Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    #61
    Originally posted by Re-pe View Post
    Arvelin täältä kysyä tietoa, että mahtaako m20 kannesta löytyä vuosimalli merkintää jostain?
    Jotain merkkejä tuossa kannessa on mutta en ole varma että onko noista joku se joka kertoo kannen vuosimallin:think
    E39 ja E91

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #62
      Originally posted by Jube View Post
      Jos kehtaat niin vilkaise, eihän se katkaisija uutenakaan kallis ole mutta poistan tottakai sinulta jos siistit vermeet löytyy!
      Siistejä umpioita kehyksineen tuskin löytyy?
      Ei löydy umpiota, tarvitseisi itsekin kun ovat hiekkapuhalletut cabissa.
      Olli.

      Comment

      • Re-pe
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 380
        • Lieksa

        #63
        Originally posted by Harri G View Post

        Kiitoksia tiedosta Selvisi nyt sekin että joku on näköjään tuohon entiseen koneeseen kannen vaihtanut kun vuosiluku on 92 mikä tuohon on merkattu.
        e36 328i -97 M-Sport
        e46 320d -04 M-Sport

        Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          #64
          Ostin sen pienimmät OEM takaspoilerin paksin päälle!
          Noita on varmaan muutkin "retrofitanneet" niin miten olette saaneet kohdistettua kiinnitysreikien paikat tarkasti?

          Kyseessä siis tällainen spoileri:
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • pazq
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 3158
            • 47200

            #65
            Originally posted by Jube View Post
            Ostin sen pienimmät OEM takaspoilerin paksin päälle!
            Noita on varmaan muutkin "retrofitanneet" niin miten olette saaneet kohdistettua kiinnitysreikien paikat tarkasti?
            Pistä poileri pahvin päälle ja paina merkit pahviin. Nahkapaskalla reijät pahviin ja ei muutako paksinkannen päälle piirtämään ne reikien paikat. Teet siitä pahvista vielä just eikä melkein sen asennuskohdan levyisen niin pääset mallaamaan sen siihen erittäin tarkasti.

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              #66
              Originally posted by pazq View Post
              Pistä poileri pahvin päälle ja paina merkit pahviin. Nahkapaskalla reijät pahviin ja ei muutako paksinkannen päälle piirtämään ne reikien paikat. Teet siitä pahvista vielä just eikä melkein sen asennuskohdan levyisen niin pääset mallaamaan sen siihen erittäin tarkasti.
              Ok, kiitoksia!
              Sivuttais suunnassa kohdistus onnistuu näin mutta miten auton pitkittäis suunassa :think
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • basso72
                BTCF Member
                • Dec 2004
                • 1837
                • Ylä-Pinsiö

                #67
                Originally posted by Jube View Post
                Ok, kiitoksia!
                Sivuttais suunnassa kohdistus onnistuu näin mutta miten auton pitkittäis suunassa :think
                sigpic
                Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                320i -77

                Comment

                • Jube
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 9636
                  • ...

                  #68
                  Siinäpä sitä onki mittaamista! :think
                  Näillä mennään:
                  Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                  BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                  BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                  BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                  MB c124 230CE -90 "Badboy"
                  MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                  Comment

                  • Jyrsis
                    Newbiemmer
                    • Mar 2011
                    • 20
                    • Pöljä

                    #69
                    Originally posted by Jube View Post
                    Siinäpä sitä onki mittaamista! :think
                    Siirrät mitat reilun mittaiseen maalarin teipin pätkään, jätät ylimääräistä teippiä hieman kumpaakin päähän. Kuvassa merkit näkyy teipin reunassa lyijykynällä tehtynä. Sitten vain laitat teipit kiinni konttiin. Toivottavasti kuva kertoo huonoa selittämistä enempi... Itsellä tämä keino toimi ja reiät olivat kerralla kohdallaan ilman viilaamista.
                    Attached Files
                    Last edited by Jyrsis; 22-10-2013, 13:44.

                    Comment

                    • Jube
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 9636
                      • ...

                      #70
                      Originally posted by Jyrsis View Post
                      Siirrät mitat reilun mittaiseen maalarin teipin pätkään, jätät ylimääräistä teippiä hieman kumpaakin päähän. Kuvassa merkit näkyy teipin reunassa lyijykynällä tehtynä. Sitten vain laitat teipit kiinni konttiin. Toivottavasti kuva kertoo huonoa selittämistä enempi... Itsellä tämä keino toimi ja reiät olivat kerralla kohdallaan ilman viilaamista.
                      Kiitoksia, kuva todellakin kertoi tässäkohtaa enemmän kuin 1000 sanaa
                      Last edited by Jube; 22-10-2013, 17:09.
                      Näillä mennään:
                      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                      MB c124 230CE -90 "Badboy"
                      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                      Comment

                      • Miku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 2624
                        • Kajaani

                        #71
                        Originally posted by JJT View Post
                        Ainakin M20B25:ssa toimi M50B25-suuttimet hyvin.
                        Siis ilman mitään säätöjä? Ootko päästöjä mitannut ja onko vähäpäästöinen? Tässä tulevaan m20b28 koneeseen miettinyt suuttimia.
                        TEAM "Peli Menetetty"
                        Nyt:
                        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                        E30 320i 2d m20b27 tic project
                        E38 728ia
                        E46 316i sedan
                        Ex:
                        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6693
                          • .......

                          #72
                          Originally posted by Miku View Post
                          Siis ilman mitään säätöjä? Ootko päästöjä mitannut ja onko vähäpäästöinen? Tässä tulevaan m20b28 koneeseen miettinyt suuttimia.
                          Ei vähäpäästöinen, 2,554l m20. Säädettävä paineensäädin oli, päästöt oli hyvät muistaakseni 3 bar:n paineella, eli vakiosäätimelläkin olisi toiminut. Ilmamäärämittari oli säädetty jokunen naksu.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Miku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 2624
                            • Kajaani

                            #73
                            kiitos
                            TEAM "Peli Menetetty"
                            Nyt:
                            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                            E30 320i 2d m20b27 tic project
                            E38 728ia
                            E46 316i sedan
                            Ex:
                            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                            Comment

                            • -Vilperi-
                              Newbiemmer
                              • Apr 2011
                              • 23
                              • Savonranta

                              #74
                              Terve!

                              Tuossa vaa heräs semmone kysymys et... Meneekö e36:sen 1.8is tekniikka kui helposti tommosee M40 moottorilla olevaan e30:iin? Ois tiedossa yks kolariauto, ja omassa e30:ssa niin hyvä kori, mutta tekniikalle tartteis jotai tehdä... Helpompia vaihtoehtoja?

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3404
                                • Kotka

                                #75
                                Originally posted by -Vilperi- View Post
                                Terve!

                                Tuossa vaa heräs semmone kysymys et... Meneekö e36:sen 1.8is tekniikka kui helposti tommosee M40 moottorilla olevaan e30:iin? Ois tiedossa yks kolariauto, ja omassa e30:ssa niin hyvä kori, mutta tekniikalle tartteis jotai tehdä... Helpompia vaihtoehtoja?
                                Ölypohjan joutunee vaihtamaan, E36:ssa on eri muotoinen. Mut M40 öljypohja taitaa sopia myös M42:een. Voi olla, että öljypumpun suodatinjalan joutuu vaihtamaan. Siinä mielessä toi swappi olis helppo, että moottorit on keskenään läheistä sukua, joten apulaitteet ym. Pitäis käydä pitkälti ristiin. Suurimmat hommat tulee vastaan alustassa. E30 318iS:ssä on isot etutolpat ja levyjarrut joka nurkassa ja taitaa olla myös ABS:t, eli vastaava alusta kuin 325i:ssä. Alustanvaihtohommiksi siis menee. Helpoimmalla pääset, kun vaihdat sinne kunnossa olevan M40:in. M43 vois myöskin olla aika kiva ja taloudellinen moottori ainakin käyttöautoon. Alavääntöä on moottorin kokoon nähden hyvin.

                                Pikkasen mutuiluksi meni, mutta noin se pääsääntösesti on.
                                Last edited by Skarpa; 24-10-2013, 15:16.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎