Originally posted by grab_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Perabz View PostKiitoksia nopeasta vastauksesta. Sellainen pieni käry tulee, onkohan siellä kytkin kopan sisässä kauhea sotku.. joutuukohan avaamaan ja putsailemaan.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostJos nyt ensin irrottaa sen työsylinterin ja varmistaa, että se vuotaa sitä kautta. Parasta varmaan ois irrottaa laatikko ja putsata sotkut, mut voihan sinne vaihtaa pelkän pääsylinterinkin. Jos kytkimen pitävyydessä ei ole ollut ongelmaa, ei neste varmaan ole roiskunut levylle.
Vastauksena kysyjälle, kyllähän toi taitaa kovasti sinne työsylinteriin kulminoitua. Mutta kuka sitä tässä osaa näkemättä sanoa, kattele se linja nyt läpi että mistä hukkaa.
Hmm, missäs kohtaa tasaussäiliötä toi kytkimen linjan lähtö on? Jos se on melko ylhäällä niinku muistetelen niin sillon kytkimen vuodon ei pitäis voida tyhjentää JN-säiliötä, vaan vuoto löytys jarruista.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Mulla on e30 316 1.8 kaasari M10 kone johon on vaihdettu pierburgin tilalle weber 32/34 dmtl korvauskaasari ja kaasari on käyty läpi ja huollettu. uudet tiivisteet ja neulaventtiilit sun muuta vaihdettu mitä kaasarin huoltosarjan mukana tulee mutta auto ei siltikään toimi kunnolla!! En usko enää että syy voisi kaasarissa olla. mistä etsisin vikaa seuraavaksi? Eli auto käy tyhjäkäyntiä vain jos ryyppy on päällä ja autolla ei pysty ajaa kunnolla sillä se meinaa kokoajan tukehtua paitsi jos kaasu on ihan pohjassa!! Mikä se pyöreä mötti on siinä ennen kaasaria johon tulee bensaletku pumpulta ja siitä mötiltä lähtee bensaletku kaasarille.. voiko siinä olla vikaa? ja sit huomasin sellasen jutun ku mulla on bensaletkun välissä ennen sitä möttiä polttoaine suodatin ni kuuluuko sen suodattimen olla täynnä bensaa? nyt se on ns. puolillaan bensaa. voin ottaa kuvan siitä jos se selventäis asiaa.. tarvis äkkiä saada selvitettyä missä vika kun auto ei käy. siihen on kuitenki vaihdettu tulpat ja akku ni tuskin niissäkään vika.
Comment
-
-
Originally posted by jontte_ View PostMulla on e30 316 1.8 kaasari M10 kone johon on vaihdettu pierburgin tilalle weber 32/34 dmtl korvauskaasari ja kaasari on käyty läpi ja huollettu. uudet tiivisteet ja neulaventtiilit sun muuta vaihdettu mitä kaasarin huoltosarjan mukana tulee mutta auto ei siltikään toimi kunnolla!! En usko enää että syy voisi kaasarissa olla. mistä etsisin vikaa seuraavaksi? Eli auto käy tyhjäkäyntiä vain jos ryyppy on päällä ja autolla ei pysty ajaa kunnolla sillä se meinaa kokoajan tukehtua paitsi jos kaasu on ihan pohjassa!! Mikä se pyöreä mötti on siinä ennen kaasaria johon tulee bensaletku pumpulta ja siitä mötiltä lähtee bensaletku kaasarille.. voiko siinä olla vikaa? ja sit huomasin sellasen jutun ku mulla on bensaletkun välissä ennen sitä möttiä polttoaine suodatin ni kuuluuko sen suodattimen olla täynnä bensaa? nyt se on ns. puolillaan bensaa. voin ottaa kuvan siitä jos se selventäis asiaa.. tarvis äkkiä saada selvitettyä missä vika kun auto ei käy. siihen on kuitenki vaihdettu tulpat ja akku ni tuskin niissäkään vika.
Oletko muuten katsonut, ettei koho ole puhki? Onhan seos/tyhjäkäynnin säätö kohdillaan?Last edited by maverick999; 16-09-2013, 07:34.Respect your elders
Comment
-
-
Originally posted by jontte_ View PostMulla on e30 316 1.8 kaasari M10 kone johon on vaihdettu pierburgin tilalle weber 32/34 dmtl korvauskaasari ja kaasari on käyty läpi ja huollettu. uudet tiivisteet ja neulaventtiilit sun muuta vaihdettu mitä kaasarin huoltosarjan mukana tulee mutta auto ei siltikään toimi kunnolla!! En usko enää että syy voisi kaasarissa olla. mistä etsisin vikaa seuraavaksi? Eli auto käy tyhjäkäyntiä vain jos ryyppy on päällä ja autolla ei pysty ajaa kunnolla sillä se meinaa kokoajan tukehtua paitsi jos kaasu on ihan pohjassa!! Mikä se pyöreä mötti on siinä ennen kaasaria johon tulee bensaletku pumpulta ja siitä mötiltä lähtee bensaletku kaasarille.. voiko siinä olla vikaa? ja sit huomasin sellasen jutun ku mulla on bensaletkun välissä ennen sitä möttiä polttoaine suodatin ni kuuluuko sen suodattimen olla täynnä bensaa? nyt se on ns. puolillaan bensaa. voin ottaa kuvan siitä jos se selventäis asiaa.. tarvis äkkiä saada selvitettyä missä vika kun auto ei käy. siihen on kuitenki vaihdettu tulpat ja akku ni tuskin niissäkään vika.
Imusarjassa kuskin puolella oleva pieni alipaine reikä tulpataan. Samalla puolella oleva isompi reikä jossa on ollu pierburgin alipaine kello niin sekin pitää tulpata.
Vänkärin puolelta imusarjasta lähtevä alipaine letku menee huohotin putken kylkeen. Mikäli ei ole alkuperäinen suodatin kotelo niin letku tulpataan jos se ei mene minnekkään. Muuta siinä ei tartte olla kaasu ja ryyppyvaijereiden lisäksi.
Siis polttoaine suodatin pitää olla ennen pumppua ja ei se taida koskaan täynnä olla. Pumpun ja kaasarin välissä ei pidä olla mitään mötiköitä mikäli siis on kyse alkuperäisestä mekaanisesta pumpusta. Oliskohan siihen joku laittanu jonku paineen säätimen. Mekaaninen pumppu ei tarvitse mitään paineen säädintä kun kaasari kestää sen pumpun paineen. Välissä oleva mötikkä varmaan ahistaa sen verran ettei tule riittävästi löpöä.Last edited by GOOFY; 16-09-2013, 09:34.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by jontte_ View PostEli auto käy tyhjäkäyntiä vain jos ryyppy on päällä ja autolla ei pysty ajaa kunnolla sillä se meinaa kokoajan tukehtua paitsi jos kaasu on ihan pohjassa!!
Kokeile sammuuko jos peität kaasarin, niin että se ei saa ilmaa....
Näin kokeilin joskus toiseen kaasari autoon, se ei sammunut. Pieni reikä letkussa oli mistä imi ilmaa, ellei kaikki letkut ole vaihdettu, siis kaikkiEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Hmm, missäs kohtaa tasaussäiliötä toi kytkimen linjan lähtö on? Jos se on melko ylhäällä niinku muistetelen niin sillon kytkimen vuodon ei pitäis voida tyhjentää JN-säiliötä, vaan vuoto löytys jarruista.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by jontte_ View PostMulla on e30 316 1.8 kaasari M10 kone johon on vaihdettu pierburgin tilalle weber 32/34 dmtl korvauskaasari ja kaasari on käyty läpi ja huollettu. uudet tiivisteet ja neulaventtiilit sun muuta vaihdettu mitä kaasarin huoltosarjan mukana tulee mutta auto ei siltikään toimi kunnolla!! En usko enää että syy voisi kaasarissa olla. mistä etsisin vikaa seuraavaksi? Eli auto käy tyhjäkäyntiä vain jos ryyppy on päällä ja autolla ei pysty ajaa kunnolla sillä se meinaa kokoajan tukehtua paitsi jos kaasu on ihan pohjassa!! Mikä se pyöreä mötti on siinä ennen kaasaria johon tulee bensaletku pumpulta ja siitä mötiltä lähtee bensaletku kaasarille.. voiko siinä olla vikaa? ja sit huomasin sellasen jutun ku mulla on bensaletkun välissä ennen sitä möttiä polttoaine suodatin ni kuuluuko sen suodattimen olla täynnä bensaa? nyt se on ns. puolillaan bensaa. voin ottaa kuvan siitä jos se selventäis asiaa.. tarvis äkkiä saada selvitettyä missä vika kun auto ei käy. siihen on kuitenki vaihdettu tulpat ja akku ni tuskin niissäkään vika.KTM 1090 Adventure R
Comment
-
-
Rupesin nyt laittamaan noita takapään jarruputkia.. no on ahdasta. Auto on tuossa tallilla nyt pukilla iskarit irti perän kannake irti, käsijarruvaijerit ja ne isojen puslien mutterit ja lätkät otettu pois. Myös kardaani irti perästä. Tippuuko nyt kaikki alas vai joudunko vielä perän irroittamaan erikseen ennenkuin tuo takakelkka tippuu alas?
Comment
-
-
Ei tarvii perää irrottaa. Todennäköisesti se akseli on piukassa siellä, koska niissä isoissa puslissa se keskiholkki menee korissa olevaa syvennykseen.
Kannattaa varmaan ne taka-akselin pinnapultit lyödä pois, tulee sieltä takapenkin istuisosan alta.E30 316 M42TBO -87
BMW 1502 Turbo -77
''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''
Comment
-
-
Originally posted by Maikkeli View PostEi tarvii perää irrottaa. Todennäköisesti se akseli on piukassa siellä, koska niissä isoissa puslissa se keskiholkki menee korissa olevaa syvennykseen.
Kannattaa varmaan ne taka-akselin pinnapultit lyödä pois, tulee sieltä takapenkin istuisosan alta.
Ja sieltähän se tippuLast edited by Perabz; 16-09-2013, 16:39.
Comment
-
-
Eli sellanen vika tullut e30 jarruihin, että kun eilen ajoin niin takajarrut tuntuivat jääneen päälle? kun tulin kotiin niin taka vanteet ihan kuumat myös, ja auto ei saanut pukattua omalla voimalla.
Eli taka renkaat irti ja rummut pois, istuivat prkl tiukasti kun jarrut olivat päällä. Niin ajattelin että otan ilmausruuvin auki vähäsen, ja sieltä tuli ihan paineella öljyä ulos! Eli vika on että takajarruihin jää painetta? miten tämä voi olla mahdollista? mistä vikaa pitäis alkaa etsimään?
Auto siis bmw e30 320i 1986. Ehkä tosta nyt saa vähän selvää, vähän vaikeeta tämä suomenkielen selittelu. (Kun ruotsinkielinen oon)
Comment
-
Comment