Tarviiko laittaa absit jos vaihtaa vm 88 318 konehuoneeseen m20b23 motin?
Ei, mutta pitää vaihtaa 51mm tolpat eteen, myös tuuletetut jarrut eteen ja levyjarrullinen taka-akselisto. Lisäksi taakse pitää laittaa vakaaja yms yms. Tämäkin asia on käsitelty foorumilla useaan otteeseen.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Joo oon mä koittanu sitä katella tossa mutta kaipa sitä pitää vielä tutkia..millähän konstilla noita "ralli" pyyhkijöitä on tehty mikä jää keskelle lasia pystyyn? ne ei vissiin toimi niin että pyyhkii kummastakin reunasta?
Pohdiskelin kanssa miten pitäisi toteuttaa ohjaus että pyyhkisi 180° mutta pysähtyisi keskelle. Sitte kyllä aloin vakavasti kyseenalaistaa koko homman järkevyyttä.. Kuskinpuolen pyyhkimen läpivienti toimii yhtenä kiinnityspisteenä sille tivolille. Sitten vaikka saisi katsastusmiehelle kelpaavan toimivuuden eli 75% pyyhittynä lasin pinnasta niin onhan tommosen kanssa huonompi näkyvyys. Ja saako sulan asennuskulman semmoseksi että se pyyhkii hyvin koko matkan.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Vipusuhdetta muuttamalla saa se täyden pyyhintämatkan, ylikin jos jostain syystä haluaa pyyhkiä myös alapeltiä.
Vipusuhdetta muutettaessa kuskin tappi jätetään paikoillee ja muotoillaan joki suoja esim. kitistä tai jostain siihen peitelätkään.
Muuttamalla moottorissa kiinni olevan vivun asentoa moottorin akseliin saadaan pysähtymiskohta mielivaltaiseen paikkaan, keskelle, vinoon tai jompaan kumpaan alareunaan.
Omassani pyyhkii suhteellisen hyvin koko matkalta, oik. yläkulma heikoiten, mutta toki sieltäkin.
Itse en näe muuta hyötyä kuin ulkonäön ja sekin on sitten kyseenalainen hyöty.
Vipusuhdetta muuttamalla saa se täyden pyyhintämatkan, ylikin jos jostain syystä haluaa pyyhkiä myös alapeltiä.
Vipusuhdetta muutettaessa kuskin tappi jätetään paikoillee ja muotoillaan joki suoja esim. kitistä tai jostain siihen peitelätkään.
Muuttamalla moottorissa kiinni olevan vivun asentoa moottorin akseliin saadaan pysähtymiskohta mielivaltaiseen paikkaan, keskelle, vinoon tai jompaan kumpaan alareunaan.
Omassani pyyhkii suhteellisen hyvin koko matkalta, oik. yläkulma heikoiten, mutta toki sieltäkin.
Itse en näe muuta hyötyä kuin ulkonäön ja sekin on sitten kyseenalainen hyöty.
Kevennys=paras viritys
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella [email protected]
Ei, mutta pitää vaihtaa 51mm tolpat eteen, myös tuuletetut jarrut eteen ja levyjarrullinen taka-akselisto. Lisäksi taakse pitää laittaa vakaaja yms yms. Tämäkin asia on käsitelty foorumilla useaan otteeseen.
Koitin etiskellä puhelimella, muttei löytynyt m20b23 koskien ja muut olikin jo tiedossa sekä vaiheessa. Mutta kiitoksia!
Harrasteet sun muut projut: 1989 E34 ///M5 Turbo, 1994 E34 touring 35d+8hp Käyttis: Nissan ///Minterstar Mainitsemisen arvoiset ex rotiskot: 1991 E30 Touring M50B28 707hv/877nm,1989 E30 2D Sedan M20B27 Sakhir Orange, 1991 E34 Sedan 535i M Technic
Kuinka suuria muutostöistä vaatii S14B23 läppärunkojen sovittaminen e30 318iS:ään :think
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Toki. Paino on otettava sieltä mistä sen saa, ainoat poistuvat komponentit ovat varsi ja sulka, montako sataa grammaa tulee säästöä?
Henkinen merkitys lienee suurempi.
Entä sitten kun noita merkityksettömiä vajaan kilon kevennyskohteita on kymmeniä.
Mutta tosiaan, itse taidan jättää modaamatta. Ihan paremman näkyvyyden takia.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Pohdiskelin kanssa miten pitäisi toteuttaa ohjaus että pyyhkisi 180° mutta pysähtyisi keskelle. Sitte kyllä aloin vakavasti kyseenalaistaa koko homman järkevyyttä.. Kuskinpuolen pyyhkimen läpivienti toimii yhtenä kiinnityspisteenä sille tivolille. Sitten vaikka saisi katsastusmiehelle kelpaavan toimivuuden eli 75% pyyhittynä lasin pinnasta niin onhan tommosen kanssa huonompi näkyvyys. Ja saako sulan asennuskulman semmoseksi että se pyyhkii hyvin koko matkan.
Joo täytynee perehtyä tässä tuohon ihan ajan kanssa ja kattoo miten tekee
Vipusuhdetta muuttamalla saa se täyden pyyhintämatkan, ylikin jos jostain syystä haluaa pyyhkiä myös alapeltiä.
Vipusuhdetta muutettaessa kuskin tappi jätetään paikoillee ja muotoillaan joki suoja esim. kitistä tai jostain siihen peitelätkään.
Muuttamalla moottorissa kiinni olevan vivun asentoa moottorin akseliin saadaan pysähtymiskohta mielivaltaiseen paikkaan, keskelle, vinoon tai jompaan kumpaan alareunaan.
Omassani pyyhkii suhteellisen hyvin koko matkalta, oik. yläkulma heikoiten, mutta toki sieltäkin.
Itse en näe muuta hyötyä kuin ulkonäön ja sekin on sitten kyseenalainen hyöty.
niin eli tuo on siis mahdollista tehdä niin että pyyhkii molemmat reunat ja pyyhkijänsulka jää keskelle kun lopettaa?
Ja ihan ulkonäöllisestä syystä itse tekemässä kun tollasta "ralli lookkia" tulee muutenkin..
onkos kellään kuvaa vehkeestään 60/40 madallussarjalla, että miten paljon se todellisuudessa laskee sitten?
Ei suoranaisesti vehkeestä, se kun on tarpeeksi "matala" muutenkin mutta tässä autosta H&R cup kit 60/40 sarjalla
Edessä on lisäksi -10mm madaltavat jousilautaset :think
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Entä sitten kun noita merkityksettömiä vajaan kilon kevennyskohteita on kymmeniä.
Mutta tosiaan, itse taidan jättää modaamatta. Ihan paremman näkyvyyden takia.
Henkinen merkitys on suurempi niin kauan kunnes voi ulosmitata hyödyn.
Esimerkkinä Olli Sotkamosta, hän ei kykene kuljettamaan autoaan niin että viidenkymmenen kilon pudotus merkitseisi mitään kun tarkastellaan esim. toteutuneita kierroaikoja.
Oletettavasti e30 painoluokassa sata kiloa on niin paljon että jo pelkän lisääntyneen kiihtyvyyden takia olisi suorite nopeampi.
Toki tämä kertoo kuskista eikä fysiikasta, mutta esimerkkinä silti.
Onko kellään muulla ollut tollasta "ongelmaa", että lämmöt ei nouse ajossa kun tuohon ensimmäisen tolpan kohalle? Sisälle saa kyllä lämmintä jne. mutta eikö sen pitäisi silti olla tuossa puolessa välissä?
Comment