Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bansku
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2011
    • 1493
    • Savo

    #16
    Nokkakortti, nyt pitää rehellisesti myöntää että ikinä en siitä ole kuullutkaan, tuleeko tollanen nokan mukana?
    E: Pikaisella googletuksella tämä selvisikin että nokan mukana pitäisi tulla
    Last edited by Bansku; 18-04-2013, 11:20.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #17
      Originally posted by Bansku View Post
      Nokkakortti, nyt pitää rehellisesti myöntää että ikinä en siitä ole kuullutkaan, tuleeko tollanen nokan mukana?
      E: Pikaisella googletuksella tämä selvisikin että nokan mukana pitäisi tulla
      Joo. Sitten mittakellolla katot kohdalleen.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16465
        • Asikkala

        #18
        Originally posted by Bansku View Post
        olen tottunut vain työnpuolesta laittamaan jaon merkkeihin
        Originally posted by Bansku View Post
        Nokkakortti, nyt pitää rehellisesti myöntää että ikinä en siitä ole kuullutkaan, tuleeko tollanen nokan mukana?
        E: Pikaisella googletuksella tämä selvisikin että nokan mukana pitäisi tulla
        .....

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #19
          Originally posted by jr66 View Post
          .....
          Ei tossa oo mitään ristiriitaa. Ei normi jakopäähommassa mitään nokkakorttia tarvita. Vakiokepeissä on YKK siinä missä se on (merkit), ja siihen luotetaan.

          Ihan sama kun alakerrasta ei tarvi heittokellon kanssa ettiä YKK merkkejä vaan luotetaan merkkeihin.
          Last edited by petrolhead; 20-04-2013, 17:23.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Neppo
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 721
            • Laihia

            #20
            Onko E30 325:ssa käytetty 18.5mm etuvakaajaa, vain onko niissä aina 20mm vakaaja? Netti realoem ja bmwfans antaa vain 20mm.

            Mulla piti olla 325 alusta, mutta mulla olikin vain 18.5mm etuvakaaja ja netti listat näyttää 20mm vakaajaa. Aiheuttaa hieman ongelmaa...

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #21
              Kyllä mä oon siinä käsityksessä että 325issä on tuo paksumpi aina. Smiidmanin päivän hinta näyttäs olevan 113€. Että ei sen suurempi ongelma.
              Last edited by petrolhead; 20-04-2013, 20:32.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • laurimikola
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2013
                • 388
                • Finland, Turku

                #22
                Saako e30 kymppiseen muutoskatsastettua alustaksi säädettävän BC V1:sen? Alusta on nimittäin hakusessa ja tuota oon kattellut. :think
                E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

                Comment

                • Neppo
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 721
                  • Laihia

                  #23
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Kyllä mä oon siinä käsityksessä että 325issä on tuo paksumpi aina. Smiidmanin päivän hinta näyttäs olevan 113€. Että ei sen suurempi ongelma.
                  Kyll se taitaa olla noin. Niin monesta paikasta kattonu ja monelta kysyny. Vi..u näiden kaikenkarvaisten turaajien kanssa s...tana. Olipa TAAS kiva ylläri pylläri... Ei näköjään sais mihinkään luottaa, vaan tarkastaa kaikki! Enpä tuotakaan hoksannu tarkastaa kun oli jo kertaalleen muutoskatsastettu tuo alusta.

                  Pitää odotella kotva jos löytys lähempää. Jos ei, niin hyvä tietää tuo Smiidmanin hinta!

                  Comment

                  • Thom
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 49
                    • Suomi

                    #24
                    Tuntuu, että eilen alkoi auto vähän jyristämään moottorijarrutuksissa. Mistä etsimään vikaa? Kardaanin kannatinlaakeri vaihdettu alle 2000km sitten.

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #25
                      Originally posted by Neppo View Post
                      Kyll se taitaa olla noin. Niin monesta paikasta kattonu ja monelta kysyny. Vi..u näiden kaikenkarvaisten turaajien kanssa s...tana. Olipa TAAS kiva ylläri pylläri... Ei näköjään sais mihinkään luottaa, vaan tarkastaa kaikki! Enpä tuotakaan hoksannu tarkastaa kun oli jo kertaalleen muutoskatsastettu tuo alusta.

                      Pitää odotella kotva jos löytys lähempää. Jos ei, niin hyvä tietää tuo Smiidmanin hinta!
                      No, sama homma itellä. Muuten on kaikki jousituksen ja jarrujen osat jotka vastaa mallisarjan tehokkainta, poislukien toi 20 etuvakaaja (ellei purku-iS:ssä möllötä sellainen :think). Mutta ite en toisaalta haluaiskaan sitä ajoon kiinni. Jos muutoskatsastukseen käyttää paikallaan..
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Pa1n
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 51
                        • Haapavesi

                        #26
                        Originally posted by laurimikola View Post
                        Saako e30 kymppiseen muutoskatsastettua alustaksi säädettävän BC V1:sen? Alusta on nimittäin hakusessa ja tuota oon kattellut. :think
                        Saa muutoskatsastettua. Suosittelen säästämään vielä sen parikymppiä ja tilaamaan tuo BR satsi laakeroidulla yläpäällä. Sitten kun hitsaat eteen tolpat paikoilleen niin ei kannata paljoa jättää sitä vanhaa tolppaa sinne sisään. Itse jätin sen 6cm ja melko äkkiä tulee vastaan ettei saa pudotettua keulaa "tarpeeksi" alas.
                        e46 330i SMG M-Sport II
                        e30 325i M-tech II

                        Comment

                        • Make H.
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1278
                          • Kokkola

                          #27
                          Lämppärin puhallin ollu muutaman vuoden mykkänä täs ja nyt nostin kissan pöydälle ja irrotin puhaltimen moottorin. Oli ihan jumissa ei ihmekään ettei jaksanu pyörii ees "nelosella".

                          Ei lähteny pyöriin kuitenkaan ees vähemmän jumissa olevalla / pyörivällä moottorilla. Vaikka laitto "neloselle" niin puhaltimelle tuli jännitettä vain n. 0,01V. Mistä lähden etsimään vikaa?


                          Anyone?

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9041
                            • Iisalmi

                            #28
                            Originally posted by Make H. View Post
                            Lämppärin puhallin ollu muutaman vuoden mykkänä täs ja nyt nostin kissan pöydälle ja irrotin puhaltimen moottorin. Oli ihan jumissa ei ihmekään ettei jaksanu pyörii ees "nelosella".

                            Ei lähteny pyöriin kuitenkaan ees vähemmän jumissa olevalla / pyörivällä moottorilla. Vaikka laitto "neloselle" niin puhaltimelle tuli jännitettä vain n. 0,01V. Mistä lähden etsimään vikaa?


                            Anyone?
                            Oliskohan hölmö juttu tsekata sulake. 20 on numero.

                            E39 ja E91

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              #29
                              Originally posted by Harri G View Post
                              Oliskohan hölmö juttu tsekata sulake. 20 on numero.
                              Eipä tullu mieleen ...tattista!

                              Comment

                              • jesper.e
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 222
                                • Rovaniemi

                                #30
                                Nyt on alkanut kuningas m40 pitämään sellasta rallatusta että jotain ois tehtävä. Kiertää kyllä loppuun ja vedot tuntus olevan hyvin tallella. Nakutus alkaa satunnaisesti ajossa ja ilmenee aaltoilevana, häviää välillä kokonaan. Oiskohan siellä joku nostaja joka jumittelee?

                                Kylmänä kun starttailee käy aika karsea kalatus, mutta häviää kun kone lämpenee.

                                Onko noiden nostimien vaihto millanen operaatio? Ne kun sais suht edulliseen hintaan hankittua. Tässä yrittänyt googletella ohjeita mutta selkeitä ei tahdo löytyä. Onnistuu vissiin ilman nokan irrotusta jollain spesiaali työkalulla?
                                e30 m20b27 stroker & e34 525i
                                Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
                                e30 320i-86, e30 318i-88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎