Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Perabz
    Newbiemmer
    • Jun 2011
    • 23
    • Kuopio

    Originally posted by grab_ View Post
    kytkimen työsylinteri..kannattaa irrottaa ja kattoo miltä näyttää 2kpl 10mm kannalla olevaa pulttia auki ni lähtee irti
    Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Sellainen pieni käry tulee, onkohan siellä kytkin kopan sisässä kauhea sotku.. joutuukohan avaamaan ja putsailemaan.

    Comment

    • Skarpa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 3408
      • Kotka

      Originally posted by Perabz View Post
      Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Sellainen pieni käry tulee, onkohan siellä kytkin kopan sisässä kauhea sotku.. joutuukohan avaamaan ja putsailemaan.
      Jos nyt ensin irrottaa sen työsylinterin ja varmistaa, että se vuotaa sitä kautta. Parasta varmaan ois irrottaa laatikko ja putsata sotkut, mut voihan sinne vaihtaa pelkän pääsylinterinkin. Jos kytkimen pitävyydessä ei ole ollut ongelmaa, ei neste varmaan ole roiskunut levylle.
      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

      E30 Armo "330i"

      Comment

      • Perabz
        Newbiemmer
        • Jun 2011
        • 23
        • Kuopio

        Pitää huomenna nostaa auto ilmaan ja tarkistaa.

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by Skarpa View Post
          Jos nyt ensin irrottaa sen työsylinterin ja varmistaa, että se vuotaa sitä kautta. Parasta varmaan ois irrottaa laatikko ja putsata sotkut, mut voihan sinne vaihtaa pelkän pääsylinterinkin. Jos kytkimen pitävyydessä ei ole ollut ongelmaa, ei neste varmaan ole roiskunut levylle.
          Ei siinä mitään häviä jos vaihtaa sen pelkän työsylkyn. Ajelee menemään ja vaihtelee sitte vasta levyn jos alkaa luistaa.

          Vastauksena kysyjälle, kyllähän toi taitaa kovasti sinne työsylinteriin kulminoitua. Mutta kuka sitä tässä osaa näkemättä sanoa, kattele se linja nyt läpi että mistä hukkaa.

          Hmm, missäs kohtaa tasaussäiliötä toi kytkimen linjan lähtö on? Jos se on melko ylhäällä niinku muistetelen niin sillon kytkimen vuodon ei pitäis voida tyhjentää JN-säiliötä, vaan vuoto löytys jarruista.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Perabz
            Newbiemmer
            • Jun 2011
            • 23
            • Kuopio

            No samalla pitää katsoa jarruputkien ja muiden kunto kun auton on ylhäällä.

            Comment

            • jontte_
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2012
              • 281
              • Nokia

              Mulla on e30 316 1.8 kaasari M10 kone johon on vaihdettu pierburgin tilalle weber 32/34 dmtl korvauskaasari ja kaasari on käyty läpi ja huollettu. uudet tiivisteet ja neulaventtiilit sun muuta vaihdettu mitä kaasarin huoltosarjan mukana tulee mutta auto ei siltikään toimi kunnolla!! En usko enää että syy voisi kaasarissa olla. mistä etsisin vikaa seuraavaksi? Eli auto käy tyhjäkäyntiä vain jos ryyppy on päällä ja autolla ei pysty ajaa kunnolla sillä se meinaa kokoajan tukehtua paitsi jos kaasu on ihan pohjassa!! Mikä se pyöreä mötti on siinä ennen kaasaria johon tulee bensaletku pumpulta ja siitä mötiltä lähtee bensaletku kaasarille.. voiko siinä olla vikaa? ja sit huomasin sellasen jutun ku mulla on bensaletkun välissä ennen sitä möttiä polttoaine suodatin ni kuuluuko sen suodattimen olla täynnä bensaa? nyt se on ns. puolillaan bensaa. voin ottaa kuvan siitä jos se selventäis asiaa.. tarvis äkkiä saada selvitettyä missä vika kun auto ei käy. siihen on kuitenki vaihdettu tulpat ja akku ni tuskin niissäkään vika.

              Comment

              • maverick999
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 919
                • Rauma

                Originally posted by jontte_ View Post
                Mulla on e30 316 1.8 kaasari M10 kone johon on vaihdettu pierburgin tilalle weber 32/34 dmtl korvauskaasari ja kaasari on käyty läpi ja huollettu. uudet tiivisteet ja neulaventtiilit sun muuta vaihdettu mitä kaasarin huoltosarjan mukana tulee mutta auto ei siltikään toimi kunnolla!! En usko enää että syy voisi kaasarissa olla. mistä etsisin vikaa seuraavaksi? Eli auto käy tyhjäkäyntiä vain jos ryyppy on päällä ja autolla ei pysty ajaa kunnolla sillä se meinaa kokoajan tukehtua paitsi jos kaasu on ihan pohjassa!! Mikä se pyöreä mötti on siinä ennen kaasaria johon tulee bensaletku pumpulta ja siitä mötiltä lähtee bensaletku kaasarille.. voiko siinä olla vikaa? ja sit huomasin sellasen jutun ku mulla on bensaletkun välissä ennen sitä möttiä polttoaine suodatin ni kuuluuko sen suodattimen olla täynnä bensaa? nyt se on ns. puolillaan bensaa. voin ottaa kuvan siitä jos se selventäis asiaa.. tarvis äkkiä saada selvitettyä missä vika kun auto ei käy. siihen on kuitenki vaihdettu tulpat ja akku ni tuskin niissäkään vika.
                Muuhun en osaa ottaa kantaa, mutta bensasuodatin on itsellänikin "puolillaan". Oli Pierburgin kanssa, ja on nyt Weber 32/34:n kanssa...
                Oletko muuten katsonut, ettei koho ole puhki? Onhan seos/tyhjäkäynnin säätö kohdillaan?
                Last edited by maverick999; 16-09-2013, 07:34.
                Respect your elders

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  Originally posted by jontte_ View Post
                  Mulla on e30 316 1.8 kaasari M10 kone johon on vaihdettu pierburgin tilalle weber 32/34 dmtl korvauskaasari ja kaasari on käyty läpi ja huollettu. uudet tiivisteet ja neulaventtiilit sun muuta vaihdettu mitä kaasarin huoltosarjan mukana tulee mutta auto ei siltikään toimi kunnolla!! En usko enää että syy voisi kaasarissa olla. mistä etsisin vikaa seuraavaksi? Eli auto käy tyhjäkäyntiä vain jos ryyppy on päällä ja autolla ei pysty ajaa kunnolla sillä se meinaa kokoajan tukehtua paitsi jos kaasu on ihan pohjassa!! Mikä se pyöreä mötti on siinä ennen kaasaria johon tulee bensaletku pumpulta ja siitä mötiltä lähtee bensaletku kaasarille.. voiko siinä olla vikaa? ja sit huomasin sellasen jutun ku mulla on bensaletkun välissä ennen sitä möttiä polttoaine suodatin ni kuuluuko sen suodattimen olla täynnä bensaa? nyt se on ns. puolillaan bensaa. voin ottaa kuvan siitä jos se selventäis asiaa.. tarvis äkkiä saada selvitettyä missä vika kun auto ei käy. siihen on kuitenki vaihdettu tulpat ja akku ni tuskin niissäkään vika.
                  Kaasarista pitää lähteä vain yksi alipaineletku ja se menee virran jakajalle suoraan kulkematta sen tulipellissä olevan alipaine säädin hässäkän läpi.

                  Imusarjassa kuskin puolella oleva pieni alipaine reikä tulpataan. Samalla puolella oleva isompi reikä jossa on ollu pierburgin alipaine kello niin sekin pitää tulpata.

                  Vänkärin puolelta imusarjasta lähtevä alipaine letku menee huohotin putken kylkeen. Mikäli ei ole alkuperäinen suodatin kotelo niin letku tulpataan jos se ei mene minnekkään. Muuta siinä ei tartte olla kaasu ja ryyppyvaijereiden lisäksi.

                  Siis polttoaine suodatin pitää olla ennen pumppua ja ei se taida koskaan täynnä olla. Pumpun ja kaasarin välissä ei pidä olla mitään mötiköitä mikäli siis on kyse alkuperäisestä mekaanisesta pumpusta. Oliskohan siihen joku laittanu jonku paineen säätimen. Mekaaninen pumppu ei tarvitse mitään paineen säädintä kun kaasari kestää sen pumpun paineen. Välissä oleva mötikkä varmaan ahistaa sen verran ettei tule riittävästi löpöä.
                  Last edited by GOOFY; 16-09-2013, 09:34.
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6206
                    • Helsinki

                    Originally posted by jontte_ View Post
                    Eli auto käy tyhjäkäyntiä vain jos ryyppy on päällä ja autolla ei pysty ajaa kunnolla sillä se meinaa kokoajan tukehtua paitsi jos kaasu on ihan pohjassa!!
                    En ole asiantuntia, mutta kuulostaisi ilmavuodolta, jostain muusta kuin kaasarista vuotaa ilmaa:think.
                    Kokeile sammuuko jos peität kaasarin, niin että se ei saa ilmaa....
                    Näin kokeilin joskus toiseen kaasari autoon, se ei sammunut. Pieni reikä letkussa oli mistä imi ilmaa, ellei kaikki letkut ole vaihdettu, siis kaikki
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      Hmm, missäs kohtaa tasaussäiliötä toi kytkimen linjan lähtö on? Jos se on melko ylhäällä niinku muistetelen niin sillon kytkimen vuodon ei pitäis voida tyhjentää JN-säiliötä, vaan vuoto löytys jarruista.
                      Taitaapa se vuoto olla jarrujen puolella kun se kytkin ei voi tyhjentää säiliötä. Kytkimelle menevä letku ihan säiliön ylä reunassa.
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      • JJwawoo
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2009
                        • 226
                        • Iisalmi

                        Originally posted by jontte_ View Post
                        Mulla on e30 316 1.8 kaasari M10 kone johon on vaihdettu pierburgin tilalle weber 32/34 dmtl korvauskaasari ja kaasari on käyty läpi ja huollettu. uudet tiivisteet ja neulaventtiilit sun muuta vaihdettu mitä kaasarin huoltosarjan mukana tulee mutta auto ei siltikään toimi kunnolla!! En usko enää että syy voisi kaasarissa olla. mistä etsisin vikaa seuraavaksi? Eli auto käy tyhjäkäyntiä vain jos ryyppy on päällä ja autolla ei pysty ajaa kunnolla sillä se meinaa kokoajan tukehtua paitsi jos kaasu on ihan pohjassa!! Mikä se pyöreä mötti on siinä ennen kaasaria johon tulee bensaletku pumpulta ja siitä mötiltä lähtee bensaletku kaasarille.. voiko siinä olla vikaa? ja sit huomasin sellasen jutun ku mulla on bensaletkun välissä ennen sitä möttiä polttoaine suodatin ni kuuluuko sen suodattimen olla täynnä bensaa? nyt se on ns. puolillaan bensaa. voin ottaa kuvan siitä jos se selventäis asiaa.. tarvis äkkiä saada selvitettyä missä vika kun auto ei käy. siihen on kuitenki vaihdettu tulpat ja akku ni tuskin niissäkään vika.
                        Ei tarvii olla suodattimen täynnä. Koho puhki? Suutin tukossa? Itellä teki pierburg jumpan jälkeen samaa ja syypää oli tukkeutunut suutin. Suuttimet putsasin kuten kaiken muunkin mutta tiivistepaperista oli lähteny uimaan sen kokonen hitu joka sai tukittua ykkös kurkun pääsuuttimen.
                        KTM 1090 Adventure R

                        Comment

                        • Perabz
                          Newbiemmer
                          • Jun 2011
                          • 23
                          • Kuopio

                          Rupesin nyt laittamaan noita takapään jarruputkia.. no on ahdasta. Auto on tuossa tallilla nyt pukilla iskarit irti perän kannake irti, käsijarruvaijerit ja ne isojen puslien mutterit ja lätkät otettu pois. Myös kardaani irti perästä. Tippuuko nyt kaikki alas vai joudunko vielä perän irroittamaan erikseen ennenkuin tuo takakelkka tippuu alas?

                          Comment

                          • Maikkeli
                            BTCF Member
                            • Aug 2010
                            • 1301
                            • Nousiainen

                            Ei tarvii perää irrottaa. Todennäköisesti se akseli on piukassa siellä, koska niissä isoissa puslissa se keskiholkki menee korissa olevaa syvennykseen.

                            Kannattaa varmaan ne taka-akselin pinnapultit lyödä pois, tulee sieltä takapenkin istuisosan alta.
                            E30 316 M42TBO -87
                            BMW 1502 Turbo -77

                            ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                            Comment

                            • Perabz
                              Newbiemmer
                              • Jun 2011
                              • 23
                              • Kuopio

                              Originally posted by Maikkeli View Post
                              Ei tarvii perää irrottaa. Todennäköisesti se akseli on piukassa siellä, koska niissä isoissa puslissa se keskiholkki menee korissa olevaa syvennykseen.

                              Kannattaa varmaan ne taka-akselin pinnapultit lyödä pois, tulee sieltä takapenkin istuisosan alta.
                              Jees täytyypä kokeilla. Kiitokset nopeasta vastauksesta saapi samantien jatkaa

                              Ja sieltähän se tippu
                              Last edited by Perabz; 16-09-2013, 16:39.

                              Comment

                              • Bensko
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2012
                                • 134
                                • Pietarsaari, Finland

                                Eli sellanen vika tullut e30 jarruihin, että kun eilen ajoin niin takajarrut tuntuivat jääneen päälle? kun tulin kotiin niin taka vanteet ihan kuumat myös, ja auto ei saanut pukattua omalla voimalla.

                                Eli taka renkaat irti ja rummut pois, istuivat prkl tiukasti kun jarrut olivat päällä. Niin ajattelin että otan ilmausruuvin auki vähäsen, ja sieltä tuli ihan paineella öljyä ulos! Eli vika on että takajarruihin jää painetta? miten tämä voi olla mahdollista? mistä vikaa pitäis alkaa etsimään?


                                Auto siis bmw e30 320i 1986. Ehkä tosta nyt saa vähän selvää, vähän vaikeeta tämä suomenkielen selittelu. (Kun ruotsinkielinen oon)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎