Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • numberi
    BTCF Member
    • Apr 2013
    • 89
    • Hamina

    Tarviiko laittaa absit jos vaihtaa vm 88 318 konehuoneeseen m20b23 motin?
    Harrasteet sun muut projut: 1989 E34 ///M5 Turbo, 1994 E34 touring 35d+8hp
    Käyttis: Nissan ///Minterstar
    Mainitsemisen arvoiset ex rotiskot: 1991 E30 Touring M50B28 707hv/877nm, 1989 E30 2D Sedan M20B27 Sakhir Orange, 1991 E34 Sedan 535i M Technic

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      Originally posted by numberi View Post
      Tarviiko laittaa absit jos vaihtaa vm 88 318 konehuoneeseen m20b23 motin?
      Ei, mutta pitää vaihtaa 51mm tolpat eteen, myös tuuletetut jarrut eteen ja levyjarrullinen taka-akselisto. Lisäksi taakse pitää laittaa vakaaja yms yms. Tämäkin asia on käsitelty foorumilla useaan otteeseen.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by grab_ View Post
        Joo oon mä koittanu sitä katella tossa mutta kaipa sitä pitää vielä tutkia..millähän konstilla noita "ralli" pyyhkijöitä on tehty mikä jää keskelle lasia pystyyn? ne ei vissiin toimi niin että pyyhkii kummastakin reunasta?
        Pohdiskelin kanssa miten pitäisi toteuttaa ohjaus että pyyhkisi 180° mutta pysähtyisi keskelle. Sitte kyllä aloin vakavasti kyseenalaistaa koko homman järkevyyttä.. Kuskinpuolen pyyhkimen läpivienti toimii yhtenä kiinnityspisteenä sille tivolille. Sitten vaikka saisi katsastusmiehelle kelpaavan toimivuuden eli 75% pyyhittynä lasin pinnasta niin onhan tommosen kanssa huonompi näkyvyys. Ja saako sulan asennuskulman semmoseksi että se pyyhkii hyvin koko matkan.
        Last edited by petrolhead; 01-10-2013, 20:19.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          Vipusuhdetta muuttamalla saa se täyden pyyhintämatkan, ylikin jos jostain syystä haluaa pyyhkiä myös alapeltiä.

          Vipusuhdetta muutettaessa kuskin tappi jätetään paikoillee ja muotoillaan joki suoja esim. kitistä tai jostain siihen peitelätkään.

          Muuttamalla moottorissa kiinni olevan vivun asentoa moottorin akseliin saadaan pysähtymiskohta mielivaltaiseen paikkaan, keskelle, vinoon tai jompaan kumpaan alareunaan.

          Omassani pyyhkii suhteellisen hyvin koko matkalta, oik. yläkulma heikoiten, mutta toki sieltäkin.

          Itse en näe muuta hyötyä kuin ulkonäön ja sekin on sitten kyseenalainen hyöty.
          Last edited by Rocla; 01-10-2013, 20:31.
          Olli.

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Originally posted by Rocla View Post
            Vipusuhdetta muuttamalla saa se täyden pyyhintämatkan, ylikin jos jostain syystä haluaa pyyhkiä myös alapeltiä.

            Vipusuhdetta muutettaessa kuskin tappi jätetään paikoillee ja muotoillaan joki suoja esim. kitistä tai jostain siihen peitelätkään.

            Muuttamalla moottorissa kiinni olevan vivun asentoa moottorin akseliin saadaan pysähtymiskohta mielivaltaiseen paikkaan, keskelle, vinoon tai jompaan kumpaan alareunaan.

            Omassani pyyhkii suhteellisen hyvin koko matkalta, oik. yläkulma heikoiten, mutta toki sieltäkin.

            Itse en näe muuta hyötyä kuin ulkonäön ja sekin on sitten kyseenalainen hyöty.
            Kevennys=paras viritys
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              Originally posted by Tonton View Post
              Kevennys=paras viritys
              Toki. Paino on otettava sieltä mistä sen saa, ainoat poistuvat komponentit ovat varsi ja sulka, montako sataa grammaa tulee säästöä?

              Henkinen merkitys lienee suurempi.
              Olli.

              Comment

              • numberi
                BTCF Member
                • Apr 2013
                • 89
                • Hamina

                Originally posted by T3 View Post
                Ei, mutta pitää vaihtaa 51mm tolpat eteen, myös tuuletetut jarrut eteen ja levyjarrullinen taka-akselisto. Lisäksi taakse pitää laittaa vakaaja yms yms. Tämäkin asia on käsitelty foorumilla useaan otteeseen.
                Koitin etiskellä puhelimella, muttei löytynyt m20b23 koskien ja muut olikin jo tiedossa sekä vaiheessa. Mutta kiitoksia!
                Harrasteet sun muut projut: 1989 E34 ///M5 Turbo, 1994 E34 touring 35d+8hp
                Käyttis: Nissan ///Minterstar
                Mainitsemisen arvoiset ex rotiskot: 1991 E30 Touring M50B28 707hv/877nm, 1989 E30 2D Sedan M20B27 Sakhir Orange, 1991 E34 Sedan 535i M Technic

                Comment

                • Jube
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 9636
                  • ...

                  Kuinka suuria muutostöistä vaatii S14B23 läppärunkojen sovittaminen e30 318iS:ään :think
                  Näillä mennään:
                  Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                  BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                  BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                  BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                  MB c124 230CE -90 "Badboy"
                  MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Originally posted by Jube View Post
                    Kuinka suuria muutostöistä vaatii S14B23 läppärunkojen sovittaminen e30 318iS:ään :think
                    Koneiden sylinterivälit eroaa toisistaan 9mm, eli melkoisen sovitelaipan joudut tekemään.
                    Samalla pyttyvälillä olevat löydät e36 M3:sta.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • amisqo
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 1614
                      • Vantaa

                      onkos kellään kuvaa vehkeestään 60/40 madallussarjalla, että miten paljon se todellisuudessa laskee sitten?
                      G30 530e iPerfomance M-sport -18
                      Ex: F30 330D M-sport -15
                      Ex: E90 330D M-sport -06
                      Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                      Ex: e30 320i -89
                      Ex: e30 318iS -90

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by Rocla View Post
                        Toki. Paino on otettava sieltä mistä sen saa, ainoat poistuvat komponentit ovat varsi ja sulka, montako sataa grammaa tulee säästöä?

                        Henkinen merkitys lienee suurempi.
                        Entä sitten kun noita merkityksettömiä vajaan kilon kevennyskohteita on kymmeniä.

                        Mutta tosiaan, itse taidan jättää modaamatta. Ihan paremman näkyvyyden takia.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • grab_
                          BTCF Member
                          • Aug 2009
                          • 2839
                          • Uusimaa

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Pohdiskelin kanssa miten pitäisi toteuttaa ohjaus että pyyhkisi 180° mutta pysähtyisi keskelle. Sitte kyllä aloin vakavasti kyseenalaistaa koko homman järkevyyttä.. Kuskinpuolen pyyhkimen läpivienti toimii yhtenä kiinnityspisteenä sille tivolille. Sitten vaikka saisi katsastusmiehelle kelpaavan toimivuuden eli 75% pyyhittynä lasin pinnasta niin onhan tommosen kanssa huonompi näkyvyys. Ja saako sulan asennuskulman semmoseksi että se pyyhkii hyvin koko matkan.
                          Joo täytynee perehtyä tässä tuohon ihan ajan kanssa ja kattoo miten tekee

                          Originally posted by Rocla View Post
                          Vipusuhdetta muuttamalla saa se täyden pyyhintämatkan, ylikin jos jostain syystä haluaa pyyhkiä myös alapeltiä.

                          Vipusuhdetta muutettaessa kuskin tappi jätetään paikoillee ja muotoillaan joki suoja esim. kitistä tai jostain siihen peitelätkään.

                          Muuttamalla moottorissa kiinni olevan vivun asentoa moottorin akseliin saadaan pysähtymiskohta mielivaltaiseen paikkaan, keskelle, vinoon tai jompaan kumpaan alareunaan.

                          Omassani pyyhkii suhteellisen hyvin koko matkalta, oik. yläkulma heikoiten, mutta toki sieltäkin.

                          Itse en näe muuta hyötyä kuin ulkonäön ja sekin on sitten kyseenalainen hyöty.
                          niin eli tuo on siis mahdollista tehdä niin että pyyhkii molemmat reunat ja pyyhkijänsulka jää keskelle kun lopettaa?
                          Ja ihan ulkonäöllisestä syystä itse tekemässä kun tollasta "ralli lookkia" tulee muutenkin..
                          Ei mitään kerrottavaa

                          Comment

                          • Jube
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 9636
                            • ...

                            Originally posted by amisqo View Post
                            onkos kellään kuvaa vehkeestään 60/40 madallussarjalla, että miten paljon se todellisuudessa laskee sitten?
                            Ei suoranaisesti vehkeestä, se kun on tarpeeksi "matala" muutenkin mutta tässä autosta H&R cup kit 60/40 sarjalla



                            Edessä on lisäksi -10mm madaltavat jousilautaset :think
                            Näillä mennään:
                            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                            MB c124 230CE -90 "Badboy"
                            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Entä sitten kun noita merkityksettömiä vajaan kilon kevennyskohteita on kymmeniä.

                              Mutta tosiaan, itse taidan jättää modaamatta. Ihan paremman näkyvyyden takia.
                              Henkinen merkitys on suurempi niin kauan kunnes voi ulosmitata hyödyn.

                              Esimerkkinä Olli Sotkamosta, hän ei kykene kuljettamaan autoaan niin että viidenkymmenen kilon pudotus merkitseisi mitään kun tarkastellaan esim. toteutuneita kierroaikoja.

                              Oletettavasti e30 painoluokassa sata kiloa on niin paljon että jo pelkän lisääntyneen kiihtyvyyden takia olisi suorite nopeampi.

                              Toki tämä kertoo kuskista eikä fysiikasta, mutta esimerkkinä silti.
                              Olli.

                              Comment

                              • Juu50
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2012
                                • 300
                                • Kouvola

                                Onko kellään muulla ollut tollasta "ongelmaa", että lämmöt ei nouse ajossa kun tuohon ensimmäisen tolpan kohalle? Sisälle saa kyllä lämmintä jne. mutta eikö sen pitäisi silti olla tuossa puolessa välissä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎