi vaikuttaa tarraamislämpötilaan.

                                Tarvikkeet monesti nappaa liian aikaisin, liuskaa modaamalla saa säädeltyä vähemmän "volvomaiseksi"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎