Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    E30:n kaasupolkimesta.

    Osaako joku viisaampi sanoa, mitä eroa on euromallin kaasupolkimella, verrattuna Japanin versioon. Uudempi euromalli kesäkuu -88 ja uudemmat tästä: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...den_cable_lhd/
    Japanin uudempi versio heinäkuu -88 ja uudemmat tästä: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...n_cable_lhd-2/

    Ero hinnoissa melkoinen ja euromallin poljin painaa 0,5kg, kun Japanin versio vain 70gr Onko Japanin mallissa ollenkaan lattiaan saranoitua poljinta ja siellä on jokin oma laki, että poljin pitää olla ns. "lusikkamalli" ja siksi olisi noin kevyt, mutta kuva olisi tuossa linkissä (japanin malli) vain viitteellinen :think on tullut niin vähän purettua noita japsiversioita, etten tiedä mokomaa asiaa

    Petrolhead tietysti heti tilaa tuon Japsimallin polkimen, kun painonsäästöä tulee ihan kivasti
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11131
      • Oulu



      Tuossa ainakin olis saman näkönen. Hintaero noilla on tosiaan reiluhko :think

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • basso72
        BTCF Member
        • Dec 2004
        • 1837
        • Ylä-Pinsiö

        Kivestäkö tuo europoljin on tehty,kun painaa muka 0,5kg.
        sigpic
        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
        320i -77

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by Pazi88 View Post
          http://www.ecstuning.com/ES63722/

          Tuossa ainakin olis saman näkönen. Hintaero noilla on tosiaan reiluhko :think
          No tuossahan se ero sit näkyykin. Japsimallin poljin on takapuolelta "ontto", kun euromallin poljin on valettu täyteen jotain jäykkää tatinaa ja painon huomaa todellakin heti kädessä.

          Japsimalli:



          Euromalli:

          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • janituz
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 858
            • nummi-pusula

            nyt kun näistä puhutaan, onko euromallin kaasupolimessa kahta eri kiinnitystä lattiaan?:think
            e46 330da -01
            E46 320d -00
            E30 323i -85 "pommikone"
            Projekti: E30 325i -86
            Projekti: E21 315 -83
            Ex: E30 318i mit m10i -89

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Luulin että noi olis kaikki tuon ylemmän kuvan mukaisia. En ole koskaan nähnytkään tollasta metalliklöntillä varustettua .
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Daa Daa
                BTCF Member
                • Aug 2004
                • 910
                • Jyväskylä

                Keväällä tilasin uuden "euromallin" polkimen ja se oli juurikin tuon "japsimallin" kaltainen. Enkä ole ikinä törmännyt tuollaiseen umpinaiseen malliin. :think

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Luulin että noi olis kaikki tuon ylemmän kuvan mukaisia. En ole koskaan nähnytkään tollasta metalliklöntillä varustettua .
                  Originally posted by Daa Daa View Post
                  Keväällä tilasin uuden "euromallin" polkimen ja se oli juurikin tuon "japsimallin" kaltainen. Enkä ole ikinä törmännyt tuollaiseen umpinaiseen malliin. :think
                  Tarkemman tutkimisen perusteella taitaa olla niin, että tuota umpinaista poljinta löytyy vain M3:sta. Nuo antamani linkit onkin katsottu M3:n alustanumerolla fans:sta. Nyt kun katsoin perusmallin E30 alustanumerolla, ei fans antanut kuin tuota avonaista poljinta.
                  Lyhyt päätelmä; kun tilaan autooni uuden kaasupolkimen, pitää siis tilata tuo umpinainen malli, koska sellainen siihen kuuluu

                  EDIT: Vanhemmissa (ennen 6/88) valmistuneissa M3:sissa on myös umpinainen poljin, mutta eri osanumerolla tietenkin, kuin uudemmissa. Japsimallin M3:ssa silloinkin avonainen. Lisäksi näissä vanhemmissa Japsiversioissa on kaikkein kevyin poljin, 60gr. Kaikkea sitä oppii, kun vanhaksi elää.
                  Last edited by T3; 11-10-2013, 10:17.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by T3 View Post

                    Petrolhead tietysti heti tilaa tuon Japsimallin polkimen, kun painonsäästöä tulee ihan kivasti
                    OT.
                    Heitin hiljaisuudessa mäkeen hiilikuituisen pedaalin prototyypin ku se män pieleen
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • smpovers
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2372
                      • Tammela

                      Mikähän hyöty tosta painavammasta polkimesta on?
                      BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                      BMW 330d touring e46 -05
                      Ford Cortina Mk2 1600 -70
                      ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by smpovers View Post
                        Mikähän hyöty tosta painavammasta polkimesta on?
                        Liittyskö läppärunkoihin jollain tapaa. (Harmikseni-) en ole M3:sta koskaan polettanut mutta luulis että 4 kaasuläpän kanssa systeemi voi olla vähän jäykempi. Pedaalissa oleva massa tasoittaa liikettä/vaimentaa pykältämistä mitä vivusto voi tehdä.

                        Onhan monissa jos ei kaikissa BMW:n vaihdekepeissäkin varta vasten painoa sisällä. Oletettavasti helpottaa vaihteen kytkemistä.
                        Last edited by petrolhead; 11-10-2013, 19:23.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎