Kellään tietoa, että mistä sais mtech 1 rattiin sen sinipuna merkin?
Merkkiliikkeestä kysytty?
Jos ei saa, niin kulahtaneen merkin päälle teetät vaikka tarran,
Itse laitoin saksanlipputarran kuluneen m-merkin päälle..
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Mistä voisi johtua m40 moottorin tärinä 2500-3000rpm alueella ja 5000rpm ylöspäin? Itse epäilen kytkimen huonoa keskitystä.
Edellinen omistaja on jotain tusaillut ton moottorin kans. Ollut vissiin alakertakin auki. Ostohetkellä autossa oli moottorin tukikumit revenneet joten ajattelin että vika on niissä. Uusien paikalleen laiton jälkeen tärinä pieneni huomattavasti, mutta silti sen huomaa häiritsevästi..
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Mikähän citylegenda tämäkin, levy keskittyy ihan väkisellä jos vaihteisto on saatu asennettua paikoilleen ja asetelmassahan on ohjurit.
Niin mäkin olen ajatellut kunnes joku mulle väitti että kytkin pitää keskittää ettei ravista. :think
Empä ole kun pariin muun merkkiseen autoon kytkintä vaihdellut ilman keskittämistä, eikä kyllä mikään niistä täristänyt...
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Niin mäkin olen ajatellut kunnes joku mulle väitti että kytkin pitää keskittää ettei ravista. :think
Empä ole kun pariin muun merkkiseen autoon kytkintä vaihdellut ilman keskittämistä, eikä kyllä mikään niistä täristänyt...
Vaihteiston asentaminen ei ole mahdollista jos levy ei ole keskitetty, jos vaihteiston voi asentaa loppuun asti on levy jossain välissä keskittynyt.
Tämä on ainoa asia minkä takia levy keskitetään.
Ensimmäisellä kytkimen painalluksella levy irtoaa vauhtipyörästä ja tuo tarkoin tehty keskitys häviää, kytkinakseli ja pyörivä liike määräävät levyn paikan. Kytkinpoljin vapautetaan ja asetelma painaa levyn millinkymmenysten sisälle siitä alkuperäisestä asennuspaikasta.
Noniin vihdoin tuo E30 lähti käyntiin!! Viimeinen ongelma löytyi virranjakajan hiilestä joka oli liikaa kulunut. Kumminkaan vielä ei kaikki pelaa ja alla lueteltuna mitkä eivät toimi
-Kierroslukumittari ei liikahda mihinkään suuntaan
-Lämpömittari ei myöskään liiku
-Lämpöpuhallin ei ilmeisesti saa poweria kun ei toimi
-Sähköpeilit ei toimi
Last edited by Dre-; 08-03-2014, 16:15.
Reason: kokeiltu eri releillä
Kyseinen homma menossa ja rupes tökkii. Ongelmaksi tuli keinujen akseleiden irroitus. Vasemman akselin takapää oli hakattu lyttyyn, joten jouduin hakkaamaan sitä sisällä että sain viilattua ulokkeet pois. Sitten Se jumi siihen kohtaan. Oikean puoleinen myös jumi, sain sitä reilun sentin ulospäin ja sit en keksi miten sitä Sais ulospäin lisää. Eli siis molemmat on jumissa. Kyllä ne pyörii mutta ei tule ulospäin.
Kansi on paikoillaan joten ei viitsis irroottaa sitä turhaan.
Mistä voisi johtua m40 moottorin tärinä 2500-3000rpm alueella ja 5000rpm ylöspäin? Itse epäilen kytkimen huonoa keskitystä.
Edellinen omistaja on jotain tusaillut ton moottorin kans. Ollut vissiin alakertakin auki. Ostohetkellä autossa oli moottorin tukikumit revenneet joten ajattelin että vika on niissä. Uusien paikalleen laiton jälkeen tärinä pieneni huomattavasti, mutta silti sen huomaa häiritsevästi..
Laatikon kumit? Ilmeneekö siis tyhjäkäynnillä vai veto päällä?
Laatikon kumit? Ilmeneekö siis tyhjäkäynnillä vai veto päällä?
Jylinään ei vaikuta onko veto päällä vai ei. Paikallaan jos kierrättää 2500-3000 alueella niin tärisee samanlailla. Ehkä pieni vaimeneminen on jos vaikka 5 vaihteella painaa kaasun pohjaan tolla kierrosalueella.
Laatikon kumit näyttää olevan kunnossa joten en niitä vaihtanut. En usko että johtuu siitä..
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Noniin vihdoin tuo E30 lähti käyntiin!! Viimeinen ongelma löytyi virranjakajan hiilestä joka oli liikaa kulunut. Kumminkaan vielä ei kaikki pelaa ja alla lueteltuna mitkä eivät toimi
-Kierroslukumittari ei liikahda mihinkään suuntaan
-Lämpömittari ei myöskään liiku -Lämpöpuhallin ei ilmeisesti saa poweria kun ei toimi
-Sähköpeilit ei toimi
Kokeiles pistää maihin startille menevä mustavihree piuha.
Noniin vihdoin tuo E30 lähti käyntiin!! Viimeinen ongelma löytyi virranjakajan hiilestä joka oli liikaa kulunut. Kumminkaan vielä ei kaikki pelaa ja alla lueteltuna mitkä eivät toimi
-Kierroslukumittari ei liikahda mihinkään suuntaan -Lämpömittari ei myöskään liiku
-Lämpöpuhallin ei ilmeisesti saa poweria kun ei toimi
-Sähköpeilit ei toimi
Auto kävi viime kesänä aivan älyttömän rikkaalla jonka huomasi myös kulutuksessa?
Koneesta lähti sitten kiertokangen pultti kävelemään ja nyt on kone remtoitu huolellisesti.
Silti sama vika oireilee!
-Maf/map anturi vaihdettu.
- Lambda vaihdettu ja johdot tarkistettu useaan kertaan.
- Lämpötila anturi vaihdettu.
Täytyy vielä se bensanpaine mitata jos on vaikka paineensäädin jumissa!?
Ja pienillä kierroksilla koko auto meinaa tukehtua.
Eipä varmaan paljoa jää muita vaihtiehtoja kuin se p.paineensäädin tai ecu?
kellään mitään järkevää vinkkiä tähän ongelmaan!?
Comment